Tienn schreef:Ik ben ook aan het stoppen met roken..
Heb ook al een aantal pogingen gedaan, maar dit gaat hem worden
hoe lang ben jij al gestopt?
het valt mij echt reuze mee, mis die sigaret ook niet...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tienn schreef:Ik ben ook aan het stoppen met roken..
Heb ook al een aantal pogingen gedaan, maar dit gaat hem worden
Tienn schreef:Vanaf zondag.. enneh.. ik mis het wel hoor
of nouja ''missen'', de gewoonte zit er hier nog zo in...
Heb jij daar geen last van ?
Ik heb echt altijd als ik thuiskom en ik ga ff lekker op de bank zitten dat ik echt denk 'nou ff sigaretje'' en dan echt van.. onee.. ik rook niet meer..Ik heb dan ook echt wel moeite om iets te gaan bedenken wat ik dan zou kunnen gaan doen..
Chubby schreef:Mijn vriend en ik zijn inmiddels 11 weken gestopt en hebben afgelopen zaterdag weer een overwinning behaald: niet gerookt op een dancefeest!
Ik ben na 12 jaar roken (mijn hele volwassen leven) gestopt zonder hulpmiddelen, puur op wilskracht en niet eens omdat ik het zelf zo graag wilde (mijn vriend wilde graag stoppen maar kon het niet alleen). Fysiek vond ik het de eerste paar dagen énorm zwaar; met huilbuien, woede-uitbarstingen enzovoorts
Mentaal werd het de weken erna zwaar.. En soms is het nog erg verleidelijk, zoals afgelopen weekend en zoals op vakantie..
Wat mij erg helpt om niet weer te beginnen, ook niet voor één sigaretje, is de gedachte aan hoe slecht ik het die eerste dagen had. Het trillen, het huilen, de boosheid, niet kunnen concentreren en maar met één ding bezig zijn.. Als een ware junk naast het rookhok staan om de geur te kunnen inademen, verlekkerd kijken naar mensen die wel roken.. Ik schaam mij diep achteraf!
ninja2 schreef:Mijn vriend rookte al 14 jaar en is al vaker gestopt maar nooit echt lang volgehouden hoogstens 1 dag haha. Maar nu heeft ie op doktersrecept zibans(pillen) gehaald(wel duur 170€ voor 1 kuur) en nu is hij al 3weken gestopt en dat is echt lang voo0r zijn doen. En hij rookte wel zeker 100€ op in de maand. Ik hoop dat het jouw ook gaat lukken