Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_June schreef:Doordat vriendlief soms zoooo op kan gaan in mensen die aardig tegen em doen of waar ie 'tegen op kijkt' ben ik wel eens jaloers. Niet jaloers op andere vrouwen, ik weet 99,9999999% zeker dat ie niet vreemd zal gaan o.i.d. Meer jaloers op het feit dat ie altijd tig uitstapjes, borrels, etentjes met z'n collega's heeft. Accountants, helemaal geen leuke mensen. Als ie daar dan leuk en amicaal gaat zitten doen en thuis moe en chagrijnig is word ik jaloers...
Het feit dat ik z'n collega's echt NIET leuk vind heeft er mss ook wel mee te maken, stelletje volvo rijdende natnekken
ShannaY schreef:Jaloers ben je niet, dat word je gemaakt.
_Scarlet_ schreef:Ik vraag me dan af hoe ik het gemaakt kan zijn geweest, want zolang als ik me kan herinneren ben ik al jaloers. Het eerste 'incident' dat ik me kan herinneren was toen ik een jaar of 5 was en aan het spelen was met mijn toendertijd beste vriendin. Zij zei dat ze met een ander meisje had afgesproken... Die vriendschap was snel over.
Ik heb nooit met meer dan 1 persoon een echt hechte vriendschap kunnen opbouwen en ben altijd bang geweest om in de steek gelaten te worden.
Ook in mijn relatie met mijn vriend ben ik snel jaloers. Ik vertrouw hem wel, maar de rest van de wereld niet. Bovendien is mijn zelfbeeld ook niet bepaald hoog, en kan ik het niet nalaten te denken bij elk meisje wat langsloopt wat mijn vriends type is... 'vind hij haar leuker dan mij?'
Ik heb het nu overigens wel beter onder controle dan vroeger, merk ook dat ik mijn huidige vriend veel meer vertrouw dan vorige vriendjes. Hij kan er ook wel goed mee omgaan en snapt waar het vandaan komt.
MissToseland schreef:Ik ben ook vrij snel jaloers, ook al vertrouw ik mijn vriend voor de volle 100%
Gezonde jaloezie moet kunnen, maar sommige mensen zijn zo jaloers dat ze de relatie verpesten...