Meer mensen met Binge Eating?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: Meer mensen met Binge Eating?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 09:59

Volgens mijn therapeuten komt het volgend jaar in de DSM Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:44

klopt Lachen nu staat het er nog in als eet stroornis die je niet anders kan kwalificeren Clown

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:15

Sylke schreef:
Oh ok, ik kijk namelijk weleens op sites met informatie omdat ik zeker weet dat ik een eetstoornis heb, maar ik in geen 1 hokje pas. Ik heb soms dat ik 2 dagen niet eet, of leef op Snack a Jacks. En ik heb dagen dat ik heel veel eet. Ik eet wanneer ik honger heb, alleen soms heb ik gewoon een hele tijd geen honger. Ik probeer dan te eten, maar ik krijg het niet weg. Ik denk soms dat ik ergens diep van binnen ook gewoon niet wil eten. Ik let absoluut niet op calorieen, dus het is niet zo dat ik zo min mogelijk calorien binnen probeer te krijgen. Ik zit rustig met een zak chips tv te kijken, ik heb alleen als ik teveel vet eten (patat, oliebollen) dat ik buikpijn krijg, maar dat heeft niks met mijn eetprobleem te maken. Ik zit in therapie vanwege een borderline-stoornis, mijn zus ook en heeft hetzelfde eetprobleem als ik. Wij doen allebei niet aan overgeven Beetje off-topic, maar heeft iemand een idee wat dit dan is? Het is duidelijk wel gebrek aan eetlust door een psychische oorzaak, maar dus geen anorexia.

Ik heb dit eigelijk ook. En vooral als ik me rot voel kan ik niks meer eten. Ookal weet ik dat ik dan wel moet eten. Ik kan dan ook in 1 weekend 4 kilo afvallen als ik me dan weer beter voel komt het er vaak ook wel weer aan. Ik ben altijd wel wat te dik geweest maar nu ben ik ongeveer 14 kilo kwijt en ben er eigelijk wel blij mee. Maar eigelijk komt dit gewoon door niet eten en ik weet ook heel goed dat als ik wel weer ga eten dat het er weer aankomt dus daardoor eet ik nu nog steeds niet omdat ik niet wil dat het er weer aankomt. Ik eet alleen als ik me echt slecht begin te voelen als ik duizelig word. En voordat ik ga werken eet ik ook altijd. Ik weet eigelijk ook niet echt of dit echt een eetstoornis is waar ik iets aan moet doen ofwel?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:07

Als je wilt weten of je een eetstoornis hebt of niet, ga dan gewoon naar je huisarts toe!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:12

Deze eetstoornis is 2,5 jaar geleden bij mij vastgesteld. Ik heb deze eetstoornis nu aardig onder controle.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:00

o kijk is aan Lachen er is hoop Bloos!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 16:40

elbeauty schreef:
Maar eigelijk komt dit gewoon door niet eten en ik weet ook heel goed dat als ik wel weer ga eten dat het er weer aankomt dus daardoor eet ik nu nog steeds niet omdat ik niet wil dat het er weer aankomt.

Heel herkenbaar, hierdoor heeft mijn "aankomstproces" ook erg lang geduurd: bang om weer helemaal in een keer terug te zijn... Inmiddels weet ik helaas uit ervaring dat aankomen héél lang duurt...

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 07:56

Welshcobfan schreef:
Het griekse woord anorexie betekend: verlies van eetlust. Vroeger dacht men namelijk dat anorexia gepaard ging met verlies van eetlust, maar ze hebben wél een normale eetlust maar willen niet eten.
Nervosa duidt op een psychische stoornis. Dus: gebrek aan eetlust door psychische oorzaak.

Bij boulimia nervosa is het dus: honger als een os, door psychische oorzaak.

Tja,
ik ben nooit extreem bezig geweest met alle eetvormen/problemen die er zijn. Maar dat nervosa kan ik nu erg goed plaatsen: psychische oorzaak. Mijn dochtertje heeft een botziekte, bij het moment van ontstaan zijn er verschillende verschijnselen, waaronder anorexia. (Maar dus zonder nervosa). Ik vond het altijd zo raar omschreven: hoe kan een baby van 4 weken nou anorexia hebben? Maar je moet dat inderdaad opvatten als niet eten (veroorzaakt door o.a. pijn). (En helaas: ook eenbaby van 4 weken kan "besluiten" amper meer voedsel tot zich te nemen!

Iedereen succes die worstelt met eetproblemen.
Was het maar als sigaretten: dan werd je er niet elke dag zo mee geconfronteerd!

Marg

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 14:07

Marg schreef:
Was het maar als sigaretten: dan werd je er niet elke dag zo mee geconfronteerd!

Die snap ik even niet, een sigaretten-verslaving lijkt mij ook knap lastig! Elk huisje heeft zijn kruisje...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:11

astridastrid schreef:
Marg schreef:

Die snap ik even niet, een sigaretten-verslaving lijkt mij ook knap lastig! Elk huisje heeft zijn kruisje...

Sigaretten die kan je weggooien, verstoppen, niet kopen of what ever.
Eten heb je nodig om in leven te blijven, je blijft jezelf dus heel je verdere leven confronteren.
Dus ergens snap ik die opmerking wel Ja

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:26

LynnDenise schreef:
Eten heb je nodig om in leven te blijven, je blijft jezelf dus heel je verdere leven confronteren.

Oh, inderdaad, wat zou het gemakkelijk zijn als je zonder eten zou kunnen!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 08:11

Echt wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 20:24

@sylke, er bestaat ook nog zoiets als NAO, alle eetstoornissen die niet in een hokje passen!

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:50

astridastrid schreef:
LynnDenise schreef:

Oh, inderdaad, wat zou het gemakkelijk zijn als je zonder eten zou kunnen!

En wat zou het zonde zijn!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 23:54

Dit zou voor mij een hoop kunnen verklaren. Neem 's morgens vaak een bak brinta of yoghurt met veel suiker en tijdens mijn 1e lesuur komt het 1e koekje of bounty alweer te voor schijn. Ik ben de hele dag door aan het eten, en zodra ik thuis ben, ben ik de hele tijd heen en weer aan het lopen, van bank naar keuken etc. Verder heb ik wel een normaal gewicht, maar dat komt denk ik doordat ik veel sport.

Ik denk dat ik toch ff wat meer ga opzoeken hierover en anders naar de dokter ga.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 00:06

heel interessant topic!