Heeft er iemand een kunstgebit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Heeft er iemand een kunstgebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 00:46

Hier nog iemand die ondanks zeer goede verzorging een rotgebit heeft. Net als RK poets ik ook electrisch, ik flos, gebruik stokers en ik spoel met listerine (ranzig spul, kan er nog steeds niet aan wennen...).
Toch heb ik nu op mijn 26e een mond vol met vullingen, kronen, bruggen en mis ik zelfs 2 kiezen. Ik moet nu binnenkort weer naar de TA om weer 2 kiezen te laten trekken, allebei gebroken. Kies of tandpijn heb ik inmiddels niet meer, ik heb genoeg wortelkanaalbehandelingen gehad.
Ik heb ook nauwelijks glazuur op mijn tanden, waardoor ze heel makkelijk beschadigen en wat ik nog wel het ellendigste vind, ze verkleuren heel snel.

Ik wil echter nog niet aan een kunstgebit, vanwege wat al eerder genoemd is het krimpen van de kaak. En implantaten gaat een fortuin kosten helaas.....

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 23:51

Welshcobfan schreef:
Je kan ook genetisch bepaald een slecht (lees: zwakker) gebit krijgen, heeft niets met verzorging te maken Lachen

Ben het helemaal met je eens

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 23:54

purny schreef:
@Nicollutje: Ja waar slaat dat op dat het je eigen fout zou zijn dat je je gebit niet goed hebt onderhouden??? Wolf bestaat idd en ik ken er ook een die dat heeft en je doet er niks aan. Het is een oude naam voor cariës(zie wikipedia). Je doet er helemaal niks aan, het valt niet tegen te houden. Mijn tanden breken ook spontaan af... mijn moeder had het ook op haar 23ste. Ik ben nog blij als ik geen stukjes tand in mijn mond heb tijdens het eten.

Zelf ben ik nu dus 19 en dus ook nog erg jong, maar loop liever met een kunstgebit die mooi rechte en witte tanden heeft dan nu met tanden die afbreken, het glazuur eraf klapt en amper kan eten.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 23:57

Supertje schreef:
Hier nog iemand die ondanks zeer goede verzorging een rotgebit heeft. Net als RK poets ik ook electrisch, ik flos, gebruik stokers en ik spoel met listerine (ranzig spul, kan er nog steeds niet aan wennen...).
Toch heb ik nu op mijn 26e een mond vol met vullingen, kronen, bruggen en mis ik zelfs 2 kiezen. Ik moet nu binnenkort weer naar de TA om weer 2 kiezen te laten trekken, allebei gebroken. Kies of tandpijn heb ik inmiddels niet meer, ik heb genoeg wortelkanaalbehandelingen gehad.
Ik heb ook nauwelijks glazuur op mijn tanden, waardoor ze heel makkelijk beschadigen en wat ik nog wel het ellendigste vind, ze verkleuren heel snel.

Ik wil echter nog niet aan een kunstgebit, vanwege wat al eerder genoemd is het krimpen van de kaak. En implantaten gaat een fortuin kosten helaas.....

Tegenwoordig kunnen ze heel veel doen met een kunstgebit. Mijn oom zijn onderkaak staat verder naar voren dan zijn bovenkaak en nu heeft ie een nieuw kunstgebit en je ziet er niks meer van.