Altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:58

arans schreef:
Hey ik herken dit probleem heel erg.

Op school eet ik niet veel ( 4 broodjes) maar zodra ik thuis kom heb ik honger. Omdat mijn moeder niet altijd brood in huis heeft pak ik weleens een koeje, en dan nog een koekje, en nog een... Als ze wel brood in huis heeft, eet ik eerst 2 broodjes, dan nog 2 en dan heb ik nogsteeds honger, dus dan begin ik weer aan de koekjes. Echt ik kan daarin best veel eten Nagelbijten / Gniffelen. 's Avonds Eet ik mijn bord wel leeg, maar ik eet nooit veel in 1 keer. en meestal heb ik gelijk na het afruimen weer trek Bloos

Ik ben niet dik ofzo, en wil dat graag zo houden Sigaar

Ik heb precies hetzelfde... bij mij helpen kauegumpjes soms, dan denk ik er niet de hele tijd meer aan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:05

sóchtends 3 boterhammen.
op school 4 boterhammen en 3 gezondekoejes zoals sultana evergreen of granenkoekjes
als ik thuis ben een koekje of snoepje altiojd 1 bord vol met eten en sávonds weer een koekje maar het liefst wil ik de hele dag door eten

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:10

Ik herken dit heel erg, ik zit ook nooit vol ofzo, heel vervelend, als ik honger heb probeer ik, net als safiera zegt, een kauwgumpje te nemen of een flesje water te nemen Knipoog

Ik ben eigenlijk ook niet dik ofzo, 1.74 en 47 kilo

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:23

Nee dik geloof ik ook niet dat ik ben, al ben jij wel veel lichter zeg! (ik ben 63 kg bij 1,70 m ofzo) Ik ben "stevig" of een peer Haha!
Maar goed, zwaarder wordt ik liever niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:24

- Veel water drinken
- Met regelmaat eten
- Geen snoep, maar goed vullende dingen
- En vooral niet meer gaan eten.. daardoor wordt je maag juist groter.. En kan je daarna nog meer eten.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:57

_Tessaa schreef:
- Veel water drinken
- Met regelmaat eten
- Geen snoep, maar goed vullende dingen
- En vooral niet meer gaan eten.. daardoor wordt je maag juist groter.. En kan je daarna nog meer eten.

Ja ik vrees dat bij mij dat laastste al gebeurt is Bloos

Trouwens kaugom eten helpt inderdaad tegen trek, maar niet tegen honger. Integendeel, als je op kaugom kauwt 'denkt' je lichaam telkens dat je iets eet terwijl dat niet zo is. En daar krijg je honger van. Maar kauwgom helpt dus wel heel erg tegen trek in eten. Als ik kauwgom in mijn mond heb denk ik niet zo erg aan eten.

edit: typfout

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 22:59

krumel schreef:
heel herkenbaar, ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik heb het sinds ik 14 was, en ben nu 17 hahaha. Ik heb ook nog eens ondergewicht, dus je mensen zijn vaak verbaasd als ze zien hoeveel ik eet Haha!

Ik ben 15. Wat ook een reden zou kunnen zijn voor mijn honger, is dat ik de pil slik. Daar schijn je ook vreetbuien van te krijgen. Maar die honger heb ik eigelijk mijn hele leven al, ik eet altijd al meer dan de rest.

@ _Tessaa: Ik denk dat ook bij mij dat laatste al is gebeurd.. Ik denk dat ik gewoon een grote maag heb ofzo of dat ie al is uitgerekt door al dat eten.

@ Merlynlover: Jeetje, jij bent wel licht idd! Ik ben ongeveer hetzelfde als Safiera, 62 kg en 1.71 m. Soms lijkt het me wel lekker om te kunnen eten wat je wilt, omdat als ik een koekje eet oid, hou ik altijd in mijn achterhoofd: 'Dit is slecht, hier word je dik van.' Ik kan niet meer echt van eten genieten zeg maar. Nagelbijten / Gniffelen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 23:09

Zooooo dit ga ik zeker in de gaten houden!

Ik zit ook nooit vol.. En dat is heel vervelend.. Ik wil altijd maar eten, en heb nooit voldoende of een vol gevoel.
En als ik wel een vol gevoel heb, duurt dat hoogstens tien minuten en daarna heb ik weer dat gevoel.

Maar het is zo erg, dat ik op zoek ga naar dingen. En als ik niks kan vinden wat ik lekker vind ga ik zelfs de dingen eten die ik niet lust.. Soms betrap ik mezelf dat ik 's ochtends al chips of nootjes eet.. Gelukkig ben ik niet de enige! Ach gut

Ga dit cker even volgen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:01

Ik ben 1.80m en weeg 70 kilo.. sinds ik aan de pil ben zijn er een héleboel dingen verandert, daarvoor had ik volgens velen het perfecte lichaam.. maar ik vond me te licht.. ik was 1.80 en woog 50 kilo!!! Scheve mond Ik vond mezelf dus ook te mager en regelmatig werd door leraren aan mij gevraagd of het wel goed ging.. Toen heb ik dus voor mezelf besloten om meer te gaan eten.. en dat hielp niet.. ik kon alleen maar heul veel eten Knipoog

Nadat ik aan de pil ben gegaan.. kreeg ik eerst een vrouwelijk lichaam.. gewoon de rondingen en niet te uitstekende botten.. ik woog toen ong 60-65 kilo.. mooi gewicht.. maar omdát ik mezelf had aangeleerd veel te eten, weeg ik nu dus 70 kilo! Ik probeer het eraf te trainen met buikspieroefeningen, maar ik heb van mezelf hele sterkebuikspieren, ik kan dus 500 sit-ups achter elkaar doen en nog het idee hebben dat ik er nog eens 500 achteraan kan doen.. werkt dus ook niet.. nou heb ik toevallig gisteren nieuwe oefeningen geleerd.. dus dan gaan we die eens proberen Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:07

Ik heb het ook heel erg. Ik word er gek van.. Ik kan in een kwartier zo 4 ham/kaas croissantjes wegwerken Scheve mond Ik moet ook echt is een keertje ophouden.. Maar het lukt gewoon niet.. Ik ben overigens niet dik ofzo, maar wel volslank.. Ik ben 1.70m en weeg 65 kilo.. Maargoed.. Ik ga dit maar eens volgen en de tips opvolgen die voorbij komen.. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:22

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:37

Zo erg is het toch nog niet?
Altijd trek/honger en dan veel eten, maar vervolgens vinden dat je teveel hebt gegeten betekent toch niet gelijk dat je alles weer gaat uitkotsen of laxeerpillen neemt of zoiets!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:41

Boulimia is nog wel even iets anders....

Dees schreef:
Die 'gezonde koekjes' zitten stikvol met suikers.

Als je minder honger-gevoel wilt hebben, moet je minder suikers eten. Eet ipv een Sultana maar een blokje kaas... honger gaat weg en eventuele kilo's ook.
Heel goed advies.
Probeer een beetje uit de buurt te blijven van suikers en koolhydraten en vervang dat met eiwitten en vetten. Die vullen langer en beter en je bloedsuikerspiegel blijft beter in balans.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:56

ik heb ook heel erge last van altijd trek gevoel...
ook weet ik wel mijn grens met bijv. koekjes, maar ik moet er gewoon standaart overheen... totdat ik misselijk word en dan stop ik pas..

ik heb net kwartiertje geleden 2 broodjes naar binnen geschoven.. maar er kunnen er nog wel een stuk of 8 bij... Vork
heel erg vervelend!
oja waterdrinken doe ik al heel veel....
(ik ben 1.72 en 55 kg)

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:13

hihi ik heb er ook last van.. Maar ik probeer vooral 'sochtents stevig te ontbijten helpt wel Clown

Groetjes

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:18

ik herken dit van een oud klasgenootje had altijd honger en at heel veel zij bleek echter een LINDWORM te hebben niet om jullie bang te maken maar dat kan dus ook de oorzaak zijn .

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:19

brrrrr
dat is dus echt iets waar ik dood en doodbang voor ben...
een worm ofzo in je heb zitten...
hoe weet je dat je die hebt?!?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:06

pluche_pluus schreef:
brrrrr
dat is dus echt iets waar ik dood en doodbang voor ben...
een worm ofzo in je heb zitten...
hoe weet je dat je die hebt?!?

Als je lintwormen in je lijf hebt, dan moet je 'echt zo snel mogelijk naar de dokter! Bloos

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:42

ILOVE_TARA schreef:
krumel schreef:
heel herkenbaar, ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik heb het sinds ik 14 was, en ben nu 17 hahaha. Ik heb ook nog eens ondergewicht, dus je mensen zijn vaak verbaasd als ze zien hoeveel ik eet Haha!

Ik ben 15. Wat ook een reden zou kunnen zijn voor mijn honger, is dat ik de pil slik. Daar schijn je ook vreetbuien van te krijgen. Maar die honger heb ik eigelijk mijn hele leven al, ik eet altijd al meer dan de rest.

@ _Tessaa: Ik denk dat ook bij mij dat laatste al is gebeurd.. Ik denk dat ik gewoon een grote maag heb ofzo of dat ie al is uitgerekt door al dat eten.

@ Merlynlover: Jeetje, jij bent wel licht idd! Ik ben ongeveer hetzelfde als Safiera, 62 kg en 1.71 m. Soms lijkt het me wel lekker om te kunnen eten wat je wilt, omdat als ik een koekje eet oid, hou ik altijd in mijn achterhoofd: 'Dit is slecht, hier word je dik van.' Ik kan niet meer echt van eten genieten zeg maar. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben nu gelukkig niet dik, en dat wil ik houden ook, over een paar jaar komt het er wel bij Knipoog Vork
Lintworm ! ? En hoe weet je dat je die hebt?

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 14:55

Paardenmaf1 schreef:
http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/anorexia.htm Maar goed dat je DIT niet hebt, want dit het tegenovergestelde. Maar het schijnt dat de TS Boulimia heeft. ZIE >> http://www.sabn.nl/index.asp?mainId=40& ... 55&show=55 Gaat dit topic even volgen om het zeker te weten

Nou, sorry, maar ik heb echt geen Boulimia. Scheve mond Vind het een beetje overdreven als dat meteen gezegd wordt, terwijl ik alleen maar heb gezegd dat ik gewoon altijd een hongerig gevoel heb. En ik kan mezelf ook echt wel beheersen, het is niet zo dat ik meteen iets te eten pak als ik honger heb. Ik eet ook geen snoep of koek, dat hebben zoals eerder gezegd niet in huis, omdat ik dit niet wou. En ik kots het ook niet daarna weer uit, dus waarom zou ik Boulimia hebben? Nagelbijten / Gniffelen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:03

ILOVE_TARA schreef:
Paardenmaf1 schreef:
http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/anorexia.htm Maar goed dat je DIT niet hebt, want dit het tegenovergestelde. Maar het schijnt dat de TS Boulimia heeft. ZIE >> http://www.sabn.nl/index.asp?mainId=40& ... 55&show=55 Gaat dit topic even volgen om het zeker te weten

Nou, sorry, maar ik heb echt geen Boulimia. Scheve mond Vind het een beetje overdreven als dat meteen gezegd wordt, terwijl ik alleen maar heb gezegd dat ik gewoon altijd een hongerig gevoel heb. En ik kan mezelf ook echt wel beheersen, het is niet zo dat ik meteen iets te eten pak als ik honger heb. Ik eet ook geen snoep of koek, dat hebben zoals eerder gezegd niet in huis, omdat ik dit niet wou. En ik kots het ook niet daarna weer uit, dus waarom zou ik Boulimia hebben? Nagelbijten / Gniffelen

OK, dan is het wat anders. Bloos

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:45

arans schreef:
antitoilet schreef:
dit herken ik..!!
sòchtends 2 tosti`s..
Op school 4 sneetjes brood.. en nog iets tussendoor..
kom ik thuis, kan ik echt niet stoppen met eten.... chips,pepernoten,koeken,ijs,tosti`s.. Haha! jammie!! Lachen

Ondanks al dat eten blijf ik dun... ong. 1.80 en 53 kg... en dat is ook niet echt geweldig.. Knipoog

Wow dan ben jij wel heel dun ja, Nouja veelm mensen zullen willen ruilen met jou hoor Lachen

Dat heb ik dus ook Nagelbijten / Gniffelen

Nouja.. 1.80 en 53 kilo... das groot/licht hoor! Maarja, ik kom ook niet aan... (al zeggen ze dat dat na je 21e pas begint Knipoog)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:49

een lindworm tja hoe weet je dat je die hebt heel soms komt er als je je behoefte gedaan hebt (lees gepoept) een klein stukje worm mee.
dit is niet bij iedereen het geval ik zou het gewoon even voorleggen aan de dokter
ALLEEN ALS JE MEGA VEEL EET EN NIET AANKOMT OF ZELFS AFVALT HEB JE KANS OP EEN LINDWORM .
nogmaals dit heeft niet iedereen en je moet niet bang worden maar daar kan het aan liggen mijn vriendin heeft toen tabletten moeten slikken waarvan deze worm oplost als het ware ze mocht alleen vloeibaar eten in die tijd maar zij at zo veel gewoon omdat ze continu honger had doordat die worm alles al had gegeten voor haar hersenen maar een seintje koneden geven dat ze vol zat

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:12

Meschien een iedee om zo ie zo eens naar de dokter te gaan...

Meschien als ik dat zo lees ( aan de TS ) meschien een stofwisseling probleem ?!

Knipoog

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 23:18

hebben jullie rond deze tijd (net zoals ik) ook ineens zo'n ontiegelijke honger/vreetbui?
Ik denk dat ik nu namelijk naar beneden ga om de koelkast te plunderen, of ff een zak chips of chocola ga pakken (en dan niet een hapje hoor Knipoog als ik eenmaal begin met eten stop ik echt niet meer hahaha Huilen van het lachen )