Aankomen , maar hoe ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renz

Re: Aankomen , maar hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 22:34

Ik kan een hele ontbijtkoek eten en dan nog kom ik niks aan ; niet dat ik per dag een hele ontbijtkoek eet maar bij elke maaltijd een paar plakjes ! werkt niet !!
Ik ga maandag idd naar de huisarts maar mn moeder vreest dat die zegt dat ik aan de pil moet !
en zij is daar geen voorstander van !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:37

De pil is alleen geen garantie tot aankomen in gewicht..
Waarom is ze zo tegen de pil...?
Ik ben een tijdje gestopt met de pil, maar ga er weer aan.. Stel je voor zeg... even niet opletten...
En bovendien weet ik nu precies wanneer ik ongesteld moet worden.. op de dag!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:40

De pil hoeft idd niet te zorgen dat je dikker wordt. Lijkt me eigenlijk ook raar als je huisarts je aan de pil zou doen om dikker te worden.

Bij mij heeft het echt niets uitgehaald, de pil.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:11

Ik wacht zelf een bepaald moment af, dat ik één gewicht heeft en niet echt schommel.
En dan ga ik aan de pil,
Daar zitten hormonen in en de meeste mensen worden er 'dikker' van.
Dan dat maar proberen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 09:21

Ik ben ook aan de pil en je '' kan 'er van aankomen, ik viel er een kilo of vijf vanaf Rolleyes

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:37

Ik ben ook niet aangekomen van de pil

Hoewel mijn longarts me op een gegeven moment wel een hormoonkuur heeft gegeven om aan te komen en m'n eetlust op te wekken (ik woog nog maar 42 kilo en had totaal geen trek Nagelbijten / Gniffelen ), maar goed daar zaten wel medische redenen achter. Knipoog
Dat heeft wel goed geholpen moet ik zeggen Ja
Op een gegeven moment woog ik zelfs 56 kilo Wow!
Nu schommel ik weer zo rond de 47 kg.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:43

Maak je maar niet zo druk ben zelf 18 en 1.75 en weeg ook 54/55 denk ik Sta liever nooit op de weegschaal Clown

Ze zeiden tegen mij dat je elke dag 3 bananen moest eten heb ik meer dan een maand geprobeerd lukte ook niet. Die tip met ontbijt koek zal het eens proberen.

Ik kan ook eten wat ik wil maar kom niet aan sport niet eens rij 5 keer in de week paard daarnaast 3 keer in de week stage 2 keer in de week school en 2 keer in de week werk ik bij een supermarkt achter de kassa. Zal wel een snelle spijsvertering of zo hebben. Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:34

Ik woog 2 jaar terug ook 40 kg. Was altijd al klein en smal van stuk, maargoed was zo recht en smal als een plank, geen figuur niks. Ben toen aan de pil gegaan, en ben daar 10 kg van aangekomen. (Ik kreeg er (Vr)eetkicks van. ) En heb er ook een ''vrouwelijk'' figuur van gekregen. Heb opeens dijen die voor mijn gevoel toch wel wat smaller mochten zijn Haha! Maar heb al zeg ik het zelf, nu wel een mooi lijntje, hoef nu niet smaller, of meer aan te komen. Weeg nu een hele tijd al 50 kg dus Lachen Misschien is dat een optie?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:24

Nassie schreef:
Wat ik gehoord is dat meisjes met anorexia die heel snel aan moeten komen ontbijt-koek moeten eten..

het 'probleem' bij anorexia patienten is dat ze alles wat ze binnen krijgen vast houden en dus sneller aankomen dan normale mensen. Dit komt omdat de stofwisseling álles móét gebruiken wat er in het lichaam binnenkomt om het te laten functioneren. Verder is ontbijtkoek niet zo'n gek idee, want het is vetter dan brood maar niet ongezond. Er zitten wel vezels in, en dingen die je verder goed kunt gebruiken in je lichaam.

Verder kan ik je hellaas geen tips geven over aankomen... Ik heb het ook nooit gewilt Vork

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:56

Ik zit ookal jaren met dit probleem.
Met mijn 1.68m en 50 kilo ben ik nu op een redelijk gewicht.
Echt borsten en billen (de vrouwlijke rondingen) heb ik nog niet, dus ik zou er nog graag een kilo of 5 bij hebben.
Wel ben ik al heel wat aangekomen, aangzien ik zelfs ook ooit 40 kilo heb gewogen!!
Ik ben dus in ongeveer 3 jaar 10 kilo aangekomen, dit was ontzettend moeilijk aangezien je dan zoveel moet eten dat je constant vol zit.
maar er zit echt niets anders op..

Wat me opvalt in jou eetpatroon, is dat je wel heel de dag vanalles eet, maar zeer kleine hoeveelheden.
Om aantekomen zal je zeker het dubbelle moeten eten!!
Hier wat tips:

*probeer de dag te beginnen met boterhammen, beschuiten zijn (zowat) het slechtste wat je kunt eten, die zijn nl. erg mager!!
Ik moest van mijn diietiste altijd 4 boterhammen eten, met beleg naar keuze en met een dikke laag MAGERINE! gezond maar toch vet.
Probeer ook een glas volle melk te drinken en evt. vloeibare, ongeklopte slagroom erin te doen ( 2 el.). Dit moest ik altijd en hielp erg goed.

*probeer genoeg tussendoor te eten, wat je al doet.
Neem voedzame tussendoortjes, wissel gezond met (minder) gezond af, de ene keer een liga/sultana/ed. de andere keer een max/sniker etc.

*probeer je lunch te vermeerderen, 3 boterhammen zijn erg weining.
In mijn 'aankom-periode' heb ik er altijd 8 gegeten smiddags, en nu eet ik er nog 6.
Probeer je eigen hoeveelheid aan te passen maar probeer zeker 4 sneden met dik beleg te eten.

Plingrink geen water maar probeer dit te vervangen door flesjes vruchtensap, frisdrank, limonade, ed.

*drink voldoende volle zuiveldrankjes, zoals fristi, volle melk, volle chocomel, ed.

*probeer fruit altijd na het eten te eten, dit vult namelijk erg je maag

*eet voldoende aardappelen en vlees, en een groot toetje.
Het beste is vla, griekse joghurt en pudding.

*andere dikmakertjes: appelflappen, appeltaart, rijstepap, slagroom, krentenbol met boter, vruslie met volle joghurt.

Genoeg tips?!? Haha!

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:30

miltonlover schreef:
Ik zit ookal jaren met dit probleem.
Met mijn 1.68m en 50 kilo ben ik nu op een redelijk gewicht.
Echt borsten en billen (de vrouwlijke rondingen) heb ik nog niet, dus ik zou er nog graag een kilo of 5 bij hebben.
Wel ben ik al heel wat aangekomen, aangzien ik zelfs ook ooit 40 kilo heb gewogen!!
Ik ben dus in ongeveer 3 jaar 10 kilo aangekomen, dit was ontzettend moeilijk aangezien je dan zoveel moet eten dat je constant vol zit.
maar er zit echt niets anders op..

Wat me opvalt in jou eetpatroon, is dat je wel heel de dag vanalles eet, maar zeer kleine hoeveelheden.
Om aantekomen zal je zeker het dubbelle moeten eten!!
Hier wat tips:

*probeer de dag te beginnen met boterhammen, beschuiten zijn (zowat) het slechtste wat je kunt eten, die zijn nl. erg mager!!
Ik moest van mijn diietiste altijd 4 boterhammen eten, met beleg naar keuze en met een dikke laag MAGERINE! gezond maar toch vet.
Probeer ook een glas volle melk te drinken en evt. vloeibare, ongeklopte slagroom erin te doen ( 2 el.). Dit moest ik altijd en hielp erg goed.

*probeer genoeg tussendoor te eten, wat je al doet.
Neem voedzame tussendoortjes, wissel gezond met (minder) gezond af, de ene keer een liga/sultana/ed. de andere keer een max/sniker etc.

*probeer je lunch te vermeerderen, 3 boterhammen zijn erg weining.
In mijn 'aankom-periode' heb ik er altijd 8 gegeten smiddags, en nu eet ik er nog 6.
Probeer je eigen hoeveelheid aan te passen maar probeer zeker 4 sneden met dik beleg te eten.

Plingrink geen water maar probeer dit te vervangen door flesjes vruchtensap, frisdrank, limonade, ed.

*drink voldoende volle zuiveldrankjes, zoals fristi, volle melk, volle chocomel, ed.

*probeer fruit altijd na het eten te eten, dit vult namelijk erg je maag

*eet voldoende aardappelen en vlees, en een groot toetje.
Het beste is vla, griekse joghurt en pudding.

*andere dikmakertjes: appelflappen, appeltaart, rijstepap, slagroom, krentenbol met boter, vruslie met volle joghurt.

Genoeg tips?!? Haha!

dikmakertjes helpen niet bij mij ,, kan eten wat ik wil maar t komt er niet aan toch bedankt voor de tips ! ik wil trouwens niet heel ongezond gaan eten om aan te komen want dan gaat het op het moment dat ik gezond ga eten er weer af .. heb ik nog niks aan !

de vrouwelijke rondingen zoals eerder werd gezegd heb ik ook nog niet echt .....

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:59

Ik kan ook eten wat ik wil, zonder ook mar iets aan te komen.
Maar gloof me, als je echt een goed dieet hebt en zorgt dat je noooit honger hebt, dan komt iedereen aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:17

miltonlover schreef:
Maar gloof me, als je echt een goed dieet hebt en zorgt dat je noooit honger hebt, dan komt iedereen aan.

Sorry, ik kan het daar absoluut niet mee eens zijn.

Renz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 11:59

Mindim schreef:
miltonlover schreef:

Sorry, ik kan het daar absoluut niet mee eens zijn.

Nee ik ook niet,, dan moet ik heel de dag omgeven zijn door eten nou daar wordt ik misselijk van !

Er is trouwens ook ergens in het topic gezegd dat 3 boterhammen voor de lunch te weinig is maar als ik vol zit zit ik vol ! en ik ga mezelf echt niet overeten dat ik er misselijk van wordt ...

kusJ

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:42

TS: Ik heb ook mijn hele pubertijd geworsteld met het te dun zijn. Werd zelfs uitgescholden voor graspriet etcetera. Eten en dikker worden werd een obsessie voor me, woog mezelf elke dag. Uiteindelijk bij een dietiste beland maar viel juist af!

Toen heb ik op een dag de weegschaal de deur uitgegooid en mezelf NOOIT meer gewogen! Als ik me goed voel dan voel ik me goed. Ik weet dus niet hoeveel ik weeg, ik eet gewoon naarmate mijn behoefte en ik ben nu 30 jaar en dan gaat je stofwisseling toch anders werken. Ik ben inmiddels iets vrouwelijker geworden en tevreden.

Mijn tip dus: Gooi dat onding van een weegschaal eruit en weeg jezelf gewoon NOOIT! Het moet nl. geen obsessie voor je worden! Echt waar het heeft mij heel veel geholpen!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:49

Hallo, ook ik vind mezelf na een griepjes of stress snel te licht,zo licht ben ik niet maar je ziet het altijd zo snel aan me.
Daarom haal ik bij of de sportschool of een natuurwinkel een pot met spieropbouwers vitamine etc etc er is vanalles,naast 3 tot 4 keer perdag gewoon eten neem ik 3 shakes ,en binnen 2 week heb ik er weer 4 5 kilo bij en voel ik me weer super!!
Ik sta nooit op een weegschaal eigenlijks maar zie het en merk het aan mijn kleding,ook heb ik dit altijd gehad kan alles eten en ben 29 en moeder maar t helpt nix.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:44

Misschien een raar idee, maar je zou ook regelmatig naar een sportschool kunnen gaan en dan krachttraining gaan doen. Maar nu niet dat je een bodybuilder wordt natuurlijk, maar je kan er wel iets breder van worden! Doordat je wat meer gaat sporten heb je ook meer energie nodig, dus regelmatig eten is een dan een goed ding.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 07:36

laetitia schreef:
Mijn tip dus: Gooi dat onding van een weegschaal eruit en weeg jezelf gewoon NOOIT! Het moet nl. geen obsessie voor je worden! Echt waar het heeft mij heel veel geholpen!

En dat is de beste tot nu toe! Daarnaast: een getal op de weegschaal zegt echt lang niet alles...

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:58

Wacht maar tot je ouder wordt en op jezelf/samen gaat wonen! Waarschijnlijk komen de kilo's er dan vanzelf wel bij. Wanneer je nog in de puberteit bent komen de BMI berekeningen nog niet overeen, meestal wordt er zelfs bij vermeld dat deze pas vanaf +- 19 jaar realistisch zijn.

Maak je er iig niet te druk over, waarschijnlijk trekt het met de jaren vanzelf bij Knipoog

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:13

Ik heb hetzelfde, vrees ik. De diëtiste heeft gezegd dat je vooral veel dingen als aardappelen en brood moet eten, omdat daar de zogenaamde langdurige koolhydraten in zaten. Het heeft 2 kilo geholpen. Totdat ik twee weken op vakantie ging en 3 kilo afviel Boos!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:03

ik heb ook een ondergewicht......en je kan wel makkelijk zeggen van je moet dit eten en dat eten,
maar je hoeft mij echt niet sochtends 3 boterhammen voor te zetten en smiddags weer 8...ik wordt al misselijk als ik er aan denk....ik heb op advies van mijn huisarts fantamalt gekregen,dat is een poeder met belangrijke vita en minaralen,en dat helpt echt,

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:13

Ik zou niet teveel hoop op de Pil zetten hoor, heeft bij mij totaal niks aan m'n gewicht gedaan Haha!.

Student worden en op kamers wonen was bij mij het enige dat hielp... En nog weeg ik maar 53/54 kg bij een lengte van 1.72.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:41

Ah, da's goed nieuws! Ik woon sinds 3 weken op kamers, dus misschien dat dat helpt Tong uitsteken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:57

MyStar schreef:
Ik heb hetzelfde. Ik ben 16, tussen de 1.70 en 1.75 en weeg 46. Vele mensen zeggen dan dat het normaal is voor pubers en blabla, maar ik voel ook gewoon aan mezelf dat ik te licht ben omdat ik me sneller duizelig en zwak voel dan andere mensen (als minder eet dan normaal). De laatste tijd gaat het gelukkig beter en ik weeg inmiddels 47 á 48 en voel me niet vaak meer slapjes.

Ik ben zelf wel een erg actief mens. Je zult mij niet snel een hele dag voor de tv zien zitten, ik ben altijd wel bezig en aan het bewegen. Ik rijdt ook de hele week door paard en fiets 2 uur per dag, 5 dagen in de week. Voor mij is het daarom extra moeilijk om op gewicht te blijven. Dus ja als iemand nog tips heeft??

Tips voor echt aankomen niet, maar als jij je zo slap voelt met al het bezig zijn let dan in elk geval op dat je genoeg water/vruchtensap/melkproducten drinkt, ivm genoeg vocht in je lichaam. En eet meer eiwitten, zodat je meer energie in je spieren hebt.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 20:26

Het is vooral belangrijk dat je iig 3 goede maaltijden per dag eet. En ook vooral gezond, zoals bruin brood etc.

Ik ben zelf behoorlijk aangekomen van de pil, verder kom ik ook gewoon totaal niet aan, maar niemand in mijn familie is dik, dus het is denk ik gewoon genetisch.