Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ben 15 dus kan dan wel al.. Even naar mn overbuuf lopen vanavond, kan ik even vragen of die iemand weet voor mij!
Emytje schreef:Kun je wat meer over die inwijdingen vertellen? (I wanna know everything!)

Ilsiie schreef:Ik las ergens dat iemands broertje van 13 al reiki 1 heeft..
Oftewel.. Ilse gaat ook reiki cursus 1 doenben 15 dus kan dan wel al.. Even naar mn overbuuf lopen vanavond, kan ik even vragen of die iemand weet voor mij!
Super.. Toch zo veel goede ervaringen!
Breghje schreef:Emytje schreef:Kun je wat meer over die inwijdingen vertellen? (I wanna know everything!)
Ikke?
Ik wil kijken wat het verschil is met de Tera Mai. Ik weet wel dat er bij Usui meerdere inwijdingen per graad zijn, maar de stroming die jij noemt ken ik weer niet.
Ik heb het geven van afstandsbehandelingen even stil laten liggen vanwege de seicheminwijding, maar wil het wel weer gaan oppakken. Ook eens oefenen op beestje vindt ik leuk
)
Hou dit topic maar eens n de gaten, mischien maakt het alles wat duidelijker. En wil je eens een keer uitproberen dan blijft mn aanbod geldig
Ilsiie schreef:Mijn moeder doet 't al jááren.. Ik wilde het zelf altijd heel graag maar dacht dat het pas mocht als ik 18 was, of dat was iets van die reikimaster.
M'n overbuurvrouw is heel thuis in die wereld en zal mij nooit naar een slechte master sturen.. Maar 't zal niet zo zijn dat ik het binnen een week ga doen, m'n moeder zal ook wel goed opletten ermee dus dat komt goed!
) Zij vertelde over een kind van een jaar of 8, dat de stoel klaar zette, ging zitten en haar serieus verkondigde klaar te zijn voor de inwijding. Zij heeft dat kind toen ook ingewijd.

Wat ik van de andere stromingen vind? Ik vind de nieuwere stromingen inclusief Shamballa (ookal is dat geen stoming) bijzonder interessant, omdat het zoveel plaats heeft voor eigen inbreng, wat moderner is en zich ook richt op de kosmische mens. In mijn ogen, of in ieder geval wat ik tot nu toe heb gehoord, past Usui totaal niet bij me. Dit omdat het in mijn ogen nogal vasthoudt aan de handopleggingen ipv eigen gevoel en nog wat andere dingetjes, terwijl ik dat eigen gevoel juist zo belangrijk vind. Daardoor groei je in mijn ogen juist op alle vlakken. 

Emytje schreef:Ja, jij ja.Ik wil kijken wat het verschil is met de Tera Mai. Ik weet wel dat er bij Usui meerdere inwijdingen per graad zijn, maar de stroming die jij noemt ken ik weer niet.
) van elkaar en kijken hoever we waren. Omdat we beiden er goed mee uit de voeten konden is een paar weken daarna de inwijding gegeven.
) Ik moet haar alleen nog even opnieuw vragen van wie zij haar inwijdingen heeft gehad, maar dat heb ik jaren geleden uitgezocht en dat was een legale lijn zeg maar.
! Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre het allemaal van elkaar verschilt. 

Juut schreef:Verder vindt ik het jammer als mensen hun stroming 'beter' noemen. In mijn ogen is reiki reiki, of er nu teramai, ushui of wat anders voor staat. (daar staan andere healingtecnieken, alles waar geen reiki achter staat dus niet onder, dat vindt ik wel degelijk iets anders, wat allemaal op een andere manier inwerkt)
wij hebben ook geleerd, ben ik vergeten te vermelden dus goed dat je het schreef, dat je ook op bepaalde of onbepaalde tijden positieve Reiki energie naar Moeder Aarde kan sturen, met dezelfde intentie die jij beschreef. Dat vind ik ook altijd heel erg mooi om te doen, in een visualisatie positieve energie sturen naar de Moeder.