Vaak hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: Vaak hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:24

dat de huisarts je meteen op ibuprofen zet!? das sterk spul! ik kan er ook iet goed tegen, word er ook kei duf van

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:29

Mja en dan ook nog een zware meeste hebben dan 300mg, nu had ik 600mg en 3x per dag =\
Ik viel ook elke dag om 9 uur in slaap.
Die ik nu heb zijn ook best sterk, slaap echt heel goed erdoor!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:35

Zoals jij het beschrijft heb ik het ook..
Met vlagen.. en kloppend aan de zijkante van mn hoofd!

De ene dag wel, andere dag niet..
Soms periodes lang, dan weer tijdje niet! Heel wisselend..

Drinken doe ik genoeg,
heeft niks met pil en ongesteldgedoe te maken..
Maarr wat dan wel?

Ik heb er wel vijf keer voor bij de dokter gezeten,
want werd steeds erger en erger en kwam steeds vaker!

Totdat hij zei; ga maar naar de fysio..
Daar ben ik 10x geweest en mn hoofdpijn is stukken minder!
Paracetamol en alles, niks hielp ertegen..

En wat bleek..
Mijn nek, schouders zaten ergg vast, dit omdat ik door stress,
drukte of spanningen mijn spieren daar aanspan, en het blokkades
gaat opleveren en de boel vast gaat zitten!

Nu sinds aantal maanden ben ik niet meer bij de fysio,
en gaat het al stukken beter..
Soms nog wel momenten van erge hoofdpijn, maar dan proberen
toch te ontspannen, aantal oefeningen doen en het zakt..
(Voor als het echt erg is en niet zakt heb ik naproxen!)

Wie weet voor jou ook is een optie om naar de fysio te gaan?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:38

Ik heb het ook heel erg, ik heb een bril gekregen, en dat werkt bij mij echt super!! Ik heb een +/- sterkte wat bij mij de oorzaak was van de vele hoofdpijnen. Nu heeft mijn bril dat weer "rechtgetrokken" en denk ik dat ik weer zonder kan Clown terwijl ik in mijn achterhoofd weet dat die +/- weer terugkomt en dus ook mijn hoofdpijn weer Nagelbijten / Gniffelen

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:42

Oja die test heb ik ook gedaan, ik zag perfect blijkbaar Clown

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 09:01

Zo wat veel reacties al Lachen
Ik ga zowiezo naar de HA en dan misschien naar de fysio maar ik heb echt nooit last van mijn nek enzo Tong uitsteken

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:36

Ik zou inderdaad even langs de HA gaan. Die kan je altijd doorverwijzen naar een fysio of opticien. Want ik denk dat hij dit ook niet normaal vind en het wel verder wil onderzoeken.

Ik heb het zelf ook, maar dit komt bij mij hoogstwaarschijnlijk ook door een ongeluk. Ik heb een aantal maanden geleden een hersenkneuzing gehad, en waarschijnlijk beni k daar nog niet helemaal van opgeknapt.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:17

Ik heb al vanaf me 5e hoofdpijn en ik ben nu 15!!
het werd bij mij steeds erger(migraine)
Ik ben steeds naar de dokter geweest.

Hij vond het geen migraine! maar spanningshoofdpijn??!

Ik kreeg het een x op een donderdag dat was echt zo erg dat ik niks binnen kreeg!

mijn moeder heeft toen naar de huisartsenpost gebelt! en ik kreeg KALMERINGSPIL!!

De huisartsenpost vond het migraine omdat het de symtonen waren die krijgt bij migraine!

Ik had het toen maanden niet meer gehad (ook geen normale hoofdpijn)

Toen ineens 2 weken terug toen ik weer hoofpijn kreeg(dus migraine weer)

Toen zijn wij op eigen wil naar de fysio gegaan!

En wat blijkt er zaten 4 werfels NIET goed in mijn nek & rug!

Het is nu 3 weken geleden dat ik ben gekraakt en ik heb nog steeds geen last gehad van hoofdpijn!

het kan ook zijn bij jou dat je werfels scheef zitten?

ik zou toch even naar een fysio gaan Lachen

Ik ben echt heelveel x naar de dokter geweest maar ik kreeg alleen maar medicijnen mee die mega sterk waren voor mijn leeftijd!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:30

Ja ik heb ook redelijk sterkte medicijnen, ik ga altijd om half 11 naar boven en ik slaap al rond kwart voor 11. En dan ook echt muurvast tot 7 uur ongeveer. mijn moeder krijgt me dan echt niet wakker!
Ik heb nu medicijnen voor onstekingspijn =\

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:06

Ik heb migraine heb daar ook zo'n 'zelfhulpboek' voor waar wel veel nuttige dingen in staan.

Maak bijvoorbeeld een hoofdpijn dagboek.
Wanneer heb je hoofdpijn, hoelang duurde het,
heb je die dag iets speciaals gedaan / gegeten.

Ik heb bijvoorbeeld een paar keer maand migraine
vooral voor én na dat ik ongesteld ben als ik ook maar
een half glaasje wijn drink begint de hel ook al.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:06

Ik heb ook redelijk vaak hoofdpijn en dan zit het ook altijd maar aan 1 kant das dus rechts en dan bij mijn slaap. Ik weet dat het migraine is en dat is geen pretje hoor!! Er is geen enkel medicijn wat mij kan helpen. Daarom slik ik er meerdere tegelijk die mij doen verdoven dan slaap ik eigenlijk heel veel. Duurt ook altijd twee dagen standaard. Daar na is het over en heb ook geen last meer. Zit altijd vrij dicht bij mijn ongesteldheid. En nee ik slik geen pil!!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:17

Mag ik vragen wat jij, en de andere bokkers die hier zeggen veel hoofdpijn te hebben, allemaal inneemt tegen de hoofdpijn? Ben namelijk heel benieuwd........

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:54

Hoofdpijn kan veel verschillende oorzaken hebben zoals je al kan lezen...

Hier een site waar je misschien iets aan hebt:

http://www.hoofdpijn.nl/

Zo kan je een beetje zien wat voor soorten hoofdpijn er zijn en wat de oorzaak zou kunnen zijn. en ook of je nu wel mogelijk migraine hebt...
Zo wordt het voor jezelf ook een beetje duidelijker om aan een huisarts uit te leggen wat je voelt en je kan dan ook vragen of hij dan kan checken of je sugesties kloppen... Als je een huisarts er meer over kunt vertellen is het voor die persoon ook makkelijker om een diagnose te stellen en je eventueel goede medicijnen of adviezen te geven....

Suc6 en sterkte....

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 17:14

Heel erg bedankt voor jullie reacties Lachen
Ik ga nu even een kijkje nemen op die site

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:34

Ik weet het, zit topic is al ouder maar ander moet ik weer een nieuw topic openen met hetzelfde onderwerp.
Ik heb al weken last van af en aan fikse hoofdpijn. Tussen de heftige dagen door heb ik er wel last van maar is het dragelijk. Mijn bloed was in orde en ook de bloeddruk was goed. Nu denkt/hoopt de huisarts dat het spanningshoofdpijn is...ik heb dus 2 verschillende tabletten gekregen, Diazepam voor de nacht en 3x per dag bij de maaltijd Naproxen.
Hopelijk helpt dit en gaat de pijn eindelijk weg....ik word er een beetje boel depri van namelijk Verdrietig

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:24

Iris_safarii schreef:
Ik heb al sinds maart bijna elke dag hoofdpijn. Naar de huisarts geweest toen kreeg ik Ibrufen ( ofzoiets ) 3x per dag 600 mg.
Werd ik heel duf van en toen zat ik in mijn examenperiode dus moest er mee stoppen. Toen mri scan/bloedonderzoek/ reflectietesten gehad. Kwam niks uit, toen aan de topomax ( medicijn ) werd ik 4 weken lang ongesteld. Weer mee gestopt. Nu ben ik aan de sandomigram al 5 maanden, werken ook niet perfect maar nu gaat het wel, alleen s'avonds begint het weer te bonken. Laatst weer terug geweest voor controle, had gezegd dat ze wel redelijk werken maar nog niet geweldig. Nu moet ik ze nog 4 maanden slikken en dan zien ze wel ...
Dus ik weet eigenlijk ook nog niks Clown

Ik heb nu ruim 3 jaar chronisch clusterhoofdpijn... Ben vandaag weer bij de neuroloog geweest en zij hebben nu alleen nog: Sandomigran, Topamax en Lithium...
Ik begin dus vanaf vandaag aan de Sandomigran...
Iris_Safarii: watvoor dosering sandomigran slik je en heb je er bijwerkingen van???

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:33

Ik heb sinds kinds af aan al hoofdpijn en dat blijkt verschillende oorzaken te hebben.
Zo heb ik een lichte afwijking aan mijn ogen, maar omdat het maar een lichte afwijking is, kreeg ik er nooit een bril voor. Nu toch doorgezet en krijg ik eindelijk een bril.
Ik heb migraine. Gelukkig heb ik maar heel weinig een echte aanval, maar het kan wel hoofdpijn veroorzaken. Alleen een migraine-aanval heeft altijd ernstigere gevolgen.
Mijn lichaam is vaak en snel gespannen. Dat hoef je overigens niet zelf te merken. Ik kwam hierachter toen ik tijdens een vakantie een massage liet doen. Daarvoor had ik erge last van hoofdpijn en na die massage was dat helemaal verdwenen. Het zat dus vast in mijn nek/schouders hoewel ik daar zelf helemaal geen last had gehad.