annastasia schreef:Hier nog 1 met raynaud
Je moet het niet verwarren met winterhanden. Raynaud kan alleen worden aangetoond in het ziekenhuis dmv ''wisselbaden''.
Vond het onderzoek ook erg gemeen, iedere zoveel minuten weer 3graden kouder. Bij 25 graden was mijn doorbloeding al minder dan 10% en dit daalde heel snel tot 3%. De opwarmingsfase duurde ook veel te lang.
Altijd koude handen en voeten, en binnen de kortste keren is het bloed uit m'n vingers weggetrokken.
Vooral als het koud is buiten kan ik wel janken, zo veel pijn doet het.
Veel mensen roepen dan ook, doe maar handschoenen aan, maar dat helpt dus niets
Ik werd vooral gewaarschuwd voor wondjes op m'n handen, werd het een infectie moest ik direct naar de huisarts, doe ik er niets aan dan kan dat afsterving tot gevolg hebben. Normale wondjes genezen bij mij pas na 1 maand.
Ik heb een tijdje Nifedipine gebruikt, ik had hier wel baat bij, maar voelde me ook erg ''licht'' omdat het tegelijkertijd ook een bloeddrukverlager is.
Verder heb ik heel snel kramp in m'n handen, als ik iets vasthoud, of aan het schrijven ben, dan blijft mn hand in zo'n verkrampte houding staan, en moet ik m eerst weer los schudden.
Ook veel kramp in m'n voeten
Daarnaast kan ik iedere dag wel 13 uur slapen
en heb ik vaak een bultje onder m'n kaak welke je ook voelt bij het slikken.
De arts zocht hier helemaal niets achter, en bloedonderzoek wees ook niets schokkends uit
Ik heb ook een bultje onder mn kaak die je voelt bij het slikken 
maar wat heeft dat precies er mee te maken dan?