Benen ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Benen ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:10

Ik epileer.
Ik doe alleen mijn benen ermee. In de winter scheer ik ook weleens, dan ben ik wat slordiger met ontharen.
En als je veel haar moet weghalen met epileren, ben je lang bezig.

Ik doe zeker mijn oksels en bikinilijn hier niet mee. Ik heb het nooit geprobeerd, maar dat lijkt me zo vreselijk pijnlijk. Daar haal ik het mes wel overheen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:36

Ik scheer ze altijd gewoon..Ik ben er niet eens heel lang mee bezig, hooguit kwartiertje, en doe het 1x in de week. Lachen

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:53

tipje voor de scheerders zoals ik. eerst scrubben voor je scheert, dan blijft het al langer weg dan normaal.
epileren vind ik ook erg eng, moet je dan ook niet eerst wachten tot het weer wat langer gegroeid is zoals bij harsen??

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:04

Vanmorgen nog even druk bezig geweest met de haargrasmaaier. Ik zorg ervoor dat ik het elke dag eventje doe, dan voelt het ook maar eventjes onprettig aan en blijven mijn benen mooier haarloos (ben beenhaarfoob) dan wanneer ik er nog een week mee wacht. Ik ga wel met wat aluin over mijn benen heen na het epileren, want ik wil er de komende vier dagen niet als een geplukte kip uitzien. Waxen, harsen, scheren: allemaal leuk en aardig, maar als je zelf snel resultaat wil dan moet je voor het grovere werk gaan Haha! Geen ervaring met die plek overigens, maar wel een grappige tattoo...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:35

die is echt briljant!
haha

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:19

@ Zunzuncito : hahahaha ROFL Haha! das nou eens een aparte tattoo.. Ja

Beccaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:13

Ik heb al eens gebruik gemaakt van ontharingscreme, maar dit werkte absoluut niet bij mij Huilen van het lachen. Ook epileren is niks voor mij. Ten eerste ik blijf het pijnlijk vinden. Ten tweede bij mij groeien de haren in als ze terug komen. En ten derde na 2 dagen ken ik weer beginnen Rolleyes. Dus nou hou ik het op scheren. Iedere dag eventjes onder de douche en mijn benen zijn super glad Lovers. Ik ga wel nog keertje proberen te waxen of het daarmee langer wegblijft en anders hou ik het op mijn scheermesjes.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:20

Het vervelende vind ik vooral nog als de haartjes terug komen. Krijg dan steeds van die rode bultjes!
Van wilkonson intusion ofzo, met zon zeepje erop vind ik een heerlijk ding. Benen zijn super glad! Maar heb wel weer snel haartjes terug..
Daarom zit k ook te denken aan een epileer apparaat,..Maarja welke.. Scheve mond

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:30

Dat ding met dat zeepje vind ik zooo onhandig. Zeepje is veel sneller op dan het mesje!
Nee, vond het niks.
Die ontharingsmousse van Veet gebruik ik niet meer. Daar kan mijn huid niet tegen. Doet verschrikkelijk veel pijn.
Ik overweeg de laatste tijd om een keertje harsen te proberen. En epileren wil ik ook wel proberen. Vind het alleen zo zonde om daar dan zo'n heel ding voor aan te schaffen.
Maar ben stiekem wel bang voor de pijn Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:15

Ik zou gewoon een keer harsen proberen, valt best mee met de pijn en als het echt niet gaat stop je gewoon.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:22

Amina schreef:
Mja maar tel de kosten van al die scheermesjes door de jaren heen eens bij elkaar op... Zo'n epileerapparaat gaat wel lang mee.

Inderdaad ik heb de mijne al jaaaaren.

Bij mij blijven de haartjes op mijn benen helaas niet lang weg maar een dag of 3 maar als ze terugkomen zijn ze wel een stuk zachter dan met scheren. Als ik mijn benen scheer voelen ze de volgende dag aan als schuurpapier Misselijk

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:54

Heb vandaag harsstrips gekocht en een epileerapparaat en velvet touch (wilde dat al zo lang uitproberen) voor de bikinilijn en aloë vera gel voor erna. Alles lekker uitproberen Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:03

Ik heb mijn epileerapparaat trouwens voor 30 euro gekocht, werkt prima, net zo goed als een wat duurdere.
Epileren is de eerste keer even doorzetten, maar daarna vond ik het helemaal niet storend meer, maar wel altijd even scrubben achteraf anders gaat het heel erg jeuken bij mij.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:20

Ik gebruik ontharingscreme van veet voor m'n benen, maar dan op een apparte manier, ik he b't van een vriendin.
Ik smeer allebei m'n benen in met dat spul, dan moet je even 5 minuten wachten ofzo, en dan pak een jawel aardappelschilmesje en dan van onder naar boven over je benen halen.

't is mischien wat raar, maar het werkt super bij mij. ik heb me ook nog nooit gesneden met 't mesje ofzo.
Alhoewel ik ook wel eens zo'n epileer apparaat op m'n benen zou willen zetten, dat blijven de haartjes langer weg Ja

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:05

Ik epileer mijn benen sinds een tijdje met de Braun Silképil. heel fijn ding, het doet wel eventjes pijn de eerste keer, maar het blijft echt giga lang weg..
natuurlijk haal je niet in een keer alle haartjes weg, dus na een paar dagen nog eens doen en klaar is kees Haha!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:10

DebbjJ schreef:
Ik gebruik ontharingscreme van veet voor m'n benen, maar dan op een apparte manier, ik he b't van een vriendin.
Ik smeer allebei m'n benen in met dat spul, dan moet je even 5 minuten wachten ofzo, en dan pak een jawel aardappelschilmesje en dan van onder naar boven over je benen halen.

't is mischien wat raar, maar het werkt super bij mij. ik heb me ook nog nooit gesneden met 't mesje ofzo.
Alhoewel ik ook wel eens zo'n epileer apparaat op m'n benen zou willen zetten, dat blijven de haartjes langer weg Ja

hoe zet je dat er dan op? met het snijvlak schuin omhoog of schuin omlaag? als je omhoog beweegt zeg maar.
als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:55

mmmarieke schreef:
Ik epileer mijn benen sinds een tijdje met de Braun Silképil. heel fijn ding, het doet wel eventjes pijn de eerste keer, maar het blijft echt giga lang weg..
natuurlijk haal je niet in een keer alle haartjes weg, dus na een paar dagen nog eens doen en klaar is kees Haha!

hoelang blijft het pijn doen Nagelbijten / Gniffelen ben een schijterd Bloos maar wil ook oh zo graag eens langer bevrijd zijn

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:30

ik heb ook de silkepil, (zit ook een ladeshave op en een tondeuseachtig iets) super ding!! na het eplileren smeer ik er een of ander vochtinbrengend en vettig goedje op, en heb nergens last van.

de eerste keer dat ik epileerde werden mijn benen wel heel erg rood en branden het wat, maar dat was zo over.

de 1ste keer kan idd zeer doen, goed de huis strak houden en kijken voor een goed epileer ding, ik zou er wel wat meer geld aan uitgeven en dan zeker weten dat het na de 1ste keer een stuk pijnlozer gaat, dan dat je er 1 hebt waarbij je het elke keer voelt.

ik heb mezelf erop betrapt dat ik laatst fluitend zat te eplieren Clown en zolang doe ik het ook nog niet, was ook altijd bang voor de pijn, maar toch maar eens doorgezet Haha! en het werkt super!! ben blij dat ik doorgezet heb om het te doen.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:33

lejo schreef:
hoe zet je dat er dan op? met het snijvlak schuin omhoog of schuin omlaag? als je omhoog beweegt zeg maar.
als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Kan allebei, maakt niet zoveel uit volgends mij Ja Maar ik doe met 't snijvlak schuin omlaag volgends mij, daar let ik eigenlijk niet zo veel meer op *LOL*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:48

Ik heb ook een Braun Silképil, ben er super blij mee! NOOIT meer scheren!

Eerste keer doet wel zeer ja, maar je kunt het zo rustig doen als je wilt. Effe tanden op elkaar en de tweede keer gaat al een stuk makkelijker! (is maar goed dat iedereen hier weet waar het over gaat Nagelbijten / Gniffelen )
Als aanvulling heb ik de Veet koude waxstrips. Want ik heb niet altijd zoveel geduld, rag de Braun er overheen en kom er dan achter dat er hier en daar nog een paar haartjes achtergebleven zijn. Even een strip Veet er overheen en klaar! Bij mij werken ze wel heel erg goed. Nooit meer wat anders als dit, tenzij er nog wat beters op de markt komt. Maar nooit meer terug naar scheren, no way!
Dit blijft 3 tot 4 weken glad, geen ingegroeide haartjes meer, geen schuurpapier. De Braun kan op verschillende standen ingesteld worden om het nog makkelijker, sneller en beter te epileren.
Goed, je betaald rond de 50 euro voor het ding, maar je doet er jaren mee en uiteindelijk is het dus goedkoper dan al die andere troep bijelkaar. En een beter en langer resultaat, wat wil je nog meer!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:15

Zit ik hier heel stoer met m'n spullen en heb twee stukjes geharst (vond het wel meevallen op zich), maar nu durf ik niet dat epileer ding op m'n been te zetten Haha! Hahaha...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:19

goedkoop, maar je moet wel wat geduld hebben... een pincet!!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:24

Epileren Ja Ik heb ook de silk epil en het is zo fijn! Benen en bikinilijn (dat laatste is wel ff doorbijten de eerste keren Tong uitsteken) doe ik daarmee, oksels haal ik wel gewoon een mesje overheen!

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:40

Karin_88 schreef:
mmmarieke schreef:

hoelang blijft het pijn doen Nagelbijten / Gniffelen ben een schijterd Bloos maar wil ook oh zo graag eens langer bevrijd zijn

haha, je blijft het ewl een beetje voelen, maarja; 'wie mooi wil zijn moet (een beetje Tong uitsteken ) pijnlijden!'

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:48

Gosh! Mijn benen zien er niet uit!
Overal rode stippen Haha!