Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie migraine? en heeft er medicijnen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:21

eempiej schreef:
Ik heb dus imigran. hoop dat het een beetje gaat helpen. Na de 1e keer gebruiken moet ik weer terug om te kijken of het geholpen heeft.

Ja die heb ik ook!

Alleen als ik zo`n pil op heb voel ik me dus een beetje stoned en moet ik echt gaan liggen in een donkere kamer zonder geluid of iets..

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 09:56

Mijn dochter, man en moeder hebben ook allemaal migraine, ze hebben het trouwens alle drie op een andere manier de een kan niet tegen licht, de andere niet tegen harde muziek..

Maar mn dochter heeft ook die neusspray van immigran, inderdaad krijgt zij ook verschijnselen alsof ze half stoned is dus die gebruikt ze alleen in de echte noodgevallen. voor de rest gebruikt ze ibrufen en is ze sinds een paar maanden naar een chiropracktor geweest, dit helpt haar heel erg goed en ze heeft nu dan ook minder hoofdpijn gelukkig...

M'n man stond vroeger gewoon met zn hoofd tegen dr muur te bonken omdat hij er gek van werd, en als kind viel hij flauw van de pijn... Maar tegenwoordig voelt hij een aanval zo goed aankomen dat hij het vaak kan onderdrukken en het langzaam weer minder wordt, heb hem ook wel eens op moeten halen van de snelweg kon hij niet meer verder rijden..

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:54

Ik heb sinds een poosje ook migraine.
Zijn er ook homeopathische middelen, ik wil geen 'echte' mediacatie gebruiken.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:56

Ik heb ook migraine
geen medicijnen ervoor omdat het weinighelpt bij mij

Het beste wat ik kan doen is ff douchen en dan in een donkere slaapkamer gaan liggen zonder geluid jes enzo......
En dan proberen in slaap te komen

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:11

Samantha_ schreef:
Ik heb sinds een poosje ook migraine.
Zijn er ook homeopathische middelen, ik wil geen 'echte' mediacatie gebruiken.

ja die zijn er Ja ik stond bijna op het punt er 1 te kopen, de migrastick, maar de verkoopster heeft me ook (net zoals een bokker in dit topic) verteld dat dit alleen verlicht. wel op een fijne manier, dus in combinatie met andere medicijnen erg fijn te gebruiken, maar niet alleen. verder zijn er nog meer verlichtende middelen. moet je even naar de reform/health-winkels gaan Ja

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 21:27

Evelyne79 schreef:
ik moet dan altijd eerst overgeven en dan kan ik pas gaan slapen, als ik eenmaal kan gaan slapen trekt het ook weg.
paracetamol werkt niet meer afdoende als ik migraine krijg.

Dit klinkt heel erg bekend. Heb soms dagen dat ik om het half uur moet overgeven (ook al komt er niets) omdat ik anders echt niet kan slapen en ga hyperventileren.

Vandaag spray opgehaald. Heb er een gebruiksaanwijzing van 5 pagina's bij gekregen. En werd er niet echt vrolijk van. Al die bijwerkingen die je ervan kan krijgen Scheve mond

Best erg, ik zit nu eigenlijk op een aanval te wachten omdat ik zo graag wil weten of dit helpt Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:42

er zijn ontzettend veel topic over migraine misschien even de zoekfunctie gebruiken de volgende keer, ik heb ook migraine en heb 1000 Mg zetpillen, dit werkt alleen met een donkere stille kamer en slapen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 07:52

Dat overgeven komt mij idd ook heel bekend voor

Zolang me dat "dwars"zit kan ik ook niet in slaap komen.......
en blijf ik me ellendig voelen

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 08:06

ik heb oook migraine. ongeveer 4x per week heb ik barstende hoofdpijn, had er medicijnenn voor maar die hielpen niets. dus afwachten op de volgende afspraak bij de neuroloog

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 09:50

ook ik heb migraine, ongerveer 2 keer in de week.
Eerst wordt mijn arm (of min tong) helemaal voos.
Daarna word ik 'blind' aan 1 oog en door het andere zie ik wazig.
En daarna komt de vreselijke hoofdpijn.

Ik heb ooit eens medicijnen genomen, die moest je innemen als je een aanval voelde aankomen.
Die dingen kostten 20 euro per pilletje en die neem je dus niet zomaar snel in.
Met als gevolg dat ik elke keer weer zat te twijfelen, zou ik een nemen, stel dat het zo ook overgaat...
K heb die dingen dan ook niet meer gekocht.
T enige dat ik kan doen is in een bed gaan liggen, zonder geluid en zonder licht, en proberen slapen.
Als je slaapt voel je geen pijn...

Mijn migraine is afkomstig van iets aan mijn lever, hoe of wat weet ik niet helemaal.
Als ik naar de kraker ga, en die 'trekt mijn ribben open' en kraakt mijn rug, waardoor afvalstoffen weg kunnen en mijn lever eventjes erg veel zuurstof krijgt, ben ik soms tot 3 maand migrainevrij.

K heb ook al iemand gehoord die er vanaf geraakt is met accupunctuur.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:48

ik heb ook migraine, en heb er al ontzettend veel medicijnen voor gebruikt maar niets hielp echt goed!
nu slik ik ook maxalt en dat gaat super, ben er heel blij mee!

Amandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:08

xDramaQueen schreef:
er zijn ontzettend veel topic over migraine misschien even de zoekfunctie gebruiken de volgende keer, ik heb ook migraine en heb 1000 Mg zetpillen, dit werkt alleen met een donkere stille kamer en slapen.

Wat zijn dat voor zetpillen? Gewoon paracemtamol of echt voor de migraine?
Ik heb namelijk op het moment zolmitriptan voor de migraine, maar daar reageer ik allergisch op en ben nu op zoek naar iets anders.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:18

Ik heb nu ongeveer 20 jaar last van migraineaanvallen. Bij mij is het hormonaal.
Heb van alles geprobeerd, maar het enige dat bij mij een beetje helpt is Imigran (of een zwangerschap maar dat heb ik er net niet voor over Clown ).

Alleen voel ik me de eerste uren na het innemen altijd zo ontzettend ziek en raar in m'n hoofd dat ik dan eigenlijk helemaal niks kan. Gelukkig trekt het daarna weer weg en kan ik in elk geval weer redelijk funktioneren. Wat me wel opvalt is dat als ik een paar dagen achter elkaar aan de imigran ben geweest, ik nogal mat wordt, ik heb dan concentratieproblemen en kan niet zo goed uit mijn woorden komen.

Het ging eigenlijk al een paar jaar best goed, sinds ik het mirena spiraaltje heb (speciaal gekregen ivm de migraine) maar de laatste tijd is het weer erg vaak raak dus misschien begint mijn spiraaltje uitgewerkt te raken... Verdrietig