pilmoeheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: pilmoeheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:33

eh condooms?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:38

Ik heb ook nog mijn bedenkingen over de nuvaring hoor. Collega van mij heeft die en zij is er wel heel tevreden over...
Spiraaltje lijkt me echt niks. Over 5 jaar moe die er weer uit, maar ik denk dat ik binnen 5 jaar wel kinderen wil, en dan moet die er weer eerder uit. Bovendien vind ik het een onprettig idee dat er wat in mij zit wat er niet hoort... *brrr*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:43

Had ik ook Qimm, maar ik heb er echt geen weet van dat deze er zit Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:44

je voelt er helemaal niets van dat je hem hebt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:46

Ik snap ook wel dat je er niks van voelt, het gaat me om het idee Tong uitsteken Ik ben heel dozig wat dat aan gaat Bloos

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:50

Ik lees even mee, ben er nog niet over uit of ik bijv. de nuvaring ga proberen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 11:55

Ik heb hetzelfde gehad. Moe, stemmingswisselingen, nergens meer zin in, enz. Ik had echt geen idee hoe het kwam, maar het bleek van de pil te zijn (eerst Diane, toen de opvolger ervan, ben de naam even kwijt). Op aanraden van de huisarts heb ik 6 maanden geen pil geslikt om te kijken of het echt daar van kwam. En inderdaad, mijn emoties waren wat meer in balans Haha!
Nadeel was dat ik weer vreselijk ziek werd als ik ongesteld moest worden en heel onregelmatig ongesteld was. De redenen waarvoor ik 10 jaar geleden met de pil was gestart.
De huisarts heeft toen geadviseerd de 3 fase pil te proberen. Dan slik je 3 periodes in 3 weken een andere hormoonsamenstelling en heeft je lichaam geen kans om er aan te wennen. Voor mij werkt dit super!! Weer regelmatig en normaal ongesteld, geen last van moeheid en stemmingswisselingen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 12:17

Ik slik nu ook de Diane, misschien dat een andere pil idd de oplossing is.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:02

Ik slik nu zo'n 3 fasen pil maar heb daarbij dus juist wel klachten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:38

mag ik vragen waarom jullie allemaal zoeken naar een andere pilachtige, dus hormoon oplossing, terwijl imo de condoom het handigste is als je gevoelig bent voor hormomen en dat soort zooi.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:42

Omdat ik condooms ondingen vind. Niet alleen in het gebruik, maar ze zijn altijd net op als je ze nodig hebt (hebben trouwens hierin een vreemde overeenkomst met pleepapier Haha! Knipoog ). Of je hebt ze net niet bij de hand. Bovendien biedt een condoom geen 100% zekerheid ( een pil ook niet natuurlijk, maar daar ben je meestal zelf bij ). Ik heb toch best wel eens gehad dat het condoom gescheurd was. En dan moet je alsnog aan de morningafterpil!
Ik ben nu niet voor niets getrouwd, dan verwacht je toch van die dingen af te zijn Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:46

ik heb nog nooit de pil geslikt, aan mijn lijf geen polonaise. Ja dat scheuren kán, maar dat gebeurt bij goed gebruik niet vaak. En je zíet het als het fout is gegaan, bij de pil niet. Ik ken iemand die zwanger werd en toch elke dag keurig de pil nam Nagelbijten / Gniffelen

De voorraad is gewoon een kwestie van veel in een keer bestellen Cool en bij de hand? Ach daar zijn nachtkastjes voor toch?

Alleen is het wel vervelend dat ze je bij de drogist soms aankijken zo van 'oh die verkeerd nog in het onenightstand stadium' terwijl ik voor deze vriend pas één ander heb gehad.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:51

Amanda schreef:
Ik heb hetzelfde gehad. Moe, stemmingswisselingen, nergens meer zin in, enz. Ik had echt geen idee hoe het kwam, maar het bleek van de pil te zijn (eerst Diane, toen de opvolger ervan, ben de naam even kwijt). Op aanraden van de huisarts heb ik 6 maanden geen pil geslikt om te kijken of het echt daar van kwam. En inderdaad, mijn emoties waren wat meer in balans Haha!
Nadeel was dat ik weer vreselijk ziek werd als ik ongesteld moest worden en heel onregelmatig ongesteld was. De redenen waarvoor ik 10 jaar geleden met de pil was gestart.
De huisarts heeft toen geadviseerd de 3 fase pil te proberen. Dan slik je 3 periodes in 3 weken een andere hormoonsamenstelling en heeft je lichaam geen kans om er aan te wennen. Voor mij werkt dit super!! Weer regelmatig en normaal ongesteld, geen last van moeheid en stemmingswisselingen.

Goh dat is dus ook iets om over na te denken bij mij.
Ik slik al een jaar of 5 de pil omdat ik erg veel last heb van puistjes. Die pil werkt na mijn idee voor geen meter maar durf niet te stoppen want ja wieweet hoe erg het dan wordt?!
Ik heb erge last van moeheid..nergens meer zin in hebben enzo..
Het kan vele oorzaken hebben. Wieweet wel een combinatie van dingen (teveel suikers waarvan k moe wordt? Dingen die k meegemaakt heb waardoor ik anders, negatiever/terughoudender, in het leven ben gaan staan/enz) Maar wist niet dat de pil ook een invloed hierop heeft!
Ik ga volgende week maar weer eens een afsraak met me HA maken. Kijken of k naar een dramatoloog kan die me verder kan helpen zodat k eens van die pil af kan komen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:54

Ik ben niet gevoelig voor hormonen(voorzover ik weet komen mijn klachten door andere dingen), maar wil misschien overstappen naar iets anders, omdat ik soms nogal vergeetachtig kan zijn. Zat zelf te denken aan de nuvaring, maar die is een beetje duur nou. En met een condoom hoef je bij mij niet aan te komen, vind ik nml echt niks. En de pil heb ik niet alleen voor anticonceptie, maar ook omdat ik vaak verschrikkelijke buikpijn heb enz. En die begint nu weer terug te komen, vandaar dat ik even meelees, misschien is mijn lichaam er bijv. wel teveel aan gewend ofzo.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:59

Bekende verhalen voor mij.

Ik had ook veel klachten de laatste tijd, migraine was hoofdzaak nummer 1 om met de pil te stoppen, maar ook had ik vorig jaar zomer een soort pigmentmasker, bleek ook door de pil te komen.

Ik ben gestopt met de pil en heb een spiraaltje laten zetten, wat een verademing! Ik had het jaren geleden al moeten doen, heerlijk is het! Ik heb geen migraine meer, hoef niet meer elke avond aan de pil te denken, ik word niet meer ongesteld (!!!) en ik voel me lekkerder in mijn vel.Go jij! Go jij!
Ook is het grote voordeel voor mij dat als ik zwanger wil worden, ik hem eruit laat halen en ik meteen vruchtbaar ben, en ik ben al 31 dus ik kan/wil niet al te lang meer wachten.
Het zetten is even lastig ja, maar dat staat in het niet met de 5 jaar die je er plezier (of juist geen omkijken) naar hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:11

Als een condoom scheurt en je moet de morning after pil nemen, heb je nog meer hormonen in je lijf. De mirena heeft maar heel weinig hormonen die ook nog direct op de goede plek afgegeven worden. En inderdaad, geen bloedingen meer. Ik had het ook jaren eerder moeten doen!
Daarbij gaat de mirena zeker 5 jaar mee, kan zelfs langer.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:25

Hmm, ik merk dus dat best veel mensen bijwerkingen krijgen van de pil. Ook ik heb klachten van moeheid, nergens zin in > tegen depressies aan. Ik heb mijn stopweek gehad en merk dat ik eigenlijk helemaal geen hoofdpijn heb gehad, terwijl ik dat toch wel elke dag heb. Ik ga een onderzoek starten! Haha!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:43

Ik herken deze verhalen wel jah! Moedeloos, nergens zin in, geirriteerd. En de laatste tijd lijkt het erger te worden. Het zal vast komen omdat de winter er weer aan komt, want meestal heb ik hiervan 's winters meer last.

Alleen weet ik niet of het wel door de pil komt, want ik slik hem nauwelijks 3 jaar..dus nu al pil moe?

Overigens slik ik microgynon en niet de diane zoals ik bij een aantal heb gelezen. Misschien zit er per pil ook verschil in?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:47

Arabesk schreef:
mag ik vragen waarom jullie allemaal zoeken naar een andere pilachtige, dus hormoon oplossing, terwijl imo de condoom het handigste is als je gevoelig bent voor hormomen en dat soort zooi.

Condooms zijn enorm irritant, het liefst zou ik ook weer aan de pil, maar omdat ik daar 'last' van heb moeten we wel...
Ach er is nog 1 ander voordeel Clown

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:15

Qimm schreef:

ROFL
geen ruzie meer wie er op de natte plek moet

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:01

Pfoeh, bij mij staat het niet in de bijsluiter en toch worden mensen enorm moe van de pil...
Toen ik vorig jaar begon werd ik ook steeds moeier en moeier, kon in de auto m'n ogen niet open houden zo erg. Wou om 8 uur al naar bedm, nergens zin in..

Ben weer gestopt na een paar maanden en ben totaal niet meer zo moe geweest.

Ben alleen niet zo weg om iets anders te gaan proberen... vind de pil en andere hormoon dingen sowieso echt al helemaal niks eigenlijk.

Eerst dacht ik nog aan een winterdipje ofzo, maar ik vrees toch dat het aan de pil licht..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:02

Storm76 schreef:
Qimm schreef:

ROFL
geen ruzie meer wie er op de natte plek moet

Nou ja, voornamelijk het niet nog een kwartier op de wc zitten nalekken Tong uitsteken Wij maken doorgaans geen natte plekken in bed, handdoeken de gekste!