Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roelke_ schreef:Pfff.. Wel heel herkenbaar allemaal ja...
Hoe gaat 't nu met je, met die therapie?
Idd, je raakt gewend aan situaties, dat ken ik. Op stal voel ik me al stuk beter, op 't werk nu ook. Vandaag weer een paniekaanval, de batterij van m'n telefoon was leeg, dan spookt gelijk het idee dat ik niemand kan bellen door m'n hoofd.. Paniek dus.
Baal er best wel van, hoopte stiekem dat het over zou gaan.. Volgende weer langs de huisarts, en dan zal ik het haar maar voorleggen.
Lizzle schreef:@ Baxter: Heel herkenbaar je verhaal. Gelukkig kan je nu weer beetje bij beetje de draad oppakken! Ik ben het volledig met je advies eens. Vermijden is op het moment zelf het makkelijkste, maar op den duur beperkt het je enorm. Het gaat echt van kwaad naar erger als je er niets aan doet.
Merkte jij ook aan jezelf dat je het veel moeilijker had toen je het verborgen hield? Ik voelde me echt doodongelukkig, onbegrepen en vooral aanstellerig. Snapte niks van mezelf.
FlairS schreef:Ik sluit me aan bij deze groep![]()
Ik heb er al vanaf mijn 21e last van .
Heb best al veel geprobeerd om er af te komen maar helaasEr bestaat een site waar veel mensen met dezelfde klachten als wij komen.www.paniekaanval.nl
Ook heb ik een boek besteld van een jonge vrouw met paniekaanvallen en fobieen:Kijkje in een warhoofd ( cathelijne.schrijft.nl) Misschien hebben jullie er iets aan.
Lizzle schreef:Ik kon daardoor ook beter relativeren en dingen makkelijker loslaten, waardoor de chaos in mijn hoofd wat minder werd.
Paardrijden was toendertijd het enige wat ik kon doen zonder bang te hoeven zijn. Ik was immers in de buitenlucht (of binnenbak), kon ermee stoppen wanneer ik dat wilde en ik was lekker bezig waardoor ik er simpelweg niet aan dacht.
Nu heb ik in 'enge' situaties ook bepaalde trucjes voor mezelf, zodat mijn aandacht ergens anders op gericht wordt en ik mezelf niet nog meer op kan fokken. Mezelf bijvoorbeeld dwingen goed te luisteren naar wat iemand zegt, me dus verdiepen in een gesprek. Maar ook bijvoorbeeld naar een voorwerp gaan kijken voor 10 seconde om vervolgens mijn hoofd weg te draaien en voor mij zelf op te gaan noemen hoe het er precies uit zag.
Heb jij ook dat soort 'trucjes?'
crossmonster schreef:ik raad je sterk aan om aan YOGA te gaan doen
yoga is heel erg gericht op de ademhaling, als je je ademhaling kunt gaan controleren, voorkom je hyperventilatie en kun je rustiger blijven tijdens een paniekaanval
T3mptati0n schreef:Ik weet niet of ik hetzelfde heb, maar ik heb vaak als ik aan het werk moet dat ik duizelig wordt, en overal steken krijg. Ik raak dan in paniek en wil naar huis. Daar voel ik me veilig.
Nouja, in ieder geval sterkte met dit, en zal het zeker blijven volgen!