Bang om te bellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: Bang om te bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:21

Ik bel ook niet graag, vriendinnen bellen gaat wel maar vreemden bellen vind ik maar niks of bijvoorbeeld mensen van club ofzo. Familie bellen doe ik liever ook niet, ik weet niet wat het is vind het gewoon beetje eng.

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:31

Gelukkig, ben dus niet helemaal compleet gestoord Haha! Ik heb het al van kinds afaan. Waarom? Geen idee! Misschien werd het me vroeger wel gemakkelijk gemaakt ,omdat ik het niet hoefde te doen. Nu doe ik het wel net, als de maneger heeft gebeld en gevraagd heeft of ik terug bel(hetzij wel met zweethandjes JA Tong uitsteken )
Ik vind het eigenlijk wel een probleem en schaam me er af toe voor, een 33 jarige vrouw met een soort van telefoonfobie. Het is totaal niet handig in mijn werk(verzorgende) en in de dagelijkse prakijk. Ik sch*t ook idd 1000 kleuren str*nt als het echt niet anders kan.
Mijn man begrijpt me gelukkig wel en neem dit over(thankx god) maar ik zou het prettiger vinden als ik het zelf ook deed.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:33

Er zijn best veel mensen die niet graag bellen of het eng vinden. Ik heb er zelf gelukkig geen last meer van. Maar dat is een tijdje terug wel anders geweest.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:34

Oh ik ben ook zo erg.

Durf dit dus echt niet Bloos En dan word je hier voor geke uitgemaakt, ookal weet ik dat ik echt niet de enigste ben Lachen

Wat doen jullie eraan?

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:35

tjsah ik heb wel eens geprobeerd het gesprek wat k ging houden alvast te oefenen met mijn moeder.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 13:32

Jeetje, ik had niet verwacht dat er zóveel mensen zijn die hier last van hebben.
Ik vind het ook wel spannend om bijvoorbeeld naar een bedrijf te bellen om te zeggen dat ik daar wel graag wil werken,
maar voor de rest kan ik bellen met wie ik maar wil Tong uitsteken

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:33

ik vind bellen enger dan gewoon praten, dat wel, maar ik durf het wel Knipoog

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:47

Oja en áls ik dan toch bel, dan ga ik overal rondjes lopen door het huis Tong uitsteken Iig dat niemand anders mij kan horen Schijnheilig

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:52

Ik bel alles wat los en vast zit Clown Haha, nee echt hoor, ik bel alles en iedereen gewoon op.
Ik Heb een paar maanden bij een uitzendbureau gewerkt en daar moest ik hele dagen onbekenden bellen en daar kwamen ook vaak gesprekken aan de orde die niet zo gezellig waren. Soms wist ik van tevoren dat het een 'slechtnieuws' gesprek ging worden, maar toch moest er dan natuurlijk gebelt worden en dan kun je moeilijk vragen of je manager dat dan maar even wil doen.
Ik moet zeggen dat ik daar heel veel van geleerd heb.

Voordat ik bij een uitzendbureau ging werken was ik ook niet bang om te bellen, maar sinds dit baantje al helemaal niet meer.

Het lijkt me vervelend voor mensen die hier wel 'angst' voor hebben.
Ik kan me er zelf niet veel van voorstellen, je ziet ze niet en ze kunnen je ook niets doen door de telefoon heen. Face to face lijkt mij dan weer veel enger als het gaat om een vervelend gesprek, maar dat is persoonlijk natuurlijk, we zijn niet allemaal hetzelfde

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:56

Bloos Soms heb ik er last van. Dan moet ik bijv. bellen naar een tante om te vragen wat ze wil hebben voor haar verjaardag. Ik snap niet waarom ik me daar zorgen over maak, maar ik doe het toch? Met mijn vriendinnen heb ik er geen last van, ouders, broers en zussen ook niet. Vreemde mensen en verdere familie wel Nagelbijten / Gniffelen .

Maar ik doe het wel steeds meer. Moet het toch 'leren'.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:01

Mleeniej schreef:
Oja en áls ik dan toch bel, dan ga ik overal rondjes lopen door het huis Tong uitsteken Iig dat niemand anders mij kan horen Schijnheilig

Ja dat doe ik ook! Maar dan om de zenuwen weg te lopen..

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:03

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:12

Ik heb het ook een beetje... Bekenden bellen is geen probleem, maar vreemden bellen vind ik altijd wel eng. Doe het uiteindelijk wel, maar dan stel ik het steeds uit en zit ik me vantevoren helemaal druk te maken over wat ik zal gaan zeggen enzo. En als ik dan eenmaal iemand aan de telefoon heb vind ik het helemaal niet meer eng. Tong uitsteken

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:18

Ik bel naar niemand graag, ook niet naar bekenden ... gewoon niemand!
Als ik dan toch echt moet bellen maak ik een lijstje van wat ik zeg (en dus ook een klein beetje van wat die ander hoogstwaarschijnlijk zal antwoorden), voordat ik dat gedaan heb bel ik niet Tong uitsteken als ik gebeld word laat ik altijd min. 5 keer rinkelen, geeft de persoon dan nog niet op zal ik twijfelend wel de telefoon opnemen (tijdens het gesprek zelf zeg ik nooit veel, enkel het hoogstnoodzakelijke).

OP

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:31

Cootjuh schreef:
Mleeniej schreef:

Ja dat doe ik ook! Maar dan om de zenuwen weg te lopen..

Ik doe altijd alle deuren en ramen dicht en isoleer mijzelf in mijn kamer ROFL

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:56

Ik was laatst zo ver naar buiten gelopen dat de telefoon te ver weg ging en ik dus helemaal niet meer KON bellen Schijnheilig

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:02

Ik heb er ook wel wat last van, durf alleen me vriend, me ouders, me zusje en wat vrienden/vriendinnen op te bellen.
Bij de rest twijfel ik eerst een eind raak, en probeer er dan onderuit te komen.
En als het dan echt moet, dan ben ik gewoon zenuwachtig omdat ik moet bellen Scheve mond

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 19:19

Jeeejtje, Dat er zoveel mensen zijn die er ook last van hebben! Dat had ik echt niet verwacht! Bloos

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:00

Ik heb er ook last van.. Vroeger was het echt heel erg, toen vond ik vriendinnen opbellen al eng.
Mijn ouders hebben mij steeds meer zelf laten bellen en dat helpt echt! Ik vind het nu meestal nog wel spannend om te bellen, maar ik kan mezelf er wel toe zetten dat ik het doe en dan valt het uiteindelijk wel mee. Lachen

Gister nog wel domme actie.. Ik moest iemand bellen (voorletter S), maar belde perongeluk iemand anders (ook voorletter S). Dus ik meteen helemaal in de stress en huilen oeps, maar niet meer aan de telefoon hoor. Tong uitsteken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:02

Ik heb er zeker last van Ja. Niet in zo'n erge mate dat ik niet met m'n familie kan bellen, maar met vreemden heb ik het dus wel... Gewoon, dat ik niet durf te bellen. Mijn ouders vinden me vaak nogal belachelijk daarvoor Bloos (anders heb ik trouwens ook altijd zo'n grote mond Tong uitsteken ). Maar blijkbaar ben ik niet de enige die hier last van heeft Lachen.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 23-08-07 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:04

Me too... Ik heb het nu wel een heel stuk minder dan vroeger, maar heb er een hekel aan om een onbekende te bellen!
Eerder schreef ik dan eerst op wat ik wilde gaan zeggen... Maar dat doe ik nu al een tijdje niet meer!

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:09

ik vindt het soms eng
als ik familie ofzo bel helemaal niet
maar moet ik iemand van club of onbekende bellen wel..
als er iemand bij is vriendin ofzo
dan vindt ik het weer helemaal niet eng

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:18

Ik heb er een beetje last van. Ik ben zelf altijd bang dat ik het verkeerde nummer draai en dus vreemd iemand krijg. Ik vind het ook niet leuk om naar redelijk onbekenden te bellen zoals dokter ofzo. Dan bedenk ik eerst wat ik wil zeggen en dan loop ik ergens heen waar niemand anders me kan horen. En bedenk van te voren wat ik wil zeggen en controleer wel paar keer of het echt het goede nummer is.
Ik dacht ook dat ik enige was wist niet dat zoveel het hadden.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 21:45

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er enkele reacties zouden komen met; ik heb het ook .
en een paar reacties ik ken iemand die het heeft.
En mensen die het wel of niet kennen.
Maar hier sta ik echt versteld van Bloos

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:47

Ik had het vroeger, nu niet meer Knipoog
Ik durfde écht niet naar andere mensen te bellen Nagelbijten / Gniffelen
Ik wist ten eerste nooit wat ik moest zeggen en ik schaamde me er gewoon voor, langzaam bij beetje vond ik het steeds minder erg en sinds een jaar of 2 heb ik er niet echt last meer van Knipoog