idd een test doen, en als die niet positief is en je niet binnen een paar dagen ongesteld wordt, zou ik naar de huisarts gaan.
Het kan heel goed dat je zwanger bent, de pil is ten slotte niet 100% betrouwbaar. Er zijn zat vrouwen die zwanger zijn geworden terwijl ze aan de pil waren.
Het klopt wel dat je meestal niet gelijk zwanger wordt als je gelijk met de pil gestopt bent, je cycles heeft vaak twee maanden nodig om zich te herstellen.
Maar het is niet zo dat je geen eisprong hebt ofzo. Dus het kan gewoon wel.
In het voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten, dus je kunt gewoon zwanger zijn.
En als het 5 weken geleden is zou je dus 5 weken zwanger zijn, en dan heb je idd geen buikje, bij de meeste mensen zie je dat pas met een maand of drie (ook niet bij iedereen)
Bij de drogist kun je een test halen, je kunt ook bij de huisarts een afspraak maken en je verhaal uit leggen, dan zullen ze je vragen om een potje urine mee te nemen en dan doen zij de test.
Soms als je de test hebt gedaan kun je ook in eens ongesteld worden, omdat je lijf spanning opbouwd en dat je ongesteldheid tegenhoud.
Is dit niet zo, zul je een bloedtest moeten doen, daar kunnen ze beter de HCG (geloof ik dat het heet een zwangerschaphormoon) meten en is nauwkeuriger dan een urine test.
maar naar 5 weken lijkt het me wel dat er HCG in je urine zou moeten zitten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En sterkte!
Als je nog meer vragen hebt. Mijn Pb staat open.