Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ma_rie_tje schreef:ik wacht nu op een operatie, ik ben nu 2 keer geopereerd aan een gezwel onder mn oksel.
Ik ben slordig geopereerd (te grof gesneden en te weinig hechtingen) waardoor ik 4 maanden (dus tot de 2e operatie) mn arm niet heb kunnen gebruiken (uitval in mn rechter arm, zenuw was (zwaar) beschadigd.
2e operatie was dus een "herstel" operatie van het 1e pruts werkje.
Chubby schreef:Splash_ schreef:Waarom betalen we uberhaupt in de maand meer dan €100,- aan ziektenkosten als je toch niets vergoed krijgt? Ben nooit ziek, heb nooit wat nodig, nu ga ik een keer naar de apotheek voor een zalfje dat de dokter heeft voorgeschreven is het doodleuk;...
Ehm.. je betaalt je verzekering bijvoorbeeld om dat consult van de dokter te bekostigen?
Guinevere schreef:Lezen jullie dan nooit de polis door voordat je een verzekering afsluit? De kleine dingen worden bijna nooit vergoed, tenzij het preventief is. Dat je verzekerd bent betekent niet dat je zelf niets meer hoeft te betalen.
Wuis schreef:Ik heb de kosten er ook wel uit, twee jaar geleden een ritje met de ambulance, tijdje in het ziekenhuis, operatie...
Ik heb toch liever dít systeem, als hoe het er in bijvoorbeeld Amerika aan toe gaat!!
Barco schreef:wees blij dat we hier wonen en we het redelijk voor elkaar hebben. Het kan altijd beter, maar ik vind dat we ten opzichte van andere landen niks te klagen hebben.
Citaat:Ik betaal dus ook met liefde mijn zorgverzekering zodat dit soort dingen mogelijk blijven. En 8 euro voor een zalfje lijkt me ook geen probleem, zolang ze 8 ton voor een levensbelangrijke behandeling blijven betalen.
batje schreef:Wat een gruwelijk verhaal! Ik dacht dat de verzekeringen in NL goed geregeld waren.. aan mijn moeder zijn echt fortuinen uitgegeven aan chemo's, scans, medicijnen etc, zelfs toen duidelijk werd dat ze op korte termijn zou overlijden en deze behandelingen alleen verlichting zou geven.
Ik betaal dus ook met liefde mijn zorgverzekering zodat dit soort dingen mogelijk blijven. En 8 euro voor een zalfje lijkt me ook geen probleem, zolang ze 8 ton voor een levensbelangrijke behandeling blijven betalen.
Maar het is schandalig dat ze zo'n operatie niet vergoeden, helemaal omdat er dingen met een veel kleinere impact wel vergoed worden op psychische basis.
Is er geen mogelijkheid het ziekenhuis te laten delen in de kosten? Zij hebben prutswerk afgeleverd, dus dan is het logisch dat zij meebetalen.
Sterkte!
Barco schreef:zo moeilijk is dat echt niet hoor. je kan via independer.nl alles invoeren wat je zelf graag gedekt wil hebben en dan komt alles eruit rollen.
Shadow0 schreef:Barco schreef:zo moeilijk is dat echt niet hoor. je kan via independer.nl alles invoeren wat je zelf graag gedekt wil hebben en dan komt alles eruit rollen.
Maar ik weet helemaal niet wat ik graag gedekt wil hebben, omdat ik geen idee heb hoe mijn leven gaat lopen. Hoe moet ik dan beslissen wat ik wel of niet zou willen in het geval dat... Dat is toch gewoon een gok? Er is toch niemand die dat kan zeggen?
Barco schreef:Dat heb je met overlijdensrisico verzekeringen toch ook?!?! Of een inboedelverzekering. Of noem maar op. Volgens mij zijn daar verzekeringen voor.
Barco schreef:Dat vind ik dus duidelijk niet. De gevolgen zijn naar mijn mening heel anders.Maakt mij niet uit het principe is het zelfde.
Waar zouden die verschillen dan in zitten?Citaat:Maar waarschijnlijk zal jij je anders verzekeren dan een 50 jarige die zich weer anders zal verzekeren dan een 70 jarige. Ik noem maar wat.