Bloedend oog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Bloedend oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:28

Zei de dokter ook wat er dan ontstoken is? Je hoornvlies? Het oogwit? Je oogleden?

Als je oogleden ontstoken zijn (wat ook de ''slaap'' in je ogen zou kunnen verklaren, wil het wel eens heel goed helpen als je met een redelijk ruwe washand met handwarm water (vooral) het onderste ooglid goed schoonboent, en dat mag best wel hard gedaan worden.
Wat er namelijk gebeurt als dat ooglid ontstoken is, er zitten over de hele lengte kliertjes die een soort olie afschijden. Als je knippert met je ogen, dan gaat deze olie over je traanvocht heen liggen en voorkomt zo dat de tranen te snel verdampen en je dan droge ogen zou hebben.
Bij een ontsteking van het ooglid raken deze kliertjes wat verstopt en wordt die olie niet meer over je oog geknippert.
Met 1 keer per dag flink hard boenen, kun je ze open boenen. Het doet waarschijnlijk even pijn en je ogen zijn kort na dat boenen wat roder, maar als je het een paar dagen volhoudt kun je al resultaat merken.

En even geduld hebben met die druppels van de huisarts. Geef iets tijd te werken.
Veel sterkte er mee!

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:33

Wil je niet bang maken hoor, mijn broertje heeft ook zoiets gehad en uiteindelijk was het een scheurtje op zijn oog. Het zat echt naast zijn pupil, hij heeft geluk gehad dat hij niet slechtziend/blind is geworden heeft de dokter gezegd.
Het is nu helemaal over en heeft nergens meer last van. Hij kreeg 2 soorten druppels wat hij sochtends en savonds moest druppelen. Mocht zo min mogelijk licht zien (was wel sneu, haha). Op een gegeven moment een pleister op beide ogen geplakt Clown

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 15:37

Och ik ben nergens bang van hoor Knipoog

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 16:15

Afbeelding

Lijkt het hier op?
Ik had ook al jou klachten erbij..
Ik had dit een tijd gelezen, kreeg een ooggel en oogdruppels an de dokter en het was binnen 2 weken weg!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 16:25

:| Nou nee fieuw gelukkig niet Knipoog Hier word ik wel bang van Nagelbijten / Gniffelen dat is echt een bloedens oog Nagelbijten / Gniffelen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:34

Is het geen (beginnende) vaat ingroei?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 17:51

Geen idee Nagelbijten / Gniffelen maar 's ochtends en 's avond heb ik er nog last van anders niet Lachen alleen na het in druppellen van die druppels en dan na een kwartier hbe ik zo'n vieze smaak in mijn mond/ keel ! Echt moet er van kotsne bijna steeds :s. Heel raar. En die druppels komen in mijn oog echt niet in mijn neus of keel :s.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:04

Maar is het niet zo dat je oog in open verbinding staat met je neus ofzo? Dus dan kan het toch zijn dat je dat proeft?
Mijn tante heeft in zeer ernstige mate last van glaucoom (schrijf je dat zo?) en zij kreeg ook oogdruppels waarvan ze een heel vieze smaak in haar mond kreeg!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:06

En Ps... sterkte natuurlijk!!