Pfeiffer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Re: Pfeiffer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:48

@ Hannanas:

Je hebt helemaal gelijk! Zoals ik me nu voel kan ik ook echt niet werken, dus hebben we maar besloten om daar iniedergeval mee te stoppen. De dagen dat ik me dan wat beter voel kan ik aan school besteden.
Ik heb vorig jaar dus een infectie gehad, het zou dus daarvan kunnen komen? Of is dat te lang geleden...
Wel vaag hoor, niemand weet echt het fijne van Pfeiffer. Terwijl het wel zo veel voorkomt!

@ x_Mliss:

Ik ga morgen weer naar de huisarts, dus ik ga het er over hebben, over dat dubbel onderzoek.
Maar ik heb die opgezette klieren al 2 maanden, de moeheid enzo is erger geworden sinds een paar weken, en dat bloed onderzoek was 2 weken geleden ofzo. Is dat dan de begin fase? Of was dat al bij die opgezette klieren?

Ik heb trouwens nog vaak last van hoofdpijn, en daarbij altijd misselijkheid (nooit 1 van de 2 altijd samen) echt vervelend. En af en toe verhoging.
Gister even met mijn vriend naar een oldtimer show geweest, toen we daar waren ging het wel (erge hoofdpijn, beetje moe), maar toen we thuis kwamen was ik dood op.
(zijn er op de brommer heen geweest, ik achterop dus niet eens gefietst ofzo) Was vlakbij mijn huis. Nors opkijken

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 10:49

Ik ben wel getest op een zusje, cytomegalie, die was t niet.

Ik heb ook gewoon sex gehad of gezoend met mn vriend hoor. Maar die heeft nergens last van.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:27

runningkawa schreef:
Je kan idd wel een 2e pfeiffer krijgen, maar dan een andere variant ervan

Helaas heb je mijn verhaal geschreven
Kreeg in febr, toen ik 2 weken bij een nieuwe baas werkte een keel ontsteking.
Ook getest op pfeiffer maar dat was niet.
Antibiotica voor de keelontsteking en ik ben gewoon door gaan werken.

In het voorjaar was ik nog steeds erg moe, dus terug.
Weer voor pfeiffer geprikt en wat andere dingen, maar dat was het niet.
Kreeg sterke vitamine B tabletten, het was voorjaarsmoeheid.

maar de vermoeidheid zakte niet. Dus weer naar de dokter.
Ik werd door gestuurd, long foto's, longfunctie, hart filmpje en allerlei bloedonderzoeken, maar ik had niks. Zat tussen mijn oren door dingen uit mijn jeugd.

Ondertussen was ik kapot van vermoeidheid, maar ben blijven werken (stom)
Viel soms gewoon in slaap op mijn brommertje en werd dan wakker omdat ik in de berm hobbelde...
Knallende hoofdpijn, koorts en uiteraard veel slaap.

uiteindelijk weer terug in november gegaan en kwam ik bij een andere arts, deze testte op pfeiffer en nu was het dat wel.
Bij de vraag hoe dat kon vertelde hij dat er meerdere varianten zijn en ik een zeldzame had.

Ik heb een tijd in de ziektewet gezeten, maar als dat langer als 6 weken duurt kan het volgens het UWV niet. Er staat namelijk 6 weken voor pfeiffer. Ik heb het nog wat kunnen rekken, maar moest toen weer aan de gang. Ondertussen was ik in dec. ontslagen wegens bedrijfbeëindiging, dus bij een nieuwe baas ging ik er weel vol tegen aan...dit had ik nooit moeten doen.
Ik hield het niet vol, maar ik had geen pheifer meer. Zat ondertussen weer tussen mijn oren volgens het UWV....

Nu heb ik ME
Ja ook dat zit tussen de oren....maar raar dat ik het wel heb na een verwaarloosde pfieffer....zoals bij erg veel ME patienten

Dus laat je niet afschepen door de artsen, maar dram door op wat jij voelt.
Jou lijf! Jij voelt hoe het zit, niet hun Lachen

Succes

Same here, al is bij mij nooit de diagnose ME gesteld. Ik ben gewoon een aansteller Vork Idd doordramme bij de artsen, al is er een grote kans dat ze niks vinden. Luister naar je lijf, eet gezond, rust veel, je wordt wel weer sterker, het duurt alleen lang.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:40

@MissJ

Kan je mij vertellen wat ME precies is. Bloos
Ik heb het wel vaker horen vallen in dit topic maar ben wel benieuwd hoe je hier aan komt en wat het precies inhoud.
Dit om ook te voor komen heb geen zin dat ik daalijk bij me huis arst sta en weer een grote verassing krijg Clown
Ben het nu wel zat en wil der zo snel mogelijk van af.
Ik ben wel iemand die graag lang uit slaapt en lui is maar dit slaat alles bleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:46

De diagnose ME wordt pas gesteld na minstens een half jaar ziek zijn (vaak langer) en na een heleboel onderzoeken gehad te hebben waar niets uitkomt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:51

Nou dat gaat wel dieper toch runningkawa.

Ik vind mijzelf ook geen ME hebben.
Daar moet je toch wel wat specifiekere klachten voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:52

Wat gaat er dan dieper aan?

Pas na een half jaar op zijn vroegst kan daar naar gekeken worden.
Gezien mlies dat nog niet heeft hoeft ze zich er ook nog niet druk over te maken Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:59

Das waar:)
En ze heeft ook wel wat bredere klachten dan alleen moe.

Lastig hoor.

Hoe ga jij om met het moe-zijn?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:14

Ow oke nee maar ik was gewoon benieuwd wat het is ook vermoeidheid ofzow iets?

Hoe ik er mee om ga ja ik werk zo ie zo nog maar 3x in de week deze week eigelijk 4 normaal werk in de di,wo en do maar had geld nodig dus heb vandaag ook gewerkt maar morge blijf ik thuis ben helemaal verot..
Dus hou het verlopig maar even bij 3.
Ik werk van half 8 tot 12 nu in de wintertijd dus 10 over 12 ben ik thuis ik ga dan naar de paarden en daarna ga ik 3 uur naar bed soms langer.
Dan ga ik eten rond 6 kijk ik DGK en GTST en ga ik slapen.
Dat is zo een beetje wat ik zeg maar nu nog kan ik werkte eerst 5 dagen maar dat red ik gewoon niet meer en het werden er steeds minder met echt de stomste smoesjes bij elkaar gelogen eigelijk tegen ouders en baas omdat ik gewoon niet meer kon ik zak om 12 uur gewoon door me knieen en zelf vandaag zat ik om 11 uur al aardig tegen de klok aan te hikken.
Maar ik wil er dan niet aan toe geven dan denk ik ag nog maar een uur niet zo zeuren...
Daar moet ik een beetje mee gaan op passen maar als ik dan weer zo denk ik werk nog maar 3 dagen 4 en half uur dat moet ik toch wel vol houden Sigaar maar dus niet.
Het gaat ook alleen maar slechter en slechter lig steeds vaker op bed zondags had ik de puh niet om naar de wc te gaan buite adem als ik de trap op en af loop.
Terwijl de andere dag gaat het weer goed en heb ik nergens last van Sigaar
Ben ik ook wel moe maar niet dat ik de heledag alleen maar in me bed lig.

Maar eigelijk probeer ik het dus gewoon te verdringen en der niet aan toe te geven ik weet ook niet zo goed wanneer ik ook echt moet stoppen.

En jij Hannanas?
Wat doe jij zeg maar nog gewoon op een dag en heb je een zwardere versie of lichte?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:19

Ik weet niet wat de zwaardere of lichtere versie is Clown .

Ik meld me morgen hier wel weer om er verder over te posten.

Het enige wat ik weet is dat het nu 100% bedtijd is en ik lekker mijn bedje induik Vork .
Kzat vandaag van 9 tot 7 op school en ben gesloopt.
Nouja,.. eigenlijk voel ik me nu wel oke.. ik kan heel erg doorgaan, soms als ik zo moe ben of zoveel gedaan heb dan wordt ik juist hyper.. 1 dag... een week.. om over daarna maar niet te spreken.. Slapen Oftewel je kan het erg goed negeren.. doordouwertje.. maar of dat nou zo goed is.. ( soms ook niet hoor.. als je koppijn krijgt van hier tot tokio )
Kennen jullie dat?

Ga jij nog niet naar bed?
10 uur, half 11 is voor mij gemiddeld.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:24

Ja wel ik zit ook met kleine sleet ogen voor me pc half in te dutten.
Maar zit nog ff op bokt te lezen en op internet ik weet nog nog steeds niet of je gewoon sex kan hebben met vriendlief. Clown
Maar kan niks vinden dus geef het ook maar op denk ik.
Praten morgen wel verder blijf morge thuis van het werk zit er helemaal door heen.
Dus morge vol op poste op bokt Pling

Nou weltruste Dromen

Meestal gaat bij mij al om half 9 het licht al uit behalve als ik thuis blijf of niet hoef te werken dan kan ik nog wel eens achter me pc blijven hangen..

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:19

voor wat ik heb horen zeggen word pfeiffer alleen via speeksel deeltjes overgebracht.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 07:20

Ik loop er bijna 2 jaar mee. Nog 2 weken en dan moet ik naar het ziekenhuis, ben benieuwd..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:42

Zo dan Pam dat is lang..
Heb je wel genoeg rust genomen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:53

Ik loop al zeker 3 jaar met moe zijn, maar gelukkig niet met pfeiffer anders was het wel aangetoond ( neem ik aan ), ga ik ook eens op doorvragen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:11

Is het geen chronische vermoeidheid of iets in die richting?

Maar wat heb je dan precies is het moeheid maar dat je zeg maar wel gewoon een hele dag kan werken en je eigen ding kan doen?
Of is het zeg maar dat je echt te moe ben om dingen tedoen en dat je gewoon moet slapen omdat je het anders niet volhoud?
En dat je al moe ben en buiten adem als je de trap op en af moet lopen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:18

ha ja dan ben ik wel buiten adem ja, bonkt lekker in je hoofd.
Maar dat is het punt niet, dat zou je kunnen opkrikken met meer sporten.. maargoed meer sporten is meer moe.. nog moeier.. hoe moet ik dan ook nog werken en studeren.
Nouja heb over het algemeen wel een tukkie nodig want anders sta ik mijzelf gigantisch in de weg.
Maar ik wil hier juuist niet aan toegeven.. want ik wil juist af van het moezijn overdag.
Of dat je oogleden de hele tijd dicht willen.

Maar dat ik geen stap meer kan verzetten en echt alleen maar 4 uur kan liggen, te moe om naar de wc te gaan, dat is het ook weer niet.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 13:24

Nee de eerste anderhalf jaar geen rust genomen, pas na de tweede long/luchtweg problemen dat de vermoeidheid 2x zo erg toesloeg: van 8 tot 2 werken, van 3 tot 6 slapen, dan van 6 tot 10 ben ik een beetje actief en om 10 uur slaap ik weer.

Als ik te lang doorga want t is niet zo dat ik omval van de slaap, krijg ik hoofdpijn en word dus hangerig. Eigenlijk zelfde als hannanas

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:26

idd he pam.
Alles kan wel.. je hebt wel kracht... maar dat is niet slim vanwege dat jeje rottig gaat voelen, hoofdpijn, hangerig... eigenlijk dus niet fit genoeg om echt iets te betekenen voor werk of studie. b( zeker niet als je hoofdpijn hebt ) Maar als je de hoofdpijn nog niet hebt kan je ook nog wel een beetje paardrijden maar daarna ben je ook echt op en je springt er ook niet echt fit op.

Het maakt je niet alles onmogelijk maar staat wel degelijk erg in de weg. ( ook als je het vergelijkt met vroeger of met de mensen om je heen )

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:28

Hmm nou ik zou als ik jou was toch goed na laten kijken want daalijk heb je wel pfeiffer of weet ik veel wat voor ziekte of virus en als je niet genoeg rust neemt kan het zo zijn dat je daalijk iets oploopt waar door je je hele leven daalijk moe ben.
Waar je gewoon niet meer van af komt.
En je ook niet weg laten sturen bij je dokter als hij zegt ik kan niks vinden je ben niet voor niks zo moe...
Het moet toch ergens aan liggen dus gewoon door dramme en je niet weg laten sturen zonder antwoord.

Overigs ga ik nu maar weer slapen want ben verot en van wat niks enigste wat ik heb gedaan is me pc aan gezet en ff wezen bokken en naar benede gelopen om wat te drinken pakken.
En ik lig nog wel met pc op schoot op bedje Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 18-09-07 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:30

Toch is het wel het beste om ritme aan te houden.
Optijd opstaan, op tijd naar bed enz.
Niet je tijden gaan verdraaien, daar wordt het zeker niet beter van )

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:34

Ja maar dat gaat moeilijk ik werk 3 dagen in de week dat ik half 7 op moet staan ik ga half 9 naar bed maar de dagen dat ik vrij ben ben ik ook gewoon naar de kl.ote van het werk en slaap ik lang uit en elke dag slaap ik zo wat 3 uur overdag is verschillend omdat ik ook naar de paarden moet.
Behalve in het weekend dan ben ik bij vriendlief.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:38

Ow en ik heb eindelijk antwoord op me vraag.

Pfeiffer is niet overdragelijk met sex yoehoe Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Sorry hoor haha niet dat ik verslaaft ben ofzo maar goed heb wel een vriend... No Cheer
Dus vandaar die vraag haha Clown
Ik zie het namelijk nou ook weer niet zitten om alleen maar naar hem te kijken 3/4 maanden lang of langer Clown
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 18-09-07 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:38

Ik ben ondertussen ook al bijna 4,5 jaar moe.. Ze hebben toen ziekte van Pfeiffer vastgesteld. Heb ook echt mijn rust genomen, maar ben na 4,5 jaar nog steeds moe..

School en stage zijn haast niet vol te houden, en in combinatie al helemaal niet.. Heb ook dat het ene moment iets beter gaat, en dan ineens weet heel slecht.. Slaap gemiddeld rond half9 maar word gebroken wakker..

Ook heb ik al de nodige onderzoeken gehad, maar ze houden het erop dat het gewoon tussen mn oren zit.. Daar baal ik wel van.. Ondertussen ben ik heel onzeker over mn school en of mij dit gaat lukken.. maar wat moet ik anders?? Scheve mond

Ik ben dr ondertussen gewoon zat van.. maar ze kunnen er toch niks aan doen... Het onbegrip vind ik zelf nog het ergste.. Tis gewoon kwetsend als je weer zo'n opmerking krijgt..

Jullie iniedergeval sterkte allemaal Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:40

Kus jij je vriend dan niet tijden sex? Tong uitsteken

Via speeksel is het juist overdraagbaar.