Bewust in slaap vallen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Re: Bewust in slaap vallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:30

Heeft dit ook met lucide dromen te maken, of is dat weer heel iets anders?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:39

Riant schreef:
het geluid dat je hoort vlak voor dat je in slaap valt is een auditive hallucinatie dat komt meer voor. Ik heb het soms dat ik mijn naam hoor roepen of de deurbel hoor ofzo. En dat is dan niet zo maar ik sta wel beneden Clown

Haha ja ik hoor idd ook wel eens mijn naam of zo in eens een (meestal mannen stem) die een woord zegt.
Gewoon een woord.
Een woord wat wel bestaat maar helemaal nergens over gaat (niet op dat moment tenminste)
Ik ben er trouwens achter gekomen dat als ik op mijn rug lig ik er vaker last van heb.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:48

In een lucide droom ben je je bewust van het feit dat je droomt, beetje maffe ervaring ik vind het nooit leuk. Heb dat een tijdje gehad.. dan wist ik dat ik droomde, in in die droom was ik verlamd en kon niet praten of bewegen maar wist dat het een droom was..

Probeer dan echt mijn ogen open te doen wat eerst even niet lukt en als je er dan uit komt wodt je ook echt met een schok wakker vaak.

maar ook in leuke dromen kan je lucide worden en zelfd je droom gaan sturen en dat is dan weer wel heel leuk. gebeurt niet te vaak helaas

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:50

Er bestaat ook zoiets dat je lichaam nog slaapt, terwijl je gewoon wakker bent (geestelijk). Dat is het omgekeerde van slaapwandelen (lichaam wakker, geest slaapt).

Ik heb dat ooit gehad toen ik wakker werd. Ik was wakker en ik kon me gewoon niet bewegen. Ik ademde niet zoals ik normaal doe als ik wakker ben en dat voelde benauwd aan.
Even later kon ik mijn lichaam wakker krijgen en toen was allen goed Clown

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:30

En ook daar is een naam voor namelijk slaapverlamming, duurt maar heel kort gelukkig want het is meestal ff schrikken en soms beangstigend. Ik haat het als dat gebeurd

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:31

Ik had dat altijd als ik onder de zonnebank in slaap viel. Dan voelde ik mijzelf wegzakken zeg maar en vond dat altijd een beetje eng en raar. In bed heb ik daar geen last van gelukkig!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:24

Hmz, ik herken alle dingen in dit topic. Weird.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:45

Nou.. Ik ken het ook wel.

Ik heb soms, dat ik wakker word of in slaap val.. En dat ik dan opeens niets meer van mijn lichaam kan bewegen. Maar ik kan wel alles horen om mij heen. Ik vind het best wel eng Bloos!

Wat urselin beschrijft: Ik heb dat ooit gehad toen ik wakker werd. Ik was wakker en ik kon me gewoon niet bewegen. Ik ademde niet zoals ik normaal doe als ik wakker ben en dat voelde benauwd aan. Even later kon ik mijn lichaam wakker krijgen en toen was allen goed.

Precies exact hoe ik me dan ook voel!

Maar dat gevoel dat je een tree overslaat, ken ik wel. Heel apart gevoel. Maar dat wat hierboven staat beschreven van urselin en wat ik ook heb, vind ik echt.. naja soms best eng. Want heb ik ook wel is met dromen. Dat ik droom dat ik niet kan bewegen ofzo. En soms dus ook in 't ''echt''.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:34

urselin schreef:
Er bestaat ook zoiets dat je lichaam nog slaapt, terwijl je gewoon wakker bent (geestelijk). Dat is het omgekeerde van slaapwandelen (lichaam wakker, geest slaapt).

Ik heb dat ooit gehad toen ik wakker werd. Ik was wakker en ik kon me gewoon niet bewegen. Ik ademde niet zoals ik normaal doe als ik wakker ben en dat voelde benauwd aan.
Even later kon ik mijn lichaam wakker krijgen en toen was allen goed Clown

Heb ik ook een keer gehad, is niet leuk dat! temiste wat ik meemaakte, had een enge nachtmerrie Vork en ik werd wakker, ma kon me niet bewegen, en voelde net alsof ik was vastgebonden aan het bed enzo:S Kon me ook helemaal niet bewegen, ookal wou ik het wel heel graag, kon alleen mijn ogen wel bewegen. Was geen leuke ervaring:P

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:39

Oja zeker maar niet helemaal wat jullie bedoelen. Als iemand de deur dan dicht doet ergens, zie ik grijze vlekken voor me en wordt ik weer wakker Vork

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:45

Ik heb wel vaker dat ik verlamd ben maar alles om me heen wel meemaak en dat ik in slaap val, ben er volgens mij aan gewend geraakt, schrik er bijna nooit van. Vaak als ik verlamd ben kan ik op een gegeven moment wel even wat doen, bijv. als mijn vriend mijn deken wegtrekt, dan trek ik hem terug en slaap weer verder;) Of als mijn vriend iets vraagt, dan antwoord ik onverstaanbaar en slaap weer verder. Vroeger als mijn ma kwam controleren of ik sliep had ik dat ook, kon me vaak de ochtend erna er niks van herinneren, maar soms wel, dan weet ik dat ze in de deuropening had gestaan en dat ik iets had gezegd en daarna viel ik meestal weer als een blok inslaap. Voordat mijn vriend naast me sliep kon ik wel moeilijk inslaap komen, dan schrok ik van elk geluid en concentreerde ik me er echt op, waardoor ik de halve nacht wakker lag. Sinds hij naast me ligt slaap ik echt als een blok, wrs omdat ik me veilig voel.