Heel erge kiespijn.. help ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: Heel erge kiespijn.. help ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:36

Bijholteonsteking is zeker niet fijn. Wat ook kan helpen om toch enigszins de nacht door te komen is parcetamol gelijk met ibuprofen in te nemen. Dat heeft dezelfde werking als diclofenac dat gegeven wordt bij ontstekingen en pijn. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:42

Dankje. Ik denk niet dat m'n moeder er blij mee is als ik nóg meer ga slikken Nagelbijten / Gniffelen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:27

ik had er dit weekend ook last van. Het was vrijdagmiddag begonnen en heb zaterdag de hele dag pijnstillers geslikt. Zaterdag avond begon het weer wat op te komen, maar durfde geen pijnstiller te pakken omdat ik ging drinken. Maar na het eerste pilsje had ik er geen last meer van. En nu heb ik er nog steeds geen last van dus die alcohol werkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:30

Ik zal nu maar even niet beginnen aan alcohol. Word een lekker mixje dan met die Ibuprofen ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen Maar 't kan idd best zijn dat dat helpt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:15

Weer een update. Ik heb vannacht tot half 7 wakker gelegen van de pijn en viel toen in slaap tot 8 uur. Vanmorgen om 9 uur kon ik bij de dokter terecht. Die wist niet zeker of het een bijholteontsteking is maar heeft me een antibioticakuur voorgeschreven om te proberen. Hij geeft me 50 % kans dat het aanslaat. Verder mag ik elke 6 uur 2 asperines en 's ochtends en 's avonds die bruis Ibuprofen 600 mg. Ik ben kotsmisselijk geworden van al die pillen en van de pijn, en kan alleen gele vla eten omdat ik niet kan kouwen Nagelbijten / Gniffelen Gaat weer erg lekker dus allemaal..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:40

En als je nu eens een afspraak maakt bij de tandarts? Die weet gauw genoeg of dat het aan je gebit ligt of niet. Hij zal dan wellicht een foto maken om te kijken of dat er ergens een ontsteking zit. Ik heb 2 jaar terug ook last gehad van mijn bijholtes, tenminste dat dacht ik dat dat het was. Toch maar langs de tandarts. Die heeft een foto gemaakt en die zag een ontsteking onder mijn kies. Die heeft mij uiteindelijk een zenuwenbehandeling gegeven maar was daarna ook gelijk van de pijn af. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:31

Ik ben zondag al bij de noodtandarts geweest en die heeft me onderzocht en was er bijna zeker van dat het een bijholteontsteking is Lachen

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:22

En die heeft ook foto's gemaakt? Als je een bijholteontsteking hebt dan moet je daar ook last van hebben als je je hoofd naar voren brengen. Dan wordt de druk ondragelijk. En dat je zo misselijk bent..... van antibiotica kun je aardig ziek worden, laat staan als je dan ook nog de rest slikt Nagelbijten / Gniffelen Ik hoop dat je morgen wat bent opgeknapt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:00

Foto's heeft hij niet gemaakt omdat ik dan 10 dagen op de uitslag moet wachten. Naar voren buigen word het idd erger van..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:06

Dat kan dus duiden op een ontsteking.......

Als een tandarts foto's maakt kan hij daar gelijk op zien of dat er een ontsteking zit; daar hoef je echt niet 10 dagen op te wachten. Ik zal anders een second opinion laten maken bij je eigen tandarts als de pijn niet minder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:07

Okee, zal ik onthouden Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:11

ik laat de mijne morgen trekken,kan e recht niet meer tegen heb al 4 dagen kiespijn,blijkt er ook nog een dikke ontstekking eronder te zitten..heb nu brufen 600mg gekregen op resept van tandarts zo dat ik vanacht nog even wat akn slapen....ben als de dood voor de tandaarts maar ik denk dat ik morgen graag heen ga als ik maar van de Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:13

Ik heb ook Brufen 600 mg maar heb de hele nacht wakker gelegen. Succes dus !

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:23

Sterkte morgen jojo Ach gut

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:24

Tandatrs belde net moest eerst vroeg in de ochtend maar moet nu om 11.10..hadden ze wat meer ruimte en tijd voor me Clown ..ik denk dus dat het best wel een hele klus blijkt te zijn....spuitje er maar snel in en dan merk ik het hopelijk niet meer Haha! ....Heb trouwens wel lekker geslapen op die brufen 600mg...maar werd weer vaker van d epijn toen het was uitgewerkt Boos!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:34

Jeetje.. ik ben ook toevallig afgelope vrijdag naar de tandarts.. moest oude vulling eruit en m'n hele (grote) kies opnieuw gevuld worden.

Tandarts zei idd ook na afloop dat ik ibuprofen moest nemen zodat verdoving was uitgewerkt..
Oh en wat had ik toch kies- en kaakpijn! Heb er nu soms nog last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:35

Ik ben net bij de tandarts geweest, en ik kan om half 1 terecht voor onderzoek en wss een foto. Ik hoop maar dat hij er wat aan kan doen, en snel Nagelbijten / Gniffelen Het word steeds erger...

Jij succes om 11.10 !

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:43

Juul schreef:
Ik ben net bij de tandarts geweest, en ik kan om half 1 terecht voor onderzoek en wss een foto. Ik hoop maar dat hij er wat aan kan doen, en snel Nagelbijten / Gniffelen Het word steeds erger...

Jij succes om 11.10 !

Jij ook Haha! ..mooi he dat er tandartsen zijn Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:08

Dankjewel !
Ja, ik haat tandartsen.. maar als deze er wat aan kan doen zodat ik geen/ minder pijn heb ben ik hem eeuwig dankbaar Nagelbijten / Gniffelen Mijn god.. het lijkt alleen maar met de dag erger te worden die pijn terwijl ik al de maximale dosis pijnstillers slik..

Trouwens, een tip: Ik spoel steeds met koud water tegen m'n kiezen aan, dat helpt een beetje tegen de pijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:30

Nou ik ben terug van de tandarts. Het was óók geen bijholteontsteking. De tandarts voelde even, vroeg een paar dingen en zei meteen: ''Ik verdoof je even en dan gaan we dit oplossen, want dit kan zo niet langer natuurlijk.'' Dus wat was het nou; wel ontstoken zenuwen. Hij heeft een wortelkanaalbehandeling gedaan en als het goed is moet het daarmee weg zijn. Moet morgen nog een afspraak maken om te kijken of er nog wat moet gebeuren. Maar man wat heb ik liggen krimpen van de pijn op die stoel ondanks dubbele verdoving Nagelbijten / Gniffelen Nu zou de pijn als de verdoving uitgewerkt is al een stuk minder moeten zijn, maar door al het gemorrel enzo eraan kan het nog wel gevoelig zijn..

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:52

Balen dat je zoveel last hebt gehad toen je op de stoel lag. Moet in principe niet mogen Nagelbijten / Gniffelen Mijn tandarts geeft dan meestal nog een verdoving erbi Knipoog De ervaring die ik heb zul je merken dat je straks minder of geen pijn meer hebt als de verdoving is uitgewerkt. Het zal echt een hele opluchting voor je zijn. Sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:08

Dankjewel. Ja hij gaf idd ook een verdoving erbij toen hij merkte dat ik pijn had. Ik ben nu echt zó opgelucht Haha! Misschien kan ik vannacht na in 2 nachten in totaal 3 uurtjes geslapen te hebben eindelijk weer slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:41

De verdoving is uitgewerkt en ik heb gewoon GEEN PIJN ! Haha! Ga vanavond lekker pizza eten want ik heb de afgelopen dagen bijna niks gegeten, en m'n moeder was ook nog jarig dus al dat lekkers heb ik ook gemist Tong uitsteken

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:16

Ik ben ook terug...ben ook werkelijk afgebeuld door een dik uur in die stoel te moeten liggen,maar heb het overleeft zenuw/wortelbehandeling...maar na die behandeling idd erg kiespijn denk is toch bedoeling dat het beter wordt...verdoving eruit denk jeetje nog steeds pijn,wel andere pijn heb ik weer zo'n brufenzakje 600 genomen en daarna toen die was uitgewerkt ...overrrrrrrrrrr...me zusje was vandaag ook jarig heb er idd van genomen..dik stuk taart,2 borden met warm eten...heerlijkkkkkkkkk...moet in november weer heen wordt de noodvulling eruit gehaald en de echte erin gezet Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:40

Mooizo !
Ik moet morgen even een afspraak maken voor de noodvulling vervangen. Morgen nog even ''uitzieken'' en vooral uitrusten en vrijdag gelukkig weer naar school Lachen Ik heb net ook even lekker gegeten. Pizza, ijs, cola enz. Had ik wel weer ff nodig Clown