Nerwen schreef:Ik vind Sonja Bakkeren zo'n onzin. Afvallen is echt niet moeilijk. Eet gewoon geen snoep, koek, chips en patat e.d. meer en zorg dat je drie maaltijden per dag eet (gezond!). En natuurlijk blijven bewegen. Als je dat volhoudt val je af, maar niet te snel èn het blijft eraf!
Bij het Sonja Bakker dieet val je heel snel heel veel af, maar zodra je stopt zit het er dubbel en dwars weer aan.
Wanneer je last heb van overgewicht (wat niet veroorzaakt wordt door ziekte of medicijnen) en je wilt afvallen heb je gewoon levenslang. Je zal altijd op je dieet moeten letten! Dat velen niet afvallen of veel last hebben van een jojo-effect is vaak te wijten aan weinig zelfdiscipline.
Ben ik het helemaal mee eens. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook niet aankom en mocht ik afvallen dat alleen komt doordat ik dan bijv. ziek ben maar het beste medicijn is inderdaad eet 3x per dag gezond, blijven bewegen en laat alle lekkernijen staan. Eet liever als je trek krijgt fruit en bijv. een mueslireep tussendoor.
Daarom is het voor mij ook elke dag SAS-dag