Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:17

Echt...
Geen woorden.

Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg andere sites waar ik geen woorden voor heb.
Die mensen hebben gewoon weg hulp nodig. En snel.

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:20

OMFG Nors opkijken dat die sites ook echt willen dat iemand zo gaat doen Nors opkijken

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:20

Daar valt je mond écht van open! Ik dieet ook, en ik kan soms ook overdrijven maar dit is echt heel ziek!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:21

Een maand geleden ofzo stond er ook een heel stuk over in de yes. Een anoniem intervieuw met pro-ana's site makers.

Ik kan daar dus echt niet bij dat je zoveel gaat afvallen.

Net als die volgens mij natasja die nog 10 kilo ging afvallen voordat ze naar de kliniek ging. In 2 maanden, zeker als je zo dun al bent is dat enorm veel. En dat omdat ze dacht dat ze dik zou zijn.

Ik heb echt met verbazing zitten kijken. Zo mager.

Gelukkig ging het nu beter met ze.

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:22

Als ik eerlijk mag zijn, vind ik dat bericht nogal hard overkomen.
Het is een ziekte, het is al erg genoeg dat ze het hebben.
Als je anorexia hebt wil dat nog niet zeggen dat je dom bent.
Ik vind het behoorlijk hard om zoiets te zeggen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:25

Tsjah ik vind van niet.

En ik weet dat het een ziekte is daar hoef je mij vooral niets over te vertellen Knipoog

Ik ben op het moment ook op een dieet en MOET 10 kilo afvallen maar ik ga niet (meer) mijn eten uitkotsen, Nee ik eet gewoon gezond, en ga sporten en ik moet zegge ik voel mee en heel stuk beter als ik gesport heb, dan als ik gekotst heb hoor!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:27

Dat bericht vind ik een beetje te hard.
Die mensen hebben hulp nodig.
Ze willen controle, dus dan maar over hun eetpatroon.
Dat kotsen doen ze heus niet omdat ze het leuk vinden.
Die tips volgens ze heus niet omdat ze lekker in hun vel zitten.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:29

Tsjah in dit topic werd gevraagtom een mening en ik geef mijn mening, En ik heb ook de ervaring dat ik heus wel weer waarom "die mensen"het wel of niet doen hoor. Daar over ga ik nu even niet uit want dat is iets wat al ver achter me licht, Daarom heb ik ookg een einkel greintje medelijde voor ze, laar mij mijn mening geve, dan doen jullie dat de jouwe toch vinden jullie het hard sja das minder, Maar ik vond het dus niet hard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:31

Moderatoropmerking:
Een beetje respect voor anderen lijkt me niet overdreven. Het is echt not-done om op een andere site zo te gaan zitten reageren.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:37

T is erg dom, maar die meisjes geloven er echt in en als er ook nog is een site is die t stimuleert gaat t niet echt een goede kant op . k ken een meisje die t had gehad ze was niet de dunste toen maar, ze had half jaar anorexia en ze ging van 62 kilo naar 31 kilo, k vond der mooier toen ze zwaarder woog toen had ze teminste een uiitstraling een maand geleden had ze geen emotie alleen dag in nacht uit voor de speigel staan en zichzelf dik vinden . ze kunnen er zelf niet echt iets aan doen als je sterk bent mischien wel maar die meisjes blijven altijd een beeld van zichzelf hebben dat ze dik zijn .
er zouy eerder op die site over hun problemen kunnen praten en t niet stimuleren juist elkaar helpen er vanaf te komen ex patienten hun mening geven enz.
maar die geboden op die site vind ik niet kunnen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:38

Ik ben het eens met Apple...
Okee, ik werd misselijk van die site en kan maar moeilijk begrijpen dat dit soort sites MOGEN bestaan, maar goed, zoals al eerder is gezegd zitten deze mensen flink met zichzelf in de knoop

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:41

k zie nu die brief er staat: snij in jezelf braak tot je bloed braakt dit is echt schokkend hoor Boos!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:47

mayniac_val schreef:
Okee, ik werd misselijk van die site en kan maar moeilijk begrijpen dat dit soort sites MOGEN bestaan, maar goed, zoals al eerder is gezegd zitten deze mensen flink met zichzelf in de knoop

Die mensen zitten flink met zichzelf in de knoop, maar door dit soort sites komen ze nog verder in de knoop, al weten ze dat zelf misschien niet.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:52

annuh25 schreef:
mayniac_val schreef:

Die mensen zitten flink met zichzelf in de knoop, maar door dit soort sites komen ze nog verder in de knoop, al weten ze dat zelf misschien niet.

zoals ik zei ben ik zwaar TEGEN dit soort sites, maar om dan een berichtje achter te laten dat ZO respectloos is, dat vind ik ook niet kunnen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:52

Het is idd waar dat deze meisjes "ziek" zijn en geholpen moeten worden. Het heeft niets met dommigheid te maken.
Wat ik wel heel dom vind, is dat dit soort sites niet verboden worden. Ik kan me best voorstellen dat deze mensen er behoefte aan hebben om er met lotgenoten over te praten maar met met dit sites zijn deze meisjes dus niet geholpen, integendeel!
Sommige "tips" zijn echt te ziek voor woorden, dat er überhaubt bedrijven zijn die dit soort sites durven te hosten, dat zijn de mensen die aangepakt moeten worden!

Ik heb een stuk van de documentaire gekeken maar heb 'm halverwege afgezet. Van sommige beelden werd ik zo misselijk dat ik zelf bijna mijn eten er uit kotste... Die foto's van die zogenaamde "modellen", alleen een skelet met een velletje erover... Bah!!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:53

Ik lees nu even met ze mee in het forum. Ik plaats daar niets hoor, don't worry.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:54

Die site.. Verdrietig
Van mij mogen ze dat soort site's van het internet af halen!
Die meisjes zijn elkaar gewoon aan het opjutten om zo veel mogelijk af te vallen..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:56

Ik heb 'even' de tips door gelezen, maar inderdaad daar zijn die mensen echt niet mee geholpen (al denken ze van wel), ben nu gewoon misselijk en heb zelf al bijna geen behoefte meer om te eten (terwijl ik net nog honger had).
Dus ik snap best dat die zieke mensen daardoor al helemaal niet meer gaan eten als ze die site lezen.
Het zou dus verboden moeten worden!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:59

Pro anna is ook echt een levensstijl. Die meiden zijn ziek maar weten op een of andere manier wel wat hun te wachten staat en weten ook waar ze mee bezig zijn.

Zo weten ze dat ze ziek zijn, het er niet uit ziet, dat hun organen en alles wordt aangetast en dat ze vroeg zullen sterven.
Maar wat ze daarbij denken is het volgende:

Beter kort geleefd en gelukkig dun, dan lang geleefd en ongelukkig dik.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:00

Ik had dt geplaatst niet respectloos vind ikzelf
Hee

Je eten uitkotsen is geen uitweg om af te vallen.
Als je perse wilt afvallen leef dan gewoon gezond veel groente's fruit (Daar kn je nooit te veel vn nemen)
Water beetje sporten dan val je snel af!
je eten uitkotsen krijgt je lichaam geen voedingsstoffen binnen. dus heb je geen weerstand en als er griep heerst en jij krijgt t , dan lig je snel in t ziekenhuis.
Vinden jullie die brief van ana normaal ?
snij in jezelf je moet gestraft worden ? denk je dat t echt goed voor je is!!?
laxeermiddelen gebruiken enz?

kijk iemand die hier aan doet zou altijd een dik beeld van zichzelf hebben en houden .
(sommige)
Stel je ben 1.60 lang
vind je t normaal dat je dan 28/30 kilo weegt ?
zoveel weegt een meisje van 6/7!!!!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:02

Sorry dat ik het zeg, maar die meiden zijn imuun voor dat soort berichtjes. Het heeft echt geen enkele zin om ze te plaatsen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:05

Dit is niet respectloos, vind het een goed stukje.

Maar een echte pro-anna doet hier niets mee, die luisteren niet. Dat was toen ook te lezen in dat stukje in de Yes. Die vinden zo dun mogelijk heel mooi. Het is voor hun niet alleen het afvallen. Ze kunnen geen verschil meer zien tussen slank en dun. Slank is voor nog te dik zo zullen ze zich ook altijd in de spiegel blijven zien. Ze willen dun dunner dunst. Wat dat aangaat weten waar ze mee bezig zijn, maar het zien is wat anders. Dat kunnen ze juist niet meer.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:05

K heb ze vragen gesteld , of ze er wel van bewust zijn! deze site is een haatsite voor je eigen lichaam je moet gestraft worden als je te veel eet je moet laxeermiddelenm gebruiken .
En der is vroeger vast iets tegen hun gezegd mss je bent lelijk , te dik etc.
De jongens vn mijn school hebben liever een meisje met wat vormen dan iemand waar je de ribben van ziet ofzo. ze doen er iedereen verdriet mee, ze maken zichzelf letterlijk kapot!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:06

jezus..best heavy. Ik ben zelf ook een spinnetje maar ik heb wel gewoon vormen en geen uitstekende botten. Maar deze mensen daar ben ik gewoon dik bij Gaaaap. (uitzonderingen daar gelaten sommige zagen er wel redelijk uit)

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:13

Ik heb gister ook ''way of life'' gezien, en deze mensen kiezen niet voor deze manier van leven.

En in de documentaire werd ook verteld dat veel anorexia patienten zulk gedrag vertonen na een moeilijk jeugd/pubertijd.

40 ! laxeer pillen om ervoor te zorgen dat een klein bordje patat niet door je lichaam wordt opgenomen.

Ik vind het een enge en nare ziekte.