Draadje achter je tanden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Re: Draadje achter je tanden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:55

Ik krijg der 1 over een weekje, mijn ortho zecht dat als die kapot is dat ik hem niet terug hoef.. Knipoog

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:08

Ik heb ijzerdraad, achter mijn boven en ondertanden. Dat gaat er de rest van mijn leven niet meer uit. Ik heb het ook nog nooit verloren. Hoogstens, dat het wel eens los komt te zitten, als ik op iets hard bijt. Maar, dan wordt het weer gewoon vastgemaakt.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:13

ik zou hem er weer in laten zetten!
ik had er boven en onder eentje, die onder zit er nu na 12 jaar nog steeds in, die boven is er na ongeveer 2 jaar uitgevallen en hoefde er niet meer in....jawel dus mijn boventanden gaan weer fijn scheef staan!
ik zou er op staan dat ze het er weer inzetten!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:51

Ik heb ook boven en onder een ijzerdraadje zeg maar. Volgens mij hadden ze toen tegen mij gezegd dat het moest blijven zitten tot het niet meer bleef zitten zeg maar. Daar zou ik dan dus uit opmaken dat het niet erg is als het er op een gegeven moment uitvalt ofzo. Ik heb hem nu een paar jaar en het is nog nooit los gaan zitten ofzo (alleen soms dat een stukje draad aan de zijkant eruit komt), raad eigenlijk dat het bij jou zo vaak los gaat zitten...

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:51

Ik heb hem onder, en nog nooit problemen mee gehad .
Hij zit er nu ongeveer een halfjaartje Bloos.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:18

Pff.. ik heb al een jaar of 3 van die draadjes, maar mooi wel dat m'n tanden weer scheef zijn gaan staan Scheve mond
Maar, laat staan als ze er niet hadden gezeten, dan was het dus nog veel erger geweest..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:30

Ik heb de mijne nu ook al zeker wel een jaar á anderhalf jaar denk ik. In het begin liet hij ook regelmatig los, maar heb er nu geen last meer van Lachen

Ik voel hem ook niet meer, en zou hem eigenlijk best wel altijd in willen houden hoor, haha. Ik ben veel te bang dat het allemaal weer scheef gaat groeien.

Als er een scherpe kartel aanzit (Ook regelamatig gehad) moet je dat ook even bij laten slijpen,da's niet echt prettig namelijk Lachen

Maar bij mij gaat het nu prima

*Klopt voor de zekerheid wel even af*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:52

Ik heb de mijne al 3 jaar.. zolang ie mij niet in de weg zit blijft ie zitten..
Ik heb er ook geen last van gelukkig Lachen

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:55

Vreemd dat ie er steeds uitvalt.
Ik zou het wel telkens opnieuw laten zetten, anders kun je misschien weer aan de beugel.
Bij mij zit het draadje al ruim 4 jaar...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:56

Ik heb nu ook zo`n draadje achter mn tanden, maar als dat er uitvalt moet je gewoon naar de ortho bellen hoor

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:58

Wat apart dat jullie allemaal draadjes hebben gekregen! Ik ben nu alweer 7 jaar van m'n beugel af en heb nooit een draadje gehad. M'n tanden staan nog altijd even mooi, ik draag ook geen losse beugel meer of zo. Dan heb ik zeker super veel geluk. Misschien toch maar eens bellen of het niet verstandig is om toch draadjes te laten plaatsen.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:00

LisaB schreef:
Wat apart dat jullie allemaal draadjes hebben gekregen! Ik ben nu alweer 7 jaar van m'n beugel af en heb nooit een draadje gehad. M'n tanden staan nog altijd even mooi, ik draag ook geen losse beugel meer of zo. Dan heb ik zeker super veel geluk. Misschien toch maar eens bellen of het niet verstandig is om toch draadjes te laten plaatsen.

Jij hebt idd geluk ja..! De meeste die ik ken hebben of een draadje of een nachtbeugel gekregen..

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:00

Ik had al ongeveer twee jaar zo'n draadje achter mijn tanden. Het ding werkte helemaal niet en op den duur gingen mijn tanden ook weer lopen. Ik ben toen terug gegaan naar de tandarts en deze heeft het draadje eruit gehaald, want hij scheen gebroken te zijn Sigaar . Nu heb ik een beugeltje wat ik ongeveer 2 maanden moet dragen. Daarna alleen een paar maanden in de nacht en dan hoeft er niks meer achter.

Het ligt er volgens mij gewoon aan hoe je het afbouwt. In principe hebben je tanden dat draadje niet nodig, alleen als je nog in de groei bent groeit je kaak mee en hebben je tanden een begrenzing nodig. Ook op wat latere leeftijd kan de stand van je kaak nog veranderen en kunnen je tanden weer scheef gaan staan. Dus ik zou hem er weer in laten zetten, je hebt er verder toch geen last van? Weet je tenmiste zeker dat je tanden niet weer scheef gaan staan, is ook zo zonde van die jaren dat je een beugel hebt gehad Knipoog

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:05

LisaB schreef:
\\

Nou dat kan dus nog komen. Ik heb tot mijn 14-de een beugel gehad en alleen onder een draadje. Door mijn verstandskiezen is boven alles weer gaan schuiven, waardoor ik tien jaar later weer een half jaar met boven een plaatjesbeugel heb gelopen. Afgelopen vrijdag is tie er weer uit gegaan en heb sinds die dag boven ook een draadje. Verschil was al heel snel te zien. Heb ook een paar keer gehad dat mijn draadje onder los ging en heb die altijd weer meteen vast laten zetten bij de ortho. Knipoog

Heb ook van iedereen gehoort die zijn draadje niet of niet meer had, dat van diegenen hun tanden weer gingen schuiven.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:07

Mijn spalk is de enige beugel die ik heel weet te houden Clown

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:15

Ik heb al ongeveer 5/6 een draadje zowel onder al boven. Weet niet eens precies hoe lang, niet echt bij gehouden. In ieder geval ze zijn beide nog nooit los gaan zitten. Ben hem alleen wel liever kwijt dan rijk want ben er nu nog steeds niet echt aan gewent.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:19

anneM_Ajax schreef:
Ik heb al ongeveer 5/6 een draadje zowel onder al boven. Weet niet eens precies hoe lang, niet echt bij gehouden. In ieder geval ze zijn beide nog nooit los gaan zitten. Ben hem alleen wel liever kwijt dan rijk want ben er nu nog steeds niet echt aan gewent.

Echt ik zeg het je, het is raar. Maar beter dan dat alles weer scheef gaat staan. Dus laat lekker zitten. Knipoog

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:23

Ik heb nu een jaar of 4/5 draadjes achter mijn tanden (boven en onder). Het draadje aan de onderkant is weleens gedeeltelijk los geraakt, maar de tandarts heeft het weer gelijmt. In het begin heb ik volgens mij wel een keer gehad dat het draadje van onder stuk ging. Toen heb ik een nieuwe gekregen en die zit er nog steeds in. Ik weet niet hoe lang het bij mij blijft zitten, maar van mij mag het zo lang mogelijk zijn.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:29

Ik heb ook zo'n draadje en tegen mij zeiden ze dat hij eruit mocht, zodra ik er last van had.
Maar ik heb er geen last van.
Maar schijnbaar is dat ding dus toch niet echt nuttig?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:39

5/6 jaar bedoel ik Haha!
en ik weet het hij moet blijven zitten anders trekt alles weer scheef
vind het alleen nog steeds irri

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 20:57

ik heb er ook (boven en onder)
de ortho had de bovenste nie goed vastgemaakt en een week later stonden m'n tanden weer zoals vroeger Scheve mond
ik heb dan weer een beugel gehad en nu is alles weer okeee Haha!

normaal blijft dat bij mij heel m'n leven hangen heb ik verstaan Nagelbijten / Gniffelen
ik weet niet of da juist is maarja Clown

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:03

Ik heb boven en onder nu al bijna 2 jaar, nog nooit uitgegaan..
Maar denk wel dat het slim is er weer in te laten zetten.
Mijn zus had er voor gekozen geen draadje te doen, en haar tanden staan weer helemaal scheef Scheve mond

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:04

ik MOEST da hebben *LOL*
ik ondervind daar geen last van hoor

na een tijdje voel je dat nie meer