Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nassie schreef:Wat ik gehoord is dat meisjes met anorexia die heel snel aan moeten komen ontbijt-koek moeten eten..
miltonlover schreef:Ik zit ookal jaren met dit probleem.
Met mijn 1.68m en 50 kilo ben ik nu op een redelijk gewicht.
Echt borsten en billen (de vrouwlijke rondingen) heb ik nog niet, dus ik zou er nog graag een kilo of 5 bij hebben.
Wel ben ik al heel wat aangekomen, aangzien ik zelfs ook ooit 40 kilo heb gewogen!!
Ik ben dus in ongeveer 3 jaar 10 kilo aangekomen, dit was ontzettend moeilijk aangezien je dan zoveel moet eten dat je constant vol zit.
maar er zit echt niets anders op..
Wat me opvalt in jou eetpatroon, is dat je wel heel de dag vanalles eet, maar zeer kleine hoeveelheden.
Om aantekomen zal je zeker het dubbelle moeten eten!!
Hier wat tips:
*probeer de dag te beginnen met boterhammen, beschuiten zijn (zowat) het slechtste wat je kunt eten, die zijn nl. erg mager!!
Ik moest van mijn diietiste altijd 4 boterhammen eten, met beleg naar keuze en met een dikke laag MAGERINE! gezond maar toch vet.
Probeer ook een glas volle melk te drinken en evt. vloeibare, ongeklopte slagroom erin te doen ( 2 el.). Dit moest ik altijd en hielp erg goed.
*probeer genoeg tussendoor te eten, wat je al doet.
Neem voedzame tussendoortjes, wissel gezond met (minder) gezond af, de ene keer een liga/sultana/ed. de andere keer een max/sniker etc.
*probeer je lunch te vermeerderen, 3 boterhammen zijn erg weining.
In mijn 'aankom-periode' heb ik er altijd 8 gegeten smiddags, en nu eet ik er nog 6.
Probeer je eigen hoeveelheid aan te passen maar probeer zeker 4 sneden met dik beleg te eten.rink geen water maar probeer dit te vervangen door flesjes vruchtensap, frisdrank, limonade, ed.
*drink voldoende volle zuiveldrankjes, zoals fristi, volle melk, volle chocomel, ed.
*probeer fruit altijd na het eten te eten, dit vult namelijk erg je maag
*eet voldoende aardappelen en vlees, en een groot toetje.
Het beste is vla, griekse joghurt en pudding.
*andere dikmakertjes: appelflappen, appeltaart, rijstepap, slagroom, krentenbol met boter, vruslie met volle joghurt.
Genoeg tips?!?
miltonlover schreef:Ik kan ook eten wat ik wil, zonder ook mar iets aan te komen.
Maar gloof me, als je echt een goed dieet hebt en zorgt dat je noooit honger hebt, dan komt iedereen aan.
Mindim schreef:miltonlover schreef:Ik kan ook eten wat ik wil, zonder ook mar iets aan te komen.
Maar gloof me, als je echt een goed dieet hebt en zorgt dat je noooit honger hebt, dan komt iedereen aan.
Sorry, ik kan het daar absoluut niet mee eens zijn.
laetitia schreef:Mijn tip dus: Gooi dat onding van een weegschaal eruit en weeg jezelf gewoon NOOIT! Het moet nl. geen obsessie voor je worden! Echt waar het heeft mij heel veel geholpen!
MyStar schreef:Ik heb hetzelfde. Ik ben 16, tussen de 1.70 en 1.75 en weeg 46. Vele mensen zeggen dan dat het normaal is voor pubers en blabla, maar ik voel ook gewoon aan mezelf dat ik te licht ben omdat ik me sneller duizelig en zwak voel dan andere mensen (als minder eet dan normaal). De laatste tijd gaat het gelukkig beter en ik weeg inmiddels 47 á 48 en voel me niet vaak meer slapjes.
Ik ben zelf wel een erg actief mens. Je zult mij niet snel een hele dag voor de tv zien zitten, ik ben altijd wel bezig en aan het bewegen. Ik rijdt ook de hele week door paard en fiets 2 uur per dag, 5 dagen in de week. Voor mij is het daarom extra moeilijk om op gewicht te blijven. Dus ja als iemand nog tips heeft??