Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lique schreef:@ pinky bubbele.......mn dochter heeft dus ook hydrocephalus,(waterhoofd) en heeft een drain in haar hoofd....maar idd blijven bellen want dat is levens gevaarlijk.....
lique schreef:ik sta hier echt van te kijken....hydrocephalus kan van alles veroorzaken...je hebt toch wel een academish ziekenhuis hoop ik..(alhoewel dat zegt ook niet alles vandara dat topic),teveel druk in de hersen kan lijden tot hoofdpijn ,nekpijn ,epelepsie,concentratiestoornissen,motorishe stoornissen en chiari malformatie..(zakt onderste deel van de hersen in de nekwervel),ook wij moeten altijd die drain in de gaten houden ,als da ding namelijk verstopt raakt kan ze namelijk hersen beschadiging oplopen en zelfs aan overljden,
pff moeilijk weer hoor
de drain ook wel shunt genoemt wordt via de schedel binnen gebracht,dan loopt er een buis achter je oor langs en die eindigt vaak in de maag om het vocht af te voeren...het is een soort klep systeem,
ik weet niet wat de risicos zijn bij een volwassen ,maar bij mijn dochter is dat ding in 1 keer geplaats en nooit problemen mee gehad...(afkloppen)....kijk anders eens op http://www.bosk.nl....
kaatje77 schreef:Weet je waar ik ook van baal?
Dat jonge mensen met hoofdpijn of uitvalsverschijnselen vaak naar huis worden gestuurd met een verkeerde diagnose.
In het dorp vlak bij ons was mijn vriend de eerste die een TIA had op 23-jarige leeftijd.
Twee weken later een 19-jarig meisje een hersenbloeding, toen een 12 jarige jongen ook een TIA en daarna nog een 32-jarige vrouw.
Binnen 3 maand tijd!
En allemaal de verkeerde conclusie getrokken!
superlotje schreef:Misschien is het onverstandig dat ik deze reacties plaats, maar ik wil toch even mij ei kwijt.
Ik werk in een ziekenhuis, ben bijna afgestudeerd als verpleegkundige en kom zodoende veel artsen tegen.
Ik moet zeggen dat er in dit topic echt vreselijke verhalen staan, die nooit hadden mogen gebeuren, maar ik vind het niet reëel dat alle artsen in dit topic als boemannen worden veroordeeld.
Artsen zijn ook mensen en mensen kunnen fouten maken. Dat betekent niet dat artsen ongevoelig zijn, dat het ze niets doet als ze een fout maken en dat ze het niet vreselijk vinden als een patiënt een complicatie krijgt die voorkomen had kunnen worden.
Artsen (en dan vooral arts-assistenten) moeten een hoop werk verrichten in weinig tijd. Als ik soms zie wat een dagen ze moeten maken en dan ook 's nachts oproepbaar moeten zijn heb ik echt bewondering voor ze. Ik zou niet willen ruilen.
Veel artsen hebben echt hart voor hun patiënten en worstelen ermee dat ze ze niet alle aandacht kunnen geven die ze verdienen.
Ik wil niet goed praten dat er fouten worden gemaakt, maar ik wil jullie er wel van bewust maken dat ze die fouten als het goed is niet expres maken, omdat ze zo graag 'patiëntje willen pesten.'
tamtam schreef:Het vak van (huis)arts is ontzettend moeilijk. 8 patienten die met dezelfde klacht komen kunnen 8 verschillende diagnoses hebben en in 10 minuten moet je dat er uit kunnen halen.
Het is naar om te zeggen, maar elke arts heeft zijn eigen kerkhofje aan het einde van zijn carriere. Dat is niet omdat ze dom zijn of fouten willen maken, maar een fout, of vaker een inschattingsfout, heeft gewoonweg grote consequenties.