Luizen, hoe cap ontsmetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Luizen, hoe cap ontsmetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:10

Ikzelf had er laatst ook last van, rotbeestjes. Ben er niet tegen behandeld, dus weet eigenlijk ook niet of ik ervanaf ben. Had nml geen geld voor shampoo of een luizenkam. Heb wel onderhand mijn hele hoofdhuid kapot lopen krabben en de beesten zaten onder mijn nagels evenals de neten. Heb wel een aantal dingen twee weken afgesloten laten liggen en beddengoed op 60 graden gewassen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:57

Nou meid, kopen maar anders kom je er nooit maar dan ook nooit van af erger nog je besmet een ander ook nog eens zo. En om dat jij er dus je er makkelijk van af maakt zadel jij een ander ook met dit probleem (onbewust hopelijk) op Zij zijn groot en ik is klein!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:02

Had je het tegen mij claud1? Ik heb nml het idee dat ik ervanaf ben, anders zou mijn exvriend er wel last van hebben, die lag t/m gisteren nog in mijn bed naast me. En voorderest heb ik geen lichamelijk contact met anderen, maar voor de zekerheid haal ik nog wel een keertje shampoo, dan heb ik het tenminste in huis.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:06

Het zijn echt rot beestjes die moeilijk te bestrijden zijn zonder de middelen. En als je het niet tegelijk (was : beddegoed, alle jassen dassen en badjassen en noem maar op) niet tegelijk wast en jezelf en omgeving controleerd en/of behandeld is dit een on op los baar probleem. Suc 6 met het controleren en evt behandelen is een rot karwei. Ga anders een googelen op internet voor info. Gr Claud1

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:09

Doe ik, heb gelukkig geen jas momenteel, dus kan ook niet via de kapstok iemand besmetten, zit heel de dag lekker op mijn kamertje, net zo makkelijk en zodra ik de shampoo heb dan doe ik gelijk alles in de was nadat ik mijn haren heb gewassen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:28

Wanneer is het dan luizentijd? Zijn die beesten er niet het hele jaar door?

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:05

ja hoor het hele jaar door. Mischien komt het in de winter vaker voor (door jassen samen op de kapstok)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:02

Ielg luizen, moet zeggen dat ik ze nog nooit heb gehad... Even afkloppen natuurlijk! Lachen

Vooral na de vakanties zit iedereen weer onder de luizen!
Mijn jas en spul zit sowieso altijd in m'n kluisje, en niet aan de kapstok! Vork

Ik denk dat de vriezer, een plastic zak of in emmer met dat luizenspul de beste oplossing is...
Dat lijken me de vrij logischste manieren, ik heb er verder ook geen verstand van! Vork

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:25

ik krijg al jeuk als ik er weer aan denk, k hoorde dat luizen imuun zijn geworden voor dat luizen spul!
Mijn oude cap was kapot, en toen ze weg waren heb ik een nieuwe gekregen.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:43

Dettol Knipoog

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:37

Ik heb ze aan aantal jaar ook via mijn cap gekregen (een kind met luizen had hem toen geleend, wist ik veel dat zij luizen had Nagelbijten / Gniffelen), het ding ging meteen 2 weken in een vuilniszak en daarna nooit meer last van gehad. Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:59

om goedkoop je hoofd luis vrij te krijgen:
neem azijn
3 kopjes water 1 kopje azijn
smeer het in je haar, laat het 1 nachtje trekken
spoel het s,morgens met lauw water uit en ga met de netenkam voorzien van een gaasje je haar kammen. In het gaasje blijven de neetjes en evt. luisjes zitten
Verschoon de volgende dingen:
bedden
jassen,musten, sjaals
elastiekjes voor je haar mik je maar weg
stofzuig het gehele huis
doe knuffels in een zak en leg ze voor 2 weken afgesloten weg.
Spullen die in de vriezer kunnen, doe je er voor 24 uur in.
Vergeet de auto niet en de banken thuis
Gebruik je spul van de apotheek, ga niet zwemmen, vermindert de werking.

Ik zeg altijd, neem de tijd en ga zitten
Laat iemand je haar plukje voor plukje nakijken en haal met je vingers de neetjes en luizen eruit. Takkewerk maar persoonlijk de beste.

Voor meer adviezen verwijs ik jullie door naar de site van de school van mijn kids
http://www.wingerd.net en zoek dan naar luizenbeleid. ( links onderin)

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:53

Uhm vee-rust er in spuiten ofzo? Haha!

Nee, maar ik zou hem idd in een afgesloten zak een paar weken weg leggen (of hoe lang dat ook moet) dan kunnen ze niet anders dan uitgestorven zijn. Als je je cap nat maakt weet ik niet of het nog wel mooi droogt.

taurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:14

Njen schreef:
Ikzelf had er laatst ook last van, rotbeestjes. Ben er niet tegen behandeld, dus weet eigenlijk ook niet of ik ervanaf ben. Had nml geen geld voor shampoo of een luizenkam. Heb wel onderhand mijn hele hoofdhuid kapot lopen krabben en de beesten zaten onder mijn nagels evenals de neten. Heb wel een aantal dingen twee weken afgesloten laten liggen en beddengoed op 60 graden gewassen.

Pffffffft,zou maar alvast shampoo of iets in huis halen,als ze onder je nagels zitten en hele hoofhuid kapot is,dan is het niet mis.Wel slim om het een en ander afgesloten te laten liggen,het is een ellende!
Gelukkig hebben wij er nog geen last van gehad,maar wat niet is kan nog komen,maar shampoo of luizenkan?Geen optie om te vragen aan je ouders?