Hier slachtoffers van migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Hier slachtoffers van migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:53

Ja, wel veel chocolade, maar dat heeft er bij mij gelukkig geen invloed op. Ik heb helaas geen idee waardoor het komt.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:54

Guinevere schreef:
Ja, wel veel chocolade, maar dat heeft er bij mij gelukkig geen invloed op. Ik heb helaas geen idee waardoor het komt.

Toch is het wel wetenschappelijk bewezen dat het verband kan hebben met elkaar.
Bij mij was dat dus wel zo.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:04

Ja, dat weet ik. Een vriendin van mij mocht daarom ook geen chocolade (en bepaalde voedingskleurstoffen en conserveermiddelen) meer eten.

Op zich wel fijn als je dat weet. Dan kan je er tenminste iets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:43

Bij mij hebben drop en chocolade er geen invloed op. Heb alles getest.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:18

Hier ook 1 Clown

Heb sowieso regelmatig last van spanningshoofdpijn, migraine eens in de 2/3 maanden.
En dat is niet fijn Clown

Ga eerst beetje zwartige vlekken zien, krijg dan hoofdpijn waarvan je al voelt dat die niet zomaar over gaat en dan krijg je zo'n klap dat je geen geluid en licht meer kan verdragen.
En oh hél als je de trap op moet lopen, echt het gevoel dat je hoofd uit elkaar klapt. Nagelbijten / Gniffelen

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:20

Ik heb het ook..
Laatste tijd gaat het gelukkig wat beter *klopt af.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:21

Natasja91 schreef:
Ga eerst beetje zwartige vlekken zien, krijg dan hoofdpijn waarvan je al voelt dat die niet zomaar over gaat en dan krijg je zo'n klap dat je geen geluid en licht meer kan verdragen.
En oh hél als je de trap op moet lopen, echt het gevoel dat je hoofd uit elkaar klapt. Nagelbijten / Gniffelen

Zeer herkenbaar Knipoog

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:23

Ik heb het vroeger ook héél veel gehad. Eerst werd dit gedacht dat het kwam door de hormonen (kwam net in de puberteit, zat tegen mijn eerste menstruatie aan etc), maar het hield later nog gewoon aan.
Ik slik nu dagelijks teunisbloemoliecapsules en calcium/magnesium/zinkpillen, en ik heb nergens meer last van gehad. De eerste paar dagen dat ik ze gebruikte nog wel eens, maar die stof moet natuurlijk ook goed opgebouwd worden.
En het werkt wel echt, want toen ik het op gegeven moment af wilde bouwen, en ik het al een paar dagen niet meer had ingenomen, had ik zo weer een aanval te pakken.

Ik weet niet of dit voor meer mensen werkt, maar voor mij dus wel. Lachen Het zijn gewoon homeopatische middellen dus makkelijk bij de drogist te krijgen niet zo heel duur.
De moeite waard om te proberen dus Ja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:30

Ik heb het ook helaas.

Bij een behoorlijke aanval krijg ik behoorlijke vlekken voor mn ogen, en dan idd ontzettende hoofdpijn en misselijk. Heb nog nooit overgegeven trouwens. Snel op bed, zo donker mogelijk.. Dag erna heb ik meestal nog hoofdpijn..

Heb verder ook regelmatig gewoon zware hoofdpijn, niet zo erg als migraine maar wel behoorlijk. Vaak als ik stress heb of een tijdje te druk heb.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:09

Hier nog één...
Ik gebruik in de ergste gevallen Naproxen.
Da's eigenlijk een zware ontstekingsremmer,maar anders ben ik echt een hele week zoet met die migraine... Scheve mond

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 19:14

Zo jeeetje; ik heb gisteren dit topic geopend & zie dat er nu al zoveel post's zijn, daar schrik ik van zeg!
Dat zoveel mensen het dan ook echt hebben!!

Maar komen ik herken veel symtonen van jullie!
Eerst kreeg ik altijd hoofdpijn boven m'n ogen, maar vorige week had ik voor 't eerst vlekken voor m'n ene oog, later ging dat over & had ik 't bij m'n andere oog, daarna steeds ergere worden hoofdpijn boven je ogen, vreselijk!
2 dagen daarna weer 't zelfde liedje en soms ook gewoon migraine aanval, zonder die vlekken! Moet ook vaak overgeven, maar moet zeggen dat dat bij mij niet echt oplucht. Het enige wat ik dan ook doe is kotsen & slapen..en hopen dat 't over gaat & vaak als ik dan wakker word is 't gelukkig meestal wel een stuk minder!
Morgen ga ik naar de opticien, want ik heb 't gevoel dat m'n ogen ook niet helemaal perfect meer zijn. Klinkt misschien stom; maar hoop stiekem eigenlijk op een bril/lenzen, want ik word best wel gek van m'n ogen & ik hoop dan dat die helpt!
Daarnaast heb ik een briefje gehad van de dokter, dus ik ga maandag bloedprikken en dan zullen we wel zien..
Ik ben 't zoo spuuugzat! Daarnaast zit ik ook in m'n examenjaar, voor de 2e keer Bloos & heb over 3 weken toetsweek, dus kan 't gewoon allemaal echt niet gebruiken..

Hebben jullie trouwens ook dat jullie je niet helemaal helder voelen? Ik heb echt dat ik me'op één of andere manier een beetje wazig voel, vooral als je dan in een les zit & niets doet, dan heb ik daar best wel last van..

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:23

Ik heb gisteravond een migraine aanval gehad. Zo erg heb ik het in jaren niet gehad. Clown Als ik onder de douche ga neemt de pijn iets af, maar zodra ik een te snelle beweging maak lig ik. Scheve mond
En slapen, dat werkt echt niet bij mij. Als ik me wil omdraaien krijg ik de neiging om m'n ogen eruit te trekken, want die trekken de hele tijd omhoog enzo. Vanmorgen nog 2 para's gehad en nu is het over. Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:26

Ik heb ook migraine, ik heb hier hele goede medicijnen voor, alleen erg duur (voor €150,- heb je 10 pilletjes) en worden niet (volledig) vergoed, sinds ik die medicijnen heb gaat het vrij goed, bij mij kan het wel eens op komen dagen als ik niet genoeg suiker heb.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:48

Ik heb ook om de zoveel tijd een migraine aanval en het is echt vreselijk.
Heb er vroeger nooit last van gehad wist niet eens wat hoofdpijn is, laat staan migraine Boos! ik heb iedere week wel een x last van hoofdpijn daar kan ik nog mee leven maar met zo'n aanval dan ben ik gewoon helemaal van de wereld.
Afgelopen woensdag heb ik weer zo'n aanval gehad, was op mijn werk en had lichtelijk hoofdpijn maar tegen een uur of 10 werd ik kotsmisselijk en het begon met zwarte vlekken, trok wit weg en moest acuut naar huis.........hoe ik thuis ben gekomen mag joost weten........levensgevaarlijk, maar het enige waar ik aan kon denken is ..........huis, spugen en naar bed.
Meestal verdwijnen de scherpste steken nadat ik gespuugd hebt en dan gelijk onder de wol en een paar uur goed slapen.
Als ik dan wakker wordt dan hou ik alleen maar aangezichtspijn en neem een douche en voel me dan echt een gelukkig mens.
En als ik hoor dat er mensen zijn die dagelijks/wekelijks migraine hebben dan prijs ik mezelf gelukkig want het is echt een helse ervaring.
Ik heb ook tabletten zetpillen 1000mg, pimperan en imigran.

Wel heb ik gehoord dat zoetjes en zoetstoffen een middel bevatten die migraine kan opwekken.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:49

Pff praat me er niet over!

Een vorm van migraine in combinatie met erfelijke aanleg
Pijn als een band om m'n voorhoofd en achter m'n ogen, en Vooral achter m'n ogen heel, héél heftig.. Al 2 jaar lang..

Ik kan geen pinda's/pindakaas eten zonder binnen 10 minuten te barsten van de koppijn, ik kan alleen witte chocola (beperkt) eten zonder last te krijgen, geen vanille (binnen 10 mins hoofdpijn) en zéker geen cola/caffeïne... Plus nog veel meer trouwens Nerd

Ik heb vrijwel altijd hoofdpijn, maandag weer bij de huisarts geweest en nieuwe medicijnen gehad (clonidine 0.025 mg ofzo) en dit leek te helpen.... voor 1,5 dag, toen brak de hoofdpijn er weer doorheen (dat het wel leek te helpen; ik had nog wel hoofdpijn, ik voelde het nog wel, maar niet zo erg als normaal) en sindsdien is het ook niet meer weggetrokken

op school heb ik er last van, thuis heb ik er last van, overal heb ik er last van, behalve op stal, dan vergeet ik het even.. maar om altijd op stal te zijn is ook wel overdreven!

Als het écht heel ondraaglijk is (en die grens is best hoog geworden ondertussen) ga ik van school naar huis en ga m'n bed in, donker en stil, liefst ook koel (ventilator aan).
Als het nog vol te houden is, blijf ik op school tot m'n laatste uur en ga dan thuis alsnog m'n bed even in..

Ik slik geen paracetamol of aspirine oid, mag ik ook eigenlijk niet, dan zou ik er immuun voor kunnen worden.. Heel af en toe als het écht niet te doen is, neem ik een paracetamol codeïne (en dat is de zwaarste paracetamol, alleen op recept te krijgen) en zelfs dat voel ik niet (alleen dan slaap ik wel wat makkelijker)

Op het moment slik ik dus die clonidine (ook bekend als dixarit) en 2 homeopatische dingen; een bach bloesem remedie tegen hoofdpijn en ik silk extra vitamine B.. Helpen doet het echter nog niet.. Als het over 3 weken ong nog niet helpt die clonidine wil ik naar het ziekenhuis, neuroloog.. eens kijken wat die ervan zegt..

Ik blijf zoeken naar hét middel..

Vakanties gaan bij mij ook veel beter, ik heb dan ook wel hoofdpijn, maar minder last (omdat ik niets móét doen)

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:17

Hier nog een migraine patient,goh zullen we een clubje gaan beginnen??Nee even heel serieus,toen de huisarts mij eindelijk Naramig voorschreef was ik snel van een aanval af.En ik had ook hele heftige aanvallen.Maar met Naramig kwam bij mij de verlossing,prima medicijn wat je huisarts je zo voor kan schrijven.Ik hoop dat ik iemand hier de juiste tip heb kunnen geven.Allemaal heel veel sterkte met die nare migraine.. Ach gut Pling Doei! .

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:47

Nog een klant Ziek . Ook ik heb ermee te maken. Bij mij is het in periodes, vorig jaar had ik het heftig. Begon in juli tot zo half oktober. Ik voel het niet aankomen, het is van de 1 op 't andere moment. Achteraf bedenk ik me dan dat ik wel symptomen heb gehad, langzaam en verward praten, ontzettende dorst hebben. Heel vreemd. 3 Weken terug moest ik mijn eerste adres lossen in Zwolle, rijdt op de vrachtwagen, en die jongen die mij hielp zag ik ineens voor de helft. Daarna had ik mijn baas gebeld om te zeggen dat ik een uurtje bleef staan, dan zijn die schitteringen weg maar wel een enorme doffe hoofdpijn. Alsof je niet vooruit komt zegmaar. Dit is heel vervelend.
Inderdaad ook de neiging om Misselijk maar das de 1 met de andere keer.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:33

Meldt zich...
Heb sinds jaar en dag migraine, maar heb er totaal geen last van door de medicijnen die ik slik (en slikte) tegen epilepsie (yep, ook dat nog). Beide middelen worden volgens mijn neuroloog ook voorgeschreven tegen migraine. Depakine (werkzame stof natriumvalproaat) en Topamax (werkzame stof topiramaat). Misschien de moeite waard om het eens aan te kaarten bij de HA?
Iedereen sterkte trouwens!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:40

Hoihoi hier ook een migraine patient.

Als eerste wil ik even tegen je zeggen, je zegt dat je de laatste tijd elke last heb, even voor de duidelijkheid, dit had ik ook ben naar de arts geweest die verklaarde dat het geen migraine was.

Als je het namelijk elke dag of om de dag heb, is het een spanningshoofdpijn die omzet in een migraine. Dit is heel wat anders dan een migraine aanval.

Ik wist het eerst ook niet maar naar onderzoek en de verklaring van de arts werd het mij duidelijk.

Ik heb dus migraine maar ook de laatste tijd last van spanningshoofdpijn die overgaat in migraine.

Ik krijg Maxalt Smelt tabletten voor al ik een aanval voel aankomen en daarnaast heb ik injecties.

Voor de spanningshoofdpijn krijg ik massage en word ik gekraakt door de fysio.

ullaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:46

geen migraine maar wel clusterhoofdpijn.
Over gehouden aan een val en beknelde zenuwen in mijn neus.
zeer vervelend al moet ik zeggen je moet er maar mee leren leven.
Ik ben gestopt met werken en door minder stress en zelf mijn dagen in kunnen delen gaat het wel heel erg goed op dit moment.

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:51

Ja, ik heb ook regelmatig migraine. Het begint bij mij met een vreemd gevoel, net alsof ik droom, alsof alles niet echt is. Kan het niet goed uitleggen. Daarna ga ik vlekken zien en daarna begint de zware hoofdpijn. Soms zo erg dat ik ervan moet overgeven.
Meestal helpt ibuprofen wel bij mij, soms niet. Dan zit er niks anders op dan in bed te liggen en wachten tot het overgaat.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:22

Yep, heb er ook wel eens last van...gelukkig niet zo vaak.
Ik krijg het zeker als ik chocolade of kaas op nuchtere maag eet, bij stress, vermoeidheid.
Bij mij begint het al met m'n gehoor, dan lijkt het of ik mezelf in de verte hoor praten.
Dan is m'n oog-hand coördinatie niet helemaal jofel, vervolgens gaat m'n linkerhand tintelen en de linkerkant van m'n gezicht incl. tong, net of je verdoving hebt van de tandarts.
Dan ga ik flitsen-flikkerlichten zien, vervolgens krijg ik tunnelzicht en dan begint de hoofdpijn op te komen.
Als de hoofdpijn er is, wordt ik misselijk en ga overgeven.
Zo'n aanval duurt ongeveer een dag, ben dan echt ziek.
Ga dan in het donker liggen, iets innemen werkt toch niet, heb ook een migraine medicijn (neusspray) gehad van de ha maar dat werkt ook niet.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 20:47

lovely82 schreef:
Hoihoi hier ook een migraine patient.

Ik krijg Maxalt Smelt tabletten voor al ik een aanval voel aankomen en daarnaast heb ik injecties.

Deze tabletten heb ik ook gekregen, maar ze hielpen niets!
Vandaag naar de opticien geweest & idd, zoals ik had verwacht ik heb een bril nodig! M'n ene oog is min & de andere positief, wat elkaar dus niet in balans brengt ofzoiets! Dus ben benieuwd met m'n bril..Daarnaast ga ik maandag bloed prikken en we zullen 't allemaal wel zien..
Laatst bijgewerkt door MissBonny op 22-09-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:48

Een vriendin van mij heeft er heel erg veel last van.
Ze had ook tabletten, en dan hele dure. En die hielpen niet goed,
want die moest ze innemen als ze verwachte dat ze een migraine aanval ging krijgen, en dat weet ze dus niet altijd.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 20:51

Riss schreef:
Een vriendin van mij heeft er heel erg veel last van.
Ze had ook tabletten, en dan hele dure. En die hielpen niet goed,
want die moest ze innemen als ze verwachte dat ze een migraine aanval ging krijgen, en dat weet ze dus niet altijd.

Wss zijn dat dezelfde als die van mij en lovely82 Knipoog Ja idd, ik vind 't ook lastig inschatten, maar als ik ze had genomen kreeg ik toch zo'n aanval, dus helaas; geen werking! Verdrietig