Gestopt met roken!!! :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Gestopt met roken!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 19:01

Tienn schreef:
Ik ben ook aan het stoppen met roken..
Heb ook al een aantal pogingen gedaan, maar dit gaat hem worden Knipoog

hoe lang ben jij al gestopt?
het valt mij echt reuze mee, mis die sigaret ook niet...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:16

Vanaf zondag.. enneh.. ik mis het wel hoor Nagelbijten / Gniffelen
of nouja ''missen'', de gewoonte zit er hier nog zo in...

Heb jij daar geen last van ?
Ik heb echt altijd als ik thuiskom en ik ga ff lekker op de bank zitten dat ik echt denk 'nou ff sigaretje'' en dan echt van.. onee.. ik rook niet meer.. Clown Ik heb dan ook echt wel moeite om iets te gaan bedenken wat ik dan zou kunnen gaan doen.. Bloos

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:24

Nou super toch dat het tot nu toe zo makkelijk gaat.
Je zult vast moeilijkere periodes krijgen maar doorzetten he! Het gaat je vast helemaal lukken!
Super dat je het aanpakt!

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:28

super Lachen en nu nog doorzetten! Tong uitsteken

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:40

Zo gefeliciteerd !
Hoop dat het mijn ook nog gaat lukken.
Hoop dat je het vol houd, en je moet wel door zetten heh!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 06:59

Tienn schreef:
Vanaf zondag.. enneh.. ik mis het wel hoor Nagelbijten / Gniffelen
of nouja ''missen'', de gewoonte zit er hier nog zo in...

Heb jij daar geen last van ?
Ik heb echt altijd als ik thuiskom en ik ga ff lekker op de bank zitten dat ik echt denk 'nou ff sigaretje'' en dan echt van.. onee.. ik rook niet meer.. Clown Ik heb dan ook echt wel moeite om iets te gaan bedenken wat ik dan zou kunnen gaan doen.. Bloos

Nee dat heb ik dus helemaal niet.
Ik heb de hele dag een lolly in me mond ter vervanging, misschien heb ik er daarom geen last van.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:40

Goedzo! OK dan!
Ik ben nu al bijna 5 week gestopt. Schijnheilig Vorige week 1 sigaretje gehad maar dat heeft niet veel indruk op me gemaakt. Haha!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:29

Super! nu volhouden he!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:29

Een reden om trots te zijn idd! Volhouden dus!
Succes. Lachen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:30

Wow, jij bent goed dat je zo ineens stopt! Zouden meer mensen moeten doen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:21

Hmhm, Ben ik ff blij dat ik niet rook! Lachen In ieder geval, SUCCES! Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:29

Mijn vriend en ik zijn inmiddels 11 weken gestopt en hebben afgelopen zaterdag weer een overwinning behaald: niet gerookt op een dancefeest!

Ik ben na 12 jaar roken (mijn hele volwassen leven Nagelbijten / Gniffelen) gestopt zonder hulpmiddelen, puur op wilskracht en niet eens omdat ik het zelf zo graag wilde (mijn vriend wilde graag stoppen maar kon het niet alleen). Fysiek vond ik het de eerste paar dagen énorm zwaar; met huilbuien, woede-uitbarstingen enzovoorts Bloos Mentaal werd het de weken erna zwaar.. En soms is het nog erg verleidelijk, zoals afgelopen weekend en zoals op vakantie..

Wat mij erg helpt om niet weer te beginnen, ook niet voor één sigaretje, is de gedachte aan hoe slecht ik het die eerste dagen had. Het trillen, het huilen, de boosheid, niet kunnen concentreren en maar met één ding bezig zijn.. Als een ware junk naast het rookhok staan om de geur te kunnen inademen, verlekkerd kijken naar mensen die wel roken.. Ik schaam mij diep achteraf!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:25

Super!! En nou doorzetten he! Knipoog Beter voor jou, en je budget Vingers aflikken!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 21:34

Chubby schreef:
Mijn vriend en ik zijn inmiddels 11 weken gestopt en hebben afgelopen zaterdag weer een overwinning behaald: niet gerookt op een dancefeest!

Ik ben na 12 jaar roken (mijn hele volwassen leven Nagelbijten / Gniffelen) gestopt zonder hulpmiddelen, puur op wilskracht en niet eens omdat ik het zelf zo graag wilde (mijn vriend wilde graag stoppen maar kon het niet alleen). Fysiek vond ik het de eerste paar dagen énorm zwaar; met huilbuien, woede-uitbarstingen enzovoorts Bloos Mentaal werd het de weken erna zwaar.. En soms is het nog erg verleidelijk, zoals afgelopen weekend en zoals op vakantie..

Wat mij erg helpt om niet weer te beginnen, ook niet voor één sigaretje, is de gedachte aan hoe slecht ik het die eerste dagen had. Het trillen, het huilen, de boosheid, niet kunnen concentreren en maar met één ding bezig zijn.. Als een ware junk naast het rookhok staan om de geur te kunnen inademen, verlekkerd kijken naar mensen die wel roken.. Ik schaam mij diep achteraf!

Wow dat je dat vol hebt kunnen houden...
Ik mis enkel de handeling naar mijn mond, die word vervangen door snoepjes.
Juist ja...
Ach even wat extra sporten en het is er ook weer af hoop is haha

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:14

ninja2 schreef:
Mijn vriend rookte al 14 jaar en is al vaker gestopt maar nooit echt lang volgehouden hoogstens 1 dag haha. Maar nu heeft ie op doktersrecept zibans(pillen) gehaald(wel duur 170€ voor 1 kuur) en nu is hij al 3weken gestopt en dat is echt lang voo0r zijn doen. En hij rookte wel zeker 100€ op in de maand. Ik hoop dat het jouw ook gaat lukken

Hier heb ik ook van gehoord. Naar wat schijnt is het een antidepressiemiddel..ik heb er ook even aan gedacht om daarvoor naar de HA te gaan, maar hoorde negatieve dingen erover (paniekaanvallen, 15 kilo aankomen etc) en heb al genoeg aan het 'probleem' stoppen met roken, dan die bijwerkingen er ook nog eens bij te hebben Knipoog
Ik rookte echt schandalig veel, een pakje van 24, daar rookte ik anderhalf pakje van weg op een dag. Ben nu sinds vorige week aan het minderen, het lukt me tot nu met maar 4 á 5 sigaretten per dag. Ben alleen verschrikkelijk moe en veel zenuwen, dus vandaag alweer op de 8 sigaretten..LOSER! Dus elke keer als ik er 1 op wil steken bedenk ik me wat voor een labiele trut ik wel niet ben en dat helpt zowaar, haha.
Hoop wel dat de opgefoktheid en het korte lontje en futloze gevoel er wel snel weer door verdwijnt en heb ook verschrikkelijke trek telkens..(rook al ruim 15 jaar zoveel)
Wil over een week helemaal niet meer roken, ik ga er ditmaal echt voor, staan een hoop mooie dingen voor me op de planning als het me lukt.
Succes allemaal met doorzetten Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 02:54

Mijn vriend heeft hier geen last van. Alleen hij slaapt wat slechter. Hij is niet aangekomen maar dat komt op dat ie zelf toch wel wat oplet wat ie eet. Hij is nu nog steeds gestopt en dat vind ik best wel knap aangezien hij het al 10x heeft geprobeerd heeft

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 03:00

Ben net gestopt met roken maar dat komt meer omdat ik mn laatste peuk gerookt heb en het nu te laat is om ergens sigaretten te gaan halen! Sigaar

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:28

ik ben in oktober alweer 4 jaar gestopt met roken...
ook zo ineens, ik heb er totaal geen moeite mee gehad, al was het in het begin wel lastig nee te zeggen bij een rond 'uitdelen' in de kroeg bijvoorbeeld. en momenten dat je normaal ff gaat zitten met een sigaretje.
de eerste 2 maanden heb ik heel slecht geslapen, heel onrustig enzo.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:33

En nou nog volhouden

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:39

Gefeliciteerd, erg knap!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:45

Afbeelding