Liever een uur te vroeg komen dan een minuut te laat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

Re: Liever een uur te vroeg komen dan een minuut te laat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:14

ik ben bijna altijd te laat! vind ik een slechte eigenschap van me zelf.. maar nog als ik eerder me bed uit kom ofzo ben ik nog te laat

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:18

Ik heb het ook.
Ga altijd te vroeg weg - stel je voor dat ik te laat kom, vreselijk. Zit op afspraken bij tandarts, ziekenhuis etc. ook altijd minstens een kwartier van te voren te wachten. Ookal weet ik dat je bijvoorbeeld bij de tandarts nog een uur zit te wachten, ik blijf stug te vroeg komen.

Wil altijd alles onder controle hebben, ben heel erg controlfreak. Moet zeker weten dat het goed gaat, en dat ik niet te laat kom. Aan de ene kant fijn, je bent zeker op tijd, maar aan de andere kant ook heel vervelend. Heb er altijd last van, bijvoorbeeld ook met vakanties, ik moet alles op papier en onder controle hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:27

Ik ben ook 9 van de 10 keer overal veelte vroeg. Kan me ook dóódergeren aan mensen die standaard te laat komen.
Zo heb ik dus een vriendin, als ik met haar om 9 uur ergens afspreek (is meestal zo'n kwartier fietsen van mijn huis) fiets ik 5 minuten van te voren aan en nóg is zij de gene waar ik 5 minuten op moet wachten, zo irriterend... Scheve mond

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 19:29

Ik heb een hekel aan wachten, dus ik kom vaak ook net 1 minuut van de voren Tong uitsteken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:28

Ik vind te laat komen niet getuigen van respect naar degene toe waarmee je die afspraak hebt. Heb er zelf ook een hekel aan om te laat te komen en ben overal eigenlijk standaard een kwartier te vroeg. Ook ik zit als ik ergens heen moet al dagen vantevoren alle routes te checken en alles in orde te maken.
Bij mij is het zelfs zo erg dat als ik in de middag een afspraak heb, ik de hele ochtend niks kan doen tenzij ik een ontzettend strakke planning maak omdat ik bang ben te laat te komen. En continu maar op de klok kijken he... O het is nu 5 over, dan is het nog 5 minuten fietsen tot het benzinestation en vanaf daar is het nog 10 minuten. En dan ben je bij het benzinestation, en dan kijk je weer op de klok enzovoort...

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:08

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor! Zelf heb ik ook een hekel eraan om te laat te komen of als je met iemand een afspraak hebt en die komt te laat zonder even te bellen.

Alleen een uur te vroeg komen vind ik wel weer overdreven. Tong uitsteken

En die cijfers op school.... Ik ken het, ik wou ook altijd hoog halen, maar ik leerde er ook niet echt heel hard voor. En als ik echt even wou knallen (qua cijfers) dan leerde ik een kwartiertje. Maar op het einde deed ik helemaal niks meer.

Doe gewoon relaxt en je komt er heus wel. Van fouten maken leer je!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:12

Ik ben eigenlijk altijd standaard te laat..... meestal 10 minuten ofzo.... tenzij ik een sollicitatiegesprek heb of voor mijn werk. Ik vind dat het niks met respect te maken heeft, mijn vriendinnen zijn ook altijd minimaal 5 minuten te laat....dan wacht je toch gewoon even ? Ik was ook altijd zoals jij, tot ik een ongeluk kreeg en ik besefte dat ik moest stoppen met overal om stressen en perfectionistisch te zijn, it's a waste of time!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:34

Ik houd er ook niet van dat ik te laat kom, ben ook liever een uur te vroeg, te laat zijn kan ik echt niet tegen, afspraak is afspraak. Dan hoef je je ook niet zo te haasten/stressen.
Ik heb dat niet met cijfers ofzo dat ik persé hoge cijfers wil halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:40

Check.
Ik kan mezelf ook helemaal gek maken als ik niet aan mn eigen verwachtingen voldoe.
Wat ik ook nooit doe omdat die veel te hoog liggen.

Maar ander feitje is ook dat ik lekker impulsief kan zijn.
En dat is niet te combineren met perfectionisme.
Zorgt soms wel voor aparte situaties.

Mijn allergrootste probleem is dat ik mezelf dagelijks en op ieder moment van de dag afvraag: is dit wel goed genoeg? Heb ik het wel leuk genoeg? Doe ik het wel goed genoeg? Dadelijk ben ik 25 en dan is er weer een jaar voorbij en heb ik er niet genoeg uitgehaald.

Erg vermoeiend zo af en toe.
Ik zou wel willen weten hoe ik daar mee om kan gaan want het is lastig hoor.
Als er mensen zijn die het zelf mee maken of meegemaakt hebben dan hoor ik het graag (of via pb)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:25

pff heb een klasgenoot daar word je zooo moe van..

met toetsen kun je bv makkelijk een trein later nemen ben je nog een kwartier te vroeg maar zei neemt dan een uur eerder de trein(een uur te vroeg bijna Koe , daar word ik zo gaar van.. altijd ojee ojee dadelijk kom ik te laat. zwaar iritant om de hele dag aan te horen...

een dag van te voren als ik ergens heen moet bedenk ik me ook wel hoelaat ik moet vertrekken en dan maak ik even een hele planning voor de dag hihi
maar of ik dan nou iets te laat kom zal me een worst wezen als ik er maar ben... behalve als het erg belangrijk is ziekenhuis ect

anders zit je in principe de helft van de dag te wachten zodat je op tijd bent, dat is toch jammer van de dag...