Reiki

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 15:07

Kun je wat meer over die inwijdingen vertellen? (I wanna know everything!)

Danielle86

Berichten: 575
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: goirle

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:01

mijn schoonvader kan ook reiki.
ik had een keer mn hand tussen de deur gehad en dat deed erg veel pijn. hij legde zijn hand erop en ik voelde het tintellen en weg was het!! echt bijzonder. ook toen ik met mijn vriend in turkije was had ik koorts en heeft hij me op afstand behandeld.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:18

-> MW

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:21

Ik heb reiki 1,2 en 3 gehaald en ben er erg blij mee, ik kan mezelf en anderen helpen en je ontwikkeld jezelf meteen terwijl je hiermee bezig bent, leeftijd maakt niet uit hoor, als jij denkt dat je eraan toe bent kan je aan Reiki beginnen Lachen

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:22

Ik heb Reiki 1 en 2.
Binnenkort ga ik ook reiki 3 doen Ja

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:27

Ik las ergens dat iemands broertje van 13 al reiki 1 heeft..
Oftewel.. Ilse gaat ook reiki cursus 1 doen Vork ben 15 dus kan dan wel al.. Even naar mn overbuuf lopen vanavond, kan ik even vragen of die iemand weet voor mij!

Super.. Toch zo veel goede ervaringen!

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:29

Emytje schreef:
Kun je wat meer over die inwijdingen vertellen? (I wanna know everything!)

Ikke? Knipoog

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:33

Ilsiie schreef:
Ik las ergens dat iemands broertje van 13 al reiki 1 heeft..
Oftewel.. Ilse gaat ook reiki cursus 1 doen Vork ben 15 dus kan dan wel al.. Even naar mn overbuuf lopen vanavond, kan ik even vragen of die iemand weet voor mij!

Super.. Toch zo veel goede ervaringen!


Even een klein woordje van opletten: vraag door! Klinkt misschien heel bekend in de oren, maar vraag naar de diploma's, vraag door wie de master die je les geeft is ingewijd (vraag dus naar referenties) , en vraag vooral ook hoe lang je moet doen voor je een inwijding krijgt. Er zijn mensen die twee inwijdingen in een weekend krijgen... ik heb al meerdere slachtoffers daarvan helemaal uit de vernieling moeten halen. Reiki is geweldig, maar een inwijding werkt door en je moet zeker een jaar tussen de inwijdingen rekenen. Dit om de ervaring te krijgen, en om alles in te laten werken van je eigen ontwikkeling.

Verder: Doen! Als het je wat lijkt, ga ervoor zou ik zeggen. Hoe meer mensen het gaan doen, hoe beter zeg ik altijd maar in dit geval.

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:40

Mijn moeder doet 't al jááren.. Ik wilde het zelf altijd heel graag maar dacht dat het pas mocht als ik 18 was, of dat was iets van die reikimaster.

M'n overbuurvrouw is heel thuis in die wereld en zal mij nooit naar een slechte master sturen.. Maar 't zal niet zo zijn dat ik het binnen een week ga doen, m'n moeder zal ook wel goed opletten ermee dus dat komt goed!

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:24

Breghje schreef:
Emytje schreef:
Kun je wat meer over die inwijdingen vertellen? (I wanna know everything!)

Ikke? Knipoog


Ja, jij ja. Knipoog Ik wil kijken wat het verschil is met de Tera Mai. Ik weet wel dat er bij Usui meerdere inwijdingen per graad zijn, maar de stroming die jij noemt ken ik weer niet.

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:41

Jow, Geef mij nu maar wat energie... Voel me beroerd, down en moe...Ghehe Vork

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:15

@ Jotee (en anderen) ik wil je best een behandeling geven, maar niet vandaag. Als je xtje wilt afspreken, stuur me dan een pb Knipoog Ik heb het geven van afstandsbehandelingen even stil laten liggen vanwege de seicheminwijding, maar wil het wel weer gaan oppakken. Ook eens oefenen op beestje vindt ik leuk
Zelf heb ik ook reiki 1 Ushui gehad...alleen was dit niet zo'n positieve ervaring...De master hield erg sterk vast aan zíjn mening, wat uiteindelijk resulteerde in zelf helemaal naar worden bij de eerste x behandeling moeten geven, en de tweede dag spijbelen Clown
Daarna ben ik overgestapt naar dezelfde master als Emytje, heb daar teramai reiki 1 en 2 gehaald, en nu ook seichem 1. Seichem is daarbij ook echt een aanvulling op de reiki, voor mijn gevoel is het nu compleet, nu ik ook met de 3 andere energieën werk. Ook ik wil nog wel eens mensen (en dieren) (op afstand) behandelen.
Wat mij opvalt is hoe masters binnen een zelfde strooming totaal verschillend kunnen zijn in cursusinhoud en meningen. Vooral bij de seichem viel dat op; van een andere master die ik ken van het teramai-forum kreeg ik veel meer info dan dat ik van de master kreeg die me inwijdde. In die praktijk worden de oefenavonden door twee masters gegeven; zelfs daar zaten al verschillen! Een aanvulling wat volgens de een ook bij seichem 1 hoord, hoord volgens de ander er niet bij en kregen we dus ook niet uitgelegd... (kwam een oefenavond later wel goed, toen we de andere master hadden Sigaar )

Wat is jullie ervaring hiermee? En wat vinden jullie eigenlijk van die verschillende stromingen? Waarom zijn jullie juist die bepaalde stroming gaan volgen?

_PassoaJus

Berichten: 4299
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:28

Sorry, maar ik snap er echt niets van!
Ik zei het ook meer voor de grap! Haha! Tong uitsteken

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:30

^ Ok Clown Hou dit topic maar eens n de gaten, mischien maakt het alles wat duidelijker. En wil je eens een keer uitproberen dan blijft mn aanbod geldig Knipoog
Ilsiie schreef:
Mijn moeder doet 't al jááren.. Ik wilde het zelf altijd heel graag maar dacht dat het pas mocht als ik 18 was, of dat was iets van die reikimaster.

M'n overbuurvrouw is heel thuis in die wereld en zal mij nooit naar een slechte master sturen.. Maar 't zal niet zo zijn dat ik het binnen een week ga doen, m'n moeder zal ook wel goed opletten ermee dus dat komt goed!

Mijn eerste contact met reiki was een lezing van Ada Bos...zo heette ze, dacht ik... (lezing was foutje, ik zat er al vanwege een andere lezing en het sprong zo snel over dat ik maar ben blijven zitten Clown ) Zij vertelde over een kind van een jaar of 8, dat de stoel klaar zette, ging zitten en haar serieus verkondigde klaar te zijn voor de inwijding. Zij heeft dat kind toen ook ingewijd.
Wat dat betreft denk ik ook dat het klaar zijn voor reiki niets te maken heeft met je leeftijd, maar met je innerlijk klaar zijn. Dit kind was er al heel vroeg klaar voor, maar er zijn er ook die idd aangeraden worden nog even te wachten.
Als je het nog steeds heel graag wilt, vraag dan eens na bij die master waarom je zou moeten wachten
Enne...zoek met zorg een master uit, ga er langs voor een gesprek en laat het mee wegen in hoeverre je op je gemak voelt bij die persoon. Voorkomt en hoop ellende Knipoog

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:08

@ Jotee: Op de vorige pagina in mijn post staat een hoop uitgelegd. Knipoog

@ Juut: Mijn ervaringen met oefenavonden weet je. Knipoog Wat ik van de andere stromingen vind? Ik vind de nieuwere stromingen inclusief Shamballa (ookal is dat geen stoming) bijzonder interessant, omdat het zoveel plaats heeft voor eigen inbreng, wat moderner is en zich ook richt op de kosmische mens. In mijn ogen, of in ieder geval wat ik tot nu toe heb gehoord, past Usui totaal niet bij me. Dit omdat het in mijn ogen nogal vasthoudt aan de handopleggingen ipv eigen gevoel en nog wat andere dingetjes, terwijl ik dat eigen gevoel juist zo belangrijk vind. Daardoor groei je in mijn ogen juist op alle vlakken.

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:32

En iemand dan heel toevallig ook nog ervaring met de verschillende cursussen (reiki 1!) rondom Leiden?
Weet er sowieso twee te vinden, maar ben benieuwd naar meningen. Lachen

Oh ja, kom ook even dit topic binnenwandelen - hoi! Tong uitsteken

migomirre
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Nij Roon

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:38

ik heb zelf ook reiki, de ushui methode, ik heb inmiddels 1e en 2e graad, doe er inprincipe met mensen bijna niets mee, ja als mijn kleine wat heeft dan gebruik ik veel de symbolen. waar ik het wel heel veel gebruik is in de omgang met mijn paardjes. vooral als ik het erg druk heb op mijn werk, dan geef ik beide paardjes nog even een afstandsbehandeling en ik merk dat ik hier door een hele sterke band heb met mijn paarden. Vooral met mijn pony merk ik dit, omdat ik niet zovaak bij haar kwam(zij staan allebei niet op dezelfde stal) en toch geregeld op afstand met haar bezig was, merkte met het beleren dat ik een enorme band met haar heb opgebouwd.
ook met mijn paard heb ik enorm veel mooie dingen meegemaakt op gebied van Reiki, vooral mijn moeder (die master is en reiki behandelingen doet met paarden), heeft een hele goede band met mijn paard. ik zou bijna kunnen zeggen door onze ervaringen met reiki, is mijn paard (bijna) een master. door de afstandsbehandelingen heb ik ook met hem een hele fijne band en weten we precies wat we aan elkaar hebben.

ben ook wel erg nieuwsgierig hoe anderen met Reiki en paarden omgaan. misschien moet ik hier maar eens een topic over zoeken of over beginnen!

TurdusMerula

Berichten: 23919
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 22:52

Combi reiki en paarden had ik een tijdje terug een persoonlijk verhaaltje over gelezen, zal binnenkort eens zoeken...

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:35

Emytje schreef:
Ja, jij ja. Knipoog Ik wil kijken wat het verschil is met de Tera Mai. Ik weet wel dat er bij Usui meerdere inwijdingen per graad zijn, maar de stroming die jij noemt ken ik weer niet.


Okidoki. Voor de 1e Graad hebben we een map gekregen met materiaal wat we door moesten lezen. Tijdens de eerste les werden de handposities uitgelegd,maar ook verteld dat je handen vaak hun eigen weg gaan als je eenmaal met een behandeling bezig bent. Ook werdt aandacht geschonken hoe je jezelf kunt beschermen tegen de negativiteit die soms mensen verlaat, en hoe je je kunt gronden voor een behandeling. Ook werden boek titels aangeraden. Tweede les was herhaling, behandeling (we wil zeggen mijn proefkonijn en ik Haha! ) van elkaar en kijken hoever we waren. Omdat we beiden er goed mee uit de voeten konden is een paar weken daarna de inwijding gegeven.

Ikzelf ben doorgegaan, ben mensen gaan behandelen (en ik bleek al op afstand te werken dmv energie sturen zonder dat ik het wist, als ik iemand visualiseer kan ik die energie sturen, ook zonder de Reiki symbolen), dieren gaan behandelen, boeken gaan lezen en vooral heel veel ervaring opgedaan. Daarna hebben we een keer of 2 afgesproken om te zien hoever ik was, en ze vond me al voldoende geschoold voor de 2e graad. Dit was ruim een jaar na de 1e inwijding overigens.

Over de inwijdingen zelf hoe die gaan wil ik ook best iets uitleggen, maar dan overleg ik eerst met mijn Master of ik dan geen eden breek of dingen openbaar maak die daar niet voor bedoeld zijn. Haha!

Ik weet alleen dat er bij sommige inwijders in Ushui in de derde graad een A (wel Master maar niet bevoegd om anderen op te leiden en in te wijden) en een B (Master en bevoegd om anderen op te leiden en in te wijden) wordt gegeven, maar ik hoor vanzelf wel welke ik ga krijgen. Das het voordeel als het je vriendin is die je Master is Knipoog ) Ik moet haar alleen nog even opnieuw vragen van wie zij haar inwijdingen heeft gehad, maar dat heb ik jaren geleden uitgezocht en dat was een legale lijn zeg maar. Knipoog

Voor mij is de Reiki ook een logisch gevolg, ik ben dagelijks bezig met healing en energie stromingen.

Enne....nou jij Haha! ! Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre het allemaal van elkaar verschilt.

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:52

Hahaha, is goed hoor. Knipoog

Bij de eerste graad heb ik gewoon een afspraak gemaakt met de eerste de beste Reiki-master. Niet gekeken welke stroming en wat het inhield, maar gewoon 'Ik wil daar!' Nu zou ik dat nooit meer doen, maar gelukkig heeft dat toen erg goed uitgepakt, ik wil nu echt niet meer naar een andere master. Deze master heeft voor Reiki I een weekend staan met een terugkom ochtend. Ik kreeg eerst een mapje waarin theorie stond, de handopleggingen en nog wat andere handige weetjes. Toen gingen we aan de slag met gronden en beschermen (erg uitgebreid) en ik geloof ook aura-reiniging (is alweer een tijdje geleden dat ik die cursus heb gedaan, dus ik weet de volgorde niet meer zo goed). Daarna volgde de inwijding. Bij de Tera Mai krijg je de inwijdingen van de eerste graad in 1 keer. Toen ik die inwijding had gekregen vond mijn master het beter dat we de volgende dag weer verder zouden gaan. De volgende dag bespraken we en deden we de zelfbehandeling en de behandeling van een ander, ook kwam de chakra's balanceren, de aura afstrijken en hoe heet dat andere nu ook alweer? (juut help eens!) Sommige dingen zijn zo standaard geworden dat ik niet eens meer weet hoe het heet... Met de terugkom ochtend bespraken we de dingen waar ik tegenaan liep en de dingentjes waar ik nog vragen over had. Ik heb deze cursus in een klein groepje gedaan. Er was nog een andere cursist bij en nog een master-in-spé en ik heb gemerkt dat ik het zo het liefste heb. Een lekker klein clubbie. Deze master geeft ook veel begeleiding en je kunt haar altijd bellen of mailen.

Na de eerste graad inwijding ben ik de Open Reiki-avonden gaan bezoeken. Daarbij werd gemediteerd en gaven we elkaar behandelingen. Erg fijn vond ik (jammer dat ik nu zo ver weg woon!) en na iets minder dan een jaar na mijn eerste graad inwijding vond ik dat ik klaar was voor de tweede graad. De invulling van die cursus was ongeveer wel hetzelfde, alleen dan kwam daar de afstandsbehandeling bij en Tera Mai Reiki kent ook de Hosanna-invocatie. Dat is met behulp van een bepaald symbool dat de Usui niet kent, oude lijntjes die nog uitstaan met anderen of gebeurtenissen uit het verleden doorsnijden. Ik vind em erg mooi.

Overigens zat bij de eerste graad ook nog de neveninitiatie Violet Vuur erbij. Het Violet Vuur transformeert en transmuteerd energieën naar een hoger trillingsniveau. Het is daarom uitermate geschikt voor reiniging van je aura, een ruimte of bijvoorbeeld stenen (waar ik veel mee werk). In de cursus heb ik geleerd het ook te gebruiken op je grondingskoord om zo de energieën die je naar de Aarde stuurd te transformeren naar een hogere trillingsfrequentie. Zo krijgt Moeder Aarde niet alleen maar rotzooi voor haan kiezen.

Dan heb ik ook nog Seichem 1 gedaan. Helaas gaf de Reiki-master waar ik me zo fijn bij voel, deze cursus niet, dus moest ik uitwijken naar een ander. Samen met Juut vond ik er één in Amsterdam. Helaas is de invulling van de cursus best wel tegengevallen, maar de nieuwe energieën zijn voor mij erg bruikbaar. Het voelt voor mij zo completer en een stuk krachtiger. Ondanks dat ook Seichem 1 alleen voor zelfbehandeling is en één op één behandelingen, merk ik dat bij de afstandsbehandelingen die ik geef, ook de Seichemenergieën mee gaan.

15 september ga ik samen met Juut beginnen met de Reiki-verdiepingscursus. Deze cursus is zeg maar het verlengde van de tweede graad. Het vormt een soort van betere brug tussen de tweede en de derde graad. Wat er precies wordt geleerd is afhankelijk van de intresses van de cursisten en waar we tegenaan lopen. Dat is ook het fijne van deze master. Ze past cursussen persoonlijk op je aan. Geen enkele cursus is bij haar hetzelfde. Maar om toch een beetje een beeld te geven van wat de verdiepingscursus inhoudt zal ik wat voorbeeldjes geven over wat we kúnnen gaan leren. De technieken verfijnen, maar ook weer loslaten, werken met het Hogere Zelf en met het Hogere Zelf van een ander, werken met stenen, channelen, enzovoorts... Het zijn wel dingen waar ik me al mee bezig hield.

Juut

Berichten: 6911
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:16

^ hoe 'dat andere' heet; geen idee waar je het over hebt, eerlijk gezegt...bedoel je het violet vuur?

Wat verschillende stromingen betreft vindt ik dat op zich heel leuk; wat tenslotte voor de een prettig is, hoeft niet prettig te zijn voor de ander. Maar voor een leek kan het verwarrend zijn, en moeilijk kiezen. Mijn eerste master heb ik uitgekozen omdat hij in hetzelfde dorp woont als mn ouders, lekker makkelijk. Maar ja, makkelijk is dus niet altijd prettig. Mn tweede master heb ik te danken aan Emy; doordat zij daar met de cursus was begonnen ben ik met haar meegegaan en dat beviel toch iets beter. Anders had ik waarschijnlijk niets tot niet veel met reiki gedaan.
Verder vindt ik het jammer als mensen hun stroming 'beter' noemen. In mijn ogen is reiki reiki, of er nu teramai, ushui of wat anders voor staat. (daar staan andere healingtecnieken, alles waar geen reiki achter staat dus niet onder, dat vindt ik wel degelijk iets anders, wat allemaal op een andere manier inwerkt)
Ben heel fanatiek mn verzorgpaardjes aan het behandelen geweest, aangezien ze in de lappenmand zaten. Op het begin vonden ze het heel vreemd, Maicka bleef staan maar trok telkens vragend haar been op dat ik aan het behandelen was. Of ik soms een voetje wilde? Leg dan maar eens uit dat ze op dat moment haar been mag laten staan terwijl ze hem eerder moest optillen. Ascot was heel direct; die liep gewoon weg, tot die paar dagen dat ie echt ziek was en koorts had. Aan zijn lijf geen polonaise tenzij hij echt ziek zwak en misselijk is Clown
Op de manege staan verder wat paardjes die ik wel eens behandel, vindt het opvallend dat ze binnen een minuut op 3 benen met een hanglip staan, tot ze genoeg hebben en gewoon weg lopen Vork
En mn kat is een apart verhaal; die komt al luid spinnend aanwandelen als ik me ga gronden Clown

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 02:36

Juut schreef:
Verder vindt ik het jammer als mensen hun stroming 'beter' noemen. In mijn ogen is reiki reiki, of er nu teramai, ushui of wat anders voor staat. (daar staan andere healingtecnieken, alles waar geen reiki achter staat dus niet onder, dat vindt ik wel degelijk iets anders, wat allemaal op een andere manier inwerkt)


Dat vind ik ook altijd zo jammer. Dat is ook één van de redenen dat mijn Master uit de Alliantie is gestapt. (Niet dat ik daar zelf ervaring mee heb, ik vind alleen hun tarieven behoorlijk aan de maat) Ik vind ook dat het niet uitmaakt hoe je het beestje noemt, als het voor jou werkt is het prima. En ik zal eens gaan informeren bij mijn Master of zij deze Tera Mai stroming kent, zo ja grote kans dat ik me daar volgend jaar in ga verdiepen. Zo nee, zal ik even moeten zoeken naar iemand in de buurt.. Bij bv. massages die ik geef, komt ook vaak een stukje Reiki mee als het nodig blijkt te zijn heb ik gemerkt.

Met dieren vind ik het ook altijd een aparte ervaring, mijn eigen paard vertrouwde me in het begin niet erg (heb haar vanaf nov. vorig jaar, en het is een eenkennig dier) en toen mocht ik haar ook geen Reiki geven, trok ze ook heel voorzichtig haar been op en zette dat netjes een meter verder weer neer. Nu staat ze idd op rust, soms met een hanglip maar lekker te genieten. Bij Tinkers waar ik veel op kon oefenen kreeg ik er bij eentje ook beelden door, die bleef me achterna lopen, en eentje moest bevallen maar was verwaarloosd door de vorige eigenaar, kwam elke x vragen tot de bevalling over was, toen was ze klaar. Geweldig vind ik dat, die pure reacties!

@ Emytje, bedankt voor je uitleg! Het leuke is dat ik op zich redelijk gericht heb gezocht naar een Master, maar dan meer om te kijken of er 1tje bij mij in de buurt woonde voor behandelingen . Dat bleek dus niet te zijn op het forum waar ik toen rondhobbelde, en nadat ik een keer was geweest vroeg ze of ik het wilde leren aangezien ik mezelf dan kon behandelen maar altijd op haar terugvallen. Ik heb overigens wel de tweede inwijding alleen gehad, ik houd niet van groepen, zo wie zo niet. Maar das een ander verhaal Knipoog wij hebben ook geleerd, ben ik vergeten te vermelden dus goed dat je het schreef, dat je ook op bepaalde of onbepaalde tijden positieve Reiki energie naar Moeder Aarde kan sturen, met dezelfde intentie die jij beschreef. Dat vind ik ook altijd heel erg mooi om te doen, in een visualisatie positieve energie sturen naar de Moeder.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 06:32

Reiki en leeftijd heeft totaal niks met elkaar te maken.
Vroeger en nu nog, krijgen kinderen in oosterse landen (tibet enz) voor dat ze naar de basis school gaan hun eerste reiki graad.

Het grote probleem van de reiki nu is dat vele master het als een high society zien en daar enorme bedragen voor vragen.
Dit is gekomen door Hawayo Takata en Phyllis Furumoto.

Terwijl Usui juist probeerde door te geven dat reiki vanuit het hart komt en niet vanuit de portomonee.

Gelukkig zijn er steeds meer zuivere masters te vinden die alleen voor hun inspanning een vergoeding vragen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:00

even een stipje, ik wil ook graag de cursussen gaan doen

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Reiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:07

Wat voor cursussen wil je gaan doen?