Muggenbult wordt groter ipv kleiner??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PingWing

Re: Muggenbult wordt groter ipv kleiner??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:05

Ik kreeg tot voor kort ook altijd van deze butlen als ik int bos gestoken was (bos/ moerasmuggen) Ik weet niet of jij landelijk woont?
Maar daaar kan t dus van zijn. En ja, die werden ook zo groot en met rode plekken erbij en mijn spier werd helemaal stijf op de plek van de beet tot n cirkel van 10 cm erom heen.

Ik ben ermee na de DA geweest en moet nu dagelijks antihistamines slikken tegen deze alergische reactie. Al moet ik hierbij vermelden dat de bulten nu nog "maar"een doorsnee van 5 cm krijgen ipv 10 Clown Dus het helpt wel enigzins, maar het voorkomt deze bulten niet

Edit; Ik heb als ik gebeten word de eerste ong 4 dagen ook n hele warme bult, en na de 4e/5e dag word ie alleen maar harder en idd ook gevoelig. Ik smeer er bdw altijd nestosyl op tegen de gevoeligheid en jeuk. Meestal gaan ze na n week/ anderhalve week weg. Ik hoop dat je hiermee wat kunt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:10

Ik woon in een dorp op het platteland zeg maar. Vlak onder Rotterdam. Bossen hebben we hier niet, alleen polder met akkers en weilanden. Helemaal platte omgeving.
Dazen zitten er hier dus ook weinig, maar wel van die irritante steekmuggen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:41

Steekmuggen brengen voor zover bekend geen Lyme over nog. Dus als je zeker weet dat het een mug was op die plek, is het hoogstwaarschijnlijk geen Lyme.

Als je niet zeker weet hoe je gebeten wordt, dan zou het wellicht kunnen. In dat geval naar de huisarts en voor de zekerheid tenminste 10 dagen doxycycline 200 mg per dag vragen. Dat voorkomt dat Lyme doorzet en chronisch wordt. Succes!
voorbeelden van EM (teken van Lyme vindt je hier):
http://www.lyme.org/gallery/rashes.html

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 17:31

Heel erg bedankt Anya Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:39

Ik reageer ook vaak vrij heftig op insectenbeten. Stevige hystamine reactie en grote harde warme schijven.

Gaat na een paar dagen weer over Lachen.

Volgende keer is de reactie vaak veel minder.