nagelbijten?/duimen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paasei_

Re: nagelbijten?/duimen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:37

veraA schreef:
Ik beet sinds groep 5 van de basisschool, ga nu naar havo 5 en ben er 3 maanden vanaf Haha! Het probleem is dat het bijten op zich gewoon een gewoonte wordt, waardoor je het niet doorhebt als je bijt. Je moet dus echt iemand hebben die je er elke keer op wijst, zodat het geen gewoonte meer is.

Byte-x enz. hielp bij mij ook allemaal niet. Oja 1x 6 weken gestopt ivm mn pols in het gips (dat stonk zo na een tijdje), maar daarna vrolijk verder gegaan. Uiteindelijk moest ik 3 maanden lange nagels hebben en dan kreeg ik een nieuwe rijbroek, en iedereen om me heen bleef zeggen als ik beet en zo ben ik van de gewoonte om te bijten afgekomen Vork

gelukkig maar! heb je de rijbroek nog gekregen?

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:48

Ik heb jaren geduimd! Ben er met therapie vanaf gekomen! Mijn ouders moesten toen 's avonds altijd op mijn kamer komen en zodra ik geen duim in mijn mond had kreeg ik een sticker op mijn deur. Als ik dan 10 stickers had kreeg ik een kadootje! Maarja toen was ik jaar of 8 á 9

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:52

Ik bijt nagels zolang ik me kan herinneren al, heb Bytex gebruikt maar werkt niet bijt dr gewoon doorheen. Ik doe het denk ik als ik me verveel of als ik gestressd of zenuwachtig ben ofzo tijdens een toets op school. Soms vind ik het wel irritant want echt mooi is het niet nee, gebruik soms nepnagels en dan groeit het weer aan maar uiteindelijk bijt ik het er altijd weer af of me nagels scheuren..

En ja ik duim af en toe ook nog wel s,avonds dan als k ga slapen Bloos ben je ook 18 Rolleyes Toch wel ernstig hahaha... maarja khou me dr niet echt mee bezig ofzo zijn wel belangrijkere dingen.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:54

bakstertje schreef:
Ik heb jaren geduimd! Ben er met therapie vanaf gekomen! Mijn ouders moesten toen 's avonds altijd op mijn kamer komen en zodra ik geen duim in mijn mond had kreeg ik een sticker op mijn deur. Als ik dan 10 stickers had kreeg ik een kadootje! Maarja toen was ik jaar of 8 á 9

wel leuk bedacht zo.. met dat kadootje!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:12

marielle_p schreef:
xDramaQueen schreef:
ik ben al jaren een duimelotje !

Nu nog steeds?

jep ben 18 Ja

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:14

sucses iedereen met het proberen om er van af te komen, en nog bedankt voor julie reacties

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:30

marielle_p schreef:
veraA schreef:
Ik beet sinds groep 5 van de basisschool, ga nu naar havo 5 en ben er 3 maanden vanaf Haha! Het probleem is dat het bijten op zich gewoon een gewoonte wordt, waardoor je het niet doorhebt als je bijt. Je moet dus echt iemand hebben die je er elke keer op wijst, zodat het geen gewoonte meer is.

Byte-x enz. hielp bij mij ook allemaal niet. Oja 1x 6 weken gestopt ivm mn pols in het gips (dat stonk zo na een tijdje), maar daarna vrolijk verder gegaan. Uiteindelijk moest ik 3 maanden lange nagels hebben en dan kreeg ik een nieuwe rijbroek, en iedereen om me heen bleef zeggen als ik beet en zo ben ik van de gewoonte om te bijten afgekomen Vork

gelukkig maar! heb je de rijbroek nog gekregen?

Ja Ja

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:40

goedzo!

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:48

POEH!,,.. ik ben zo blij dat ik er van af ben!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:24

marielle_p schreef:
POEH!,,.. ik ben zo blij dat ik er van af ben!

van nagelbijten of duimen? Tong uitsteken

Nagelbijten jaren gedaan... Haha!
1 op andere dag gestopt.
heb nu alleen als er een haakje oid aanzit, kan er niet afblijven of scherpe hoekjes.
loop ook heel vaak te vijlen Vork blijven ze nog mooier ook haha Tong uitsteken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:27

ik heb tot mijn 12de geduimpt Bloos en ik bijt nog steeds nagels Clown mijn nagels zijn nog nooit lang geweest hihi

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:19

Ik heb ook wel een tijd geduimd. Mijn zus zei tegen mij, als jij stopt met duimen, dan krijg jij een zak snoep. Nou ging het mij niet er om het snoep, want ik wilde er gewoon af van komen. Maar het was wel een beloning Clown

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:05

Ik duim nog steeds Bloos
Kan er maar niet vanaf komen, echt al vanalles geprobeert, maar het helpt helemaal niets Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:30

Ik bijt nagel... Als het dat niet is zijn eht wel nagelriemen of de binnenkant van lippen en wangen. Het is echt een automatisme geworden... Vroeger vanalles geprobeerd... Nagellak helpt nu wel bij mij, maar enkel mijn nagels (die er overigens in een overmatige stresssituatie wel gewoon af gaan, ongeacht nagellak).

Ik heb echter nu al langere tijd last van mijn oren en ben ik naar de Fysio voor geweest. Het nagelbijten (en ander bijten) kan goed een reden zijn van mijn klachten en heb ik dus moeten kiezen; stoppen met nagel (en al het andere) bijten of altjid met een piep in mijn oren leven (als dit ook daadwerlijke de oorzaak ervoor is).
Ik zit nu een week mijzelf écht af te leren dat ik het doe. Het is lastig omdat ik veel momenten het ook gewoon niet door heb. Maar mijn lippen zijn wel alweer een aantal dagen heel Ja (bedenkt zich echter net dat ze net een nagel heeft afgebeten.. ARG!)

Het is ongelooflijk moeilijk, maar ik hoop dat het me wel gaat lukken. Ik doe en probeer het dus eerst geheel alleen, als het niet lukt ga ik wat andere dingen proberen. Als het weer schooltijd is heb ik wat meer hulp. Ik heb namelijk iedereen in mijn naaste omgeving toestemming te geven mij een tik te geven als ze mij zien bijten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:46

vroeger beet ik nagels en ik duimde.... ben er gewoon over heen gegroeit denk ik... duimen doe ik nooit meer en nagels bijten alleen als ik me erg irriteer aan een nagel waar een haakje aan zit ofzo Haha!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:49

ik beet op mn vingers Sigaar
echt gewoon kleine velletjes eraf bijten. weet niet hoe ik er vanaf kwam...

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:56

ik vroegen heel lang geduimd, ik ben vanaf gekomen met bytex, wat een vies spul, maar het werkte wel. Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:57

ik zuig gewoon door bytex heen hoor Haha! maar dat komt dan ook omdat ik niet wil stoppen, als je t niet wilt lukt t niet, heb t wel een paar keer geprobeerd maar t moest gewoon niet van mezelf.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:01

mijn nichtje vind die bytex lekker, wat ik me dus echt niet ksn voorstellen...

dennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:13

Nagelbijten ja duimen ja en dat al 37 jaar lang, niet dagelijks maar wel lekker misschien wat vreemd voor de vriendjes maar die vonden het meestal wel schattig, echt geen probleem mee

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:31

Ohh ik beet ook nagels maar mijn vriendje heb er een keer commentaar op gegeven en nu nu doe ik het niet meer ..
Hij zij dat die nog trotser op me zou zijn als ik mooie lange nagels liet groeien!
Nu zie ik het als een sport ze worden steeds langer en ik baal er van als ze breken Haha!

Duimen heb ik een hele tijd niet meer gedaan , maar sinds het laaste driekwart jaar , ben ik erg moe en snel uitgeput.
En ja hoor toen kwam me duim weer opzetten!
helaas lukt dit em niet echt om af te leren Bloos!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:34

Ik heb geduimt toen dat stopte ben ik gaan nagelbijten en dat
doe ik nog steeds ... Bloos

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 23:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:52

Van de ene op de andere dag gestopt met nagels bijten....
Ineens het gevoel van 'nu is het klaar' en dat was het ook Haha!

Je moet het inderdaad écht willen, als dat gevoel er niet is, lukt het niet.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 10:36

Kimmie_girl schreef:
Ohh ik beet ook nagels maar mijn vriendje heb er een keer commentaar op gegeven en nu nu doe ik het niet meer ..
Hij zij dat die nog trotser op me zou zijn als ik mooie lange nagels liet groeien!
Nu zie ik het als een sport ze worden steeds langer en ik baal er van als ze breken Haha!

Duimen heb ik een hele tijd niet meer gedaan , maar sinds het laaste driekwart jaar , ben ik erg moe en snel uitgeput.
En ja hoor toen kwam me duim weer opzetten!
helaas lukt dit em niet echt om af te leren Bloos!

jammer van dat duimen en nog suc6 met je nagels! Knipoog