Waterbed, Gelbed of Tempur?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:00

Wij hebben een traagschuim matras, iedereen zweerde erbij, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem die investering niet waard vind Bloos

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:10


jessie1234
Berichten: 327
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Maarheeze

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:42

Wij hebben tempur matrassen en ik slaap weer heerlijk.
Hier voor had ik altijd wel last van mijn rug en kwam gebroken uit bed en nu slaap ik als een roosje.
Het matras vormd zich naar je lichaam.
Het klopt dat tempur op warmte reageerd en zich dan makkelijker vormd,maar als het koud is dan duurd het een paar seconden langer.
Ook heb ik het idee dat het matras meer ademd dan een ander matras....maar dat is mijn mening.
Ik vind het een goede aankoop.

Iedereen heeft zijn mening over een waterbed of een tempur matras.
Je moet zelf een lijstje maken met de voor en nadelen(maar had al gelezen dat je dat gedaan had).
Heel veel succes met het vinden van het juiste waterbed of tempur matras

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:45

Ik zou het niet echt weten.. Maar kijk, dat mens van de waterbedden winkel kan zoveel zeggen, het enige wat hun willen is verkopen, dus het kan, dat als je hem koopt, dan je dan nog na een maand verrot ligt, en dan kan je al niet meer ruilen.. Clown

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:53

Gelbed heb ik ook naar gekeken , maar vond ik absurd duur en uit principe wil ik hem dan al niet Tong uitsteken

Maar als ik zo wat verder doorzocht dan geloof ik dat je eigenlijk van elk waterbed wel een gelbed kunt maken door er die gel-granulaat korrels aan toe te voegen , die korrels zijn niet zo duur. Maar ik heb er toch vanaf gezien omdat het fijne van een waterbed nu net is dat je zelf de warmte kunt regelen. Met gel kan dat niet meer. En als je net als ik altijd een raam open hebt omdat je graag in de frisse lucht ligt , dan schijnt een gelbed in de winter geen pretje te zijn

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:00

ikke24 schreef:
nadelen waterbed:
1. Volgens mij als ie te licht gestabiliseerd is (wat ik overigens wel t lekkerst vindt liggen) dan zakt je kont dieper erin weg en krijg je niet die gestroomlijnde werking.
2. Veel onderhoudt en kosten.
3. Ik ben opzoek naar een huis en verhuizen met een waterbed schijnt heel moeilijk te zijn, laat staan dat ze het bed daarna weer op de juiste stabilisatie krijgen.
4. Ik weet niet zeker of het goed voor me is.
5. kun je in een waterbed tv kijken?????

Voordelen waterbed:
1. het is altijd lekker warm.
2. Het is natuurlijk wel een hele luxe he Bloos
3. Het lijkt me gewoon leuk en geweldig om zo´n ding te hebben want het ligt super!
4. Je hoeft niet bang te zijn dat het in de winter anders ligt dan in de zomer.


Ik heb geen ervaring met Tempur maar slaap al 7 jaar in een waterbed, de 1e was iets van 40 % gestabiliseerd die ik nu heb 70 %, met 2 waterzakken want dat vind ik als je er met 2 personen in ligt wel zo prettig. Ik heb een whiplash,scoliose en vaak last van een vastzittende onderrug. Met het juiste kussen ( wat net zo moeilijk te vinden is als het juiste bed) heb ik vrijwel geen klachten. Ik heb kort geleden 2 nachten in een Drome bed geslapen, dat lag lekker maar ik kreeg wel last van mijn onderrug en nek.
Ieder ander bed waar ik nu in slaap verergerd mijn klachten, terwijl die in het waterbed stabiel blijven en vaak verdwijnen. Ik word vrijwel altijd uitgerust wakker en de warmte van het bed is heerlijk.
- je kan er prima tv in kijken
- onderhoud en kosten vallen wel mee, waterverbeteraar moet er 1x per 6 maanden in ( moet ik ook weer eens doen Knipoog en eigenlijk moet je zakken regelamatig schoonmaken met een speciaal spulletje, doe ik hooguit 1 x per jaar. Energie kosten liggen ergens tussen de 50 en 100 euro per jaar.
Wij zijn sinds juli 2005 5x verhuisd, hebben zelf ook het bed gedaan en slapen er nog steeds op.
Je kan het ook laten verhuizen maar dat kost aardig wat, iets van 250 euro meen ik me te herinneren. Om het bed leeg te pompen kan je o.a. bij de Praxis ( etc) een pomp huren, dan zuig je het bed meteen vacuum en blijven de stabilisatie matten goed op hun plaats. Dan weer op de nieuwe plek alles opbouwen, zak goed plat leggen en vollaten lopen met lauw water, zo nu en dan even de hoekjes rechttrekken en een beetje opschudden doen wij wel om alles weer op zijn plek te krijgen en slapen maar weer Haha!

Bij veel zaken kan je een waterbed een week op proef krijgen, dan moet je als je het weer laat ophalen wel bezorg en ophaalkosten betalen, dat is niet echt goedkoop.
Wat je ook kan doen is op Marktplaats een 2e hands waterbed opscharrelen ( zo komen wij ook aan ons bed met 2 zakken) en dat proberen. Dan heb je voor om en nabij de 100 euro een bed, let wel op een goeie stabilisatie, en kan je het uitproberen en als het niet bevalt weer verkopen Knipoog
Nadeel van een gelbed ( heb ik gehoord) is dat het erg lastig verhuizen is door het gewicht. Je kan het niet zoals een waterbed leeg laten lopen.
Succes met de keuze.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:24

Wij hebben jaren een waterbed gehad (met bijna het maximum aan stabilisatie) en ik heb er jaren heerlijk op geslapen. Op een gegeven moment was de stabilisatie laag niet meer goed en sliep het bed niet lekker. We hebben wel gedacht aan tempur oid, maar zijn uiteindelijk bij Hästens uitgekomen.
Wil je toch goed geld uitgeven, ga dan eens bij een Hästens leverancier kijken. Ik heb nog nooit zo lekker geslapen!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:02

Ik heb 13 jaar lang een waterbed gehad, heerlijk vond ik het! Daarvoor had ik altijd pijn in mn rug, met een waterbed nooit. En lekker koel in de zomer he!

Nadelen vind ik het onderhoud en stroomverbruik. Heb nu weer een gewoon matras (heul zacht Knipoog ) maar dr kan toch echt niks tegen een waterbed op!! Ik heb mijne weg gedaan omdat het echt op was, hij was max gestabiliseerd maar de laatste 2 jaar denk ik dat de mat losgeraakt was want het golfde behoorlijk, het lag ook minder lekker toen.

Verhuizen van een waterbed is niet zo moeilijk hoor, gewoon pomp erop en vacuum trekken, dan is die stabilisatiemat gefixeerd. Wel vullen met warm water hoor anders lig je een paar nachten op een plons ijskoud water Haha!

anca

Berichten: 1822
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:06

ik heb ook een waterbed ivm erge rugklachten

bevalt al 10 jaar heel goed Haha!

maar heb gen ervaring met de anderen Bloos

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:01

Oke ik ben eruit het wordt een waterbed, maar nu het volgend dilemma....welke stabilisatie?

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:02

Dat is een kwestie van proefliggen Ja

Ik zou zelf zeker nooit minder dan 60% nemen.
Liefst minimaal 80% , en bij voorkeur ook lenden-ondersteuning.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:04

Ja ga proef liggen op diverse soorten, zelf heb ik de maximale met lendensteun en heb hem bij beterbed gekocht omdat ik dat meer betrouwbaar vind dan al die failliet gaande waterbedden zaken, was niet eens heel veel geld kwijt, viel mij echt reuze mee

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:24

ja ze zeggen dat wat betreft het liggen of de gzondheid het niet veel uitmaakt, maar ik vind ze allemaal lekker liggen. ik heb vandaag op een 2 gelegen, daar zat 1 lendesteunmat in en op een 4 gelegen....Was van sleepline Hij noemde het de S1 5 zone met lendesteun. de heel zwaar gestabiliseerde voelde ik veel tegendruk, ik weeg maar 50 kg, dus denk ook niet dat ik dat nodig heb. En dan nog een probleem: duo of mono. Op dit moment ben ik alleenstaand en een mono ligt natuurlijk heeeerlijk in het midden he....

pmarena

Berichten: 48503
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:44

Ik heb de mijne bij eurowaterbed.nl vandaan. Ik wilde mono vanwege geen "naad" in het midden , maar nu blijkt er een hele handige nieuwerwetse tijk bij te zitten die je zelf kunt wassen....heel handig , alleen die is dus ook in 2 stukken...met een naad in het midden....nja als ik dat had geweten had ik wel 2 losse matrassen genomen , dat maakt dan ook niet meer uit Tong uitsteken

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:48

Ben ook alleen maar heb een duo genomen mocht ik ooit weer een partner treffen in de toekomst, die naad van de tijk voel je inderdaad wel, heb nu soort van molton van cinderella over de tijk en onder hoeslaken liggen en dan merk je er helemaal niets meer van

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:50

Heb je al eens aan een luchtbed gedacht?

Mijn vader werkt erg hard (vaak meer dan 90 uur per week), kan bepaalde zorgen niet van zichaf zetten en heeft daardoor ook klachten. nek/rugpijn en slecht slapen doordat hij zijn draai niet kan vinden.

Mijn ouders hebben nu een jaar een bed gevuld met lucht. Ze kunnen hem zelf harder of zachter opblazen. Volgens mij vader is het een enorme verbetering.

Een voordeel is dat het niet zo zwaar is als een waterbed en een stuk goedkoper in onderhoud.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:57

Mijn moeder had een waterbed, en dat lag heerlijk Lovers Maar voor iedereen is dat natuurlijk anders.

india

Berichten: 1779
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Egmond a/d Hoef

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:57

ik heb een waterbed, voor mijn rug (gebroken bekken gehad van paard gevallen!)
en als ik op vakantie ga neem ik altijd een luchtbed mee die ik heel licht oppomp en op die kei harde vakantiehuisbedden leg!

dus idee van luchtbed is nog niet zo gek!

Echwel

Berichten: 12540
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:01

Bedenk wel als je 2persoons wil hebben en je verschilt nogal in lengte
dat wanneer je met lendesteun neemt deze wel op de goede plek'moet zitten

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 21:11

Ja weet je: ik heb nu 3 hele dagen op een waterbed gelegen en eigenlijk is een andere matras al geen optie meer voor me. Als je er eenmaal serieus op gelegen hebt....hmmmm heerlijk!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Waterbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:18

Volgens mij is een waterbed juist slecht voor mensen met rugklachten.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:30

Een waterbed vind ik persoonlijk niets voor mijn rug. M'n ouders hadden er 1 en hebben nu een Zweedse boxspring, ligt 100x beter. Zelf heb ik ook een nieuw matras aangeschaft; een Eastborn Mont Denis (140 x 210 premium pocket, medium uitvoering), als het goed is komt hij deze week binnen Lachen

anca

Berichten: 1822
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:44

je moet ongeveer hetzelfde gewicht -ik geloof tot 10 kilo verschil-- hebben als je partner voor een duo bed

wij moeten binnenkort ons bed vervangen en ik ga dan ws wel voor 2 matrassen
ook makkelijker met het instellen van de temperatuur als de een warmbloederiger is dan de andere Haha!

ikke24
Berichten: 1164
Geregistreerd: 12-08-05
Woonplaats: Limburg

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:58

Ja ik zou zelf ook voor 2 matrassen gaan. maar het is waar wat de verkoper zegt: het is duurder, plus ik heb nu geen partner, dus waarom niet het comfort nemen van 1 matras...

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waterbed, Gelbed of Tempur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:04

Ik persoonlijk vind dat je totaal geen comfort inleverd bij een duo ten opzichte van een mono, ik lig nu net als met de mono helemaal overdwars als ik wakker wordt.