Wie oh wie heeft HET middel tegen hoofdpijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaa

Re: Wie oh wie heeft HET middel tegen hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 00:53

Heb toen ik een tijd heel erg last had van mn hoofd en paar dagen uitgetelt op bed lag, op een kuur gezeten van 2 keer per dag een kuur + 3 keer per dag ibiprofen maar met die ibiprofen ben ik zo snel mogenlijk weer mee gestopt.. Tis ook troep, maar wel troep die dr voor zorgt dat je toch weer heel ff weer beter voelt.. Moet je toch de keuze maken.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:07

ik heb bijna altijd hoofdpijn, heb last van druk gevoeligheid. dat houd in dat als er een lage drukgebied heerst en er komt ineens een hoge drukgebied dat ik knallende koppijn krijg en niks meer kan (het werkt trouwens ook andersom) en er is niks aan te doen. volgens mn huisarts lijden erg veel mensen hier aan maar weten het vaak zelf niet. ik ben er achter gekomen samen met mn huisarts door een dagboek bij te houden met alles wat ik deed, at, dronk en het weer van die dag. het enige wat voor mij werkt is advil 400 liqiucaps en zelfs dan duurt het nog een hele tijd voordat de hoofdpijn helemaal weg is...
je zou kunnen zeggen dat ik een wandelende barometer ben....

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:57

Wat voor hoofdpijn is het precies? Als een band om je hoofd of boven je ogen of bij je slaap, stekend, zeurend of echt zo erg dat je je hoofd wel tegen de muur wilt rammen?

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 03:01

bij mij is het boven mn ogen, als het mooi weer word boven mn linker oog en slecht weer mn rechter oog en dan zo erg dat ik mn kop wel tegen de muur aan kan rammen....
maar weet niet of je vraag nou aan mij, de ts of in zn algemeen gevraagd werd dus heb maar antwoord gegeven...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 04:14

Al zeg ik het zelf, ik weet beroepsmatig veel over hoofdpijn. en kan je dus ook vertellen dat er niet een `het` middel tegen hoofdpijn is (naja, of je moet een ideale pijnstiller bedoelen maar wat is ideaal natuurlijk). Heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van jouw hoofdpijn? er werden b.v. al een aantal dingen geopperd.

Je hebt het over aanvallen, ik ben dan wel benieuwd of dat migraineachtig is. Clusterhoofdpijn heeft ook een aanvalsgewijze hoofdpijn, die pijn is vreselijk.

Kijk inderdaad uit met Nerofen of Ibuprofen, daar krijg je supersnel maagklachten van!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 06:43

Een Amethyst edelsteen werkt erg goed bij veel mensen,gewoon dag en nacht dragen.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:44

Ik ben een migrainepatient en heb ondertussen behoorlijk wat ervaring met hoofdpijn.

Ik slik tegenwoordig dagelijks 100 mg metoprolol, dat helpt redelijk goed. Bij een aanval slik ik Maxalt of een andere triptaan. Wel alles op doktersrecept!

Ook ga ik naar een dietist, heb ik een 'streng' eetpatroon. En naar een osteopaat, die kan soms ook wel eens 'wonderen' verrichten.

Er kunnen heel veel oorzaken van je hoofdpijn zijn. Ik zou niet zomaar iedere keer maar ibuprofen o.i.d. slikken, het is inderdaad rotzooi. Je kunt beter naar de oorzaak van je hoofdpijn zoeken, zodat je het gericht kunt aanpakken.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 23:52

De aanvallen zijn gewoon pure stress en angst, waar door ik ga huilen en het dus erger maak door mezelf op te fokken. Ik weet dat dat het alles erger maakt maar dat is een reactie van me, ook al wil ik het niet. De reden weet ik niet.. Tis nu al weer een paar dagen weg. Waar aan het kan liggen, geen idee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:12

Lachesis van vogel helpt goed bij mij,en als ik een aanval heb die normaal wel 2 maanden kon duren dan bel ik voor een acupunctuur behandeling.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:18

Meid ik weet precies hoe het voelt, ik heb hier ook al 1,5 jaar last van. Bloeddruk goed, geen migraine, spanninshoofdpijn niet, géén medicijn dat helpt, het komt overal doorheen... Brufen of ibuprofen oid neem ik allemaal niet, wil al die zooi niet in m'n lichaam maar dat is een keuze die ik maak.. Ik leer er nu mee leven en als ik naar m'n moeder kijk... Het zal niet meer overgaan bij mij..

Het hangt bij mij deels af van stress enzo, maar zit voor een groot deel toch in m'n genen.. Het enige wat ik kan doen tijdens een aanval is op bed gaan liggen en slapen, gebeurt het op school, ik kan wel blijven maar ik neem niets op, ik word écht gek van de herrie, ik kan amper geluid en licht verdragen.. Om gek van te worden dus, want mijn klas is niet altijd rustig.. Dus dan meld ik me ziek en ga thuis naar bed..

Het enige waarbij m'n hoofdpijn wegzakt, is bij m'n pony gaan zitten.. Op de een of andere manier trekt het dan áltijd weg.. Tot ik weer naar huis ga, dan komt het weer even hard terug.. Maar m'n (verzorg)pony is echt m'n grootste vriendin..

Maargoed, ik kan je niet veel meer toewensen ofzo dan sterkte!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:44

bij mij helpt Ibuprofen en dan slapen!