Wie heeft een hoortoestel? Wettelijke vergoeding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Re: Wie heeft een hoortoestel? Wettelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:54

Nee (al is het wel prettig dat het vergoed wordt), maar het is stukken duurder dan een gehoorapparaat en die worden niet of niet volledig vergoed Scheve mond.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:18

Ziolette schreef:
Nee (al is het wel prettig dat het vergoed wordt), maar het is stukken duurder dan een gehoorapparaat en die worden niet of niet volledig vergoed Scheve mond.

Ons is verteld dat alleen de C.I. al € 25.000,= kost.
Dan komt al het andere er dus nog bovenop........
Dan is het toch hartstikke scheef dat een gewoon gehoorapparaat niet wordt vergoed?
Temeer omdat er nu steeds meer mensen en kinderen in aanmerking komen voor een C.I.
De "eisen" waar iemand aan moet voldoen om in aanmerking te komen zijn vele malen lager dan 4-5 jaar geleden, en er zijn sindsdien zo'n 8 ziekenhuizen in Nederland bijgekomen met een C.I.-team.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:22

Maar je kunt toch bij een gehoortest smokkelen? Ineens hoorde je met je goede oor die dag slecht....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:25

ik heb ook hoortoestellen vanaf mijn 5e. Ben slechthorend geboren. Ik hoor hoge tonen niet goed, dat komt omdat er bij mij trilhaartjes ontbreken. Voor de rest hoor ik alle basistonen goed en "helpen" de hoortoestellen me daar niet extra mee, alleen met hoge tonen geven ze me een steuntje zeg maar Knipoog

Wij krijgen van Unive veel vergoed voor mijn hoortoestel, ligt er natuurlijk ook aan wat voor hoortoestel je hebt. Ik moet binnenkort nieuwe en wil hele luxe kleine, die worden wat minder vergoed dan een wat ouder type....

heb nog nooit gehoord dat je minder dan 35db moet horen om vergoeding te krijgen Nagelbijten / Gniffelen