Mijn dochter heeft voor 99.9% zeker Kinkhoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaB

Re: Mijn dochter heeft voor 99.9% zeker Kinkhoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:48

Ik heb er als kind maar 1 enting voor gehad en verder geen vervolg, ik ben dus niet volledig ingeent tegen kinkhoest. Ik was zeer allergisch voor deze enting en ben er heel ziek van geweest. Ik hoop niet dat ik nu aan de beurt ben en kinkhoest krijg! Heb er dus geen afweer tegen. help...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:50

Mijn dochter heeft het 3 jaar geleden gehad. Wij zijn bij de kinderarts beland en die heeft haar toen pufjes voorgeschreven.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:52

Ik heb het een aantal jaar terug gehad (wel gewoon geënt vroeger als kind). Er werd toen gezegd dat het steeds vaker zou gaan voorkomen omdat de huidige bacterie (?) zo veranderd is dat de enting minder werkzaam is waardoor je alsnog ziek kunt worden. Inmiddels is de enting aangepast, dus als je nu zou worden geënt ben je weer beschermd.

Gelukkig is het voor iets oudere kinderen niet erg gevaarlijk, maar ik werd weleens helemaal in paniek wakker omdat ik geen adem meer kon halen, en als een baby dat zou hebben en zou gaan huilen, geeft dat natuurlijk ernstige problemen.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:11

Klopt, daarom krijgen kinderen vanaf 4 jaar sinds een aantal jaar een extra enting, maar dan nog kun je het krijgen. Eigenlijk kun je het vergelijken met een griepprik, dan kun je toch nog griep kregen omdat er verschillende virussen zijn. Dus heb je bij Kinkhoest ook verschillende bacterieën.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:10

Als je ngeent bent kun je het wel krijgen, maar in mindere mate. Helaas steken deze ziekten toch de kop weer op. Het zal ook wel uitbreiden naar de veluwe, veel niet enters....

Hoe is het nu met de kleine Sterre?

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 11:03

Ohw, Vannacht waren we weer druk in de weer. Ze slaapt ongeveer 1,5 tot 2 uur en dan krijgt ze weer een hoestbui. Deze keer geen slijm gespuugd. Vandaag is ze gewoon naar school (KDV)(mag volgens de richtlijnen van de GGD) en had daar veel zin in.
We wachten vannacht maar weer af!

Idd. als ze niet was geent dan was het in vele mate erger geweest!

Veluwe is al dichtbij Arnhem!! Als het zo snel gaat, nu 175 gevallen p.w. dag komt het daar ook wel aan, als het er niet al is!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:58

Ik heb vroeger ook kinkhoest gehad. Was nog redelijk jong (gok ergens tussen de 6 en 11 jr) dus kan me er niet heel veel meer van herinneren, alleen dat ik gewoon verschrikkelijk moest hoesten. Echt zo erg dat ik dacht dat ik mn longen eruit zou hoesten. Was vreselijk.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:39

ik heb het 2,5 jaar geleden gehad, absoluut geen pretje!
Veel sterkte met je dochter...

tootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:08

Ik heb het 2 jaar geleden gehad (was toen 21) Ik hoestte me de longen uit het lijf, maar niet aan gedacht om langs huisarts te gaan. Tot de buren langs kwamen (die lagen er snachts ook wakker van Bloos )Uiteindelijk toch gedaan, bloed laten prikken, en toen bleek ik ook kinkhoest te hebben. Ik weet wel dat ik het toen meteen op school moest melden (als juf zijnde) maar zo te lezen heb jij dat ook al goed aangegeven.. Succes en ik hoop voor je dochtertje dat het snel opknapt..

_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:00

een vriendin van mij heeft het gehad ze zit hier ook op bokt: _Manon..ze heeft het volgens mij ook best erg gehad, voor meer daarover kan je het denk ik beter aan haar vragen Lachen

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 19:59

Er heeft onderstussen al een groot artikel in de kant gestaan en er is ook wat over op tv uitgezonden.
Afgelopen nacht heeft Sterre een redelijk goede nachtrust gehad met (maar 3 zware hoest buien. Zo hebben wij ook wat slaap in weten te halen. Maandag krijgen we de officele uit slag.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:04

Allereerst beterschap met je dochtertje...

Ik heb ook kinkhoest gehad toen ik een jaartje of 16 na een na een avondje stappen nat door een schuimparty over het strand snachts/sochtens (was in spanje) naar huis te zijn gelopen, ik werd ziek en kreeg last van verschrikkelijke hoestbuien, zo erg dat ik mijn ribben gekneusd had van al dat hoesten...ik weet niet meer hoe lang ik t uiteindelijk gehad had, maar voor we daadwerkelijk achter kwamen dat t kinkhoest was ging er welneen tijdje overheen..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:37

Beterschap voor je dochtertje! Ach gut

Mijn vriendin heeft ook kinkhoest gehad, was wel een aantal jaar terug. Kan me er ook niet zo veel meer van herinneren, ze was lang ziek en kon niet naar school en toen ze weer naar school kon moest ze steeds heel erg hoesten na bv het fietsen naar school of als ze gerent had ofzo.