vegatarier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: vegatarier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:15

MysticTinker schreef:
In de consumentengids van vorige maand (of was t de maand daarvoor) staat een groot artikel over vegetarisch eten. Daar wordt gezegd dat het echt niet ongezond is, en dat je eigenlijk helemaal geen vleesvervangers nodig hebt als je gevariëerd genoeg eet en genoeg groente, fruit, eieren en kaas eet.

Ja Ik heb ook geen vleesvervanger nodig, althans ik lust vrij weinig dus eet het ook bijna niet. Het bevalt mij heel goed, ik ben het al bijna 16 jaar.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:16

Ik eet ook geen vlees, al 12 jaar niet. Sinds een half jaar heb ik m'n pa, ma & broertje ook zo ver om het vlees te laten staan. Eerst enorm klagen maar nu zijn ze ook van mening dat je helemaal geen vlees nodig hebt. Het is ook pas sinds een half jaar dat ik (wij) vlees vervangers eten. dus ik heb altijd "zonder"geleefd. En t ging prima hoor Knipoog En als je ouders het te veel werk vinden dat ene pannetje extra dan maak je t toch zelf? Die Valess burgers zijn zo klaar Lachen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:19

ze hebben het vast ook wel bij de plus of super de boer.
Je ouders hoeven alleen hún vlees maar apart te koken en dan is alles al klaar! Ben zelf ook begonnen toen ik 11 was en mijn ouders vonden het geen enkel probleem. Je kunt afspreken dat je het in elk geval mag proberen en dan zie je van daaruit wel verder; wie weet bevalt het jou helemaal niet en stop je er gauw genoeg weer mee; dat weet je maar nooit van tevoren immers.
Je kunt vitamine B slikken voor het geval dat maar dat doe ik eigenlijk niet, verschilt per persoon.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:19

vales, is echt heerlijk en daar zitten de meest beangrijke vitamine van vlees in toegevoegt.

super dat je kiest om vegetarier te worden ! ben het vanaf 1 januari 07 Knipoog

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:21

Mijn moeder haalt wel eens wat bij Super de Boer... Ze hebben o.a Valess en Greenplanet geloof ik. Dat laatste is wel lekker! Vingers aflikken

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:26

Vanaf mijn 8e/9e eet ik al geen vlees meer, was dr vroeg bij.
Rond mijn 14e heb ik zeer ernstige bloedarmoede gehad, ijzergebrek.
Vervolgens Tijdje bij de dietiste gelopen en geleerd hoe ik moet eten (en meer, was vooral een hele slechte eter, at bijna niets...)

Tegenwoordig wordt aan bijna iedere vleesvervanger standaar vitamine B12 en ijzer toegevoegd. Daarnaast is het belangrijk om vooral goed en gezond te eten. Veel groenten, af en toe een handje noten of rozijnen, genoeg brood enz. Waaraan je kan merken als je toch een tekort hebt? Bij mij was het, veel moe zijn en erg bleek.
Bleek ben ik nog altijd, maar goed dat is mijn huid, ik wordt ook niet bruin in de zomer Knipoog
Het ijzer in mijn bloed is in ieder geval al 8 jaar voldoende. En wat men soms zegt mager? Ben eerder het tegenovergestelde (dit is één van de weinige momenten dat ik er trots op ben Tong uitsteken )

Wat betreft het koken van eten. Zoals al gezegd, het is één pannetje extra op het fornuis. Mijn ouders eten ook altijd vegetarische jus, ipv vleesjus. Vindt mn moeder makkelijker, maar het is ook nog eens veel gezonder, veel minder vetten.
Ieder gerecht kan gemaakt worden, kipgerechten --> roerbakblokjes, pasta's --> tofu kruimel, quorn kruimel oid -->
sategerechten --> gemarineerde stukjes verse tofu, vegetarische balletjes, vegetarische sate of gewoon weer roerbakblokjes. enzovoorts.

Als tip; mijn beste vegetarische kookboek --> "het grote vegetarische kookboek", te koop bij De Slegte.

Succes ermee

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:16

In ieder geval zorgen dat je genoeg ijzer, vitamine b12 en eiwitten binnenkrijgt. Waar je dat vandaan haalt maakt opzich niet uit. Ik eet vooral veel extra noten (door de sla ofzo) en peulvruchten en andere groenten. Vit B12 zit veel in zuivel.