angst, verdriet, woede, teleurstelling...... niertransplanta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: angst, verdriet, woede, teleurstelling...... niertransplanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:56

Jeetje wat een vreselijk nieuws zeg. Sommige dingen kunnen echt je hele wereld op z'n kop zetten...

Mijn moeder heeft een aangeboren nierziekte; beide nieren zijn chronisch ontstoken en 1 ervan is een 'schrompelnier'. Haar ene nier werkt voor 30% en de andere voor 60%. Het precieze weet ik er niet van, maar ik zal haar wel de link van dit topic geven, misschien voelt ze zelf de behoefte om te reageren.

Veel sterkte de komende tijd Ach gut

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 00:22

Heel veel sterkte! Ach gut Ik hoop echt dat je nieren het volhouden zonder dialyse tot de transplantatie...

Ik nu wel ein-de-lijk mijn donorformulier ingevuld, en vanaf nu ben ik dus donor.
Zelf heb ik geen ervaring met transplantaties, maar mijn vriend heeft al vanaf dat hij 1,5 jaar oud was diabetes. Tot nu toe gaat het nog goed met zijn nieren o.a. door de medicijnen die hij moet slikken, maar het is zo goed als zeker dat zijn nieren het ooit gaan opgeven... Ik hoop maar dat er tegen die tijd een geschikte donor voor hem is (bij diabetici met type 1 transplanteren ze dan vaak nier en alvleesklier).

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 11:05

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik heb gisteren voorlopig het laatste onderzoek gehad, een EMG, een zenuwonderzoek waarbij ze met stroomstootjes het functioneren van je zenuwen testen. De uitslag was gelukkig goed. De bloedgroepen van mijn broer en moeder zijn bekend, allebei hebben ze A. Die van mij hoor ik donderdag, dus hopen dat ik ook A heb, dat zou het mooiste zijn. We zullen zien. Ik heb in ieder geval weer een beetje afleiding, want ik heb een nieuw paard !!! ( viewtopic.php?f=1&t=833581&hilit= )

Morgen een gesprek over buikspoeling ( dialyse ) en dan a.s. dinsdag weer langs op de poli bij mijn nefroloog. Zo blijven we lekker bezig. Binnenkort naar Leiden voor een eerste kennismakingsgesprek.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:08

Heel veel sterkte, Ik weet niet hoe je je voelt, maar het zal een grote klap zijn geweest.. Heel erg geveliciteerd met je paard, toch wat afleiding he.

vluggejip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 08:52

En Zabbie hoe gaat ie nu, weet je al wat meer>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:19

Zabbie veel succes.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:51

ben zelf vanaf geboorte tot ergens in de 20 nierpatient geweest
in de puber ging het toen ook zo slecht dat we op de donor lijst stonden en aan de dyalise
de dyalise is vooral vermoeiend (maar niet werkende nieren ook ..) verder tijd rovend
niet pijnlijk of verder ongemak ..

ik zou een nier van mijn moeder krijgen op de maandag ochtend
op de zondag werd bekend dat het net genoeg werkte
om dat uit te stellen en doe het sindsdien nog steeds met mijn eigen 2 nieren die saampjes net genoeg werken voor 1

ze hebben ons toen verteld dat de geen die een nier geeft zieker zal zijn van de transplantatie dan de zieke
de zieke gaat zich sneller beter voelen (bij acceptatie)
als je een nier kan krijgen van een familie lid geeft dat wel
betere kansen tot acceptatie

nu zijn ze ondertussen weer 10 jr verder en 10 jr knapper
grote kans dat je dadelijk gewoon weer een normaal leven kan leiden , alles staat slechts tijdelijk op een holt, op 1 nier kan je een heel goed leven leiden !

lees dat je naar leiden gaat
toevallig ht lumc? als kind zijnde lag ik in rdam maar werd regelmatig nar leiden
gebracht daar zijn ze erg goed op urologisch gebied ! veel beter kan je hier in nl niet hebben

sterkte meis ! Ach gut