Paardenvlees in salami?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus__

Re: Paardenvlees in salami?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 17:04

astridastrid schreef:
Als het er niet op staat, zit het er niet in. Dus goed controleren!

Lees is even goed! Dan snap je waarom ik dit vraag!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:44

Wij hebben wel eens pizzaworst thuis, kleinere plakjes, lijkt op salami.
Daar zit het iig in en staat het ook op de verpakking.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:53

paardenvlees zit ook in hamburger, kroket frikandel, zuurvlees. ik eet t ook niet puur zeg maar, ga geen bief halen bij slager, maar als ergens in verwerkt zit....
smaakt er niet minder om, toch?
beetje hypocriet om te zeggen dat je dat niet eet, maar varkens en koeien bv wel
over algemeen hebben paarden stuk fijner leven gehad dan meeste ander slachtvee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:03

Maar waarom zorg je dan als consument zelf niet voor vlees van dieren die een goed leven hebben gehad?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:09

Ik doe dit niet omdat het vies zou smaken Verward

Ik zou gewoon niet graag een stukje paard op me brood willen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:11

Maar nu weet ik in ieder geval genoeg, maar ik vraag me af. Zit der paardenvlees in die van de Albert Hijn?

(En nee ik doe dit om een rede die ik nu niet wil rondbazuinen, ik hou dat nog even onder me familie)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:31

Een paard is het het enige dier dat niet wordt gefokt om daarna geslacht te worden, de paarden die wel in de frikandellen, salami oid worden verwerkt zijn meestal paarden die een prima leven hebben gehad.
Italiaanse salami bevat vaak veel meer paardenvlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:40

Ik heb geen idee eigenlijk, nooit geweten ook.
Maargoed als ik geen paardenvlees wil eten moet ik ook stoppen
met koeien e.d. eten ; ook vind ik paarden veeel leuker, tis net
zo goed zielig. Ik wist het wel van frikandellen en dat soort 'afvalvlees'.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:43

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:49

Ik heb ergens gelezen dat je een speciale opleiding moet volgen om paarden slager te kunnen worden. Het is dus niet zo dat ze met de rest van het vee gedaan worden. Eenmaal geslacht zullen er best resten over blijven die niet geschikt zijn om als mooi stuk vlees in de pan te liggen. Dat soort resten gaan in dingen als worst, frikandel, kroket... waarvan men toch niet ziet of ze een uier eten of niet (bij wijze van).

Overigens kun je vermijden paardenvlees te eten door goed op verpakkingen te lezen. Tegenwoordig staat er ook vaak op hoeveel percentage er aan puur "dier" in zit, bijvoorbeeld 70% varken 20% kip. Als het percentage hoger ligt, ik weet niet waar de grens ligt, dan hoeft dat niet vermeld te worden.

Ik eet geen varkensvlees produkten en zo min mogelijk vlees uberhaupt, maar als ik iets in huis haal dan is alles 3x na gelezen Haha!

EDIT: interessante link.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:17

Naar mijn mening zit er geen paardenvlees in salami of iets dergelijks. Ik ben gelukkig dan sowieso niet zo'n vleeseter vind dat gewoonweg niet lekker ivm ik het te zielig vind voor alle dieren, vlees is ook niet altijd goed voor een mens als je er teveel van eet, nee ik haal voor mezelf altijd maar 1x in de week vegetarisch vlees op (vriendlief is niet vegetarisch,maar goe ik kan er met me hoofd gewoon nie bij om echt vlees van bijv een koe,varken,paard naar binnen te werken) bahh, als mensen doodgaan mogen ze toch ook kiezen tussen cremeren en of begraven die gaan ze dan toch ook nie zo ff stukke vlees van maken zou te gek voor woorden zijn krijg je een mens op je brood of op je bord Misselijk

Nee voor mij echt puur alleen groentes (aard/pasta's/snoep/koek oid eet ik ook maar amper omdat je daar dik van word, groentes en fruit das voor mij wel genoeg.

Maar goed gelukkig is iedereen even anders hehe..

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:46

Lynn_Nikita schreef:
paardenvlees zit ook in hamburger, kroket frikandel, zuurvlees. ik eet t ook niet puur zeg maar, ga geen bief halen bij slager, maar als ergens in verwerkt zit....
smaakt er niet minder om, toch?
beetje hypocriet om te zeggen dat je dat niet eet, maar varkens en koeien bv wel
over algemeen hebben paarden stuk fijner leven gehad dan meeste ander slachtvee.

Paardenvlees in hamburger? Dan moet ik je toch teleurstellen!
En op pagina 1 staat dat rollade slecht zou zijn?
Ben toch benieuwd waar dat vandaan komt Lachen

*Ben werkzaam bij slager. Sommige kennisen vinden dat een beetje een raar idee, en vinden het raar om te weten dat er koe en varken gewerkt word. Mja, ik vind een biefstukje toch wel erg lekker!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:05

ow nee geen paardenvlees in hamburger
dan zou ik als ik jou was maar even de doosjes beter bekijken!!

ik heb ook paar jaar op slagerij gewerkt en bij een poulier die ook snacks verkocht, weet zo snel t merk niet meer maar daar zat wel degelijk paardenvlees in!!

ook in het zuurvlees, was paardenvlees, wij mochten echter niet zeggen dat dat paardenvlees was maar moesten zeggen dat t runder was. ik ben hier zo kwaad om gewordne en heb dit geweigerd
als een consument vraagt van welk dier t produt is gemaakt , ga ik niet liegen