Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esmeralda schreef:Belangrijkste van het lijnen is gewoon NIET SNOEPEN als je dat heb overwonnen, dan ben je er gewoon.
daffodil schreef:Esmeralda schreef:Belangrijkste van het lijnen is gewoon NIET SNOEPEN als je dat heb overwonnen, dan ben je er gewoon.
Dit is dus gewoon niet waar......als je eet zoals ik at en niet snoep val je dus echt niet af. Gezond en regelmatig eten is véél belangrijker dan een keer iets naar binnen werken!
Urielle schreef:Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe![]()
Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten.
Loesje88 schreef:Sonja Bakker niet een idee?
Loesje88 schreef:Sonja Bakker niet een idee?
Tatjanaa schreef:Uit koolhydraden, vetten en suikers wordt veel energie gehaald. Deze energie word opgeslagen in ATPcellen. En als het nodig is kan die ernergie uit de ATPcellen gehaald worden en worden omgezet in warmte
Ik heb opgelet bij bio vandaag
Nu eet je waarschijnlijk minder van deze stoffen, dus kost het je lichaam ook meer moiete om die enrgie te verkrijgen.
March schreef:Loesje88 schreef:Sonja Bakker niet een idee?
Je kan beter gezond afvallen..
Esmeralda schreef:Belangrijkste van het lijnen is gewoon NIET SNOEPEN als je dat heb overwonnen, dan ben je er gewoon.
Patriesja schreef:March schreef:
Je kan beter gezond afvallen..
Bedoel je daarmee dat Sonja Bakker NIET gezond afvallen is???
Ik woog in oktober 2006 115 kilo, nu in september 2007 weeg ik 67 kilo (ben 1,74m lang)
Dit heb ik bereikt door SB-dieet én sporten. Ik ben kerngezond, heb geen last meer van puisten, mn huid ziet er gaaf uit. Ik ben er mee begonnen omdt ik d8 tsja wat heb ik te verliezen. Nooit gedacht dat ik terug zou komen naar maat 38/40. Ik eet súper gezond... Maar idd ik heb het ook wel sneller koud, maarja logisch want ik heb veel minder vet.....
Urielle schreef:O, ik eet ook wel een klein beetje avondeten hoorHet is niet dat ik alleen maar crackers binnenkrijg
![]()
Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe![]()
Ik eet nu over de dag heen regelmatig een cracker en dan eet ik wat (vegetarisch) avondeten. Als ik een vol gevoel heb van cracker durf ik ook nog wel iets van fruit te pakken, maar dan moet ik vol zitten want ik krijg van fruit altijd razende honger en vooral: vreetbuien.
Amina, ik ben dan ook vrij klein en als je zo'n 12 uur zwaar fysiek werk doet, daarna nog verschillende paarden gaat rijden en daarbij geen tijd hebt om te gaan zitten snaaien, gaat het hard met afvallenDus dat was nou ook niet echt mijn eigen verdienste hoor hahaha!
Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten. Vlees is stiekem ook een behoorlijke dikmaker heb ik al ondervonden.
March schreef:Nou eigenlijk wel een klein beetje ja. Dat wat je eten mag is zeker niet ongezond, maar wél veel te weinig! Zoals je het in het dieettopic zei, de manier waarop je het nu doet, meer eten dan wat voorgeschreven staat, dat vind ik best goed, en ik denk ook wel dat het een goede methode is om regelmaat etc. in je voedingspatroon te krijgen, maar het blijft gewoon écht te weinig! De menu's van Sonja komen volgens mij niet boven de 1100 kcal per dag uit, terwijl je toch zéker wel 1300 per dag nodig hebt, minimaal.
Als het voor jou goed gewerkt heeft en jij je er goed bij voelt, prima. Ik heb er zeker ook écht respect voor dat je zoveel bent afgevallenMaar gezond durf ik Sonja Bakker niet te noemen.
Loesje88 schreef:March schreef:Nou eigenlijk wel een klein beetje ja. Dat wat je eten mag is zeker niet ongezond, maar wél veel te weinig! Zoals je het in het dieettopic zei, de manier waarop je het nu doet, meer eten dan wat voorgeschreven staat, dat vind ik best goed, en ik denk ook wel dat het een goede methode is om regelmaat etc. in je voedingspatroon te krijgen, maar het blijft gewoon écht te weinig! De menu's van Sonja komen volgens mij niet boven de 1100 kcal per dag uit, terwijl je toch zéker wel 1300 per dag nodig hebt, minimaal.
Als het voor jou goed gewerkt heeft en jij je er goed bij voelt, prima. Ik heb er zeker ook écht respect voor dat je zoveel bent afgevallenMaar gezond durf ik Sonja Bakker niet te noemen.
hmm het ligt er denk ook wel een beetje aan. ik ben van mening dat het SB dieet best kan, maar dat moet je óf thuis zitten óf zittend werk doen. dan heb je genoeg aan wat Sonja 'voorschrijft'. als je een baan hebt waarbij je regelmatig, of veel loopt/ beweegt, dan ben ik het wel met je eens dat het te weinig is.
(hoewel mn moeder ook een 'actieve' baan heeft, en zij heeft meer dan genoeg aan wat ze mag eten van sonja...)