eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: eindelijk.... ik laat mijn moedervlekken verwijderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:57

van branden of vriezen (en soms ook van het oppervlakkig wegsnijden) krijg je witte plekken.
Dat komt of omdat het litteken weefsel wordt, of omdat je het pigment wegsnijdt (de moedervlek dus) waardoor het pigment dus niet meer op die plek in de huid zit.

Bij weglaten snijden en hechten wordt (meestal) je huid een beetje samen getrokken, waardoor er een ander stukje huid komt te zitten (beetje raar uitgelgd, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen), en je dus geen last hebt van witte vlekken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:00

Saskia008 schreef:
je kan moedervlekken inderdaad op verschillende manieren verwijderen.
er bestaat ook iets dat ze ze eraf schraven. geloof ik

de moedervlekken bij mij op het gezicht wil ik al heel lang weg hebben, en 1 word duidelijk dikker. die vind ik echt vervelend...

het enige waar ik toch een beetje tegenop zie, is de week erna met die hechtingen op mijn gezicht, en nog erger.... die pleisters... Lachen

Ach, als je ergens tegen aan was gelopen had je ook met pleisters rond moeten lopen. Hoort erbij in het leven, hoor, af en toe pleisters en/of hechtingen, blauwe plekken en andere ontsieringen. Er mensen die zich laten tattoeëren, brandmerken, piercen, tong laten splijten, wenkbrauwen en of haar scheren en weet ik het wat om "mooi" te zijn.... Knipoog Wat is dan een paar pleisters? Clown Hartjes erop tekenene ofzo, lekker opvallen!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:03

wegsnijden en dan hechten geeft uiteindelijk het mooiste resultaat en de kleinste kans op terugkomen omdat het diep word weggesneden, met branden en vriezen houd je het risico dat niet alles 100% weg is en het dus weer uit kan groeien, het is nu een aantal jaar geleden en je ziet er niets meer van, een vlekken of wat dan ook.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:00

Ik heb ooit een moedervlek(je) op mijn rug laten aanstippen met stikstof. (wat ze ook voor wratjes gebruiken) Het moest een aantal x gebeuren om m helemaal weg te krijgen. Ik heb t 2x laten doen, toen was de verdikking weg en was die een stuk kleiner en vond ik het prima. Er zit een heel klein wit randje omheen maar dat valt echt niet op.
De HA heeft dit toendertijd gewoon gedaan. Ik zou als het om mijn gezicht/hals zou gaan zeker naar een plastisch chirurg gaan. Het gaat daar toch om een zeer zichtbare plaats.

Ik heb geen ervaring met wegsnijden etc.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:21

ik heb een best wel grote, nouja voor mij een grote, voor jullie misschien een kleintje. in mijn nek en ergens op me rug ook. misschien dat ik die ooit ok wel is weg laat halen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:59

Ik heb er 2 in m'n gezicht laten weghalen, 1 in m'n hals en 1 op m'n bil.
Voor m'n gezicht ben ik bij de plastisch chirurg geweest, die andere 2 heeft de huisarts gedaan.
Je ziet er in m'n gezicht helemaal niks meer van, ben ontzettend blij dat ik 't heb laten doen, zou zelfs nog 'n keer teruggaan om er nog 2 te laten weghalen!

Die van mij heb ik overigens laten weghalen omdat ik 't ontzettend storend vond (heb er nogal veel), maar om de kosten van de verzekering terug te krijgen moet je doorgeven dat ze jeuken oid, dat zei de chirurg zelfs. Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:30

Laura_ schreef:
ik heb een best wel grote, nouja voor mij een grote, voor jullie misschien een kleintje. in mijn nek en ergens op me rug ook. misschien dat ik die ooit ok wel is weg laat halen.

Ze zijn enorm sexy, eigenlijk, op die plaatsen, en aan weghalen moet je alleen denken als je er last van hebt (jeuk, bloeden) of als ze veranderen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:46

Bastiaantje schreef:
Ik heb een hele grote moedervlek in mn lies laten verwijderen. Het is denk ik alweer een jaar of 8 geleden en je moet nu goed kijken om het litteken te zien, terwijl het toch een litteken van 10 cm is. Ik ging toen naar de chirurg voor iets anders en mn vader zei tegen die man van kijk ook gelijk even naar die moedervlek. Ik was toen zo kwaad, ik vond dat die moedervlek bij mij hoorde en wou niet dat ze hem weg gingen snijden. Inmiddels ben ik er wel heel blij mee. Knipoog

Precies hetzelfde, behalve dan de grootte van het litteken. Ik had ene hele dikkerd. Vond idd ook dat die moedervlek bij me hoorde en wilde 'm niet weghalen. Ookal had ik er soms last van als ik een broek aan trok ofzo, dan bleef ie hangen aan m'n moedervlek (pijnlijk!!).
Maar op een gegeven moment had ik een deal met een kennis en die zei dat als ik de mijne weg liet halen, hij de zijne ook weg liet halen. Dus ik meteen een afspraak gemaakt en ik vond het zoooo meevallen. Ik vond de verdoving minder erg dan de prik van bloedgeven. (de jongen heeft trouwens zijn moedervlek niet laten verwijderen Haha! Maar ik ben er erg blij mee nu Haha!)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:47

Gimli_ schreef:
Ik heb er 2 in m'n gezicht laten weghalen, 1 in m'n hals en 1 op m'n bil.
Voor m'n gezicht ben ik bij de plastisch chirurg geweest, die andere 2 heeft de huisarts gedaan.
Je ziet er in m'n gezicht helemaal niks meer van, ben ontzettend blij dat ik 't heb laten doen, zou zelfs nog 'n keer teruggaan om er nog 2 te laten weghalen!

Die van mij heb ik overigens laten weghalen omdat ik 't ontzettend storend vond (heb er nogal veel), maar om de kosten van de verzekering terug te krijgen moet je doorgeven dat ze jeuken oid, dat zei de chirurg zelfs. Knipoog

dan zeg je toch dat ze jeuken? Haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 01:45

Spannend succes ! Lachen
Ik heb er zelf ook eentje laten weghalen in m'n nek ..
Hij ging telkens open.
De spuit vond ik erg pijnlijk, en ik heb er nu nog een litteken van, is 2 jaar geleden nu.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 15:02

goed...

gister was de dag van mijn eerste gesprek bij de plastische chirurg,
het ziekenhuis waar ik heen moest, is voor mij vertrouwd terrein, omdat ik daar elke dag bijna rondhuppel! Lachen dus ik was eigelijk totaal niet zenuwachtig

ik had een vreselijk drukke plastisch chirurg met een vriendelijke co-assistente.
ik heb afgesproken dat er 3 op mijn gezicht weggaan, en 1 onder mijn bh bandje.
1 op mijn gezicht blijft voorlopig zitten, want die zit zeg maar, in, de huid, (en naast mijn wenkbrauw) en dus als die in 1 keer weggehaald word, is de kans groot dat mijn wenkbrauw omhoog getrokken word.

die andere in mijn gezicht zitten "op" de huid en die worden er afgesneden..

de brief naar mijn zorgverzekeraar zal al wel op de post zijn Haha! daarna krijg ik de afspraak wanneer het plaats gaat vinden!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:05

oo spannend zeg,
welfijn dat hij de andere in je gezicht wel kan weghalen.
Hopelijk is de afspraak snel !
succes en sterkte ermee

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:56

Erg veel suc6!

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:33

ik heb vandaag eentje op me buik laten verwijderen.
ze moesten hem diep uitsnijden,ik zag dat stuk dat ze eruit haalden,ik schrok er wel van.
maar er komt bloed door de pleister heen,en het doet pijn.
de arts zei tegen me dat de pleister er pas af mag als de hechtingen eruit gaan.
maar dat lijkt me niet echt gezond,aangezien de hechtingen er pas over 2 weken uitgaan.

hebben jullie ervaringen hiermee? hebben jullie die pleister verschoont,ect?
ben erg benieuwd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:44

pleister heb ik wel verschoont, ook wel zo fris met douchen enzo (er komt toch wat schuim op)

zorg alleen wel dat je hem er voorzichtig afhaalt, en de nieuwe niet perongeluk op de hechtingen plakt (geloof mij, als je die er dan af moet halen heb je gruwelijk veel pijn, en grote kans dat het aan de gaatjes van de hechtingen iets scheurt.... veel pijn en bloed dus)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:46

Bitween schreef:
ik heb vandaag eentje op me buik laten verwijderen.
ze moesten hem diep uitsnijden,ik zag dat stuk dat ze eruit haalden,ik schrok er wel van.
maar er komt bloed door de pleister heen,en het doet pijn.
de arts zei tegen me dat de pleister er pas af mag als de hechtingen eruit gaan.
maar dat lijkt me niet echt gezond,aangezien de hechtingen er pas over 2 weken uitgaan.

hebben jullie ervaringen hiermee? hebben jullie die pleister verschoont,ect?
ben erg benieuwd.

ik zou er de eerste 2 dagen niet aankomen, daarna kan je best een nieuwe pleister erop doen
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 24-08-07 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:49

spannend zeg ziou je misschien ook voor en na fotos willen plaatsen :s

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:08

oke bedankt Knipoog
Een foto van voor heb ik helaas niet,maar daarna wil ik er best wel 1tje plaatsen.
moet je alleen wachten tot 6 september haha.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:16

hahah oke das goed :d

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:28

Ik heb er ook 3 in mijn gezicht laten weg halen en nog enkele over de rest van mijn lichaam. Het is de beste beslissing die ooit gemaakt hebt (op dat gebied dan). Ik voelde me best onzeker over mijn uiterlijk. 2 zaten er op mijn wangen en eentje naast mijn wenkbrauw. Ik heb een weekje met hechtingen rond gelopen. De eerste dag moest ik de pleisters erop laten en daarna gewoon laten luchten. Behalve met douchen moest ik van die waterdichte pleisters erop doen.
Je gaat niet onder narcose maar het wordt gewoon plaatstelijk verdoofd. Ik vond juist die verdoving het ergste en van de rest heb ik niks gemerkt.
Bij mij zijn ze weggesneden en je ziet er niks meer van. In het begin blijft het een beetje wit maar dat trekt heel goed weer bij.
Een tip, ga vitamine E creme halen en smeer dat er een paar keer per dag op (nadat de hechtingen zijn verwijderd). Dit laat de littekens heel goed helen en zoveel mogelijk weg trekken.

Succes en sterkte!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 15:39

ik ben heel benieuwd hoor, hoe het er gaat uitzien.. ik krijg binnenkort de brief met daarin de behandeldatum..

@ splash-------> ik heb er dus ook 3 in mijn gezicht die weggaan, 2 op mijn wang, en 1 aan de andere kant van het gezicht, iets verder naar achter.
en ook heb ik 1 naast mijn wenkbrauw. maar die zit mij niet heel dwars, en die word iets moeilijker te verwijderen. omdat hij "in" de huid zit..

en ik heb net toevallig calendulan zalf gekocht van VSM. dit spul werkt ook goed tegen littekens. bedoel je dit? of een ander middel?

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:45

Saskia008 schreef:
ik ben heel benieuwd hoor, hoe het er gaat uitzien.. ik krijg binnenkort de brief met daarin de behandeldatum..

@ splash-------> ik heb er dus ook 3 in mijn gezicht die weggaan, 2 op mijn wang, en 1 aan de andere kant van het gezicht, iets verder naar achter.
en ook heb ik 1 naast mijn wenkbrauw. maar die zit mij niet heel dwars, en die word iets moeilijker te verwijderen. omdat hij "in" de huid zit..

en ik heb net toevallig calendulan zalf gekocht van VSM. dit spul werkt ook goed tegen littekens. bedoel je dit? of een ander middel?

Ik weet niet meer precies hoe het zalfje heet (het is alweer een jaar of 5 geleden). Het zat in ierdergeval in een potje en volgens mij heb ik het bij kruidvat gehaald. Het was een vitamine E creme.

Heel veel sterkte en succes! Laat je weten hoe het gegaan is?

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:51

ik heb een foto gemaakt van me hechting Clown dan heb ik een aandenken Tong uitsteken
donderdag ga ik vragen of ik dat zalfje kan gebruiken,misschien weet hij hoe dat zalfje heet.
doet een hechting eruit halen zeer? hoe gebeurt het? Clown sorry ben een beetje zenuwachtig voor dat soort dingen. Bloos

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:58

ik wil het oook wel weten heb er 1 op me kin, wil graag weg mara durf niet , bij de dokter kunne ze m gewoon wegsnijden bij mij, plaatselijk verdoofd maar ik durf niet :S

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:59

poeh, spannend, ben er toch al een tijdje over aan het denken dit ook te doen, ik heb er redelijk veel, kleine maar dikke.
Ze zitten mij heel erg in de weg, maar moet nog steeds een keer naar de docter ermee..