Acryl nagels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Acryl nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:48

Breitling schreef:
Gast9373 lees het andere topic even. Als je dunne gevoelige nagels hebt als ze er af zijn zijn ze of niet goed geplaatst (te veel natuurlijke nagel weggevijlt bij het ontvetten) of niet goed verwijderd (wederom te veel natuurlijke nagel weggevijlt)

Ik heb gezien dat veel nagelstylistes een gewone vijl gebruiken voor het ontvetten en ja dan begrijp ik dat natuurlijke nagels kapot gaan. Ik heb het geleerd met een speciale vijl (net een spons zo zacht) om te ontvetten en mogen alleen met deze vijl over de natuurlijke nagel.

ik heb het vaker gehad en bij meerdere nagels mensjes laten doen en ik had er steeds last van, ook bekenden van mij ( vriendinnen etc ) die het hebben/hadden hebben er steeds last van gehad. Vaag dan...ik hoef ze iig niet meer. Maar over dat vijlen dat werd bij mij wel met een hele zachte spons achtig ding gedaan. en ik heb ze niet verwijderd, ze vielen er naar een poos gewoon vanzelf af of braken af ofzo

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:52

ik ben nagelstyliste en het helpt echt goed!
zou acryl nemen voor nagelbijters ik bijt zelf ook nagel!
acryl is stevig en het gaat ook helemaal goed met uitmesetn etc zou wel uitkijken met eventueel roken worden ze geel van!
als ze goed gezet worden blijft het goed zitten en moet je met een week of 2 bijvullen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:47

Cinnepin als jij ze na een poos zelf vanzelf af laat breken (afvallen kan haar niet) dan doe je het toch wel een beetje zelf.
Als een nagel er af getrokken word(wat ook veel mensen doen) of er af breken/knappen trek je een laagje van je natuurlijke nagel mee en ja dan krijg je dunne nagels.

Als je ze op tijd opvult of gewoon op tijd er af laat halen is de kans echt super klein dat dit gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:10

Ja ok maar hoe zit het dan bij die vriendinnen van me? Die hebben ze netjes af laten halen en toch dunne nagels.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:21

dat kan meerdere oorzaken hebben
Zoals ik al heb gezegt of niet goed gezet. Of niet goed er af gehaald of je vriendinnen hebben zelf de nagels niet verzorgt.

Je moet minimaal 3 keer in de week je nagelriemen olien met een goede olie om ook de natuurlijke nagel te verzorgen.

Een natuurlijke nagel word slap onder een kunst nagel omdat het niks hoeft te doen. De nagelriem olie houd de natuurlijke nagel in goede conditie.

Ook hebben veel mensen het idee dat ze dunnen nagels hebben terwijl dat niet zo is. Je moet er rekening mee houden dat je een behoorlijke tijd een laag over je nagels gewent bent.
Voor je gevoel heb je dan hele dunne nagels. De eerste 2/3 dagen kunnen ze wat slap zijn, maar niet dun. Na die paar dagen moeten ze toch wel hersteld zijn zo niet. Heeft 1 van 2e toch iets niet goed gedaan.
Ik heb zelf al anderhalf jaar kunstnagels en als ik te druk ben Haal ik ze er bij mezelf af ipv ze op te vullen (ik zet ze ook bij mezelf en dat duurt eens zo lang) Ik heb nooit dat mijn nagels dun zijn. De eerste 2 dagen zijn ze wat buigzamer maar daarna heb ik gewoon weer prima nagels.

Ik heb ze er ook weleens afgetrokken om te kijken wat er dan gebeurt en dan kan ik idd wel begrijpen dat mensen niet blij zijn met hun nagels. Dat ziet er werkelijk waar niet uit Haha!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:43

Ik heb zelf nu dik 2 jaar acryl en ik vind het een veel beter dan gel. Gel liet bij mij snel los en acryl niet. En bij m'n huidige nagelstyliste al helemaal niet meer. Ik doe er alles mee bij de paarden, rijden, voeren, mesten....alleen tijdens een val zijn er ooit 2 nagels af 'geslagen' en toen lag me halve nagelbed bloot...
Mocht ik ze er straks af willen laten alen, dan vijlt me styliste ze zo dun dat er een heeeeel dun laagje acryl blijft zitten wat er af moet groeien. Zo wordt je eigen nagel niet beschadigd bij het er af halen.
Beetje in telegramstijl geschreven, ik zit met links te typen. Gister is me schouder weer uit de kom geschoten...

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:51

Ik heb nu 2 keer acrylnagels gehad en beide keren lieten ze spontaan los na ongeveer anderhalve week, en dan ook gewoon echt helemaal los net alsof mijn eigen nagels ze dan begonnen af te stoten, mijn eigen nagels zagen er ook prima uit na die tijd niks geen stukken acryl die waren blijven zitten ofzo. Ik zit er nu over te denken om een keer gel te proberen.....

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:03

Mijn laatste set acrylnagels bleven helemaal niet goed zitten.
Ze had met paperform mijn nagel verlengt en daarna met witte acryl een randje fresh manicure gezet.
Niet normaalste gang van nagels zetten maar het werkte bij mij altijd goed omdat ik zo erg nagels beet.
Maar nou kreeg ik allemaal scheurtjes in het witte..
Nu ben ik gister aan het bijten geweest..gevolg.. ontzettend lelijke nagels, met deels acryl erop wat ik er niet af krijg..en mijn styliste is 4 weken met vakantie.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:14

ReBaTi schreef:
Ze had met paperform mijn nagel verlengt en daarna met witte acryl een randje fresh manicure gezet.
Niet normaalste gang van nagels zetten maar het werkte bij mij altijd goed omdat ik zo erg nagels beet.
Nu ben ik gister aan het bijten geweest..gevolg.. ontzettend lelijke nagels, met deels acryl erop wat ik er niet af krijg..en mijn styliste is 4 weken met vakantie.

zo leert iedere nagelstyliste het dus waarom is het niet de normaalte gang van nagels zetten?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:23

Psies, zo is het bij mij ook wel eens gerepareerd...niks mis mee

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:24

dus als ik dit lees allemaal is het toch wel handig om acryl te nemen?? en dan het net zo te laten doen zoals nadiaa beschreef, dat afhalen?? hoeveel koste dat bij jullie?? thanks

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:41

Bij mij kost een nieuwe set met french manicure 65 euro, bijvullen is 32,50. Afhalen weet ik niet, die van mij moeten nog even blijven zitten...Nagelbijten / Gniffelen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:49

Ik heb van mezelf al heel dunne nagels (kun je gewoon buigen enzo) en ik heb toen ik ging trouwen acrylnagels laten zetten. Ik ging bijna kapot van de pijn tijdens het zetten, omdat de styliste dus heel veel van mijn (toch al niet zo dikke) eigen nagel weghaalde....

Ik kon er echter ook niet mee omgaan en heb ze één keer laten bijvullen en daarna uit laten groeien en ze op een gegeven moment er af laten halen.

Dan maar stompjes Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:03

tinkerXXlufX schreef:
dus als ik dit lees allemaal is het toch wel handig om acryl te nemen?? en dan het net zo te laten doen zoals nadiaa beschreef, dat afhalen?? hoeveel koste dat bij jullie?? thanks

nee dat is persoonlijk. Het 1 is niet beter als het ander. Acryl is wat harder, gel wat flexibeler maar al met al komen ze behoorlijk dicht bij elkaar in de buurt en maakt het dus eigenlijk weinig uit wat je neemt. Het is net wat je wilt. Wil je meest natuurlijke effect (gel) of wil je super witte randen (gel en acryl) De 1 vind gel mooier de ander vind acryl mooier. Bij de 1 blijft gel beter zitten en bij de ander blijft acryl beter zitten.

Het blijft gewoon een kwestie van uitproberen

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:19

Breitling schreef:
ReBaTi schreef:

zo leert iedere nagelstyliste het dus waarom is het niet de normaalte gang van nagels zetten?

Ja ik bedoel, dat ze het nu doet met paperform, omdat mijn eigen nagels al wat langer zijn, maar eerst deed ze ze gewoon verlengen zonder paperform..op een korte nagel, dus op je huid zegmaar.
Heb het verkeerd getypt sorry.