Altijd moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Lady

Re: Altijd moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 10:05

Misser schreef:
Ik ben vorig jaar een periode ontzettend moe geweest, had ook vermoeide spieren en een duizelig gevoel.
Bij mij is m'n bloed vrij uitgebreid getest maar daar kwam niks uit. Uiteindelijk bleek ik door een verkeerde manier van ademhalen de hele dag te hyperventileren, daar kwamen dan ook al m'n klachten vandaan.

Hoe zijn ze daar bij jou achtergekomen dan?
Je moest zeker anders leren adem te halen.
Heeft het geholpen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 10:12

Misschien helpt het om ook eens langs een goede diëtiste te gaan.

Iemand die ik goed ken heeft ook chronische vermoeidheid en houdt zich nu aan een dieet en volgens haar helpt het heel goed.
Ze mag een aantal dingen niet meer hebben zoals suiker en gist enzo.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:50

Ik ben al sinds kleins af aan altijd moe, ik heb ook meerdere malen bloedarmoede gehad wat aan me vreet, paar maanden was ik op, al me batterijen incl. me reserve batterijen waren op, ik kon geen lach meer tevoorschijn toveren, bloed laten prikken maar er kwam negatief uit op bloedarmoede, week vrij genomen van werk en alleen maar gaan liggen, nu ben ik aan het sporten, in het begin was het heel zwaar om eraan te beginnen maar nu voel ik me een stuk beter. wel zit ik altijd nog aan de vitamine tabletten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:22

ik ben heel veel moe, en zodra ik het moeilijk krijg. kan ik dagen slapen, en ben ik nog steeds moe. bij mij gaat het eigenlijk altijd gepaard met een depressie. als het beter met mij gaat ben ik ook minder moe!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:33

Ik ben al jaren moe, ik ga moe naar bed en sta duf en gebroken weer op.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 13:00

Ik ben dus niet de enige die er last van heeft.
Het moet toch ergens vandaan komen?

Sommige artsen vinden dat je je aansteld omdat er niks te vinden is en dus gezond bent.

Ik vraag me af wat de arts gaat zeggen vanmiddag

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 14:29

Ik ben net geweest.
m'n arts schuift het maar op m'n depressie af.
Dat wil dan zeggen dat ik al vanaf m'n 14de depressief ben.

Ik heb min of meer geeist dat ze verder gaan onderzoeken en nu ben ik doorgestuurd naar een internist.

M'n vriend denkt dat het alleemaal tussen m'n oren zit en ik gewoon niet wil werken.

Ben nu behoorlijk pissed off

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:30

Dat zoveel mensen er last van hebben komt denk ik vooral door de leefstijl van tegenwoordig. Druk, druk, druk, veel verplichtingen, onregelmatig leven, onregelmatig eten en ongezond eten

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:35

Goed gedaan My Lady dat je nu bent doorverwezen !

Ik heb gisteren de uitslag van m'n bloedonderzoek gekregen maar daar is niks uitgekomen, m'n bloed is goed. Vanuit de huisarts gebeurt er nu gewoon helemaal niks.

Ik ga nu een weekje op vakantie naar Kreta, (even opladen in de zon), en ben van plan om daarna naar een homeopaat te gaan. Wellicht vindt die iets.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:58

My_Lady schreef:
Ik ben net geweest.
m'n arts schuift het maar op m'n depressie af.
Dat wil dan zeggen dat ik al vanaf m'n 14de depressief ben.

Ik heb min of meer geeist dat ze verder gaan onderzoeken en nu ben ik doorgestuurd naar een internist.

M'n vriend denkt dat het alleemaal tussen m'n oren zit en ik gewoon niet wil werken.

Ben nu behoorlijk pissed off

Ja en van het onbegrip zal je dan bijna echt depressief worden. Mijn huisarts dacht gelukkig niet aan een depressie. Volgens hem is het zo dat als je nog zin hebt om dingen te ondernemen, dat niet echt bij depressiviteit hoort. Ik had nl zin om van alles te doen/aan te pakken, alleen door de vermoeidheid en duizeligheid ging dat niet.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:33

och ik geloof niet meer zo in artsen, bij mij deden ze dat ook. was moe gepaard met duizeligheid en slapheid. begon mijn huisarts over dat cuppe soep niet voor niks bestond! ben na meerdere malen zo behandeld te worden van huisarts gewisseld!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:57

Lenneke_ schreef:
Dat zoveel mensen er last van hebben komt denk ik vooral door de leefstijl van tegenwoordig. Druk, druk, druk, veel verplichtingen, onregelmatig leven, onregelmatig eten en ongezond eten

ik heb geluk dat mijn dokter me op de wereld heeft gezet en ik die dus al 18 jaar ken, volgens haar ben ik "moe" geboren, ik heb daar altijd al last van gehad sinds kleins af aan dus met geen van bovenstaande dingen zal t bij mij te maken hebben Haha!

My_lady jammer dat je arts je niet begrijpt en ook je vriend niet, erg flauw van hem wat ie zei snap dat je dan behoorlijk boos bent Stoom uit je oren

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:17

xDramaQueen schreef:
Lenneke_ schreef:

ik heb geluk dat mijn dokter me op de wereld heeft gezet en ik die dus al 18 jaar ken, volgens haar ben ik "moe" geboren, ik heb daar altijd al last van gehad sinds kleins af aan dus met geen van bovenstaande dingen zal t bij mij te maken hebben Haha!

My_lady jammer dat je arts je niet begrijpt en ook je vriend niet, erg flauw van hem wat ie zei snap dat je dan behoorlijk boos bent Stoom uit je oren

Jah het is erg vervelend als ze je niet geloven maar je het wel echt voelt.
Ik was echt super boos maar m'n moeder zei dat het voor mensen die het niet echt van dichtbij meemaken het heel moeilijk is om te begrijpen dat een jonge meid altijd moe is

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:59

My_Lady schreef:
Misser schreef:
Ik ben vorig jaar een periode ontzettend moe geweest, had ook vermoeide spieren en een duizelig gevoel.
Bij mij is m'n bloed vrij uitgebreid getest maar daar kwam niks uit. Uiteindelijk bleek ik door een verkeerde manier van ademhalen de hele dag te hyperventileren, daar kwamen dan ook al m'n klachten vandaan.

Hoe zijn ze daar bij jou achtergekomen dan?
Je moest zeker anders leren adem te halen.
Heeft het geholpen?

Ik ben doorverwezen naar Mensendiecktherapie omdat ze dus niks konden vinden en ik erg veel symtomen van chronische hyperventilatie herkende. Daar zijn we er dus achter gekomen. Ik ademde heel veel in, maar bijna niet uit (na twee seconden begon ik alweer naar lucht te happen). Duizeligheid en slapheid waren na een paar weken zo goed als weg, vermoeidheid bleef wat langer maar dat kwam ook doordat ik last had van een winterdip.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:10

Ben je depressief van het altijd moe zijn of heb je een depressie waarbij vermoeidheid "hoort". Huisarts wil bij mij ook steeds antidepresiva voorschrijven maar ik ben niet depressief ik ben moe. Soms zelf te moe om te kauwen. Daar kun je behoorlijk depressief van worden maar dat neemt de oorzaak niet weg.
Ik zou dus in plaats van antidepressiva slikken, kijken waar de vermoeidheid wegkomt. Er zijn bepaalde cursussen waarbij je anders met je leven leert omgaan maar ben even de naam kwijt.
Suiker kan inderdaad ook een grote boosdoener zijn. Ook licht kan invloed hebben. Juist minder slapen en de slaap effectiever laten worden wil nog wel eens helpen. Meer sporten is altijd goed. 's morgens een wandeling maken (heel erg vroeg). Dit zijn allemaal dingen die ik al eens uitgeprobeerd heb.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:25

controleer ook de ventilatie in de slaapkamer! Ik merk dat dat bij mij ontzettend van invloed is.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:00

Ik ben nu ook al meer dan een half jaar altijd moe.
Als ik opsta uit bed ben ik helemaal niet uitgerust.
De eerste uren op school lukken me nog wel, maar daarna kan ik me echt niet goed concentreren.
En begin dan meestal testaren en half teslapen.

Ik ga voor mijn leeftijd op een normale tijd naar bed.

Mijn vriendin zegt dat het komt omdat ik zo druk ben.
(School, paarden, vriendinnen, vriendje, Sport)

Ik lees even mee Knipoog

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:17

* meldt zich *

Ook vaak moe, vooral periodes. Het is nu 2 maanden goed gegaan; helemaal geen last gehad.
Ik loop bij een dietist vanwege suiker/lactose/gluten (laatste blijk ik overgevoelig op te reageren; daar kun je ook moe van worden). Verder bij een cesastherapeut voor ademhaling (zou ook chronische hyperventilatie zijn, nu kom ik er alleen nog voor houdingsoefeningen, dus hyperventilatie kan ook weggestreept worden), de huisarts; die zegt dat ik chronisch overwerkt ben en de reumatoloog kon niks vinden en gooide het op chronisch vermoeidheidsyndroom...
Bloedgeprikt; alles goed.
Ik moet komende maand terug komen bij de huisarts.

Ik heb trouwens 6 jaar geleden pfeiffer gehad en ben er een half jaar mee doorgelopen. Toen kon ik helemaal niks meer. Ben er alles bij elkaar 1,5 jaar ziek van geweest (incl school/werk uitval etc).

Suiker weglaten kan al veel helpen; zelfs al kan je er wel tegen heeft je lichaam alle energie voor andere dingen nodig.

Ik ben gaan sporten sinds 3 maanden; hardlopen. Dat gaat goed; ik merk dat mijn conditie beter wordt.
Maar het is dus nog niet over.. en daar wordt je inderdaad moedeloos van (en depressief en niet omgekeerd Boos! ).

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:26

het lijkt me buitengewoon frustrerend, je wil van alles doen op een dag, maar dan gaat het niet omdat je moe bent Boos!

Ik heb het wel gehad in periodes dat ik in de knoop zat en tegelijkertijd af moest studeren én ook nog een ingewikkelde affaire had lopen. Toen kon ik door toeval 3 maanden ergens 150 km verderop gaan werken op een fokkerij en kon ik de hele dag lichamelijk werk doen. In het begin kon ik heel weinig en viel ik in slaap in de hooiberg. Maar al dat poepscheppen had iets rustgevends. Je wist waar je aan toe was. Zeven dagen per week.

Ik kwam helemaal bij. Ik was daar binnengekomen als zombie die nog maar 48 kg woog en ik ging weg als een gezonde hollandse meid. Ik geloof ook wel in zorgboerderijen enzo. Kan heel heilzaam zijn Ja

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:29

Eh.. dat gaat bij mij niet lukken; ik ben vreselijk allergisch.. dus geen poep scheppen op een fokkerij voor mij Lachen

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:54

Hier nog een moe persoontje Knipoog

Ik ben zo lang ik me kan herinneren moe, maar ik weet dat het voor een heel groot deel komt door slecht slapen.
Maar ja, dan een oplossing zien te vinden voor het slecht slapen... Kan vaak moeilijk in slaap komen en slaap nooit een hele nacht door, ben al blij als ik 3 uur achter elkaar geslapen heb.
Een paar maanden geleden wist ik niet wat me overkwam, ik had een nacht echt super geslapen, werd wakker zonder nog moe te zijn en heb echt genoten van de hele dag(de hele dag rond gestuiterd door energie overschot en blijheid Clown ).
Denk dat ik maar eens de dok ga lastig vallen om te kijken of hier een oplossing voor is, want er lijden best veel dingen onder(school, pony's, vrienden, vriendje).

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 16:18

Ben blij dat ik niet de enige ben.
Soms denken mensen dat je je aansteld maar die weten niet wat je voelt

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:40

Inderdaad!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 10:09

Kan het niet zijn dat je nu weer pfeiffer heb?
Lijkt er wel verdacht veel op ik weet het sinds vrijdag dat ik pfeiffer heb.
Maar de klachten die jij hebt heb ik precies het zelfde als ik op sta gaat het wel maar als ik 2 uur bezig ben zak ik ook weer in elkaar en ik kan gewoon niet meer.
Zou het toch eens vragen aan je dokter.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 17:45

Ik ben ook latijd moe. Ik kna hele middagen slapen en dan nog moe wakker worden. Mijn middag dutje heb ik echt hard nodig anders krijg ik die avond geheid onwijse koppijn!

Ik ben heel vaak naar de dokter geweest. Allerlei testen gedaan op allerlei ziektes maar geen van allen was het. Aan de antidepressiva ben ik ook al jaren en ook dat helpt niks. Ik heb meer het idee dat ik daar nog vermoeider van word.

Ik hoorde laatst trouwens iets van een begeleider van mij wat nog best wel eens waar zou kunnen zijn....

Hij had het erover dat mensen die altijd moe zijn teveel denken. Dat klinkt heel raar maar er zit een kern van waarheid in. Je kan bijv. constand denken wat je allemaal moet doen die dag, die week, die maand enz... Maar ook fantaseren is denken. De hele dag door denken daar word je moe van! En slapen heeft dan geen nut want alles waar je die dag aan gedacht hebt, gepiekerd, gefantaseerd moet je in je slaap verwerken.

Volgen jullie dat een beetje?

Ik vond er best wel iets in zitten. Want hij heeft in mijn opzicht wel gelijk. Ik dnke de heledag door. Wat moet ik zo nog doen, dit moet nog gebeuren, ik ga straks daarheen, hoe zal die avond eruit zien, enz. enz.

Het is geen ziekte, er word nooit over gepraat maar ik hbe het idee dat dat bij mij nog wel eens zou kunnen zijn.

iemand anders herkenning?