Soa's...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemie91
Berichten: 337
Geregistreerd: 18-01-06

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:16

Ik zou het ook moeilijk vinden om een test te doen!
Ik zou niet willen weten hoe mijn ouders zouden gaan reageren!
Dus daarom durf ik eigenlijk niet zoon test te doen,
aangezien het bij mijn zus helemaal uit de hand was gelopen,
doktoren heb zwijgplicht dat deden ze dus ook en zeiden niks toen mijn vader bij de doktoren kwamen om te vragen wat er aan de hand was maar toen kwam de rekening wel thuis en dat hebben ze gezien Vork

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:29

En dat krijg je dus niet als je bij de huisarts het onderzoek laat doen. GGD moet je voor betalen voor een SOA test maar bij je huisarts dus niet Knipoog

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:36

nou vanmiddag om half 5 ga ik hoor.. weet nie of ik een test ga doen.. moet natuurlijk eerst vertellen wat er aan de hand is.. misschien dat hij dan wel zegt laten we voor de zekerheid maar even een testje doen.. 5 minuutjes is wel lang zeg Geld, geld! hahaha

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:37

Wallie schreef:
nou vanmiddag om half 5 ga ik hoor.. weet nie of ik een test ga doen.. moet natuurlijk eerst vertellen wat er aan de hand is.. misschien dat hij dan wel zegt laten we voor de zekerheid maar even een testje doen.. 5 minuutjes is wel lang zeg Geld, geld! hahaha



Toppie hoor petje af dat je wel heen gaat! Het kan zoveel ellende besparen succes vanmiddag denk dat het allemaal wel mee zal vallen

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 12:40

haha dat hoop ik ook.. en me moeder gaat zelfs mee.. wel lief Haha! had ik niet verwacht maarja Tong uitsteken

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:04

Succes straks! Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:12

Komt goed Ja

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:19

nog 10 minuten en ze licht op tafel Jaaja: klasse Haha!

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:29

Echt goed van je dat je dat durft!
Ik ben ook zo'n preut op dat gebied Tong uitsteken, zou ook niet zomaar een dokter "daar" allemaal aan laten zitten Knipoog

Maar nu ik dit zo lees, ga je er allemaal over nadenken, wat er allemaal kan gebeuren en de gevolgen, waar je helemaal niet over nadenkt.. brr....

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:18

En? Viel het tegen of mee?! Weet je al iets meer?

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:46

Idd met Jotee mee heel nieuwsgierig

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 20:47

zoo ben ik weer hoor.. zo ik voelde me echt op me gemak bij die man.. hopen dat ik niet zo makkelijk uit de klere ga voor andere mannen Tong uitsteken haha maare de dokter zei dat het geen soa is maar een infectie waar heel veel vrouwen last van hebben.. gewoon ff 15 daagse kuur.. Tong uitsteken nou viel me wel allemaal mee Tong uitsteken jullie hebben me er door gesleept Tong uitsteken haha

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:57

Wallie schreef:
zoo ben ik weer hoor.. zo ik voelde me echt op me gemak bij die man.. hopen dat ik niet zo makkelijk uit de klere ga voor andere mannen Tong uitsteken haha maare de dokter zei dat het geen soa is maar een infectie waar heel veel vrouwen last van hebben.. gewoon ff 15 daagse kuur.. Tong uitsteken nou viel me wel allemaal mee Tong uitsteken jullie hebben me er door gesleept Tong uitsteken haha


Waar had je last van dan, dat het alleen maar een infectie is?

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:01

van heel erg jeuk, witte korrelige afscheiding en door die jeuk was het gaan ontsteke en deed het dus pijn bij het plassen..

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:44

en als je niet was geweest wat was er dan gebeurd ?

als je de infectie had laten zitten

anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:45

zoiets heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad inderdaad, is gewoon een bacterie die je zo zonder sex op kunt lopen zelfs.
Fijn dat je weet wat het is, hopelijk nemen je klachten snel af nu Lachen

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:54

MISTRAL94 schreef:
En dat krijg je dus niet als je bij de huisarts het onderzoek laat doen. GGD moet je voor betalen voor een SOA test maar bij je huisarts dus niet Knipoog


Oh ja? Sinds wanneer? Tong uitsteken

Ik heb me 2 jaar geleden bij de GG&GD laten testen en dat was geheel gratis.

Was wel een *piep* onderzoek, vond die eendebek echt niet prettig Boos! Ik werd volgens die vrouw opeens helemaal bleek en kotsmisselijk.. en toen ging ik bijna over m'n nek. Gelukkig bijna en niet helemaal Knipoog Daarna ook nog bloed afgenomen voor het AIDS onderzoek.

Gelukkig was alles negatief Lachen

Ik liet me trouwens testen omdat ik klachten had, bleek alleen stress te zijn (pijn in m'n buik, alleen was het wat 'lager' dan normaal). M'n vriend liet zich toen ook testen en ook hij had niks.

Sjapaz

Berichten: 1733
Geregistreerd: 29-07-07
Woonplaats: Enschede

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:07

Ik heb een tijdje terug ook zo'n infectie gehad, erg vervelend en hardnekkig was hij!! weet je wat ook heel erg hielp bij mij? Lactacyd!! gewoon bij het douchen daarmee wassen, spoelt alle slechte bacteriën weg zegmaar, en je voelt je daar ook een stuk frisser dan! het helpt de natuurlijke balans behouden... Dus die zou ik naast de kuur gebruiken, is gewoon een wasemulsie, kan je bij de DA halen! totaal onschadelijk, kan gewoon samen emt je kuur.

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 12:23

oke tnx.. Haha! ja het is behoorlijk irritant.. vooral misschien stom maar met paardrijden of fietsen.. het jeuk verschrikkelijk en omdat het ontstoken is doet het alleen maar pijn.. maar ik zal het even gaan halen tnx (F)

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:26

Gaat het nou om een schimmel (gist) infectie? Of een ander soort infectie?

Citaat:
Schimmel- en gistinfectie van de vagina

Wat is een schimmelinfectie van de vagina?
In de vagina leven schimmels en bacteriën. Dat is heel normaal. Tussen die schimmels en bacteriën bestaat een natuurlijk evenwicht. Soms raakt dat verstoord. Bepaalde schimmels kunnen dan gaan overheersen. Er onstaat een schimmelinfectie, die ook wel Candida-infectie wordt genoemd.

Waarom het natuurlijk evenwicht verstoord raakt, is niet altijd duidelijk. Soms speelt medicijngebruik een rol, zoals antibiotica en bepaalde hormonen. Ook hormonale schommelingen kunnen een schimmelinfectie veroorzaken. Sommigen vrouwen krijgen vaak na de menstruatie een schimmelinfectie en anderen tijdens de zwangerschap. Vrouwen met suikerziekte hebben meer kans op vaginale schimmelinfecties.

De infectie kan geen kwaad en blijft beperkt tot de vagina. Meestal gaat de infectie vanzelf over. Wel kan dit enkele weken duren.

Hoe kunt u een schimmelinfectie van de vagina herkennen?
U heeft last van jeuk en/of witte, niet ruikende vaginale afscheiding. De afscheiding kan overvloedig zijn en brokkelig. Soms doet vrijen pijn.

Wat kunt u zelf doen aan een schimmelinfectie van de vagina?
Was u niet vaker dan nodig, wees zuinig met zeep. De vagina afspoelen met lauw water onder de douche is voldoende. Spoel niet inwendig, daarmee verstoort u het evenwicht nog verder.
Tijdens een vaginale infectie kunt u beter geen tampons gebruiken.
Als het vrijen pijn doet, stel dat dan uit.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:33

Ik was zo'n angsthaas dat ik ook niet naar mijn HA wilde gaan met hetzelfde probleem... Dit terwijl deze goede man mijn doos al van binnen en buiten heeft gezien net na de bevalling van mijn dochter (maar op een of andere manier schaamde me ik toen nergens voor).. Affijn, vorige maand al mijn moed bij elkaar geraapt en toch een afspraak gemaakt.. Hem verteld waar ik last van had.. Zijn reactie "je weet zelf al wel wat het is of niet" Dus kreeg ik zonder dat hij mij hoefde te zien een creme mee..

Zegt ie toen ik weg ging "Baal je nou niet dat je hier anderhalf jaar mee rondgelopen hebt voordat je langs kwam"... Hahahahahaha!!

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:41

ik heb de test in het ziekenhuis laten doen, gewoon een uitstrijkje laten doen, waarbij ze ook op soa's onderzochten.

niets aan hoor... mijn ouders wisten ervan.

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 15:11

gaat om candida ofzo .. maar wat er niet bij staat is dat je het wel over kan dragen.. want een jongen/man kan ook een schimmel/bacterie krijgen..

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:24

Dat heb ik ook gehad denk ik.....
Ben laatst geopereerd, de dag erop had ik er al last van.

Ben er niet mee naar de dokter gegaan, heb het al 2 keer eerder gehad.
Echt heel vervelend is dat Verdrietig

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Soa's...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:26

Een vaginale schimmelinfectie kun je ook oplopen nadat je een antibiotica kuur gehad hebt misschien dat dat de reden wat sunshine?