brrrr... op dieet en ZO ontzettend koud!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: brrrr... op dieet en ZO ontzettend koud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:54

Ja idd, ik moest wel een doorverwijzing van de huisarts hebben, en ik krijg 4 uren vergoed Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:51

Zo hier ook een lijner
ben dus via de huisarts naar een dietiste gegaan.
Mijn menu bestaat uit het volgende :
s, morgens 2 boterhammen met kaas
koppie thee erbij

koffie met een plak ontbijtkoek

s,middags
2 boterhammen met een beker melk

halverwege de middag appel/peer/ect
soms als de trek nog erg dan een eierkoek ofzo.

s,avonds een prakkie
1x opscheppen ( geen probleem voor mij, hou niet van avond eten)

En proberen veel te drinken
Annanas sap heeft een uitdrijvende werking!

Ben nu zo,n kleine 2 weken bezig en ben 2 1/2 kilo afgevallen.
De hoofdzaak bij is ook gewoon, dat ik niet moet snoepen.
Een cup a soep voor als ik gewoon trek heb in iets hartigs.
Voor mij werkt dit prima ( tot nu toe)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:54

ik voel met je mee, dit is nu de 3e week van dieet. en ik heb me het toch een partij koud.. brrr... en dan zit ik ook nog héél veel op de brommer, en dan is het nóg kouder!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:01

Belangrijkste van het lijnen is gewoon NIET SNOEPEN als je dat heb overwonnen, dan ben je er gewoon.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:04

Esmeralda schreef:
Belangrijkste van het lijnen is gewoon NIET SNOEPEN als je dat heb overwonnen, dan ben je er gewoon.

Dit is dus gewoon niet waar......als je eet zoals ik at en niet snoep val je dus echt niet af. Gezond en regelmatig eten is véél belangrijker dan een keer iets naar binnen werken!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:19

daffodil schreef:
Esmeralda schreef:

Dit is dus gewoon niet waar......als je eet zoals ik at en niet snoep val je dus echt niet af. Gezond en regelmatig eten is véél belangrijker dan een keer iets naar binnen werken!

nou bij mij kwamen de kilo,s er echt aan omdat ik gewoon teveel snoep
maar je kan idd ook teveel eten terwijl je niet snoept
Regelmaat is gewoon belangrijk net wat je zegt 3 maaltijden

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:41

Urielle schreef:
Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe Nagelbijten / Gniffelen

Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten.

Je noemt hierboven een aantal goede redenen waarom je juist wel een dieetist nodig hebt. Grote kans dat je met al je beperkingen niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Een goede dieetist werkt met je samen om binnen je beperkingen een dieet voor je samen te stellen, waarmee je je lichaam niet naar de knoppen helpt. Er zijn vaak ongelovelijk veel alternatieven voor dingen die je niet lust, maar als je er zelf geen verstand van hebt is dat vaak moeilijk te vinden.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:52

Sonja Bakker niet een idee?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:34

Loesje88 schreef:

persoonlijk is sonja leuk, maar niet voor iedereen weg gelegt.
zeker wanneer je een drukke baan heb, moet je toch wel goed eten
en dan is dat beetje wat je van sonja mag gewoon te weinig ( voor mij persoonlijk in elk geval)

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:44

Loesje88 schreef:

Je kan beter gezond afvallen..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:34

Uit koolhydraden, vetten en suikers wordt veel energie gehaald. Deze energie word opgeslagen in ATPcellen. En als het nodig is kan die ernergie uit de ATPcellen gehaald worden en worden omgezet in warmte Lachen
Ik heb opgelet bij bio vandaag

Nu eet je waarschijnlijk minder van deze stoffen, dus kost het je lichaam ook meer moiete om die enrgie te verkrijgen. Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 04:14

Tatjanaa schreef:
Uit koolhydraden, vetten en suikers wordt veel energie gehaald. Deze energie word opgeslagen in ATPcellen. En als het nodig is kan die ernergie uit de ATPcellen gehaald worden en worden omgezet in warmte Lachen
Ik heb opgelet bij bio vandaag

Nu eet je waarschijnlijk minder van deze stoffen, dus kost het je lichaam ook meer moiete om die enrgie te verkrijgen. Lachen

Duidelijk zo Ja

Ik let inderdaad niet bepaald op wat ik eet, maar door mn zware baan ( Maar wel ONTZETTENDE LEUKE baan Haha! ) val ik wel af. Niet dat het niet nodig was hoor, het was lang overdue dat ik wat afviel.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:36

March schreef:
Loesje88 schreef:

Bedoel je daarmee dat Sonja Bakker NIET gezond afvallen is???

Ik woog in oktober 2006 115 kilo, nu in september 2007 weeg ik 67 kilo (ben 1,74m lang)
Dit heb ik bereikt door SB-dieet én sporten. Ik ben kerngezond, heb geen last meer van puisten, mn huid ziet er gaaf uit. Ik ben er mee begonnen omdt ik d8 tsja wat heb ik te verliezen. Nooit gedacht dat ik terug zou komen naar maat 38/40. Ik eet súper gezond... Maar idd ik heb het ook wel sneller koud, maarja logisch want ik heb veel minder vet.....

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:38

Esmeralda schreef:

dat werkt ook wel mee, maar het gevarieerd, goed getimed eten en bewegen, das de hoofdzaak.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:17

Patriesja schreef:
March schreef:

Bedoel je daarmee dat Sonja Bakker NIET gezond afvallen is???

Ik woog in oktober 2006 115 kilo, nu in september 2007 weeg ik 67 kilo (ben 1,74m lang)
Dit heb ik bereikt door SB-dieet én sporten. Ik ben kerngezond, heb geen last meer van puisten, mn huid ziet er gaaf uit. Ik ben er mee begonnen omdt ik d8 tsja wat heb ik te verliezen. Nooit gedacht dat ik terug zou komen naar maat 38/40. Ik eet súper gezond... Maar idd ik heb het ook wel sneller koud, maarja logisch want ik heb veel minder vet.....

Nou eigenlijk wel een klein beetje ja. Dat wat je eten mag is zeker niet ongezond, maar wél veel te weinig! Zoals je het in het dieettopic zei, de manier waarop je het nu doet, meer eten dan wat voorgeschreven staat, dat vind ik best goed, en ik denk ook wel dat het een goede methode is om regelmaat etc. in je voedingspatroon te krijgen, maar het blijft gewoon écht te weinig! De menu's van Sonja komen volgens mij niet boven de 1100 kcal per dag uit, terwijl je toch zéker wel 1300 per dag nodig hebt, minimaal.

Als het voor jou goed gewerkt heeft en jij je er goed bij voelt, prima. Ik heb er zeker ook écht respect voor dat je zoveel bent afgevallen Ja Maar gezond durf ik Sonja Bakker niet te noemen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:57

Urielle schreef:
O, ik eet ook wel een klein beetje avondeten hoor Haha! Het is niet dat ik alleen maar crackers binnenkrijg Knipoog

Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe Nagelbijten / Gniffelen
Ik eet nu over de dag heen regelmatig een cracker en dan eet ik wat (vegetarisch) avondeten. Als ik een vol gevoel heb van cracker durf ik ook nog wel iets van fruit te pakken, maar dan moet ik vol zitten want ik krijg van fruit altijd razende honger en vooral: vreetbuien.

Amina, ik ben dan ook vrij klein en als je zo'n 12 uur zwaar fysiek werk doet, daarna nog verschillende paarden gaat rijden en daarbij geen tijd hebt om te gaan zitten snaaien, gaat het hard met afvallen Knipoog Dus dat was nou ook niet echt mijn eigen verdienste hoor hahaha!

Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten. Vlees is stiekem ook een behoorlijke dikmaker heb ik al ondervonden.

Mag ik je even wakkerschudden?
Crackers bevatten ongeveer nul aan voedingswaarde. Als je alleen crackers eet en vegetarisch avondeten, ben je dus gewoon aan het crashdieeten. Geen wonder dat je het koud hebt; dat is gewoon ongezond. Helemaal als je fysiek werk doet, daarmee verbrand je extra veel, dus ga je dan te weinig eten, gaat je lijf juist MINDER verbranden om een beetje reserves te behouden (werk je jezelf dus lekker tegen) Vlees is geen dikmaker. Ja, vette worst of wat misschien, maar vlees bevat voedingsstoffen die je nodig hebt. Eiwitten, ijzer, vet (newsflash: vet heb je nodig om af te vallen)

Ga je eens verdiepen in een gezond voedingspatroon. Ik snap dat niet he, dat mensen met alle geweld kilo's eraf willen en dan maar op een houtje bijten, honger en kou lijden, terwijl dat hen nu juist tegenwerkt in het afvallen ook. Ga eerst eens kijken wat je op een gezonde (en daarmee blíjvende!) manier kan doen!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:04

nou wat ik mocht eten volgens dat boek, was voor mij genoeg.
ik heb alleen de eerste 2 weken beetje "moeilijk"gehad omdat je hele eetpatroon veranderd. Maar heb echt geen vette honger geleden Knipoog
Maar voor elk persoon is het anders natuurlijk. En nu ik op gewicht ben eet ik meer als in het boek staat, etra fruit ofzo... Maar vind het boek gewoon makkelijk ook met avond eten hahaha hoef je niet elke keer een gerecht te bedenken Tong uitsteken

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:08

Ga je eens verdiepen in een gezond voedingspatroon. Ik snap dat niet he, dat mensen met alle geweld kilo's eraf willen en dan maar op een houtje bijten, honger en kou lijden, terwijl dat hen nu juist tegenwerkt in het afvallen ook. Ga eerst eens kijken wat je op een gezonde (en daarmee blíjvende!) manier kan doen![/quote]

Helemaal gelijk... ik heb echt geen honger geleden en soms vond ik juist dat ik veel mocht eten. Heel vaak at ik de tussendoortjes niet. Merk nu wel, omdat ik gewoon weinig vet meer heb om te verbranden, dat ik meer trek krijg als ik heel veel beweeg... en tsja das logisch. Maar ik heb het wel veel kouder als eerst, terwijl ik toch echt super gezond leef nu.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:28

March schreef:
Nou eigenlijk wel een klein beetje ja. Dat wat je eten mag is zeker niet ongezond, maar wél veel te weinig! Zoals je het in het dieettopic zei, de manier waarop je het nu doet, meer eten dan wat voorgeschreven staat, dat vind ik best goed, en ik denk ook wel dat het een goede methode is om regelmaat etc. in je voedingspatroon te krijgen, maar het blijft gewoon écht te weinig! De menu's van Sonja komen volgens mij niet boven de 1100 kcal per dag uit, terwijl je toch zéker wel 1300 per dag nodig hebt, minimaal.

Als het voor jou goed gewerkt heeft en jij je er goed bij voelt, prima. Ik heb er zeker ook écht respect voor dat je zoveel bent afgevallen Ja Maar gezond durf ik Sonja Bakker niet te noemen.

hmm het ligt er denk ook wel een beetje aan. ik ben van mening dat het SB dieet best kan, maar dat moet je óf thuis zitten óf zittend werk doen. dan heb je genoeg aan wat Sonja 'voorschrijft'. als je een baan hebt waarbij je regelmatig, of veel loopt/ beweegt, dan ben ik het wel met je eens dat het te weinig is.
(hoewel mn moeder ook een 'actieve' baan heeft, en zij heeft meer dan genoeg aan wat ze mag eten van sonja...)

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:32

Loesje88 schreef:
March schreef:

hmm het ligt er denk ook wel een beetje aan. ik ben van mening dat het SB dieet best kan, maar dat moet je óf thuis zitten óf zittend werk doen. dan heb je genoeg aan wat Sonja 'voorschrijft'. als je een baan hebt waarbij je regelmatig, of veel loopt/ beweegt, dan ben ik het wel met je eens dat het te weinig is.
(hoewel mn moeder ook een 'actieve' baan heeft, en zij heeft meer dan genoeg aan wat ze mag eten van sonja...)

Dát klopt óók niet helemaal!!!
Ik werk in een koffieservice, en loop gemiddeld 25km door het gebouw heen per dag. En dat is echt geen licht werk!!! Dus dat verschilt ook nog per persoon!!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:44

dat zeg ik.. mijn moeder heeft ook een zeer actieve baan, en die trekt het ook heel makkelijk met SB.
Het zal idd een mix zijn van een bepaald persoon, bepaald eten en bepaalde verrichtingen Lachen