Bevallen, wie erbij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Bevallen, wie erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:19

dacht dat jij een tweeling kreeg, sorry Bloos

maar ze moeten allemaal jouw wensen respecteren, jouw moeder, zijn moeder en hij ook

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 14:21

Ja ik denk dat ik dat ook ga proberen te bespreken met mijn vriend. Ik wil hem zo wie zo erbij, en mijn moeder erbij zou ik erg fijn vinden, ik heb een super goede band met haar en ik weet zeker dat ik erg veel aan haar zal hebben.

Mocht het nu een enorme crisis worden dan kan ik altijd nog zeggen dat we het samen doen ( vriend en ik ), kan ik op het moment supreme altijd nog eisen dat ze mijn moeder halen en wel NU Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:22

In plaats dat ze er nou rekening mee houden dat je geen stress mag hebben Knipoog Groot gelijk dat je je eigen gang gaat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:25

Een vrouw die aan het bevallen is spreken ze nooit tegen dus dat scheelt Knipoog Haha!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:26

LCharlotte schreef:
Ja ik denk dat ik dat ook ga proberen te bespreken met mijn vriend. Ik wil hem zo wie zo erbij, en mijn moeder erbij zou ik erg fijn vinden, ik heb een super goede band met haar en ik weet zeker dat ik erg veel aan haar zal hebben.

Mocht het nu een enorme crisis worden dan kan ik altijd nog zeggen dat we het samen doen ( vriend en ik ), kan ik op het moment supreme altijd nog eisen dat ze mijn moeder halen en wel NU Haha!

dat klinkt als een super oplossing! Haha!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:28

Inderdaad lekker zelf kiezen en niet te veel denken aan familie crisis (al kan ik me er iets bij voorstellen), in het begin kwamen schoonouders beetje expres als mijn ouders er niet waren anders zaten ze de kleine uit elkaars armen te kijken (de oma's) dus bereid je maar vast voor Vork

De eerste keer was er bij mij alleen mijn man en het ziekenhuis personeel bij (ik beviel in het buitenland) en later voelde ik me wel even alleen hoor, na drie dagen kwam mijn moeder (ik moest drie dagen in het ziekenhuis blijven) en dat vond ik heel fijn. Bij de tweede waren we bewust alleen (de oudste was bij mijn moeder) en dat is ook wel heel fijn hoor. Als je man er tegen kan (tegen de bevalling) kan hij je ook heel fijn steunen en als alles dan voorbij is komen de oma's. Dat is ook heel leuk.

Maar inderdaad als jij graag je moeder erbij hebt, zou ik dat doen. Kan je man ook af en toe even weg als het moet (dat was bij mijn eerste en dan ben je toch even alleen anders). Ik zou niet te veel mensen om je heen proberen te hebben, maar ja dat is ieder zijn eigen keus. Veel sterkte met de laatste loodjes!

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:31

Gewoon doen waar jij je het fijnst bij voelt! Zeker tijdens de aanloop naar de bevalling is het heel belangrijk dat je mensen om je heen hebt die je vertrouwt. Als je je ongemakkelijk voelt kan het zelfs invloed hebben op de weeen en ze kunnen zelfs helemaal stoppen.
Misschien is het een idee om van te voren niemand te vragen en gewoon af te wachten tot het zover is, misschien denk je op dat moment wel heel anders over mensen aan je bed.
Ik had tijdens de bevalling alleen behoefte aan mijn vriend, tijdens de bevalling hebben er al met al wel een man of 10 aan mijn bed gestaan schat ik zo (was net in de dienstwissel de ochtendploeg was al aanwezig en de nachtploeg wilde nog even wachten tot ze geboren werd.)en op dat moment kon me dat echt helemaal niets schelen maar ik vond het wel heel intiem om naderhand gewoon even lekker met z'n drietjes te zijn.
Het is een gebeurtenis die bij ons de band echt sterker heeft gemaakt en ik vond mijn moeder en mijn schoonmoeder daar niet bijhoren. En terwijl de nieuwbakken vader met z'n dochter naar de kinderarts was voor de APK heb ik in alle rust mijn moeder en schoonmoeder gebeld (en die stonden beide nog geen kwartier later aan mijn bed Haha! )

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:32

Welshcobfan schreef:
Een vrouw die aan het bevallen is spreken ze nooit tegen dus dat scheelt Knipoog Haha!

Haha! Haha! Niet te hard roepen hoor Welshcobfan! Ik zei tegen mijn man dat ie de VK moest bellen omdat ze moest komen omdat ik het niet meer uit hield en mijn man zei zouden we niet nog even wachten ze zou zowiezo over drie kwartier komen! En ik riep nee ze moet nu komen!!!! Hamer en een half uur later was mijn kindje eruit. Gelukkig had mijn man toch gebeld en was de VK net op tijd, maar de kraamverzorgster niet want zo snel ging het. Dit was wel mijn tweede dat scheelt.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 15:01

Haha! ik zorg wel dat ze luisteren Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:07

"als ik mijn zin niet krijg, hou ik dat kind wel binnen Boos! "

ik zie het al helemaal voor me

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:07

Charlott.. het is wel handig om van tevoren te beslissen wie er wel of niet aan je bed komt en niet op het laatste moment..

Want dan kan het je op dat moment geen fluit schelen.. Ikheb me maanden van tevoren druk gemaakt dat ik perse niet wilde dat mijn schoonmoeder wist (woont naast ons) dat de bevalling begonnen was.. Maar toen het zover was, zei ik tegen mijn man, dat hij even tegen zijn moeder moest zeggen dat wij naar het ziekenhuis gingen.. Rolleyes

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:17

Mannen ook Boos! Knipoog
Ik wil dat we met zijn tweetjes zijn. Moeders zijn pas welkom achteraf. Dus wanneer ze gebeld worden, hangt af van waar ze zijn ( moeder woont 3 uur rijden hiervandaan, maar is van plan er al veel te zijn tijdens verlof, schoonmoeder woont in het buitenland, maar heeft ook een huis 3 straten verderop ).
Inderdaad wel slim om er van te voren over na te denken.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:22

En ... Charlott.. het is ook gewoon wel erg gaaf om met z'n tweeen te zijn hoor.. Ik wilde zowel mijn schoonmoeder als mijn moeder niet aan mijn bed hoor.. Het is iets onwijs gaafs, iets zo verschrikkelijk mooi en wat echt van jullie tweeen is.. tenminste zo voel ik het.. Ik zou daar niemand anders bij willen hebben..

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:22

Ja, de verloskundige is wel handig natuurlijk Lachen

theire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:21

nou ik vond het wel handig dat mijn moeder er ook bij was, want mijn man was zo ondersteboven van het gebeuren dat ze hem op een stoel moesten zetten om te voorkomen dat hij flauw ging vallen.
Gelukkig had ik toen mijn moeder nog.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:22

Moeilijk hoor, je moet natuurlijk doen wat je zelf wil. Ik zou mijn moeder er ook bij willen hebben, maar ik zou het ook heel erg vinden als ik erachter zou komen dat mijn schoonmoeder ook heel erg graag mee wil en ik dat niet goed vind.
Maar mijn moeder kent me, ze heeft me opgevoed en naakt gezien, je heeft mijn kots opgeruimt toen ik ziek was en me op mijn slechts gezien. Mijn schoonmoeder ziet me alleen als ik netjes aangekleed ben en mijn haar goed zit.

Ikzelf zou mijn schoonmoeder schuin achter me laten staan. Dan kijkt ze toch mee, maar ze kijkt niet vol mijn frut in...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 16:38

Ja samen lijkt mij op zich ook wel fijn, is toch een heel speciale gebeurtenis om samen te delen. Ben er nog niet helemaal uit Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:41

Ik heb zelf gekozen om alleen mijn vriend erbij te hebben. Ik heb even aan mijn moeder gedacht maar ik vond dit het moment om 'vrouw' te worden. Klinkt erg Clown maar ik bedoelde dat ik vanaf dat moment zelf moeder zou zijn en voor mijn gevoel nog teveel steunde op mijn moeder. Ik was ook bang dat ik met mijn moeder erbij te passief zou zijn om 'aan het werk' te gaan. Achteraf vond ik het geweldig leuk om iedereen te bellen dat ik bevallen was (ik beviel te vroeg dus het was een klein beetje nog een verrassing) en mijn schoonmoeder was er (in tranen) het eerste!

Maar weet je... toen ik aan het bevallen WAS, was het me een rotzorg geweest als de hele familie en vriendenclub erbij had gezeten. Bloos Ik was veel te hard aan het werk en onder invloed van de hormonen om me te interesseren voor wat er om me heen gebeurde en wie er in mijn doos gluurde was echt mijn laatste zorg!

Ik vind het wel heel belangrijk dat voor je gevoel de bevalling redelijk gaat zoals je wilt, zodat je relaxed genoeg bent om de endorfines toe te laten. Als je teveel adrenaline aanmaakt (stress) lukt dat niet meer en doet het gewoon veel meer zeer.
Dus als jij je moeder erbij wilt hebben en niet je schoonmoeder dan zou ik dat ook zo communiceren. Misschien is het een optie dat je schoonmoeder op de gang/in de huiskamer wacht en er wel bij is zodra je beeb geboren is?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:10

Wat al vaak gezegd is: je moet doen wat jouw gevoel zegt en doen wat jou het prettigst lijkt.

Ikzelf wilde alleen mijn man erbij (buiten natuurlijk de gyn en verpleegsters). Het is ons moment. En van niemand anders. M'n moeder en schoonmoeder zijn pas na de bevalling gekomen. Ik denk dat ik ook teveel zou zijn afgeleid als er anderen bij zouden zijn. Nee, ik wilde dit intense intieme moment alleen met mijn man doormaken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:20

Zoals door de meeste al geschreven wordt: Jouw bevalling, jouw keuze!
Wil je je moeder erbij en je schoonmoeder niet, is dat jouw keuze en van niemand anders.
Jij bent degene die daar met de benen wijd ligt, in een uiterst oncharmante positie...

Ik wilde bij mijn eerste bevalling niemand erbij hebben. Alleen mijn man.
Mijn moeder kwam na 2 dagen eindelijk eens bij haar kleindochter kijken...
Moet ik eerlijk zeggen dat de band met mijn moeder (en schoonmoeder) alles behalve optinmaal is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 17:23

ik heb een hele sterke band met mijn moeder. Ik wete ook zeker dat ze mij overal door heen kan slepen en ze heeft zelf ook al 2 x een kind gebaard dus dat is toch wel fijn om wat ervaring bij de hand te hebben. Maargoed.... Vriendjelief zal er zo wie zo bij zijn, verder, moet het maar eventjes aankijken.

Mijn moeder woont ook 2.5 uur bij mij vandaan, dus het is zo wie zo te hopen dat ze op tijd zal zijn....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:31

Klinkt misschien heel erg maar ik zou het liefste mijn vader erbij hebben.
Mijn vader blijft ALTIJD rustig..
Als ik wat lichamelijk (pijn) heb is mijn vader altijd degene die mijn handje vast moet houden in het ziekenhuis!
Mijn moeder wil ik er dan helemaal niet bij hebben bij bevalling weet ik niet, maar normaal)
Mijn moeder is een heel gevoelig type en snel paniekerig en trekt zich veel persoonlijk aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:34

Mijn papa hoeft niet naar mijn doos te koekeloeren Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het een fantastische vent, maar ehhh sja Clown
Mijn moeder was al zo in paniek toen mijn zus aan het bevallen was dus hmmmm nee. Ik ben blij dat ik nog niet eens zwanger ben, veel te veel keuzes Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 17:37

Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar de heren hoeven er voor mij niet per see bij Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:39

Welshcobfan schreef:
Mijn papa hoeft niet naar mijn doos te koekeloeren Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het een fantastische vent, maar ehhh sja Clown
Mijn moeder was al zo in paniek toen mijn zus aan het bevallen was dus hmmmm nee. Ik ben blij dat ik nog niet eens zwanger ben, veel te veel keuzes Haha!

Hij hoeft ook niet in mijn doos te loeren!!! hallo... Vork
Als hij aan het hoofdeinde zit ziet ie geen flikker beneden hoor..
Maar zoals ik al zei, het zal voor velen een beetje raar zijn, maar ik heb een hele goede band met hem!!

EDIT, ik zeg denk ik hoor..
Maar misschien denk ik er later wel heel anders over!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 02-10-07 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt