Onwijze brandwond op m'n been

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:30

-> MW

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:37

Je 'moet' echt even naar de Dokter gaan hoor. Anders houd je een litteken van hier tot tokio over, en ben je nog verder van huis. Ach gut

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:51

Ben het met Femke eens, naar de dokter gaan kan geen kwaad en die kan je helpen het netjes te laten genezen. Lachen

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:28

Je moet hiermee echt naar de dokter gaan. Ik heb een brandwond op m'n buik en op m'n arm. Nooit wat aan laten doen, heb na een half jaar nog 2 enorme litekens.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:15

Jordy schreef:
Als je op http://www.brandwonden.nl kijkt kun je zien wat voor brandwond je hebt (eerstegraads etc)
Als ik jou verhaal zo hoor heb je denk ik een oppervlakkige of diep tweedegraadse brandwond.
Ik zal toch voor de zekerheid de dokter even bellen,brandwonden zijn nare wonden.
Ik heb laatst een eerste graadsbrandwond opgelopen en daar heb ik alsnog een tijdje last van gehad.
Succes ermee!


Volgens deze site is het een oppervlakkige tweedegraads brandwond. Het schoonhouden en laten luchten is dan toch wel genoeg?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:20

Ik zou toch zeggen liever een keer te veel bij de arts dan te weinig. Beter dat hij zegt dat luchten voldoende is dan dat het straks gaat ontsteken of heel lelijk heelt ofzo.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:23

Tegen de uitlaat dus? Knipoog Vriend heeft dat ook gehad.. Zou maar naar de dokter gaan, heeft hij niet gedaan en hij heeft er héél lang last van gehad en een heel lelijk litteken van over gehouden

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:53

MyWishMax schreef:
Tegen de uitlaat dus? Knipoog Vriend heeft dat ook gehad.. Zou maar naar de dokter gaan, heeft hij niet gedaan en hij heeft er héél lang last van gehad en een heel lelijk litteken van over gehouden


Ja, uitlaat. Bloos

Maar het is bijna weekend, dan kan ik er niet heen. Heeft het haast? Of kan ik ook gewoon maandag gaan?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:54

waarom bel je niet even? Leg je gewoon even uit dat je zelf dacht dat het niet nodig was maar dat je van anderen hoort van wel, dat je het nu zelf niet meer weet en maar even belt voor advies Knipoog

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:57

Onze huisarts is alleen 's ochtends te bereiken, tussen 8 en 12 en is maar open tot 5 uur, dus ik kan ook niet even langsgaan..

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:58

Even de HAP bellen, dat zijn de huisartsen die in het weekend denst hebben Knipoog (of is dat alleen hier in de buurt? Verward )

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:59

MyWishMax schreef:
Even de HAP bellen, dat zijn de huisartsen die in het weekend denst hebben Knipoog (of is dat alleen hier in de buurt? Verward )


De wat? Clown Ken ik niet..

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:01

Zou er ook niet zomaar iets opsmeren.... eerst even bellen met de dokter is die niet bereikbaar krijg je vaak wel een bandje met welke dokter of dokterspost je wel kan bellen... niemand te bereiken??? dan zou ik gewoon even langs de 1e hulp rijden bij het ziekenhuis.

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:02

HuisArtsen Post ROFL Dat zijn de huisartsen uit de omgeving die dienst hebben 's nachts en in het weekend. Als dingen niet ernstig genoeg zijn voor de 1e hulp..
Wij gaan bijvoorbeeld altijd naar het ziekenhuis in Gouda, daar heb je bij de 1e hulp de HAP.. Dus voor mensen met minder erge dingen, maar die op dat moment niet naar de huisarts kunnen Knipoog

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:25

Bedoelde ook de huisartsenpost, sorry had ik erbij moeten zetten. Ging al niet meer van een normale huisarts uit om deze tijd.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:26

hoe is het nu met die brandwond?
Nooit zelf iets er op smeren, zeker niet als het 2e graads is. Ook niet afdekken met iets, enige waarmee je het zo kunnen afdekken is met metalline gaasjes, dat blijft er neit aan plakken. En langs de huisarts gaan. Die kunnen je het beste advies geven wat je met doen om het zo mooi mogelijk te laten genezen. Niet zelf gaan dokteren met brandwonden.
Klinkt misschien beetje onaardig dit, maar ik collecteer voor de brandwondenstichting, en heb ook vaak genoeg gezien dat mensen zelf gaan dokteren en het uiteindelijk dna ontsteekt, of juist maar niet minder wordt.
Beterschap

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:44

Op een grote open wond nooit iets smeren, je smeert dat de wond dicht en dat is echt niet goed.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:02

Nee, niks erop smeren idd. Je moet zorgen dat het droog wordt, dus laten luchten en er dus liever ook niks op plakken.
Ben je al naar de dokter geweest of toch maar niet?

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:20

Ik ben toch benieuwd of je nog naar de Dokter bent geweest. Beetje apart dat je het niet zo belangrijk vind.

Strondvlieg

Berichten: 871
Geregistreerd: 04-07-07

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:57

Saskiaatje schreef:
Pff, ik ben ook zo lomp soms. Zet ik m'n scooter neer, loop ik eromheen, stoot ik met m'n been tegen de motor (of wat het ook is, het was in ieder geval zo heet als de .. nou ja, jullie begrijpen het wel). Dus ik hoor zo: "Tssssjjj" en ja hoor, een brandwond van hier tot Tokio en het doet me toch pijn! Misschien tips of ik er iets op kan smeren, ofzo? Er komt ook allemaal geel spul uit. Clown

Anyone?


Precies hetzelfde gehad met de scooter van me vader Huilen van het lachen Ik heb er een koude theedoek om heen gedaan. Was een dagje waggelen maar heeft wel geholpen Ja Edit: ik had geen geel spul Bloos! misschien even naar de dokter gaan?

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:01

ik zou dus niet naar de HAP gaan. Had ik ook gedaan,was aan het werk en kon echt niet zo effetjes naar mn eigen HA gaan. Die 250 euro die je terugkrijgt, nou dat ging allemaal op aan de HAP. 190 euro en dan nog 20 of 30 voor de zalf. Ik hield nog 25 piek over. Ik zou morgenochtend je eigen ha bellen of anders langsgaan.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:28

Smeer er lavendel olie op, verzacht echt onwijs en je hou er naar mijn weten (bijna) geen litteken van over(dit weet ik niet 100% zeker, heb nog geen grote brandwond gehad).
Dat mn vader een pan rechtstreeks uit de oven vast pakte had hij in 1e instantie de rode striemen op mn hand staan, olie op gedaan en het was met 2 dagen over, volgens mij zonder littekens.

marleen_usar

Berichten: 24707
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:19

Kijk uit met etherische olie die kan je niet zomaar overal smeren,als je zwanger bent mag je lavendel olie niet gebruiken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:04

lavendel olie mag je alleen op dichte brandplekken smeren
je kan het beter open laten, laten ademen en zodra het dicht is met calendula/vitamine e creme gaan smeren
dat helpt bij een soepele littekenvorming

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onwijze brandwond op m'n been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 19:13

marleen_usar schreef:
Kijk uit met etherische olie die kan je niet zomaar overal smeren,als je zwanger bent mag je lavendel olie niet gebruiken.


Ik ben pas 17. Clown

Er zit inmiddels een korst op m'n wond, dus ik neem aan dat het aan het genezen is?