Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:21

LCharlotte schreef:
Ik weet dat een onevenwichtige geest ziektes kan veroorzaken, maar nogmaals of het in álle gevallen is, dat betwijfel ik.

Inderdaad, maar dat zijn maar enkelingen.

Weet je wat stress onzekerheid veroorzaakt in de eerste plaats een ziek lichaam, De reactie van de buitenwereld, elke week zitten wenen bij de dokter omdat het niet meer gaat. Of mensen die zeggen het is door de stress kind Ach gut

Dat is stress veroorzakend Lachen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:21

Een kindje van twee maanden die een niet eerder in de familie voorgekomen kanker blijkt te hebben is niet iets wat volgens mij door een ongebalanceerde geest veroorzaakt wordt, maar als ik een tijdlang heb lopen stressen dan krijg ik soms ergens last van, maar ook heel vaak helemaal niks. Ik zou het omdraaien en zeggen dat een geest uit balans sneller ook lichamelijk uit balans kan raken.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:22

LCharlotte schreef:
Ja ja symp bestrijding, bijna altijd in de huidige geneeskunde.

Precies.. en als ze dat nou ook eens deden bij lichamelijke ziektes... Voorbeeldje pietje heeft een maagzweer krijgt van de dokter medicijnen... Maar pietje krijgt het enkele maanden erna weer...Maar pietje heeft ook heel veel druk op zn nek Bloos

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:22

Intresant topic, dit volg ik even.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:22

Inderdaad, dat is dus al 1 voorbeeld.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:23

Smurfie schreef:
LCharlotte schreef:

Precies.. en als ze dat nou ook eens deden bij lichamelijke ziektes... Voorbeeldje pietje heeft een maagzweer krijgt van de dokter medicijnen... Maar pietje krijgt het enkele maanden erna weer...Maar pietje heeft ook heel veel druk op zn nek Bloos

Ja maagzweer: stress
Vind dat daar ook een taak is weggelegd voor de huisarts om de client dar op te wijzen.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:25

Zunzuncito schreef:
Een kindje van twee maanden die een niet eerder in de familie voorgekomen kanker blijkt te hebben is niet iets wat volgens mij door een ongebalanceerde geest veroorzaakt wordt, maar als ik een tijdlang heb lopen stressen dan krijg ik soms ergens last van, maar ook heel vaak helemaal niks. Ik zou het omdraaien en zeggen dat een geest uit balans sneller ook lichamelijk uit balans kan raken.

Als je een familie opstelling zou doen zou je wel uitvinden waar het vandaan zou kunnen komen. Het kan zijn dus... bijvoorbeeld. overgroot oma heeft een kind verloren... overgroot oma is weer zwanger maar heeft de angst dus dat het kind weer overlijd... Het kind word geboren en word volwassen en krijgt ook een kind... Het kind is bang voor de dood... Zoiets:p Zulke dingen kunnen dus ook gebeuren met ziektes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:25

Smurfie schreef:
LCharlotte schreef:

Mischien omdat pietje door lichamelijke redenen een maagzweer heeft gehad,
En diegene die wel druk hebben, worden verwezen naar de psycholoog.

Ik vind allemaal goed en wel, maar ga eerlijk en hard in zijn. De alternatieve geneeskunde geloof ik erg in, maar alleen diegene die een sterke anatomische en pathologische voorbereiding hebben. En dan kan je zeggen hoe iets veroorzaakt word, anders kan het bij sommige patienten nog duur te komen staan het is door de stress mevrouw zal even een bach remedy voorschijven? Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:25

Chubby schreef:
Ik denk dat het mede veroorzaakt kan worden door..

Inderdaad.
Mijn broertje is geboren met een hartafwijking!
Mijn moeder was absoluut niet gestresst tijdens de zwangerschap.
Alles verliep gewoon goed en zijn gangetje.
Kan mij niet voorstellen dat een afwijking tijdens de geboorte veroorzaakt word door een ongebalanceerde geest!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:26

Smurfie schreef:
Maar kijk naar mensen die psychisch niet in orde zijn.. Ze krijgen anti depresiva maar dat is slechts een pleister het probleem wordt niet opgelost.

Maar hier heb je het niet over een lichamelijke klacht, maar zodra iemand buikpijn zou krijgen van despressies dan heeft het idd een psychische achtergrond. Weet ook wel zeker dat niet alle lichamelijke klachten voortkomen uit psyschische klachten, want het kan net zo hard andersom. Als jij lichamelijk iets mankeert kan het ook zo zijn dat je ervan in een depressie of isolement raakt.

Maar bv ziek zijn van verdriet geloof ik absoluut.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:27

Smurfie Lachen Zie nu je onderschrift, je doet hetzelfde als mijn moeder denk ik. Ze doet accupressuur, is reiki master, ( heeft een kinderboekje geschreven om kids reiki introduceren ), familieopstellingen etc.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:28

Bach is maar ter ondersteuning van.. Een ondersteuning van een probleem... Daar komt natuurlijk wel meer bij kijken. Want naast de bach diend men dus ook begeleiding te krijgen. Ik ben erg ongeduldig daarvoor kan ik inpatients nemen.. Maar ik heb ook angsten die onbekend zijn daarvoor neem ik weer aspen.. Maar voor die angsten ga ik ook weer in regressie (dinsdag rebirting) dus dat is weer een begeleiding.
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 23-08-07 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:28

LCharlotte schreef:
Smurfie Lachen Zie nu je onderschrift, je doet hetzelfde als mijn moeder denk ik. Ze doet accupressuur, is reiki master, ( heeft een kinderboekje geschreven om kids reiki introduceren ), familieopstellingen etc.

Geweldig Lachen ben zelf nu ook bezig met accupressuur/touch for health. welke reiki doet je moeder usui of tera mai?
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 23-08-07 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:30

Vind ook grappig dat de oorspronkelijke opleiding in china acht jaar duurt en hier .......
Maar die mensen weten dan ook wel de werking van het lichaam, waar elk spiertje licht, de pathologische afwijkingen.

Waarom moet dat in de westerse wereld niet?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-08-07 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

touch for healst doet ze al een jaar of 20 Lachen trouwens ook bach etc.

Lottie84

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:31

katiavl schreef:
Vind ook grappig dat de oorspronkelijke opleiding in china acht jaar duurt en hier .......
Maar die mensen weten dan ook wel de werking van het lichaam, waar elk spiertje licht, de pathologische afwijkingen.

Waarom moet dat in de westerse wereld niet?

Mensen die in het " nieuwe" zijn geboren zijn veel verder in die dingen Knipoog indigo's en ik weet niet over welke opleiding je praat?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:32

Je kunt stress en nare ervaringen gewoon niet altijd voorkomen.. Dat is nu eenmaal het leven.. En vind het dan wel heel makkelijk om alles te willen herleiden op vorige generaties of levens.. Zo hoef je het heden niet aan te pakken..

Levende cellen met een functie kunnen beschadigd raken, door simpele slijtage of door invloed van buitenaf. Wanneer een orgaan te veel beschadigde - niet werkende cellen meer heeft, zal er een verstoring optreden van de orgaanfunctie.. Wanneer te veel cellen of organen slijten (ouderdom of invloed van buitenaf) zal men uiteindelijk sterven. En als er íets bij het leven hoort..

Uiteindelijk zou men zover kunnen gaan te beweren dat mensen met een gezonde geest en dús een gezond lichaam veel langer kunnen leven? Lijkt me niet wenselijk..

050206051012

Smurfie schreef:
Mensen die in het " nieuwe" zijn geboren zijn veel verder in die dingen Knipoog indigo's en ik weet niet over welke opleiding je praat?

De Indigo kinderen zijn er niet al zó lang en daarbij is niet iedereen een indigo, dus dat lijkt me niet echt een 'excuus'.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:32

lesilla

Acapunctuur Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:33

Voor een groot deel is dat zeker waar, denk ik.
bijvoorbeeld bij veel stress kun je al snel lichamelijke klachten krijgen (hoofdpijn, maagzweer etc)

Ik heb weleens een boek gelezen waarin stond dat kanker ook veroorzaakt wordt door negatieve gedachten. Maar dat vind ik wel érg ver gaan, geloof dat zelf niet...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:34

Quellian schreef:
Smurfie schreef:

De Indigo kinderen zijn er niet al zó lang en daarbij is niet iedereen een indigo, dus dat lijkt me niet echt een 'excuus'.

Niet iedereen nee Lachen maar ze hebben wel meer kennis Lachen Ik ben wel zeer hooggevoelig.. Sommige moeten dingen nog heel ver ontwikkelen terwijl het bij mij misschien veel makkelijker gaat. omdat ik er misschien gevoeliger voor ben .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:34

Nee, en zoals je op de vorige pagina zegt: Alle klachten, stuit bij mij tegen de borst. Veel klachten kunnen verklaard worden door de gemoedstoestand waar iemand in verkeerd.
Maar sorry, kanker doordat je voorouders een oorlog mee gemaakt hebben? nee, echt niet.
Sommige klachten zijn niet te verklaren, en zijn ook niet op te lossen door reiki en weet ik veel

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 12:35

Hoe komt het dat monniken budisten veel langer leven dan wij doen die mensen worden veel ouder omdat ze in harmonie leven.