Het leed dat kramp in rust heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Het leed dat kramp in rust heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:05

Sta je daar in je eigen kont te knijpen Clown

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:06

Ja dat heb ik ook!!!
Vaak in mijn kuit en in mijn tenen, mijn tenen staan dan even helemaal krom! Clown
Ja echt een prettig gevoel is het niet.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:06

Ooh dat had ik een tijd, lag ik lekker in me bedje, rek ik me uit en.. Verdrietig KRAMP!
Dan lig ik heel stijf en met me been te schudden tot uiteindelijk die kramp weg is. Laatste tijd gelukkig geen last van, thank god. Haha!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:09

Ja daar heb ik ook last van! Vooral 's nachts en als ik met te lange beugels rij. Oh vreselijk die kuitkramp, ik zit er dan echt bij te janken.. Zo'n pijn. Mijn voet tintelt later ook nog na en dan is mijn kuit in 1 keer ''doof''. Dan voel ik niks meer. Hebben andere mensen hier ook wel eens last van?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:14

Nee, bij kuitkramp heb ik wel achteraf een spierscheurtje. Die pijn houdt gerust nog een dag of 4 aan.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:18

ik heb het echt heel vaak, maar heb er handigheid in gekregen om t te verhelpen Knipoog en ik heb er ook niet meer zoveel last van want ik heb t al zoveel gehad (ben er gewend aan)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:22

Ja, kramp in m'n kuit! Word heel vaak 's nachts wakker, en dan grijp ik mn kuit vast (in de hoop dat ie ontspant) en wacht ik tot het weg is... Martelgang!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:23

Heb het ooit 3x in 1 week gehad Blauw oog

Heb vooral vaak in mijn heup kramp als ik verkeerd op mijn paard zit, dus heb nu heel goed geleerd om op de bips te zitten Vork

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:29

Ik heb een tijdje gehad dat ik het echt iedere nacht had! Ik reed geen paard, al twee weken niet, misschien dat dat er iets mee te maken had?

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:37

Heb ook regelmatig last van kramp. Voornamelijk op mijn wreef van mijn rechtervoet. Ook kuitkramp is geen onbekend verschijnsel. Ik krijg vooral snel kramp als het koud is. Heb zelfs een keer in een dressuurproef moeten halthouden omdat mijn hele been spontaan in de kramp schoot vanwege de kou! Gelukkig had de jury er begrip voor en mocht ik, nadat mijn moeder mijn been even overstrekt hield, weer verder met mijn proefje!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:42

Ik heb ook regelmatig last van kramp. Eigenlijk alleen in mijn kuiten en voornamelijk 's nachts. Vaak lig ik dan nog half in coma, dus dan komt de pijn iets minder hard aan. Maar dan lig ik serieus te creperen en tegen mijn vriend te duwen dat ie iets moet doen. Tegen de tijd dat hij wakker is, is het vaak al over... Maar ik heb er daarna nog dagen last van.

Wat ik ervan weet is dat je dan te weinig vocht hebt in je lichaam. Sporters moeten ook altijd voldoende blijven drinken tijdens een wedstrijd zodat ze geen kramp krijgen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:17

Kuitkramp, doe mij die maar.. Is voor mij de minst erge variant..

Kramp in mijn voet (binnenzijde), tenen en kin ( Bloos ) vind ik veel pijnlijker en is nauwelijks te verhelpen. Kramp in mijn handen en vingers heb ik regelmatig, maar zijn gelukkig ook zo over.

Magnesiumtekort, natriumtekort en vochttekort zijn vaak de veroorzakers en koude voeten zijn krampgevoeliger. Ik probeer daar rekening mee te houden in het dagelijks leven.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:47

Kuit en voet heb ik ook best vaak... En dan niet eens als ik me uitrek ofzo maar gewoon zomaar ineens terwijl ik in bed lig (meestal kuit) of gewoon op de bank zit ofzo (meestal voet). Echt heel irritant!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:49

De kramp in mijn kuit is het ergste.. En in je voet is ook niet alles..
In mijn kuit heb ik meestal als ik mijn laarzen uit trek.. Tong uitsteken

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:52

Haha ja dat heb ik inderdaad ook. Maar dan doet het minder pijn dan als ik het heb als ik het "zomaar" krijg heb ik het idee.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:53

Kuitkramp heb ik gehad tijdens mijn zwangerschap. Een ellende! Gelukkig had ik al heel snel door, dat je dan je hak omlaag moet houden, dan houdt het het snelste weer op. Bloos

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:06

Ik wordt regelmatig 's nachts wakker met kramp in mn been of teen. Niet zo leuk wakkerworden Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb daar 's winters ook vaker last van dan 's zomers.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 14:28

Chubby schreef:
Kuitkramp, doe mij die maar.. Is voor mij de minst erge variant..

Kramp in mijn voet (binnenzijde), tenen en kin ( Bloos ) vind ik veel pijnlijker en is nauwelijks te verhelpen. Kramp in mijn handen en vingers heb ik regelmatig, maar zijn gelukkig ook zo over.

Magnesiumtekort, natriumtekort en vochttekort zijn vaak de veroorzakers en koude voeten zijn krampgevoeliger. Ik probeer daar rekening mee te houden in het dagelijks leven.

binnekant voet heb ik 1 keer gehad ik kon alleen maar met mn mond open naar voren staren van de pijn, kuitkramp blijft toch wel de eerste maar de kramp in mn bovenarm zit soms even hoog, die vind ik echt vreselijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:34

Als je weet dat je zo gevoelig voor bent voor krampen, waarom blijf je de magnesium niet slikken?

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:34

Heb net nieuwe laarzen en steeds als ik ze moet uittrekken schiet de kramp in mijn kuit!
Clown Voor de rest heb ik het bijna nooit gelukkig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 14:58

Cassidy schreef:
Als je weet dat je zo gevoelig voor bent voor krampen, waarom blijf je de magnesium niet slikken?

ik ben geen held in pillen slikken namelijk, de laatste keer is alweer langer als 8 maanden geleden en heb t pas weer sinds een maandje.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:03

heb ook vaak kramp vaak mn voet.(heb gauw koude voeten)
ook mn kuit heb het een paar maanden geleden gehad heb heel de week krom gelopen trap op ging amper.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:06

Ik ken het vooral als ik in mijn bedje lig en me uitrek. Doet zo zeer, maar ik duw dan meestal met mijn tenen tegen de rand van het bed, doet nog veel pijner maar dan is het wel sneller over Lachen. En ik heb het inderdaad ook regelatig met het uittrekken van mijn laarzen

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:24

Binnenkant voet doet zoooo'n pijn!!! Misschien nog wel erger dan kuit (bij mij dan) en duurt bij mij meestal ook langer, maar heb het gelukkig ook minder vaak.

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het een reden had zeg maar, dacht meer dat het aan mij lag Clown

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:29

Teenkramp vind ik verschrikkelijk en kramp aan mijn voeten. Dit heb ik vaak als ik aan het wielrennen ben en dat doet gruwelijk veel pijn en duurt ook best lang Boos!