Drugs + antibiotica

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Re: Drugs + antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:59

laura1987 schreef:
ninja2 schreef:
mij lijkt het ook niet verstandig om die 2 intenemen. Ik heb al vaak veel last gehad met drank en paracetamol haha.
Ik zou ook van het advies uitgaan van de druglijn want die hebben er meer verstand van dan sommige bokkers haha.
Verder vind ik de rest erg scheinheilig iemand die drug wil gebruiken moet dat zelf weten. En drank is ook een drugs maar daar word niet over gesproken.

Mag ik vragen waarom wij schijnheilig zijn?
En drank is ook een drugs? Nou ja misschien gebruik/drink ik dat daarom ook niet.
voor mij geen roken/drank/drugs of wat dan ook.

nou omdat jij het niet gebruikt wil niet zeggen dat andere mensen die dat wel doen slecht zijn.
En drank is idd een harddrugs nooit opgelet op school!!!!
Laat iedereen in zijn waarde en oordeel niet zo snel.

(ik gebruik ook geen drugs en rook ook niet)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:59

laura1987 schreef:
ninja2 schreef:
mij lijkt het ook niet verstandig om die 2 intenemen. Ik heb al vaak veel last gehad met drank en paracetamol haha.
Ik zou ook van het advies uitgaan van de druglijn want die hebben er meer verstand van dan sommige bokkers haha.
Verder vind ik de rest erg scheinheilig iemand die drug wil gebruiken moet dat zelf weten. En drank is ook een drugs maar daar word niet over gesproken.

Mag ik vragen waarom wij schijnheilig zijn?
En drank is ook een drugs? Nou ja misschien gebruik/drink ik dat daarom ook niet.
voor mij geen roken/drank/drugs of wat dan ook.

Ach degene die dat soort dingen zegge wete het zelf ook niet eens, Ik heb alles wat illegaal is hier in nl al een keer geprobeerd, en ook de nodige combo's al genomen in gevaar van mijn eigen leven, dus zit hier echt niet ff te doen alsof hoor, ik waarschuw haar alleen dat het egwoon dom is om het te doen, het is het een of het ander, of geen van bijde. Als ej je niet kan inhoude moet je niet naar het feest gaan.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:01

ninja2 schreef:
nou omdat jij het niet gebruikt wil niet zeggen dat andere mensen die dat wel doen slecht zijn.

Ik zeg toch ook niet dat het slecht is dat ze het doen, zeg alleen dat het niet erg slim is.
Iedereen weet dat er super veel junks en wat dan ook zijn en dat het verslavend werkt.

En je hoeft niet zo te overdrijven met je uitroeptekens hoor en als je het nog even wil horen nee ik lette niet op op school.

Ik laat haar in haar waarde zeg alleen dat het niet slim is omdat het verslavend werkt.

Nou ja zullen we dan maar hopen dat ze niet verslaafd raak.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:04

laura1987 schreef:
zo te zien weet elcid er aardig wat van dus zo heel dom is het nog niet om deze vraag te stellen op bokt (het is eerder dom om het te gebruiken).

Google kan een hoop info geven Knipoog Maar ook ik heb wel eens MDMA gebruikt, en het lijkt me niet verstandig om te doen. Ik neem aan dat de TS wel vaker dit soort drugs heeft gebruikt? Juist dan zou je het antwoord al meten weten.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:05

laura1987 schreef:
ninja2 schreef:

Ik zeg toch ook niet dat het slecht is dat ze het doen, zeg alleen dat het niet erg slim is.
Iedereen weet dat er super veel junks en wat dan ook zijn en dat het verslavend werkt.

En je hoeft niet zo te overdrijven met je uitroeptekens hoor en als je het nog even wil horen nee ik lette niet op op school.

Ik laat haar in haar waarde zeg alleen dat het niet slim is omdat het verslavend werkt.

Nou ja zullen we dan maar hopen dat ze niet verslaafd raak.

Niet iedereen die drugs gebruikt is gelijk verslaafd. Je zegt idd alleen dat het niet zo slim is maar op wat voor toon.
Dat berichtje van je sloeg echt nergens op. Je kan ook op een normale manier je mening geven.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:05

Ik durf met 100% zekerheid dat je daar niet bang voor hoeft te zijn laura1987 Knipoog

Ik weet geloof ik genoeg, bedankt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:06

Hoop het oko niet voor de TS, Maar nl is een vrij land, doet ze het tog wie zijn wij om haar tegen te houde, maar TS Kijk alsjeblieft gewoon goed uit, want het kan ook FLINK mis gaan.... en het klopt dat er bij de drugsinfolijn geen experts zitte, die lezen alles uti een boekje. Zoals ik al zei, doe wat je niet late kunt er is maar 1 manier voor jezelf om er achter te kome wat de bijwerkingen zijn tog? Maar wees dan ook zo wijs om de consequenties er dalijk van te kunne dragen als het flink mis is gegaan. Antibiotica is geen geintje, en een drug al helemaal niet. en de combo ervan is gewoon ridiculous.... En neem het maar van mij aan want JA ik was wel verslaafd, met de nadruk op was. We horen je besluit wel, veel plezier op je feest, en hoop dat je het wijze en de juiste besluit voor jezelf neemt..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:07

ninja2 schreef:
Niet iedereen die drugs gebruikt is gelijk verslaafd. Je zegt idd alleen dat het niet zo slim is maar op wat voor toon.
Dat berichtje van je sloeg echt nergens op. Je kan ook op een normale manier je mening geven.

whaha nee jou toon in je berichten zijn vriendelijk Koe

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:08

Reem schreef:
Ik durf met 100% zekerheid dat je daar niet bang voor hoeft te zijn laura1987 Knipoog

Ik weet geloof ik genoeg, bedankt.

Gelukkig Reem Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:09

Ja hou nou maar even op hoor, ruzie is ook niet nodig.

"@Reem doe alsjeblieft voorzigtig Lachen Je mag me ook even pbén ofzo zonder al die domme reactie er doorheen (oke oke ik geef toe er zitte ook domme van mij tusse:P) Maar ik weet dat je het serieus bedoeld. en ik bedoel het nu ook serieus voor jou Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:11

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... fd8f8a3ea2
Citaat:
Als het een antibiotica is dan raad ik het je af. Om een antibioticakuur te laten werken is een constante bloedspiegel met de gebruikte antibiotica vereist. Daarom mag je bijvoorbeeld ook niet drinken, omdat je lever dan hard moet werken en je bloedspiegel en dus je kuur in gevaar brengt.

Aangezien XTC de lever ook wat harder laat werken, lijkt het mij niet echt verstandig om te gaan gebruiken. Ik zeg niet dat je hele kuur faalt als je een pil slikt, maar ik zou het niet doen.

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &kolomID=5
Citaat:
Antibiotica worden gebruikt ter bestrijding van bacteriële infecties. Voor een effectieve antibioticakuur is een constante bloedspiegel nodig. Dit houdt in, dat de hoeveelheid antibioticum in het bloed steeds op hetzelfde niveau moet zijn.

XTC wordt net als antibiotica door de lever afgebroken, wanneer je XTC en antibiotica samen gebruikt raakt de lever extra belast. Dit brengt de constante bloedspiegel in gevaar wat tot een mislukte kuur kan leiden. Bovendien geldt dat wanneer er sprake is van een infectie het lichaam alle energie nodig heeft om de infectie te bestrijden. Het is daarom niet verstandig XTC en antibiotica te combineren.

Datum: 1 januari 1998

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:11

volgens mij is algemeen bekend dat drugs en medicijnen niet samen gaan, je hebt de informatielijn gebeld, daar hoor je nog eens hetzelfde antwoord.
wat is er dan nog zo moeilijk aan, waarom persé alles op alles zetten om die drugs toch te gebruiken?
en ja, alcohol is net zo goed bende in combinatie met medicijnen.
ik begrijp werkelijk niet dat alcohol en drugs zó belangrijk kunnen zijn voor een niet-verslaafde

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:15

_rosita_ schreef:
volgens mij is algemeen bekend dat drugs en medicijnen niet samen gaan, je hebt de informatielijn gebeld, daar hoor je nog eens hetzelfde antwoord.
wat is er dan nog zo moeilijk aan, waarom persé alles op alles zetten om die drugs toch te gebruiken?
ik begrijp werkelijk niet dat alcohol en drugs zó belangrijk kunnen zijn voor een niet-verslaafde

Ik denk dat we daar nooit achterkomen Lachen Ik als exverslaafde kan er ook eigelijk niet veel op zegge, bij mij is het toen ook begonne als meelopen want ik wou ook stoer zijn om met mijn vriendjes en vriendinnetjes mee te doen... Maar niet iedereen doet het daarom natuurlijk??

Als ik pijn heb, of niet kan slapen snak ik soms ook nog wel eens naar een joint... Maar heb daar nu de perfecte oplossing voor... een andere verslaving..
Diazepam.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:16

PinkyBubble schreef:
dwaallicht schreef:
viewtopic.php?f=34&t=590423&hilit=

Daar zou ik het eens vragen, zij weten er vast meer vanaf.
Laat je niet afschrikken door de reacties, vind het juist goed dat je je informeert over de gevolgen.
De meeste mensen weten sowiso al niet echt waar ze over praten.

Edit; elcids advies lijkt me ook al voldoende. Drugs is een aanslag op je lichaam, net als elk genotsmiddel, en je lichaam heeft nu alle kracht nodig om beter te worden, dus in deze situatie lijkt het me beter van niet.

En wie ben jij om daar over te oordelen dan ?? Tuurlijk hebe 'de meeste geen ideen waar ze het over hebben'omdat ze msschien niet zo dom en naief zijnOM het te doen, maar ik spreek echt wel uit mijn eigen ervaring hoor, dus die vooroordeel had je wel thuis kunne houde.

Om af en toe wat te doen hoef je echt niet dom of naief te zijn hoor. Iets minder selectief lezen, ik verwijs haar alleen maar door naar mensen die er wel wat vanaf weten en misschien ervaringsdeskundige zijn met dit punt.
Wat ik bedoel is juist dat veel mensen meteen met woorden als " junk, verslaafde" gaan smijten en dat werkt alleen maar averechts. Veel mensen weten er weinig van, hebben alleen maar hier en daar wat gehoord,dus kan ze zich beter informeren bij mensen die het wel weten en dan besluiten wat ze wel of niet doet.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:17

_rosita_ schreef:

Omdat ik het graag wil. Ik heb me erop verheugd. Ik ga naar een meerdere feesten per jaar en vaker dan 1 misschien 2 keer per jaar neem ik een beetje drugs. (Genoeg om te voelen, te weinig om niet meer na te kunnen denken).
Ik geloof ik verstandig niet verslavend drugsgebruik. (Al realiseer ik me dat ik zo nu niet overkom Clown )

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:18

PinkyBubble schreef:
dwaallicht schreef:
viewtopic.php?f=34&t=590423&hilit=

Daar zou ik het eens vragen, zij weten er vast meer vanaf.
Laat je niet afschrikken door de reacties, vind het juist goed dat je je informeert over de gevolgen.
De meeste mensen weten sowiso al niet echt waar ze over praten.

Edit; elcids advies lijkt me ook al voldoende. Drugs is een aanslag op je lichaam, net als elk genotsmiddel, en je lichaam heeft nu alle kracht nodig om beter te worden, dus in deze situatie lijkt het me beter van niet.

En wie ben jij om daar over te oordelen dan ?? Tuurlijk hebe 'de meeste geen ideen waar ze het over hebben'omdat ze msschien niet zo dom en naief zijnOM het te doen, maar ik spreek echt wel uit mijn eigen ervaring hoor, dus die vooroordeel had je wel thuis kunne houde.

Om af en toe wat te doen hoef je echt niet dom of naief te zijn hoor. Iets minder selectief lezen, ik verwijs haar alleen maar door naar mensen die er wel wat vanaf weten en misschien ervaringsdeskundige zijn met dit punt.
Wat ik bedoel is juist dat veel mensen meteen met woorden als " junk, verslaafde" gaan smijten en dat werkt alleen maar averechts. Veel mensen weten er weinig van, hebben alleen maar hier en daar wat gehoord,dus kan ze zich beter informeren bij mensen die het wel weten en dan besluiten wat ze wel of niet doet.[/quote]

Daar heb je gelijk in dwaallicht, Alleen vind ik zon combo gewoon dom.. als je het tog zou doen ondanks zoveel mensen het advies geven het niet te doen... Maa zoals ik al in me eerdere posts zei is het altijd no aan haar om de beslissing te neme, wil ze het doen, zorg dan dat er altijd iemadn om je heen is die het niet heb gedaan, en je ook daadwerkelijk op kan vangen mocht het mis gaan...
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 26-09-07 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:18

daar zeg je al precies wat ik bedoel: exverslaafde Knipoog
wanneer je alles op alles zet om toch drugs te kunnen gebruiken, is dit imo niet meer zonder dwanggevoel, al verheug je je erop drugs te gebruiken, wanneer daar iets tussenkomt, zou een niet-verslaafde daar volgens mij ( gebruik die meuk niet, dus kan makkelijk praten) niet al te moeilijk over doen en alles op alles zetten om toch te kunnen gebruiken.

perfecte oplossing diazepam? een oplossing is het, maar een perfecte? Knipoog

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:21

Reem schreef:
_rosita_ schreef:

Omdat ik het graag wil. Ik heb me erop verheugd. Ik ga naar een meerdere feesten per jaar en vaker dan 1 misschien 2 keer per jaar neem ik een beetje drugs. (Genoeg om te voelen, te weinig om niet meer na te kunnen denken).
Ik geloof ik verstandig niet verslavend drugsgebruik. (Al realiseer ik me dat ik zo nu niet overkom Clown )

Meis vergis je daar echt niet in hoor, verstandig gebruik kan net zogoed verslavend werken, niet alleen met drugs en alcohol maar ook met medicijnen en nadere dingen... Let gewoon een beetje goed op jezelf, en doe wat jij vind en jou lichaam vind... Doe vooral niet omdat andere het doen en je bang ben dom te lijken als je het niet doet, dan ben je in hun ogen tog dom/ maar wel verstandig dom Lachen Neem de avond van het feest dan niet je medicijnen in, en doe het daarna gewoon weer verder met je kuur, als je het tog zonodig moet gebruiken.

ElCid

MDMA, het belangrijkste bestanddeel van XTC, werkt niet lichamelijk verslavend. Wel geestelijk, wat betekent dat he inderdaadhet nodig denkt te hebben om het naat je zin te hebben.
Alle drugs, of hou om alcohol, roken ( nicotine) , hasj, wiet, XTC of hard drugs als coke ( niet lichamelijk verslavend) en heroine zijn niet goed voor je. Als je, de niet verslavende, soorten met beleid gebruikt en weet waar je me bezig bent kan je het riscic tot een minimum beperken. Maar teveel is levensgevaarlijk, net zoals bepaalde combinaties, bijv. met alcohol.

Persoonlijk zie ik liever iemand op een feest die een snuifje of een pilletje heeft genomen dan mensen die ( te) veel drinken ( mag ook niet met antibiotica), dat wordt als "normaal" beschouwd, maar geeft vaak irritanter gedrag.
Gewoon goed oppassen en weten wat je doet; van 1 keer een pilletje, een jointje of snuifje raak je echt niet verslaafd.
Wel er altijd voor zorgen dat je het spul van een betrouwbare bron koopt en dat mensen weten dat je gebruikt en wat je gebruikt. Als het dan mis gaat kan er op de juiste manier ingegrepen worden.

Mistic

Als de drugsinfolijn het je afraad zou ik op dat advies afgaan.
Je zegt zelf dat je wel eens vaker naar dat soort feestjes gaat. Laat het dan deze keer en probeer het de volgende keer.

Je vergeeft het jezelf nooit als de combinatie toch niet blijkt te werken en je in het ziekenhuis belandt.

Qaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:23

Waarom vind je het nodig om drugs te gebruiken waarom kan je niet zonder naar een feestje gaan? Heb je het dan niet naar je zin?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:26

_rosita_ schreef:
daar zeg je al precies wat ik bedoel: exverslaafde Knipoog
wanneer je alles op alles zet om toch drugs te kunnen gebruiken, is dit imo niet meer zonder dwanggevoel, al verheug je je erop drugs te gebruiken, wanneer daar iets tussenkomt, zou een niet-verslaafde daar volgens mij ( gebruik die meuk niet, dus kan makkelijk praten) niet al te moeilijk over doen en alles op alles zetten om toch te kunnen gebruiken.

perfecte oplossing diazepam? een oplossing is het, maar een perfecte? Knipoog

Voor mij is het wel de perfecte oplossing ja, omdati k nu aan mijn normale nachtrust kom, zonder weed of iets dergelijks ervoor te hoeven roken, geloof mij ik heb zelfs bananenschilleng erookt... zo verslaafd was ik Clown ohja bananen schillen en oregano zijn af te raden om te roke Tong uitsteken Haha!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 16:27

Qaos schreef:
Waarom vind je het nodig om drugs te gebruiken waarom kan je niet zonder naar een feestje gaan? Heb je het dan niet naar je zin?

Nee zonder drug heb ik het niet naar mn zin, ik gebruik áltijd. Rolleyes

Graag ontopic blijven.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:29

Ik kan me de drang en het verheugen erop eerlijk gezegd dus echt niet voorstellen, maar er zijn ook een heleboel mensen die het plezier van paardrijden niet kunnen indenken natuurlijk Knipoog

Uiteraard is het goed dat je je hierin wil laten voorlichten. Laat alleen je voorpret en de wil voor het gebruik, niet je keuze nadelig beïnvloeden. Probeer reeël te blijven. Wat de risico´s zijn en hoe jouw lichaam er specifiek op zal reageren is vooraf niet te zeggen. Maar dat het wel degelijk schadelijke invloed kan hebben lijkt me wel duidelijk (zie quotes patsur bv.).

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:30

Als ik jouw was zal ik pas drugs nemen als je van deze kuur af bent. Snap dat je je erop hebt verheugd en veel zin in hebt, maar je kan het altijd nog doen Knipoog En zometeen krijg je wel een slechte trip omdat het bijv. niet goed samengaat/of je spijt krijgt omdat je hebt genomen.