Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sylke schreef:Oh ok, ik kijk namelijk weleens op sites met informatie omdat ik zeker weet dat ik een eetstoornis heb, maar ik in geen 1 hokje pas. Ik heb soms dat ik 2 dagen niet eet, of leef op Snack a Jacks. En ik heb dagen dat ik heel veel eet. Ik eet wanneer ik honger heb, alleen soms heb ik gewoon een hele tijd geen honger. Ik probeer dan te eten, maar ik krijg het niet weg. Ik denk soms dat ik ergens diep van binnen ook gewoon niet wil eten. Ik let absoluut niet op calorieen, dus het is niet zo dat ik zo min mogelijk calorien binnen probeer te krijgen. Ik zit rustig met een zak chips tv te kijken, ik heb alleen als ik teveel vet eten (patat, oliebollen) dat ik buikpijn krijg, maar dat heeft niks met mijn eetprobleem te maken. Ik zit in therapie vanwege een borderline-stoornis, mijn zus ook en heeft hetzelfde eetprobleem als ik. Wij doen allebei niet aan overgeven Beetje off-topic, maar heeft iemand een idee wat dit dan is? Het is duidelijk wel gebrek aan eetlust door een psychische oorzaak, maar dus geen anorexia.
elbeauty schreef:Maar eigelijk komt dit gewoon door niet eten en ik weet ook heel goed dat als ik wel weer ga eten dat het er weer aankomt dus daardoor eet ik nu nog steeds niet omdat ik niet wil dat het er weer aankomt.
Welshcobfan schreef:Het griekse woord anorexie betekend: verlies van eetlust. Vroeger dacht men namelijk dat anorexia gepaard ging met verlies van eetlust, maar ze hebben wél een normale eetlust maar willen niet eten.
Nervosa duidt op een psychische stoornis. Dus: gebrek aan eetlust door psychische oorzaak.
Bij boulimia nervosa is het dus: honger als een os, door psychische oorzaak.
Marg schreef:Was het maar als sigaretten: dan werd je er niet elke dag zo mee geconfronteerd!
astridastrid schreef:Marg schreef:Was het maar als sigaretten: dan werd je er niet elke dag zo mee geconfronteerd!
Die snap ik even niet, een sigaretten-verslaving lijkt mij ook knap lastig! Elk huisje heeft zijn kruisje...
LynnDenise schreef:Sigaretten die kan je weggooien, verstoppen, niet kopen of what ever.
Eten heb je nodig om in leven te blijven, je blijft jezelf dus heel je verdere leven confronteren.
Dus ergens snap ik die opmerking wel
astridastrid schreef:LynnDenise schreef:Sigaretten die kan je weggooien, verstoppen, niet kopen of what ever.
Eten heb je nodig om in leven te blijven, je blijft jezelf dus heel je verdere leven confronteren.
Dus ergens snap ik die opmerking wel
Oh, inderdaad, wat zou het gemakkelijk zijn als je zonder eten zou kunnen!