reininglover schreef:hmm, op die manier bedoel ik het niet, de onderste haren zijn echt vanaf de wortel heel erg droog.
de punten zijn allemaal gezond dus dat kan het niet zijn
heb ik ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
reininglover schreef:hmm, op die manier bedoel ik het niet, de onderste haren zijn echt vanaf de wortel heel erg droog.
de punten zijn allemaal gezond dus dat kan het niet zijn
reininglover schreef:en hebben jullie ook adviezen voor extreem droog haar?
Aan de bovenkant is het wel mooi en gezond maar de achterste (onderste) haren zijn juist heel erg droog
_Mirthe schreef:Mijn haar wordt juist vet als ik het om de dag was, ik was m'n
haar dagelijks en het is zelden tot nooit vet.
Zo heeft m'n moeder bijvoorbeeld een shampoo van Dove waar
zij heeel tevreden mee is en mijn haar wordt er na één wasbeurt
echt smerig vet van. En zo ook weer andersom ..
Anneke schreef:Af en toe eens wassen met Dreft
Doet de kapper van mijn vriend met zijn haar, dat altijd snel vet is. Werkt super.
Juist wel veel wassen! Ik mag mijn haar niet elke dag wassen omdat het erg droog is van nature, lijkt me dat je met vet haar juist wel veel moet wassen...
Diablo schreef:Tjonge wat een uiteenlopende adviezen!![]()
Ik heb even op internet gezocht en daar staat eigenlijk grotendeels wat Ellepel zegt. Je mag het best iedere dag wassen, maar niet iedere dag met shampoo voor vet haar. Dat mag zo'n 2-3 keer per week en verder een milde shampoo gebruiken. Dat je de talgklieren stimuleert door vaak wassen zou niet zo zijn. Je perst ze juist iedere keer weer leeg op deze manier, zodat de hoofdhuid niet meer zo vet wordt (heb het van een kapperssite).
Ook zou je alleen een beetje shampoo boven op je hoofd moeten doen en ook alleen maar daar inmasseren. Met het uitspoelen zou het genoeg zijn voor de rest van je haar.
Dus gisteren heb ik dat gedaan. Alleen een beetje shampoo bovenop haar hoofd en dat daarna goed uitspoelen. En wat schertst mij verbazing? Haar haar was vanmorgen prachtig zacht en niet vet!
annebe schreef:Hoe oud is ze TS?
Het zou ook kunnen liggen aan een bepaalde leeftijd waardoor de hormonen meer talg gaan produceren.