Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 17:36

Heeft er verder nog iemand tips? Clown

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:37

Niet snoepen, veel bewegen, gezond en afwisselend eten en veel water drinken.

XXXX2015
Berichten: 1791
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:40

sanne222 schreef:
fjordido schreef:
ik ben jaloers op je BMI Haha!


BMI zegt denk ik ook niet zo veel... ik ben erg lang en heb lange dunne botten en ledematen, dus zie je het vet sneller zitten dan bij iemand die zwaarder gebouwd is!


give me your hand babe..
ik heb een bmi van 24,54 maar ik zie er uit als een spin: rond lijf op dunne pootjes Clown

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 17:53

give me your hand babe..
ik heb een bmi van 24,54 maar ik zie er uit als een spin: rond lijf op dunne pootjes Clown[/quote]

Dan zie ik eruit als een hooiwagen (met van die lange poten) Haha!
Als wij vrouwen zelf het vet op ons lijf mochten verdelen zouden we een stuk tevredener zijn!

KSB

Berichten: 1663
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:57

ik wil ook 5 kilo afvallen, 1 week ge-sonjabakkert: 2 kilo eraf! de eerste week gaat het hard, de komende weken gaat er 1kg per week af als het goed is! haha! en het is nog lekker ook!

en owja: Mijn BMI is goed, ben gewoon 'gezond'. doe het puur voor mijn eigen gevoel.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 19:07

Kaitlin schreef:
ik wil ook 5 kilo afvallen, 1 week ge-sonjabakkert: 2 kilo eraf! de eerste week gaat het hard, de komende weken gaat er 1kg per week af als het goed is! haha! en het is nog lekker ook!

en owja: Mijn BMI is goed, ben gewoon 'gezond'. doe het puur voor mijn eigen gevoel.


Sonja heb ik al geprobeerd, maar omdat ik al gezond eet viel ik er niet van af...helemaal niks! Huilen

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:31

Geen frisdrank, zoete drankjes en alcohol.

Alleen water en thee (zonder (!) suiker).

Verder de tips die er al zijn geven.

Marigold

Berichten: 12620
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:33

geen suiker en melk in de koffie, geen vla, wokken in water ipv in vet, kan wat helpen.
oja geen brood met pasta maar wel met kaas of vlees.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:02

ga eens krachttrainen en zorg dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Spieren verbruiken vet, en als je al zoveel cardiood is je lijf daar inmiddels aan gewend. Intervallen kan helpen. Verder kan te weinig eten ook zorgen dat je geen gram meer afvalt want als je veel sport heb je juist ook meer nodig.

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:57

Naar mijn idee zit je al tegen de ondergrens van je gewicht aan. Als je eetgewoontes goed zijn en je sportgewoonte ook dan zit je gewoon op het goede gewicht voor je.

Ik heb trouwens geen idee hoe oud je bent, maar na het 20e jaar kan het zijn dat je stofwisseling verandert (veel dames blijven lang slank en begin 20 slaat dat ineens om, dan kun je wel terugwillen naar je gewicht daarvoor maar aangezien je stofwisseling is veranderd is dat niet echt reeël.)

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:03

Minder snoepen meer bewegen.
En veel water drinken als je trek krijgt in een tussendoortje (of een appel eten.)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:09

Je [dikkere] buik raak je niet zomaar kwijt door af te vallen,daar moet je gewoon buikspier oefeningen voor doen.

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:14

Buikspieroefeningen, dat is ook veel beter dan afvallen!

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:15

Ik raad je aan om het boek te lezen van het South Beach dieet (is eigenlijk meer een 'lifestyle'). Daar gaan je ogen van open, over wat gezond eten is en wat niet.
Op het forum kun je ook al veel vinden, maar het boek is duidelijker:
www.southbeachforum.net

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:03

Laura schreef:
ga eens krachttrainen en zorg dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt. Spieren verbruiken vet, en als je al zoveel cardiood is je lijf daar inmiddels aan gewend. Intervallen kan helpen. Verder kan te weinig eten ook zorgen dat je geen gram meer afvalt want als je veel sport heb je juist ook meer nodig.


Ik heb inderdaad het idee dat mijn lichaam gewend is aan het sporten en daarom niet meer af valt...
Kun je krachttraining alleen bij de fitness doen? Of zijn er ook andere oefeningen die je zelf kunt doen? Ik ben niet zo'n fan van de sportschool namelijk (anderhalf jaar gedaan maar niks voor mij Haha! )

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:05

Bienotje schreef:
Naar mijn idee zit je al tegen de ondergrens van je gewicht aan. Als je eetgewoontes goed zijn en je sportgewoonte ook dan zit je gewoon op het goede gewicht voor je.

Ik heb trouwens geen idee hoe oud je bent, maar na het 20e jaar kan het zijn dat je stofwisseling verandert (veel dames blijven lang slank en begin 20 slaat dat ineens om, dan kun je wel terugwillen naar je gewicht daarvoor maar aangezien je stofwisseling is veranderd is dat niet echt reeël.)


Ik heb wel een gezond gewicht maar toch een hoger dan gemiddeld vetpercentage, en daar wil ik graag wat aan doen!
Ben inmiddels 27 dus denk dat mijn stofwisseling al veranderd is Haha!

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:06

gohya schreef:
Je [dikkere] buik raak je niet zomaar kwijt door af te vallen,daar moet je gewoon buikspier oefeningen voor doen.


Ik doe 3 keer per week situps met de abroller Clown maar heb niet het idee dat het iets helpt.....

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 21:07

e_horse schreef:
Ik raad je aan om het boek te lezen van het South Beach dieet (is eigenlijk meer een 'lifestyle'). Daar gaan je ogen van open, over wat gezond eten is en wat niet.
Op het forum kun je ook al veel vinden, maar het boek is duidelijker:
http://www.southbeachforum.net


Hier ga ik eens wat meer over lezen, lijkt me wel wat Vingers aflikken Heb jij ervaringen met dit dieet?

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:52

Ja, ik ben er terecht gekomen, omdat ik door allerlei vervelende klachten geen suiker en melk meer mocht eten. Laten nou al die mensen op het Soutbeachforum geen suiker meer eten Lachen
Daarna heb ik het boek besteld en toen zag ik in dat het eigenlijk een gezonde manier van leven is.

Het werkt in 3 fases: fase 1 doe je 2 weken om suikers te ontwennen. Daarna fase 2 zolang je af wilt vallen en als je op je gezonde gewicht bent doe je fase 3 voor de rest van je leven zeg maar.
Ik heb er een heleboel lekkere recepten gevonden!

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:54

Ze werken alleen veel met zuivel, daar moest ik creatief in zijn, want dat mocht ik dus niet.
Ik vervang dat door sojamelk, rijstmelk (eigenlijk niet Southbeachproof) of andere voedingsmiddelen. Maar dat is voor jou niet nodig als je gewoon alles mag eten.

marleen_usar

Berichten: 24708
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:26

als je snel veel afvalt zit dat er zo weer aan, je moet het rustig aan doen.Ik ben ook aan het lijnen en ik heb een calorieèn boekje, daar staat alles in en is erg handig.Je denkt dat je weinig binnen krijgt, maar je schrikt echt als je dan leest hoeveel er overal in zit.Nu kan ik het in de gaten houden.

Maya1990
Berichten: 1627
Geregistreerd: 11-03-05

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:11

Sorry, maar ik begrijp niet helemaal waarom je af wilt vallen. Je hebt een BMI van 19.7. Dat is goed. Eerder te licht dan te zwaar.
Je zegt verder dat je veel sport, kan het niet zijn dat je daardoor meer spieren krijgt? spieren wegen zwaarder dan vet, miss is dat die 5 kg?
En als een dietiste zegt dat je eetgewoontes goed zijn, zou ik daar verder niks meer aan veranderen.

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:27

Ik denk dat jij niet zozeer minder wil gaan wegen maar vooral je oude figuur terug wil.

Als je 5 kilo afvalt is het maar de vraag of het ook van die plaatsen afgaat waar jij het weg wil hebben. Ik denk dat krachttraining in de sportschool toch het meeste effect gaat hebben. Ook al vind je dat niet zo leuk.... Lekker muziekje erbij en zodra je resultaat gaat zien (wat echt snel is!!) raak je steeds gemotiveerder!

Ik ben op die manier al een stukje strakker geworden (niet lichter maar mijn bmi is dan ook nog iets lager dan dat van jou) en mijn vetpercentage is ook gedaald.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:40

South Beach heeft mij ook vrij gemakkelijk een kilo of 7 doen verliezen.. maar helemaal gezond is het ook weer niet hoor als je veel sport. Omdatg je geen koolhydraten eet en nu al weinig vet hebt ja je eiwitten verbranden. Eiwitten zijn bouwstoffen die je nodig hebt dus niet altijd even gezond.

geen suiker eten is goed, koolhydraten heb je nodig dus haal die uit goede producten als bruin brood, volkoren pasta's zilvervlies rijst. Veel vezeltjes dus ook goed voor je darmen.

Witbrood, witte pasta, aardappels en suiken kan je om te beginnen definitief schrappen uit je dieet dat zijn volgend SB de grootste boosdoeners.

Maar om eerlijk te zijn vind ik iemand met een BMI van 19 die 5 kilo kwijt moet een ander probleem hebben... tevreden zijn met jezelf hang met zo'n lijf niet om 5 kilo. Kan me voorstellen dat je een perfect lijntje wil , dat willen we allemaal ..

maar als je nu gewoon gezond leeft dan maak je niet druk en geniet er lekker van.

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Re: Beste manier om 5 kilo af te vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:30

Bij SB eet je alleen de eerste 2 weken geen koolhydraten, daarna ga je ze langzaam weer toevoegen. Alleen bij het avondeten eet je ze niet meer.
Hoewel er soms wel rijst toegevoegd wordt. Maar natuurlijk alles met mate en aangepast aan je beweging en behoefte. Honger hebben is niet goed.

Ik bleef op een gegeven moment op een bepaald gewicht hangen, volgens mij het gezonde gewicht. Als je gezond eet en beweegd, kun je niet meer afvallen, lijkt mij. En dat is dan ook niet nodig, zoals Riant zegt.