Wie begint ook vandaag met Sonja Bakker??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Wie begint ook vandaag met Sonja Bakker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 22:18

ik ben ook vandaag weer begonnen Haha!

edit; wel wil ik erbij zeggen dat ik voor de vakantie was begonnen en ik toen 66 kg was. ik was meer dan 4 kg was afgevallen in 3 weken en toen was het vakantie en gingen we weg dus geen SB meer en ik ben nu 72 kg...het is er dus dubbel zoveel aangekomen.
baal hier ontzettend van dus ben vandaag weer met mijn moeder begonnen Haha!
ik ga voor de 60 kg dus ben een tijdje onderweg Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:40

Dan lijkt me dat toch juist een teken dat je moet ophouden, Leandrotje. Normaal gesproken kan je best een aantal kilo aankomen van vakantie, maar meer dan 8 is écht niet gezond en een teken dat je lichaam tekort heeft gehad!!

Goed diëten is écht niet zo moeilijk. Als je je qua richtlijn houdt aan ongeveer 1300-1500 kcal per dag, een uurtje beweging per dag, een goed ontbijt, verder zo om de 2 uur een tussendoortje... Dan komt het allemaal wel goed.
Je zal misschien geen kilo per week verliezen, maar goed beschouwd is dat ook helemaal niet goed voor je.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 07:12

Ik vind het ontbijt voor vandaag wel wat magertjes... Mar goed over een paar uurtjes een banaan Knipoog

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:23

Pff alleen een broodje met halvarine en een glas ontbijtdrink en een glas water..
Nouja Tong uitsteken zo fruit danmaar

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:33

Ik pas me aan, aan haar menu's zodat ik iig gezond eet

Werkt het ....nee bij mij niet ik denk dat dat komt omdat ik zoveel sport

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:13

Citaat:
Uit onderzoeken is gebleken dat heel snel heel veel afvallen helemaal niet gezond is. In veel gevallen zit het er dan namelijk binnen een half jaar dubbel en dwars weer aan.

Nou. Bij mij dus niet. En ik ben al enkele maanden gestopt. Hoe dat kan? Nou, ik ga om de zoveel tijd lekker uiteten, ik eet op zondag frietjes, en BBQ'en sla ik nooit over! Het toverwoord is: balansdag.

Dankzij SB weet ik dat het helemaal niet erg is om een dag lekker te genieten van allerlei 'slechte' dingen, als je de dag erna maar weer normaal eet. Tijdens SB ging ik ook gewoon uiteten en bbq'en. Daar kom je echt niet van aan als je de dag erna maar weer gewoon sober eet. Voorheen at ik alleen maar slecht, ja, dan gaat het fout.

SB mag dan volgens sommigen een 'crash'dieet zijn, en niet goed en onverantwoord weet ik veel wat: voor mij werkte het maanden terug, en ik pas nog steeds in maatje 38-40 dus het principe werkt voor mij nog steeds.

Ik wil iedereen er veel succes mee wensen.

Oh, en een tip! Ik vroor het boterhamvlees per rolletje in. Je hebt soms op maandag 1 lapje kipfilet nodig, en de rest van de week niets meer. Laat je het pakje in de koelkast liggen dan kun je het weggooien. Op de invriesmanier kun je steeds als je een rolletje nodig hebt dat uit de vriezer pakken.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:36

Er is een nieuw forum daar kan je vragen, recepten en steun vinden van andere mensen die ook sonja bakkeren.
Het is nog in de opstartfase maar misschien voor jullie leuk om erbij te doen.

http://soetensuikerbol.forum2go.nl

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 14:44

Nerwen schreef:
Ik vind Sonja Bakkeren zo'n onzin. Afvallen is echt niet moeilijk. Eet gewoon geen snoep, koek, chips en patat e.d. meer en zorg dat je drie maaltijden per dag eet (gezond!). En natuurlijk blijven bewegen. Als je dat volhoudt val je af, maar niet te snel èn het blijft eraf!
Bij het Sonja Bakker dieet val je heel snel heel veel af, maar zodra je stopt zit het er dubbel en dwars weer aan.

Wanneer je last heb van overgewicht (wat niet veroorzaakt wordt door ziekte of medicijnen) en je wilt afvallen heb je gewoon levenslang. Je zal altijd op je dieet moeten letten! Dat velen niet afvallen of veel last hebben van een jojo-effect is vaak te wijten aan weinig zelfdiscipline.

Ben ik het helemaal mee eens. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook niet aankom en mocht ik afvallen dat alleen komt doordat ik dan bijv. ziek ben maar het beste medicijn is inderdaad eet 3x per dag gezond, blijven bewegen en laat alle lekkernijen staan. Eet liever als je trek krijgt fruit en bijv. een mueslireep tussendoor.

Daarom is het voor mij ook elke dag SAS-dag Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:24

Sorry hoor hier iemand die vrijwel niks snoept iig niet door de weeks en afvallen

dus het ligt niet altijd aan al die koek en chips ed

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:10

Het is toch iedereens eigen keus om aan SB te beginnen. Als ik echt hele erge reuzehonger heb, ga ik heus wel een koekje pakken, of een fruitstuk erbij. Ik hou de richtlijnen van het boek aan, dat is toch meer als genoeg. Ik moet zeggen dat ik in deze 2 dagen het boek nog keurig gevolgd heb, sommige fruit vervangen, aangezien ik toch bijna alleen maar appel lust(heel fout, ik weet het, maarjah Schijnheilig ).

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:22

Maar wat voor topic wordt dit nou, een steun topic of een 'sonja is niet gezond' topic Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 07:09

Mijn bedoeling was: Een help elkaar het Sonja-Bakker boek door topic Ja

Er loopt nog een topic 'wat vind je van SB' daar kan gediscusseerd worden of het gezond is of niet

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:26

Alle twee discussie door elkaar dat is leuk en houdt het topic bezig

Nou vanavond moeten we wortels met kabbeljauw eten ik mag hopen dat er wat anders op tafel komt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:27

In de krant stond dat het je stofwisseling in de war brengt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 07:34

Ja dat klopt er is zoveel gezegt maar als ik naar de menu's kijk, zie ik niks bijzonders... en af en toe wat zondigen dat is het goed.

Er zijn gewoon teveel mensen jaloers op Sonja en gunnen haar het geluk niet

Wisten jullie dat er in november een nieuwboek uitkomt Haha!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:02

Sonja Bakker heeft op haar site ook een forum.
Erg fijn om elkaar te steunen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:45

Moet eerlijk zeggen dat ik Sonja's forum waardeloos vind Bloos

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:20

Ik vind 't goed genoeg hier op in dit topic Schijnheilig Als mensen iets anders menen te denken over SB, moeten ze dat maar eventjes melden in het andere topic. Voor ons wat makkelijker neem ik aan Knipoog
Ik kreeg vanochtend mijn ontbijt bijna niet eens op, 2 crackers, en ehb er gewoon een glas optimel bij genomen, daar zit toch weinig in. Ik sta wel per ongeluk ( Schijnheilig ) elke dag op de weegschaal, eigenlijk mag dat niet he? Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:20

Ik moest een kom yoghurt, halverwege had ik eigenlijk al geen trek meer.
Raar eigenlijk?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:28

ga ook elke dag op de weegschaal moet eerlijk zeggen dat ik vrijdagavond geneigd ben niks te eten omdat mijn zaterdagochtend weegschaal genoteerd wordt...zodat ik elke week kan kijken of het helpt

en en nee helpt niet maar misschien komt het nog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:29

Misschien kun je met minder toe dan je altijd dacht?

Ik ben zelf van magere yoghurt heel snel overgestapt op magere kwark van eigen merk AH.
De yoghurt vond ik zo'n dunne wrange toestand... bluh. De kwark is lekker dik en zo zacht dat suiker niet eens nodig is. En toch oermager. Lekker met honeyloops!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:30

@ tita: SB werkt juist omdat je de hele tijd beetjes eet, je stofwisseling wordt aan de gang gehouden. Niet eten is echt niet goed! Eet desnoods een paar crackers of wat magere yoghurt.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:39

Mijn moeder is ook maandag gestart met SB en ik doe een beetje met haar mee. Ik heb deze week voor het eerst sinds jaren een ontbijtje genomen en weeg mijn maaltijden en af en ik voel me er goed bij.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:42

Ik wil morgen beginnen weer!! Alleen avond eten zal bij mij niet lukken ouders koken dus..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:55

Avond eten doe ik ook niet precies, ik weeg aardappelen en groente wel af, en een klein stukje vlees. Maar de soort groente doe ik niet steeds zo