Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Een borstonderzoek is dit normaal wat deze arts deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:49

Voor de bloeddruk raad ik je aan om ergens een thuismeter te lenen of aan te schaffen en de bloeddruk even een paar dagen achter elkaar op een vast tijdstip van de dag te meten. Bijv. een half uur na het opstaan.

Blijft hij thuis ook aan de hoge kant, maak dan een afspraak met de HA.
Een hoge bovendruk is minder schadelijk dan een hoge onderdruk.
Komt je onderdruk meestal boven de 90 uit, een afspraak maken.

Bloeddrukmetingen in het zkh of bij de HA vallen vaak hoger uit dan thuis. Komt echt door de witte jassen.

En wat je zusje betreft, laat ze ook maar naar een reguliere arts gaan en een SO laten doen.
Het is toch van de zotte dat ze de dure medicijnen zelf moet betalen?!

Artsen die vanuit de reguliere zorg in de alternatieve zorg terecht komen, kunnen nogal eens doorslaan.

Ik heb niets tegen alternatieve geneeswijzen, maar voor sommige aandoeningen is er niets anders beschikbaar dan het reguliere vergif.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:50

Kan die joker niet eens zelf een bloeddruk meten met analoge meter en stethoscoop? Want die meters zijn het betrouwbaarst. (Mits je er mee om kan gaan) Heb je ook een reguliere huisarts? Ga daar een heen als je gerustgesteld wil worden mbt schildklier en bloeddruk. nogmaals, jouw bloeddruk is niet zorgwekkend, en kan zelfs omhoog gegaan zijn na het "borst-incident", of in ieder geval omdat je gespannen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:52

swiffer schreef:
Trouwens, heeft hij bloed geprikt om je TSH/T4

Ja moet nog gebeuren....en een 24 uur plas regisratie voor utigebreid
onderzoek...in zo'n container...

Ik vodn hem ook warrig..Zo was hij met mn zus bezig, ging zn mobiel.
We konen het hele gesprek letterijk volgen, want hij had hem op de handsfree staan, ging over een man die aan de diaree was, en wat niet goed ging...Dolter zei dat ei hard achteruit ging.
Ze hadden incontinentie luiers nodig, oei die was ie vergeten op te sturen en vroeg welk merk ze ook al weer hadden.

Onder het mom van 'ja dit gaat gewoon door he' begon hij weer aan het concult van mn zusje...
mn zusje had me gewaarschuwd het is een rarig mannetje maar heeft wel een hele goede reputatie...
swiffer schreef:
135/90 is ook niet veel te hoog. Zelfs niet zorgwekkend. I

echt niet? Dus ik hoef hem niet volgende week weer even te laten checken?

tienus63 schreef:
zolang ik maar duidelijk weet dat het in het belang van het onderzoek is.

Presies...en dat wist ik niet...
Ik zei nog tegen mn zus dit had ik niet verwacht, ben wel meer bij een natuurarts geweest....
Maar dat ging heel anders.
Hij voelde idd wat ik mn nek, borsten...daarna kloppen op ,m lever en maag en mn darmen wat duwen...Het was goed.
Na het gesprek nog wat tekst en uitleg, daa rna was mn zus aan de beurt, en ging hij eerst eten
om half 11....Nors opkijken om kwart voor was mn zus pas aan de beurt, dat was dus een kwartier te laat...
terwijl ie bij mij wel stipt was.
IK WEET HET NIET MEER.
Waarom spookt het door me hoofd? Nogmaals ik ben geen preuts type bij de HA hoor, maar wil wel graag weten wat er gebeurd...Maar bij een 'ga maar op tafel liggen' verwacht ik geen borsten betasten....
Ik was overrompeld.

Ik zal morgen mn zus eens bellen en vragen wat zij dr van vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:54

Voor jou lijkt het me het verstandigst om zoiezo een andere arts te zoeken, met deze heb je een slechte ervaring dus zou je nooit meer echt op je gemak onderzocht kunnen worden lijkt mij. Ook lijkt het me verstandig als je het durft, eventueel met je zusje erbij, om eens aan de betreffende arts om uitleg te vragen, en daarbij is je zusje wel zo handig om mee te nemen zodat hij je geen broodje-aap-verhaal aansmeert.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:55

swiffer schreef:
Kan die joker niet eens zelf een bloeddruk meten met analoge meter en stethoscoop? Want die meters zijn het betrouwbaarst. (Mits je er mee om kan gaan)

Het blijkt bij mij overigens dat de bloeddrukmeter van de thuiszorg of zelfs de polsmeter van Braun, het behoorlijk eens is met de uitslagen in het ziekenhuis.

Goede tip Shanna!!!!!!!!!!!!!!!

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:00

Nou, wat Tienus al zei, een onderdruk van boven de 90 (tot 90 kan nog) kan gevaarlijk zijn. Als je je echt zorgen maakt, ga dan eens naar een gewone reguliere arts. En laat daar je bloeddruk eens meten. Mijn dokter vond mijn bloeddruk van 140/90 nog goed. Ik hoefde niet terug voor periodieke controles. Laat je het bloedprikken via die natuurarts doen? Anders vraag je ook hierover eerst een 2d opinion aan de reguliere arts. En al hij het nut ervan inziet, laat je het via hem/haar doen. Misschien kun je bij een andere praktijk om een vrouwelijke arts vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:01

Nee ik kreeg zo'n ding om m'n arm, wat zich automatisch oppompte..
Ik ken alleen eigenlij dat handpomp ding met de stetoscoop, dus was een automatische je hoorde ook je hartslag piepen..
Ik riep nog maar mn zus "Loon mn arm valt eraf heellpp!!"omdat dat ding zo bromde Tong uitsteken
Ze zat in een ander kamertje, ik zei dr nog wel dat ze erbij mocht zijn, kan je nagaan dat ik goed van getrouw ben..

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:02

tienus63 schreef:
swiffer schreef:
Kan die joker niet eens zelf een bloeddruk meten met analoge meter en stethoscoop? Want die meters zijn het betrouwbaarst. (Mits je er mee om kan gaan)

Het blijkt bij mij overigens dat de bloeddrukmeter van de thuiszorg of zelfs de polsmeter van Braun, het behoorlijk eens is met de uitslagen in het ziekenhuis.

Ok, dat geloof ik ook zeker. De kwaliteit van de digitale meters is heel erg vooruit gegaan tegenwoordig. Maar ik vind het gek als een aparaatje het begeeft, dat hij het niet even op de "ouwerwetse" manier deed. Zeker als hij de waarde zorgwekkend vond.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:06

Die automatische blazen zich ontiegelijk hard op. AUW.
Alhoewel mijn artsen er ook wel wat van kunnen.

Slaap er een nachtje over, beraad je in het weekend samen met je zus.
Je zult zien dat je achter je besluit staat, wat je nu al genomen hebt.

Succes met de beslissing.

@ Swiffer,
daarom noemde ik de betrouwbaarheid van die dingen ook even.
Dan kan TS eventueel thuis in alle rust de bloeddruk meten.
Bij de HA en in het zkh wordt ik trouw ouderwets gemeten Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:18

Er zijn genoeg artsen, met papier en al, die in de fout gaan. Vervelende is wel, dat wij als patient snel opkijken naar dat behaalde papiertje en dan snel vinden dat hij het goed doet. Achter dat papiertje zit een normaal mens, inclusief de mogelijke fouten die andere zonder dat artsen-papiertje hebben. Zijn genoeg voorbeelden van artsen die zedendelicten hebben begaan.

Wat hij doet is NIET goed, ga aub niet aan jezelf twijfelen. Je gevoel is goed.

Ga naar je eigen HA en bespreek het geval, wees daar open in. Vraag iemand anders in de familie die hem kent om advies. Iemand waarbij je het gevoel hebt met dit verhaal aan te kunnen komen. Je zusje is hierin niet goed, die is nog te blind van zijn successen.

Accepteerd dit niet en zorg ervoor dat er niet nog meer zijn die zo worden onderzocht.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:36

Je moet niet gaan piekeren of het door jou komt, je zegt zelf dat je niet preuts bent, en tóch voelt het niet goed. Dan zal er vast echt wat mis zjin hoor. Ga volgende keer iig naar een andere arts. Ach gut

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:09

Ik heb het gevoel dat je psychische integriteit geschonden is en dat zou bij een regulier (borst)onderzoek niet mogen. Zou je niet contact opnemen met de vereninging voor natuurdokters (ofzo, als die bestaat)??

Wat die bloeddruk betreft, daar sta ik niet van te kijken. Veel mensen hebben een hoge bloeddruk als ze deze laten meten bij de dokter. [En al zeker als die dokter zich niet professioneel gedraagt.]

Ik denk niet dat het zinvol is om volgende week terug je bloeddruk te laten meten door die dokter. Hij zal uiteraard verhoogd zijn, want je voelt je terecht niet meer op je gemak bij hem.

Thuis meten is inderdaad een beter idee. Maak je niet te veel zorgen en meet op een geschikt moment. Lachen

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:23

het is volkomen logisch dat je blind deze arts vertrouwde, het is notabeene een arts die zou je ook blind moeten vertrouwen! Ik vind het echt schandalig van die man, misschien dat je je beter zou voelen als je m een brief zou schrijven of bellen of m aanmeldt bij een of andere instantie die hiervoor geschikt is waar je je klachten mag melden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:28

Ik heb ook dat onderzoek gehad, heb veel last van ontstoken melkklieren.
En er is gedruk, maar ook gestreel. omdat je als je er langst wrijf de stukjes beter voelt liggen.

Maar ja wat is gestreel, strelen zoals je vriend het doet moet inderdaad niet.

ze drukken gewoon rond je borst, pletten het is, gaan er is een paar keer over met de hand. Dat is het zowat, zowiezo ga ik er altijd mee naar een vrouwelijke arts, preutse mie ik ben Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:56

Nee het was geen drukken, het was strelen!!!!
Ik ga volgende week naar mn eigen huisarts, en ga dit hele verhaal vertellen.
Ik ga dus ook van de verdere onderzoeken afzien.
Aan alles blijkt wel dat er iets met mn schildklier is hoor,
eigenlijk is er geen klacht die ik niet heb.
Maar ik voel me zo verschrikkelijk rot onder wat er gebeurd is dat ik al weer
2 dagen in een enorme roes leef.
Ik kan gewoon niet geloven dat dit gebeurd is, en hoop dat een HA me iets meer kan vertellen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:25

Chiqa schreef:
Ik kan gewoon niet geloven dat dit gebeurd is, en hoop dat een HA me iets meer kan vertellen.

Snap dat jij je rot voelt maar jij kan er helemaal niets aan doen dat die dokter je zo behandelde.
Je schreef dat je zusje haar bh aanhield en dat jij hem wel uitgetrokken had.
Tja als een dokter dat vraagt dan doe je dat gewoon. Dan denk je dat het nodig is.
Dus wat dat betreft hoef je je niet schuldig te voelen of zo.

Zou wel een klacht tegen deze dokter indienen. Anders doet hij het straks misschien bij nog veel meer vrouwen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:33

ga idd naar een andere HA en vertel dit verhaal voordat hij met het onderzoek begint...
hij zal je dan kunnen vertellen wat er wel of niet normaal aan is en vraag he, een nieuwe complete check up te doen en bij elk onderdeel uitleg te geven...
mijns inziens moet je daar zo snel mogelijk naartoe, want hoe langer je ermee wacht, hoe slechter je hiervan wordt...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:29

Inderdaad naar je "gewone" huisarts gaan...blijkt die het ook allemaal vreemd te vinden dan die "natuurarts" aangeven. (Zou ik sowieso doen) Imo is het gewoon een aanranding geweest. Kan me helemaal voorstellen hoe verschrikkelijk je je moet voelen. Volkomen onterecht natuurlijk ....dit had niet mogen gebeuren. Jou zelf valt iig niets te wijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:44

Goed ik moest dus mn zus bellen, maar durfte het niet..
Ik ben bang dat ze me raar vindt, of dat ik er vet naast zou zitten...
Natuurlijk mag ik niet invullen voor haar, ze steunt me altijd door dik en dun...
Maar dit is écht even heen heel gevoelig onderwerp...
Zij heeft namelijk wel degelijk baad bij deze arts...

Nickeltje

Re: Een borstonderzoek hoe gaat dat bij een arts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:46

Farouche schreef:
Ze drukken het helemaal plat tussen 2 dingen en strelen weet ik niet, want ik ken iemand die erheen ging en die was achteraf toch aan het zeuren dat het zeer deed omdat ze het zo dicht op elkaar drukken. Dus ik neem aan dat dat de methode is, maar ik heb nooit zo een onderzoek gehad dus ik weet het niet, ik zou zeggen zoek eens wat op google.

Wat jij beschrijft is voor een mammografie, een foto van je borsten. Lichamelijk onderzoek bij een arts verloopt anders, maar wel anders dan wat de TS beschrijft...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:53

Jeetje, ben best wel een beetje geraakt door je verhaal. Lijkt me ook niet normaal. Hoe moeilijk ook, probeer toch je zus te bellen! Ze zal dit zeker begrijpen en jij kan even je ei kwijt bij een bekende!
Heel veel sterkte ermee... Pb box staat gewoon open...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:55

Chiqa schreef:
Nee het was geen drukken, het was strelen!!!!
Ik ga volgende week naar mn eigen huisarts, en ga dit hele verhaal vertellen.
Ik ga dus ook van de verdere onderzoeken afzien.
Aan alles blijkt wel dat er iets met mn schildklier is hoor,
eigenlijk is er geen klacht die ik niet heb.

Onderzoek laten doen door je huisarts lijkt me zeker geen fout idee als ik dit allemaal zo lees.
Heb je al een afspraak?
Wil je het met hem ook hebben over wat er bij die natural gebeurd is? Als je dat wil, en ook wil dat je arts je onderzoekt, raad ik je aan om een dubbele afspraak te maken bij de assistente. Dan weet je zeker dat de arts meer tijd voor je heeft en daar heb je ook recht op!
Als je het er met je huisarts over hebt, vraag dan ook meteen naar eventuele acties die je tegen de natuurarts kan ondernemen zoals een klacht of een aanklacht.
Sterkte in elk geval en ik hoop dat je nu niet je hele vertrouwen in artsen in het algemeen kwijt bent...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:59

sikrit schreef:
Klopt naar mijn idee niets van! Ik heb verschillende borstonderzoeken gehad; door de huisarts, de assistentes van de mammografie in 2 verschillende ziekenhuizen, meerdere echo's en MRI sscans. Als mijn borsten betast werden was dit stevig om mogelijke knobbels te voelen en met strelen kun je dat niet! Niet meer naar toegaan en voor jezelf misschien je onvrede uitspreken tegenover hem; let ie misschien bij de volgende patienten beter op zijn tellen!

Same here... ben zelfs voor mijn borsten naar het AMC gemoeten vanwege een zeldzame afwijking in bloedvaten daar.
Ze wrijven meer, voelen met hun vingertoppen. Als het echt strelen is geweest zoals je vriend dat bijv zou doen zou ik hem er zeker op aanspreken Ja

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:14

Meis het feit alleen al dat jij er een raar gevoel bij hebt zegt al genoeg. Inderdaad niet meer teruggaan naar deze arts. Je bloeddruk vind ik ook niet heel zorgwekkend hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:27

Thanks meiden...Ja mn twijfels komen voornamelijk door dat borstonderzoek,
hij duwde dus helemaal niet!! Ook was ik overrompeld omdat hij niet zei wat ie ging
doen...waarom ik mn BH uit moest doen...
En dat je later van je zus hoort dat zij dat helemaal niet heb hoeven doen...
Het hoorde ook niet bij het onderzoek waar ik voor kwam...Ik heb geen borstproblemen!