Neuscorrectie!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

Re: Neuscorrectie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:23

Die tampons eruit is dus het akeligst van alles, begrijp ik! Tong uitsteken
Ben me al aan 't voorbereiden... Knipoog

Fijn om te horen dat je echt verschil merkt, na de operatie! Daar word ik wel blij van..Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:49

De tampons zijn echt een vies gevoel ja, alsof je iets uit je keel naar boven komt maar via je neus eruit gaat, maar eigenlijk is het niet te beschrijven ... oh ja het is ook nog warm ... ielh zit gelijk met een vies gezicht hier

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:07

Och als dat het ergste is.. dan durf ik het zelf misschien ook nog wel :d. Lijkt me wel ernstig onprettig, maar dat is ieder geval met korte tijd gepiept. Geen urenlange kwelling en pijnlijkheden dus daar.

Overall.. raden jullie (degenen met ervaring) het AAN of AF, als het niet 100% noodzakelijk is?

@Ditchie - Jij hebt dus denk ik hetzelfde als ik.. kwam jouw neus er ook anders uit te zien nadat je het hebt laten doen?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:30

Ik raadt het af als je er geen problemen mee hebt en het dus niet echt noodzakelijk is, omdat de pijn die je hebt na je narcose, doormiddel van niet ademen echt verschikkelijk is.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:48

Hey Flor: haha nee hoor die ziet er nog steeds het zelfde uit gelukkig. Ik ben er namelijk wel tevreden over Knipoog Maar natuurlijk eerst wat gezwollen. Ik vond die tampons er uit halen niet zo erg die van mij waren niet zo lang.. Eerder die rubberen platen die ze eruit trekken en de hechtingen knippen. Maar opzich valt het allemaal best mee.. Na de operatie heb ik een chocolade letter op gegeten en ik voelde me weer happy :p
het meest last heb ik van de narcose gehad.. ben nog wel dik 2 weken echt moe geweest.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:52

ditchie schreef:
Hey Flor: haha nee hoor die ziet er nog steeds het zelfde uit gelukkig. Ik ben er namelijk wel tevreden over Knipoog Maar natuurlijk eerst wat gezwollen. Ik vond die tampons er uit halen niet zo erg die van mij waren niet zo lang.. Eerder die rubberen platen die ze eruit trekken en de hechtingen knippen. Maar opzich valt het allemaal best mee.. Na de operatie heb ik een chocolade letter op gegeten en ik voelde me weer happy :p
het meest last heb ik van de narcose gehad.. ben nog wel dik 2 weken echt moe geweest.

hahaha, chocolade daar word ik ook vrolijk van! Tong uitsteken

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:18

Daarom :p alleen die verpleegsters begrepen niet hoe ik dat naar binnen kon werken Haha! Ik had echt vet zin in lekkere trek.. maar de meesten zijn erg misselijk na de narcose dat ze het gelijk weer uit kotsen Tong uitsteken Maar succes he Knipoog Valt allemaal wel mee!

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 17:48

Dank je wel! Hoop dat ik snel naar huis mag na de operatie!
We zullen zien..begin m nu wel te knijpen hoor! Tong uitsteken

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:42

Wat spannend zeg! Haha!
Moet je dan ook nog gaan leren om door je neus te ademen zegmaar? Bloos!

Want als je altijd door je keel hebt geademd lijkt me dit ook veel beter voor je stembanden! Ja
Een leraar bij ons op school heeft vroeger altijd verkeerd geademd (altijd over zijn keel en nooit door zijn neus) en hierdoor heeft hij al heel snel last van zijn stembanden en is hij bijna onverstaanbaar als hij veel heeft gepraat. Nagelbijten / Gniffelen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 13:11

Kaiya schreef:
Wat spannend zeg! Haha!
Moet je dan ook nog gaan leren om door je neus te ademen zegmaar?

Want als je altijd door je keel hebt geademd lijkt me dit ook veel beter voor je stembanden! Ja
Een leraar bij ons op school heeft vroeger altijd verkeerd geademd (altijd over zijn keel en nooit door zijn neus) en hierdoor heeft hij al heel snel last van zijn stembanden en is hij bijna onverstaanbaar als hij veel heeft gepraat. Nagelbijten / Gniffelen

Nee dat hoef ik niet te leren hoor! haha! Maar ik moet nou diep inademen wil ik de juiste hoeveelheid zuurstof binnen krijgen. Na de operatie kan ik eindelijk vrij ademen! Tenminste, dat is de bedoeling! Knipoog
en ik heb nooit last gehad van mijn stembanden hoor, kan zo lang praten en gillen als ik wil! Vork

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:34

Oh, dus het is niet zo dat je jezelf echt moet gaan aanwennen ook daadwerkelijk door je neus te ademen. Haha!
Ik wens je veel sterkte tijdens de operatie, zal toch wel even slikken zijn! Vriendjes zijn?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:10

Ik heb anderhalve maand geleden ook een 'neuscorrectie' gehad (tussenschot goed gezet en slijmvlies verwijdert). Was niet nerveus of wat dan ook van te voren (was mn eerste operatie) maar voordat ik de OK in ging werd ik toch wel een beetje zenuwachtig. Gelukkig waren de chirurg en anesthesist en assistenten heel vriendelijk en ze stelde me erg op mijn gemak Lachen achteraf viel het op zich wel mee Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:46

Flor schreef:
Ik zit ook met het neuscorrectie-dilemma.. ik mag ook een operatie om mijn tussenschot recht te zetten, maar ik zie een beetje op tegen de pijn en die gekke tampons in mijn neus. Brrr..

Wil je dat echt?? Lachen kom ik wel die tampons verwisselen Haha!

in je neus dan hej..... Tong uitsteken

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:54

Dat mag ik hopen, schat Haha!. Ja nouja het lijkt mij wel lekker, ben nu best veel verkouden en allergisch en dat zou dan dus minder moeten worden. Het zal misschien pijn doen maar dan ben ik er met 2 weken wel klaar mee..

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:55

ik volg dit topic even, ik heb waarschijnlijk ook een iets scheef neusschot, omdat ik ook moeilijk door mn neus adem , maar ook weer niet zo dat ik er nooit door kan ademen. mn vader zit er al tijden op te hameren dat ik daar wat aan moet laten doen, maar eigenlijk zie ik het niet zitten.
maakt het nog uit oud je bent daarvoor ?
en blijft je neus dan gewoon hetzelfde.. of kan die ook nog veranderen Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:04

Flor schreef:
Dat mag ik hopen, schat Haha!. Ja nouja het lijkt mij wel lekker, ben nu best veel verkouden en allergisch en dat zou dan dus minder moeten worden. Het zal misschien pijn doen maar dan ben ik er met 2 weken wel klaar mee..

Ja dat klopt eigenlijk wel.. als ik je zie ben je meestal wel verkouden! Niet dat ik je zooo ubervaak zie! Haha!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:06

Dat zegt inderdaad echt niks.. dan zou ik ook 1 dag per jaar verkouden kunnen zijn Haha!.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 01:22

Flor schreef:
Ik zit ook met het neuscorrectie-dilemma.. ik mag ook een operatie om mijn tussenschot recht te zetten, maar ik zie een beetje op tegen de pijn en die gekke tampons in mijn neus. Brrr..

Wil niemand bang maken hoor, maar dat vond ik echt het vreselijkste Bloos en dan niet eens door dat verotte gevoel maar meer van de troep die los komt als die dingen eruit worden getrokken, dat is echt über ranzig (bij mij miste de verpleegster 3 keer de touwtjes met het eruit trekken en dat was ook niet echt prettig Nagelbijten / Gniffelen ). Maar zoals ik al zei, de tampons zijn wel het vervelendste, voor de rest valt het mee Lachen

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:01

Jeanineeee schreef:
maakt het nog uit oud je bent daarvoor ?

Volgensmij moet je voor een neuscorrectie 18 jaar oud zijn, omdat je neus dan pas 'volgroeid' is.

Ik herken hier precies mijn broer in, ook altijd verkouden, neus verstopt etcetera. Alleen wil hij er niks aan doen, hij hoeft geen gesleutel aan zijn lijf Rolleyes .
Ik zou ook graag een neuscorrectie willen, alleen niet omdat ik lichamelijk last van heb maar omdat hij echt héél erg scheef staat. Op de foto zie ik er dan ook uit alsof ik al tig (mislukte) operaties heb gehad en dat mijn neus niet meer te redden valt Koe . Maar ja, ik neem aan dat de verzekering een complex over je scheefstaande neus mét een deuk erin niets vergoed. En al helemaal niet omdat ik nog geen achttien ben Ach gut.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:12

Maar als je medische klachten hebt wordt het toch wel verzekerd?
Ik was ook altijd verkouden (heb ook hooikoorts enzo Slapen ) en veel hoofdpijn (slijmvliezen waren ook ontstoken die zijn bij mij ook verwijderd). Veel druk op mijn hoofd enzo. Anders zou je het eens moeten navragen Annemijn en dan doe je het als je 18 bent?

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:29

Als je medische klachten hebt en een brief van de HA waarin staat dat een operatie aangeraden word (ik kan even de juiste woorden niet vinden Clown ), dan vergoedt de verzekering dat gewoon volgens mij.

Als ik achttien ben ga ik het zeker doen! Het zit trouwens in de familie, mijn oma, moeder en oom hebben allemaal hun neus recht laten zetten Haha! .

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 19:59

Het beste is te wachten met een operatie totdat je uitgegroeid bent.
Dan heb je minder kans op complicaties later enz..
Als je medische klachten hebt, kun je het altijd eens aanhalen bij een KNO arts. Heb ik ook gedaan! En het werkte!

Ik kan niet wachten totdat ik eindelijk normaal kan ademen en dat ik niet meer van alle kanten achter mijn rug om hoor: "Wat heeft zij een grote neus zeg!" Haha! Bloos
Hier heb ik echt wel wat pijn en narigheid voor over! Duivel

n_atas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 00:01

maaykuhhh schreef:
Zou je wat foto's willen laten zien.
Ben wel benieuwd eigenlijk!
Maar hopen dat ik er net zo blij mee ben als jij!!!

Begin nu toch wel zenuwachtig te worden hoor, komt wel erg dichtbij..Tong uitsteken

Oke ik zal wat fotos plaatsen! Maar ziet er niet echt `charmant ` uit hoor !

Samy schreef:
n_atas, ik ben benieuwd waarom jij ook zo lang moest blijven in het ziekenhuis. Is dat tegen je gezegt?
Oud bloed over geven, gebeurd 9 van de 10x, of op de uitslaap kamer of in je eigen bed. Had ik beide keren, alleen de laatste x niet op de uitslaap kamer. Ik was de 1ste x erg druk op de uitslaapkamer, dus de 2e x was ik wel rustiger en wou ik eigenlijk me neus niet zien, maar toen ik er aan voelde, voelde ik dus geen kapje en was ik toch wel benieuwd.

Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's, zal die van mij, van voor de 2e operatie en nu nog wel een xtje plaatsen

Er werd gezegd dat ik tussen de 4 en 7 dagen moest blijven! Maar ik had er ook niet echt opgererekend dat het echt zo lang moest omdat de arts zei van ja als het allemaal erg goed gaat zal het wel sneller zijn dat je naar huis mocht. Maar ja het werden toch wel 5 dagen

Ook ik vond de tampons eruit halen verschrikkelijk!! en na de operatie heb ik me echt rot en ziek en moe gevoeld en even dacht ik dan ook van; had ik het wel moeten doen..
maar nu een aantal weken later ben ik er zo gelukkig mee!! ik kan al veel meer ruiken en kan gewoon weer super goed door mn neus ademhalen!!! echt helemaal geweldig en zowat nooit meer verkouden!! =)

Fotos:

dag na de operatie
Afbeelding

net na operatie
Afbeelding

2e dag na operatie
Afbeelding

en nu een aantal weken zie ik er weer normaal uit =)
Afbeelding

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:26

Dank je wel voor de foto's!
Ziet er flink beurs uit! Tong uitsteken Ohowww..dit staat mij te wachten. Ach heb 't er allemaal voor over hoor.
Al zou ik inderdaad ook wel ff zeuren van te voren en na de operatie! Vork

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 22:58

Nou inderdaad de tampons eruit halen was geen prettig gevoel, maar ik had het me erger voorgesteld, dus dan valt het altijd mee! Tong uitsteken

De operatie is heel goed verlopen en ben totaal niet blauw uitgeslagen. Licht geel onder mijn ogen, maar dat is alles. Dinsdag werd ik geopereerd en donderdag mocht ik weer naar huis, waar ik zooooooooooo dankbaar voor was! thuis genees je toch het beste! Haha!

Morgen gaan de hechtingen eruit! Ben benieuwd, hopelijk mag t gips er ook even af, ben benieuwd naar het resultaat.